Sign in to follow this  
Followers 0
Låla

Kauneushoidot raskaana

17 posts in this topic

Toivoisin keskustelua erilaisista kauneushoidoista raskausaikana. Rakennekynsistä ja ripsienpidennyksistä keskustelua on jo täällä, mutta entäpä erilaiset kasvo- ja vartalohoidot tai muut kauneushoidot.

 

Kauneushoitoloissa monet hoidot tuntuvat olevan kiellettyjä raskaana olevilta, mutta joissakin tarjotaan kuitenkin erilaisia mother-to-be-hoitoja. Miten nämä hoidot eroavat ns. normaaleista kauneushoidoista?

 

Vau.fi:ssä mainitaan vältettäviksi asioiksi mm. eteeriset öljyt, kuumakivihieronnat ja aromaterapia. Jalkahoidot sitä vastoin ovat ilmeisesti "sallittuja". Monissa "normaaleissa" vartalohoidoissa hoitoon liittyy olennaisesti eteeriset öljyt. Oletko käynyt raskaana ollessasi kauneushoidoissa tai aiotko mennä? Minkälaisilla hoidoilla olet hemmotellut itseäsi raskausaikana?

 

Tietääkö joku, onko raskaana ollessa syytä välttää ripsien/kulmien kestovärjäystä tai ripsipermanenttia vai ovatko ne verrattavissa hiusten värjäykseen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aikaa varatessa kannattaa jo mainita jos on raskaana niin hoitohenkilökunta osaa sitten suositella sopivia hoitoja. Kyllä raskaana oleville löytyy ihan hyvin "sallittuja" kasvo-, käsi-, jalka- ja vartalohoitojakin, eli ilman ei todellakaan tarvi olla. :girl_dance: Vältettäviä on tosissaan noi eteeriset öljyt, ultraäänihoidot (ainakin suljetulla virtapiirillä) sekä monet akupainantaa sisältävät hoidot.

Monissa hoitoloissa on erikseen juuri odottaville äideille suunnattuja vartalohoitoja/hierontoja/kylpyjä. Näissä odottajille suunnatuissa hoidoissa on yleensä otettu huomioon juuri se, että tuotteet ei sisällä eteerisiä öljyjä, hoitoasennot on miellyttäviä ja hieronta yleensä semmosta enemmän hellivää ja hemmottelevaa, ei mitään lihasten "runttausta".

Yleensä se suurin este on se oma jaksaminen, eli miten jaksaa esim. kasvohoidossa maata selällään sen tunnin puolitoista tai jalkahoidossa istua. Ihan reippaasti vaan sanoo hoitajalle raskaudesta niin se on kyllä helppo huomioida juuri noissa hoitoasennoissakin :girl_smile:

Ripsien ja kulmien värjäystä, kuten hiustenkaan värjäystä ei raskausaikana ole kielletty. Toki näistä löytyy kahta eri koulukuntaa, jotku on sitä mieltä että kaikki kosmetiikka on ehdoton nou-nou.

Ripsien värjäyksessähän väri tulee vaan ripsiin, ei iholle, ripsipermanentissa kaikki permisaineet laitetaan vaan ripsen päihin eli ei edes tyvelle. Ripsissä ja kulmissa käytettyjen aineiden hapetteet ovat yleensä laimeampia kuin vastaavat hiustenvärjäyksessä käytettävät ja vaikutusajatkin on huomattavasti lyhemmät. Vrt. kulmiin käytetään yleensä 3% hapeta, vaikutusaika n. 5min --> hiuksiin hapete kevytvärin 1,9% rajun vaalennuksen 12% hapetteeseen ja vaikutusajat yllensä 20 min +. Eli sanoisin kyllä että ripsiä ja kulmia voi ihan huoletta värjätä.

Myös karvanpoistoa vahalla/sokeroinnilla voi tehdä myös raskausaikana, iho vaan saattaa olla normaalia herkempi, jolloin mustelmia voi tulla helpommin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kiitos asiantuntevasta vastauksesta. :)

 

Osaatko vielä sanoa, voiko samalla kertaa (/peräkkäin) tehdä ripsien värjäyksen ja ripsipermanentin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvä jos oli apua :girl_smile: Voi tehdä molemmat käsittelyt samalla kertaa, ensin permis ja sit väri ja kun se permiksen hoitoaine tulee sit vasta värin päälle, pysyy se värikin mielestäni pidempään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin tässä toisella kolmanneksella ripisen ja kulmien värjäyksessä. Kävi mielessä kyllä mahdolliset haitat, mutta tulin siihen tulokseen että operaatio itsessään on niin pieni, että vahingon aiheuttaminen tuntuu aika epätodennäköiseltä. Tosin, värjään kyllä hiuksia ja käytän muuta kosmetiikkaa ihan normaaliin tapaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei! Voiko raskaana ollessa käydä kasvohoidossa, jossa käytetään apuna mikrovirta- ja ultraäänihoitoa?! Kukaan ei tunnu tietävän tästä. Myös kosmetologi oli epävarma tästä tai sanoi, että "ei pitäisi olla haittaa" ja vaikutti epävarmalta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse kävin vähän aikaa sitten ihonpuhdistuksessa kosmetologilla joka on tehnyt paljon raskaana oleville ultraäänihoitoja ja kuulemma moneen kertaan varmistanut lääkäreiltä, että siitä ei ole haittaa. :) Ainoastaan jos on esim. sydämentahdistin tms. se on este.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa. Pitäisköhän tässä nyt sitten käydä itse vaatimassa jotain korvausta jos tuo puhdistus on aiheuttanut jotain vauvalle ja huolestua. Koska oma kosmetologini oli kyllä varsin tietoinen raskaudesta.. Kummaa jos ei voi luottaa ammattilaisen sanaan. :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulle oma kosmetologini sanoi, että koneella tehtävistä hoidoista on eri kantoja kosmetologien piirissä, mutta itse hän ei suosittele asiakkailleen tai tekisi itselleen koneella kasvohoitoja raskauden aikana.

 

Olen menossa nyt helmikuussa kasvohoitoon, johon kuuluisi ultraäänihoitoa. Sain sen joululahjaksi lahjakorttina. Soitin tänään kosmetologille ja hän sanoi, että mikäli olisin jo raskaana helmikuussa tai raskauden mahdollisuus olisi epäselvä, hän tekee hoidon minulle käsin, ilman koneita. Mutta hänenkin mukaansa osa kosmetologeista pitää myös koneilla tehtyjä hoitoja turvallisena raskauden aikana, joten eri näkökulmia tuntuu riittävän. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niinkuin moni jo onkin sanonut, on tästä kahta koulukuntaa, toisten mielestä ei ole haittaa ja toiset ei millään suostu tekemään. Itse kuulun siihen ryhmään, joka ei tee ultraäänihoitoa raskaana olevalle asiakkaalle juurikin tuon ristiriitaisen tiedon vuoksi. Ainoastaan silloin voin tehdä, kun olen "riskit" kertonut asiakkaalle ja hän on itse valmis ottamaan riskin, ja tuolloinkin teen hoidon avoimella virtapiirillä, eli asiakkaan käteen ei tule sitä ranneketta/vastakappaletta (tällöin ei pitäisi ainakaan niin suurta riskiä olla).

 

Jos ihosi on epäpuhdas ja tukkoinen, kannattaa kysyä kosmetologilta timantti- tai mikrohiontaa, joka yleensä on myös kertahoitona huomattavasti ultraa tehokkaampi :spruce_up: Timatti- /mikrohionta on hyvä pimeänajan hoito kun aurinko ei vielä paista, toki sitä voi kesälläkin ottaa mutta tuolloin on varauduttava suojaamaan kasvot hyvin auringonsäteiltä hoidon jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mulla siinä puhdistuksessa ei ollut mitään ranneketta tai muutakaan. Siinä suristeli kasvoja pitkin ja samalla lisäili välillä jotain kasvoveden tapaista. Tiedä sitten mikä ultraäänipuhdistus mulle on tehty.. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Juuri tuo laitteella suristelu kasvoveden tms. kanssa on ultrapuhdistus :) yleensä noissa ultralaitteissa on semmonen ranneke tai vastakappale, joka tulee asiakkaan käteen ja näin saadaan suljettu virtapiiri, joka tehostaa sen uä:n kulkemista. Eli joko siinä sun kosmen laitteessa ei sitä ole ollenkaan tai sitten se on jättänyt juuri sun raskauden vuoksi sen laittamatta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä kävin 7kuulla Espoon Leppävaarassa sijaitsevassa hoitolassa (http://www.spawellne....fi/beauty.html) hemmottelussa. Voin suositella! Ensin en meinannut päästä kerrostaloon sisälle, mutta odottelun jälkeen kaikki oli vaivan arvoista. Kaksi tuntia kestävä hieronta&kasvohoito tapahtui suurimmaksi osaksi kyljellään maaten, koko vartalo hierottiin pakaroita myöden ja vaikka raskaus oli jo niinkin pitkällä, olo ei tuntunut tukalalta missään vaiheessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0