Ida-Mari

Tyttöjen nimiä 2

985 posts in this topic

Millaisista nimistä pidätte? Vanhoista ja perinteisistä vai erikoisemmista? Ensimmäisenä minulle tuli mieleen Pihla Inkeri, Pihla Adina, Pihla Elena..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä luulen, että Pihla Maria on yksi yleisimmistä nimiyhdistelmistä, joten itse valkkaisin noista kahdesta Pihla Emilian.

Tosin sitten voisi laittaa vaikka Pihla Marjaana tai Marleena jos haluaa kuitenkin tuota " Mariaa " käyttää toisessa nimessä.

 

Yhden tutun tytön nimi on Pihla Helmi Maria ja minusta se on tosi kiva, tosin sekin saattaa olla yleinen yhdistelmä. Mutta jos yleisyys ei haittaa niin sittenhän voi laittaa minkä vaan.

 

Itse laittaisin Pihla Inkeri (ja kolmas joku hollantilainen nimi) Tai Pihla Karela (ja kolmas joku hollantilainen nimi) Jos siis päädyttäisiin suomalaiseen nimeen. No en kyllä ole edes raskaana, mutta nimiä on tosi kiva miettiä.

Mun yhden oppilaan nimestä löytyy toi Karela ja oon siihen tosi ihastunut :give_heart:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sopisiko Pihlalle toiseksi nimeksi joku pidempi? Toisaalta Maria ja Emiliakin antavat kivasti rytmiä, riippuen toki kuinka monitavuinen sukunimi on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moi! Tyttö olisi mitä ilmeisemmin meille tuloillaan ja nyt rupeaa nimiasiat kovasti mielessä pyörimään. Mieleisiä ovat ehkä enimmäkseen hieman erikoisemmat/harvinaisemmat nimet. Täältä foorumilta olen saanut jo hyviä ajatuksen jyviä, joita ollaan miehen kanssa makusteltu. Täällä näyttää monella olevan nimien pyörittelytaito kohdillaan, niin ajattelin katsoa löytyisikö jelppiä :)

 

Eli mielessä on pyörinyt esimerkiksi Mooa, Inna, Isla, Eea, Nenna, Viola joitainmainitakseni. Mikään noista ei kuitenkaan ole käyttökelvollinen, joko ovat jo käytössä lähipiirissä tai muuten "varattuja". Toiseksi nimeksi olemme kaavailleet jotain Minnea, Minea, Linnea, Leona, Miona -tyylistä, mikä vaan noista tai joku samaa tyyliä oleva kävisi. Pääseeköhän kukaan tämän sepustuksen perusteella kärrylle meidän ajatuksista ja osaisi auttaa pulassa? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enimmäisenä tuli mieleen Elea, joka on saman tyylinen kuin moni yllämainituista. Tai Monjakin olisi samaa sarjaa ja hieman erikoisempi. Monja Linnea? Monja Miona? Monja Elena? Monja Elea? Monja Adina?

 

Mites Minja, Sinna, Ninna, Aani tai Medea?

Sinna Minnea

Sinna Linnea

Ninna Miona

 

Muoks. lisää omista lempparinimilistoista (piti käydä kaivelemassa esiin) Milda, Milma, Neelika (ei taida olla vielä olemassa) Aida, Edla, Melinda, Leelia, Venna, Menna, Aella, Silene, Siina, Neila, Nelma, Leela.

Edited by Nattunen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moikka! Kokeilen nyt jotain ehkäsopivaa:

 

Eedi Minnea

Pola Linnea

Nia Leona

Hinni Fiona

Rinna Odessa

Liia Leonia tai Liia Linnea

Kirma Viola tai Kirma Valeria

Unna Sedia

Iria Eedla Viola

Juno Keesia

 

Nää oli täysin hatusta vedetty, en tiedä menikö yhtään sinnepäin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ehdottaisin etunimeksi Venlaa tai Viljaa.

Edited by Ravenna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tykkään pyöritellä nimiä mielessä, vaikkei ole tarvettakaan nyt. Olen ihastunut slaavilaisperäisiin ja muutenkin idän suunnalta tulleisiin nimiin, jotka kuitenkin sopii suomalaiseen kirjoitusasuun ja lausuntaan tai ovat täysin suomalaisia mutta alkuperä tuolta, laittakaa nimiä jos keksitte :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mila (Ludmila, Ludmilla), Milda, Nadja, Tanja, Katinka, Vesna, Milena, Vera, Veruska, Verka, Vela, Velinka. Tässä jotain nopeesti mietittynä :)

 

Lisäys: Mira, Mirka, Miska

Edited by Nattunen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä suosittelen tsekkaamaan ortodoksisen nimipäiväkalenterin, siellä on paljon hienoja nimiä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oiii, kiitos teille ihanaisille upeista nimiehdotuksista, juuri tuon tyyppisiä hain! Siina, Menna ja Unna varsinkin aivan täydellisiä ja moni muukin noista pääsi ns. "listalle" :lipsrsealed: Ps. Mieskin oli aivan riemuissaan ehdotuksista.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mila (Ludmila, Ludmilla), Milda, Nadja, Tanja, Katinka, Vesna, Milena, Vera, Veruska, Verka, Vela, Velinka. Tässä jotain nopeesti mietittynä :)

 

Lisäys: Mira, Mirka, Miska

 

 

Eiks Miska ole yleensä pojan nimi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

keksiskö joku vuokko nimelle etunimeä? sukunimi on pitkä, ruotsalaistyyppinen ja alkaa V:llä. esikoinen on venla annikki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekaksi mulle tuli mieleen Aino tai Aini, mahdollisesti Aada. 

 

Toisella mietinnällä Nea, Emmi ja Enni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
keksiskö joku vuokko nimelle etunimeä? sukunimi on pitkä, ruotsalaistyyppinen ja alkaa V:llä. esikoinen on venla annikki :)

 

Vuokko on ihana, oletteko harkinneet sitä ensimmäiseksi nimeksi? Esim. Vuokko Talvikki, Vuokko Anneli, Vuokko Aliisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

en jostain syystä haluais sukulaisen nimeä etunimeksi, vaikka kyseinen henkilö olikin nuorehkona (n.30?) menehtynyt anopin sisko..esikoisenkin toinen nimi on mun mummun toinen nimi...vielä kun tietäis tuon vuokon toisen nimen ;)

 

eli haluaisin suvusta nimen toiseksi nimeksi, mutta etunimeksi jotain "omaa"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

olisko lisää ehdotuksia? eli vuokko toisena nimenä. hankala nimi kyllä sinänsä, ja ainakaan toista v-alkuista nimeä ei voisi ottaa...

 

toinen vaihtoehto toiseksi nimeksi voisi olla Aune, miehen mummu. tällöin etunimi ei saisi päättyä A:han, ja saa olla pitempi. Vuokon pariksi saa olla 4-6 (?) kirjaiminen nimi.

 

mulla on hankalaa tää nimen päättäminen, kun en haluaisi kaverin tai sukulaisen nimeä etunimeksi. onneksi esikoisen kaiman tapasin vasta töihin palatessa ;) tosin kiva likka hänkin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alma Vuokko

Emma Vuokko

Iida Vuokko

Vilma Vuokko

Valma Vuokko

Elli Aune

Emmi Aune

Nelli Aune

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle tuli mieleen Aila Vuokko tai Aili Vuokko. Myös Airi Vuokko on ihana mutta Aila / Aili äänteellisesti enemmän esikoisen nimen kaltainen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kiito ehdotuksista :)

 

kolmannenkin toisen nimen sain vaihtoehdoksi, hilma :) melkein jopa etunimiainesta...itse en kyseistä hilmaa ole koskaan tavannut, on miehen isänäidin nimi.

 

nimiehdotuksia hilmasta? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.