Ida-Mari

Tyttöjen nimiä 2

985 posts in this topic

Mun suosikkeja ovat nyt

 

Alisa

Helmi

Lumia

Ella

Minerva

Odessa (toisena nimenä)

Verna

Emilia

 

Meillä on aika tarkasti rajattu, ei r-kirjainta, suomalainen (meidän sukunimi alkaa r:llä ja sisältää pari ä:täkin). Jos tyttö tulee, niin Marian haluan ehdottomasti yhdeksi nimeksi edesmenneen mummuni mukaan, olin hänen kanssaan hyvin läheinen. On meillä pari pojan nimeä valmiina, kaiken varalta molempia siis. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

edelleenkään ei olla nimiasiassa edistytty :(  vuokko, aune tai hilma olis toisena nimenä edelleen tulossa, ekaksi noi sopis kans mutten halua lähisukulaisen nimeä etunimeksi...

 

etunimiä jotka vois tuntua kivalta, olis:

Aliisa (itseasiassa anopin ja appiukon ehdotus)

Elina

Elli

Elsa

Emilia

Iiris

Irina

Leea

Lilja

Minea

Roosa

Saana

 

ja näille toisena tosiaan vuokko, hilma tai aune, kaks ekaa suosikkina (koska viimenen vielä elossa, esikoisen toinen nimi tuli samana syksynä edesmenneeltä mun mummolta)...

 

ja sukunimihän oli pitkä, V:llä alkava, r keskellä ja loppuu backa, suomenkielisen suuhun kuitenkin pitäisi nimien sopia.

 

siitä kun yhdistelmän löytäis, niin että sopis esikoisen venla annikki nimen kanssa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Venla ja Lilja ois musta hyvä yhdistelmä, ja kävis sukunimeenki. :) Tosin nuo tokanimikandidaatit on kaikki vähän semmoisia, että herkästi huutavat kolmatta nimeä rinnalle vielä, ja Lilja Vuokko olis ehkä vähän liian kukkamainen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuulssi, musta Lilja Aune sopisi hyvin tuon Venla Annikin kanssa. Sopisihan siihen vielä joku kolmas nimikin, vaikka Lilja Aune Aliisa? :)

 

Voisiko noita nimiä muuten käyttää niin päin, että kutsumanimi olisikin se järjestyksessä toinen? Siis vaikka Vuokko Aliisa. Vai haluatteko, että kutsumanimi on nimenomaan se ensimmäinen? Mielestäni melkeinpä kaikki nuo teidän toiset nimet ovat sellaisia, jotka kuulostaisivat ehkä luontevammalta noiden luettelemiesi kutsumanimi-vaihtoehtojen edessä. Eli siis Hilma Iiris olisi sujuvamman kuuloinen kuin Iiris Hilma, jne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

näinpä just olen pähkäillyt, hankalaa. toki tahdon etta eka nimi on se kutsumanimi sitten, helpottaa elämääkin kummasti.

 

Liljaa mietin jo Venlan aikaan, mutta ainakin vuokon kanssa olis tosiaan liian kukkainen :D

 

pitänee pyydystää vielä lisää sukulaisnimiä...miehen puolella vaan ei oo enää ketään, jolta nimen saisi, jäljellä. haluaisin heidänkin suvustaan jonkun nimen, kun neidin tokanimi on mun äidinäidin toinen nimi...helpottais jos tietäis miehen puolen sukulaisten toisia nimiä. kysymällähän se selviäis mutta sitten selviäis nimiaikeetkin :D

 

nii ja kolmatta nimeä en halua, erottuis liikaa joukosta, kun kellään meistä kolmesta ei ole. periaatekysymys :rolleyes:

 

hitsi, pojan nimi olis ollu niiiiin helppo, sami lauri....

 

no on mulla vielä 2+jopa 2kk aikaa miettiä :D

 

muoks. tässäpä näitä nimiä lisää :) mies meni kysymään isältään....joten mummujen ja muiden lähisukulaisten toisia nimiä, yhteensä 5 löytyi...

susanna, maria, elisa, tuulikki, laimi johanna

 

kuulostavat jo enemmän toisilta nimiltä. laimi johannaa kutsutaan hanna-tädiksi :) siitä keksimään loistavia yhdistelmiä, mun aivot ei raksuta :D

Edited by Tuulssi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lilja kävis minusta hyvin noiden kaikkien uusien tokanimikandidaattien kanssa, Lilja Johanna, Lilja Maria, Lilja Tuulikki, Lilja Elisa, Lilja Susanna ... kaikki hyviä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Samaa mieltä! Lilja on kyllä tosi kaunis nimi, ja sen kanssa sopii niin hyvin tuollaiset perinteisemmätkin nimet. :) Lilja Tuulikki olisi vähän kuin Venla Annikki, mutta onks ne sitten liiankin rimmaavat...? Lilja Elisa saattaa olla mun suosikki noista. Koska se sua varmaankin kiinnosti :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ainoa noista toisnimikandidaateista jolla ei oo mulle muuten mitään yhteyttä on Tuulikki. nimi on aika lähellä omaa nimeä, rimmais esikoisen sekä oman että anopin toisen nimen kanssa. mut kun en tykkää siitä :rolleyes:

 

johanna, susanna ja maria ovat nykyisiä työkavereita tai olleet hyviä kavereita, elisa on aika lähellä mun serkun nimeä. mut mahdollisesti joku kävis :) en enää muista mikä oli kenenkin toinen nimi, pitää vielä mieheltä kysästä uudelleen.

 

toisaalta Lilja Vuokko vois olla ihana...mut ehkäpä too much flower power ;)

 

mut eiköhän me tästä :) Lilja kuulostaa parhaalta munkin suuhun. meillä mieshän keksi esikoiselle etunimen, josko nyt olis mun vuoro? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niittiselle kiitos ideoista! Noista ehkä Iiris on kuitenkin lähimpänä sellaista nimeä, jota haen. Mulla on mielessä pari nimiehdokasta, jotka ei miehen mielestä ole hyviä :rolleyes: Pitää siis jäädä pohtimaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^Helmi-Lilja ois oikeesti aika hauska. :D

 

Lilja Johanna olis ehkä munki suosikki, ja sillähän nyt ei oo mitään väliä jos lapsen tokanimi on sama kuin jollain tutulla, jos ei ole käyttönimi. :)

Edited by Ink Q

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä herkutellaan myös tyttöjen nimillä. Esikoinen on nimeltään jotain Aina Ilona, ja jos seuraava sattuisi olemaan tyttö, tulisi hänestä etunimeltään Hertta. Mutta mitä seuraaviksi nimiksi? Aina Ilonalla on oma kaunis tarkoituksensa, löytyisikö seuraavalle samansuuntaista? Mietin jo Hellin Lahja-yhdistelmää, mutta se on niin tekemällä tehdyn oloinen. Olisiko jollain parempia ehdotuksia? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aina Ilona ja Lempi Sisko :D

Hertta Lahja Lemmikki

Hertta Taika Unelma

muoks. Ehdotan vielä "Lempi Alina" ja "Lahja Elena" menisi mun mielestä ton "Aina Ilona":n pariksi :) . Vaikka Alina ja Elena ei mitään tarkoitakaan.. Ainakaan suomeksi.

 

..Helposti noista tulee jotenkin korneja, paljon kornempeja kuin tuo Aina Ilona.

Edited by avena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee mieleen Helmi johonkin väliin, mutta en saa kokonaisuutta keksittyä.  :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huh. Kannattaa muuten olla tarkkana noitten todella vanhojen nimien kanssa.. Siis jonka joku joskus oli laittanut tänne sen listan. Siinä niitten pitäis kaiketi kaikkien olla tyttöjen nimiä, mutta kyllä sieltä ainakin löytyy myös nimi, joka on meillä pojalla! :D Niin ja siis on oikeasti pojan nimi muissakin kielissä ja Suomessakin aikoinaan ollut mies jonka etunimi oli Henrik ja toisena nimenä tämä mikä meidän pojalla on nimenä.. Että olkaatte tarkkana! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitoksia kaikille ehdotuksista! :) Itse mietin jo vähän, jos toiseksi nimeksi tulisi Toive eikä sitten kolmatta nimeä ollenkaan. Helpostihan näistä saa aika korneja nimiyhdistelmiä, joten harkintaa täytyy käyttää.  :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aila, Eila, Ellen, Eevi, Aili, Alli, Eeva, Emmi, Anni, Enni, Elli, Venla, Aamu, Aino, Essi, Adina, Leila, Leela, Seela, Eedit... Tässä nyt mitä tuli nopeasti mieleen.

 

Muoks. Amanda, Eleonoora/ Eleanoora, Emilia, Emeli, Emelie, Lyydia, Elina, Miina, Amalia, Amalie

Edited by Nattunen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pikkuperhonen:

Iida, Aada, Beeda, Iina, Leena, Liina, Oona, Roosa, Ruusa, Ruusu.

Edited by vilpertiina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt tarvittais J-alkuisia nimiä.

Jessican ja Josefinan jatkoksi. Synnärin papereissa on Janessa, mutten ole ihan varma siitä. Toinen vaihtoehto oli Jasmin, mutta se ei tytölle sovi. Ehdotuksia?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.