Ida-Mari

Tyttöjen nimiä 2

985 posts in this topic

En muista onko nämä kaikki kalenterissa, mutta laitan nyt kaikki mitä mieleen tulee... :girl_sigh:

 

Pakko laittaa myös Nette,kun minusta se on ihana nimi :lipsrsealed: vaikka alkaakin n-kirjaimella.

 

Alla, Bella, Cilla, Ellen, Finna, Hanne, Helle, Henni, Janna, Jassa, Jelle, Jette, Malla, Martta, Rilla, Rinna, Sanne

 

 

Tuossa on muutama nimi hollantilaiselta listalta, tosin ovat sellaisia nimiä, joita listan mukaan on myös Pohjoismaissa, osa on sitten ihan suomalaisiakin uudempia nimiä ja osa ihan vanhoja :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauvakuume on kova, ja nimet on jo mietinnässä... (ah miten fiksua alkaa miettiä niitä jo nyt) :girl_crazy:

 

Kaipaisin i-päätteisiä tyttöjen nimiä, melko perinteisen/vanhan kuuloisia mielummin kuin "uusia" nimiä. Mutta saa uudempiakin ehdottaa. :) Mieluiten nimen pituus saisi olla 4-6 kirjainta. Ei A-alkuista (esikoisen nimi alkaa A:lla, enkä halua samalla alkavaa). Päivi, Raili, yms. nimet on nou-nou... Eevi, Salli, yms. tyyppiset taas miellyttää, mutta en oikein keksi tarpeeksi nimiä. Kun yhtäkkiä alkaa miettiä i-päätteisiä, niin ei meinaa tulla mitään mieleen.

 

Muoks. Niin, ja vielä sellanen rajoitus, että r-kirjain nimessä ei oikein innosta... Toki, jos nimi on ihan superhyvä, niin ei siinä yksi r haittaa. :)

Edited by enkulipeikko

Share this post


Link to post
Share on other sites

^

Mimmi

Peppi

Elvi

Soili

Sofi

Enni

Elli

Senni

Sanni

Heini

Helmi

Juuli

Liisi

Nelli

Leeni

Lumi

 

Onko sellaisia mitä hait?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enkulipeikko, mulle tuli mieleen:

 

Elsi, Saimi, Saini, Helli ja Oili.

 

Miltäs kuulostaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edellisten listoihin lisäisin enkulipeikolle vielä nimet

 

Emmi

Essi

Tytti

Taimi

Mirjami (tosin tässä on seitsemän kirjainta)

 

Itsekin tykkään kovasti i-päätteisistä nimistä. :girl_in_love:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullekin tuli ekaksi mieleen Elsi (ihana nimi :) )

Sitten:

Sani

Lilli

Viivi

Siiri

 

Yritin siis katsoa sellaisia, joita ei vielä tuossa edellä ole lueteltu.

 

Tai sitten voisit repäistä ja pistää nimeksi Impi??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oi, täältähän on löytynyt vaikka mitä ihania!! :lipsrsealed:

 

Lyyli vois olla ihana! Mun isoisotäti oli Lyyli, ja hänellä on ollut aina erityinen paikka mun sydämessä selviytyjänä ja vahvana naisena historiansa vuoksi. Kuitenkin Lyyli-nimi epäilyttää mua sen vuoksi, kun siitä tulee jotenkin mieleen matami. :girl_haha: Mutta pitää miettiä...

 

Elsi ja Saimi on kans ihania. Elli on yksi kaikkien aikojen suosikeista, mutta valitettavasti suvusta löytyy ihan liian ärsyttävä Elli-niminen henkilö, jonka sukunimi on vielä sama kuin meidän... :girl_sigh: Muitakin ihania löytyi, mutta ei mitään sellaista ylivetoa. Monet hyvät (mm. Armi, Anni) tuntuu alkavan A:lla, enkä haluaisi A:lla alkavaa, kun esikoisen nimi alkaa A:lla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lyyli vois olla ihana! Mun isoisotäti oli Lyyli, ja hänellä on ollut aina erityinen paikka mun sydämessä selviytyjänä ja vahvana naisena historiansa vuoksi. Kuitenkin Lyyli-nimi epäilyttää mua sen vuoksi, kun siitä tulee jotenkin mieleen matami. :girl_haha: Mutta pitää miettiä...

 

 

Jos sä tuosta Lyylistä tykkäät, niin voihan sitä varmaan muokata vähemmän matamimaiseksi. Esimerkiksi

 

Lyydi (nimestä Lyydia)

tai Lyyli > Liili > Lilli. :girl_smile: Ajatushan on tärkein!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle tuli vielä mieleen (tuolta toisesta ketjusta) pari i-päätteistä. Eli enkulipeikolle pohdittavaksi vielä

 

Sylvi ja

Ninni. :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fanni (tai Fanny) ois muuten tosi kivoja, mut mua häiritsee se kun englanniksi se kuulostais "funny"...

Kylla tuon Fanny nimen kanssa on englanninkielisissa maissa vahan ongelmallisempia mielleyhtymia kuin se etta se kuulostaisi funnylta. (Fanny = englanniksi pimppi ja amerikaksi pylly) Vaikka tokihan on Fanny on myos vanhanaikainen englantilainen nimi, sille on vaan valitettavasti kaynyt vahan samoin kuin Yrjolle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilla on jo alotettu nimien katselu silla pitas olla sellanen jota voi sujuvasti karjua seka suomeksi etta englanniksi. Aika taistoa tulee olemaan silla suomalaiset nimet on isannan mielesta outoja ja harva englannin kielinen taipuu suomalaiseen suuhun. Tyttojen nimet on onneks helpompia, Elina tai Elena on talla helkella ainoat jotka kelpaa molemmille (poikien nimista ei kay mikaan). Vahan mietityttaa silla en pida siita etta lasta kutsuttaisiin lempinimella ja Elinasta tulis nopeesti Elly tai Lina ja Elenasta Lena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos meidän toinen tuplatyttö saisi nimekseen Vilhelmiinan, niin mikäs toiselle nimeksi?

 

isoveljien nimet ovat perinteisiä suomalaisia nimiä joten samaa linjaa jatketaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Vilhelmiina on ihana lipsrsealed.gif

 

Mulle tuli ekana mieleen Josefiina. Muita kivoja vois olla:

Elviira, Justiina, Matilda, Aliisa, Johanna, Mikaela, Anniina, Jenniina, Jasmiina, Emilia tai miks ei vaikka Karoliinakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos meidän toinen tuplatyttö saisi nimekseen Vilhelmiinan, niin mikäs toiselle nimeksi?

 

isoveljien nimet ovat perinteisiä suomalaisia nimiä joten samaa linjaa jatketaan...

 

Musta Matilda olisi ihana :lipsrsealed: Tai Inkeri, Aliisa, Marikki, Esteri, Mirjami?

 

Tai sitten musta Unelma olisi myos ihana... :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyviä ehdotuksia kaikilla :lipsrsealed: Mutta mikään ei vaan tunnu "omalta" :girl_sigh: On tämä tällä kertaa vaan käsittämättömän vaikeaa :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mamalicious: Elisa, Sofia, Elina, Inkeri, Maaria, Ilona?

Edited by Kärpänen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nämä ei ole ihan perinteisiä vaikkakin suomalaisia ovat, mutta tuli tuosta Vilhelmiinasta mieleen Vendela tai Vellamo...

Edited by Nattunen

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Vellamohan on hyvinkin perinteinen! Ihana!

 

omat ehdotukset samaan dilemmaan: Emriikka, Henriikka, Eleonoora, Ulriikka, Anniina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.