Ida-Mari

Tyttöjen nimiä 2

985 posts in this topic

Kiitos kommenteista! Mieskin suhtautuu nyt positiivisemmin toisen nimen vaihtamiseen, joten eiköhän tehdä niin. :) Keksittiin muutama vaihtoehto, ja nyt on vielä reilu viikko aikaa päättää mikä niistä otetaan... :girl_sigh: Harmittaa, että kaunis nimi meni tuolla lailla hukkaan, mutta minkäs teet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin kokeilen vielä onneani, kun ei olla hetkeen liikuttu mihinkään suuntaan nimimietinnöissä. Heitelkääpäs ehdotuksia, jos kriteereiksi kaksitavuisuus sekä enintään 5-kirjaimisuus ja joitain suosikkeja mainitakseni luettelen: Enna, Unna, Halla, Eea, Alva, Liinu ja Lilli. Osa noista yhä oikeita vaihtoehtoja, osa jo syystä tai toisesta hylättyjä. Toiveissa vähän erikoinen nimi, mutta ei liian. :rolleyes: Tää on paha, sillä mä oon kranttu ja lukenut ihan liikaa nimilistoja jo, mutta siitä yhdestä täydellisestä nimestähän se on kiinni, ja sitä lähden etsimään.  :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kärpänen: Tässä muutama minkä keksin, mutta näitähän olisi vaikka kuinka mitkä kriteerit täyttäisi!

 

Neea, Leea, Minni, Tinna,Sanni, Sinna, Jinna, Janni, Anni, Loona, Moona, Miia, Tiia, Riia, Niia, Jeena, Jiina, Niina, Noona...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kärpäselle vinkkaan omiin suosikkeihin kuuluvat Enne ja Helli. Vähän saman tyylisiä kuin jotkut luettelemasi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kärpäselle muutamia ehdotuksia: Aava, Eevi, Elle, Neela, Seela.

 

Vielä pari itseäkin kovasti miellyttäviä: Aila, Aili, Aini, Airi.

Edited by johannem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kärpänen: Tässä muutama minkä keksin, mutta näitähän olisi vaikka kuinka mitkä kriteerit täyttäisi!

 

Niinhän niitä on, kiitos, kun jaksatte valkata ne sopivimmat.  :grin:

 

Niiasta, Aavasta ja Neelasta tykkään kovasti, mutta kaikissa on oma "mutta...", jonka takia ei käy.  :girl_sigh: Enne on äänteellisesti aivan ihana, mutta jotenkin mua häiritsee sen merkitys, tai ehkä enemmänkin taivutus, kun on myös yleissana.  :girl_sigh: Muutama muukin ihan kiva on noilla listoilla, mutta ei vielä "sitä oikeaa". Lisää ehdotuksia otetaan vastaan.  :give_heart:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vastaus ehtikin muokatessani, joten laitan vielä uudet ehdotukset: Aila, Aili, Aini, Airi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kärpänen: Mea/Meea, Mila, Selma, Aida, Aina, Livia, Lila, Lili, Alva, Elle, Lia, Elsa, Elva, Elsi, Stella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noomi, Liisi, Lida, Lina, Tiitu, Tuua.

 

muoks. Vielä: Milma, Miila. 

Edited by avena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kärpäselle: Tutta (tää putkahti mieleen kerran jo aikaa sitten, nimenomaan tälle teidän kolmannelle, vaikka voi olla että menee ihan metsään)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos taas ehdotuksista!  :give_heart:

 

Aida, Lia paitsi kirjoitettuna Liia, Lina eli Liina, Liisi, Aini ja Lili on mieleisiä, mutta oikeastaan kaikissa muissa paitsi Aidassa on joku mutta, ja ehkä siinäkin pieni.  :girl_sigh: Enpä muista ehdotinko Aidaa jo miehelle, pitää varmaan ainakin kokeilla, jos se nyt ei suostu mun tän hetkiseen suosikkiin. Ja monet muutkin noista nimistä on käynyt mielessä, mutta eivät ihan parhaiden nimien listalle pääse.

 

Tutasta tulee mieleen vaan vaatemerkki, ei voi mitään.  :girl_sigh: Muuten kävisi kyllä hyvin esikoisen nimen kanssa.

Edited by Kärpänen

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Vielä yksi ehdotus: Aina.

 

Mulla tuntuu olevan sama ongelma poikien nimissä (ja poikaa veikattiin tulevaksi), joten ymmärrän hyvin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aina oli jo sun aiemmassakin listassasi. ;) Siinä mua häiritsee sen merkitys. Tai se, että sillä on sellainen. Vaikka sitten kuitenkaan kaikki merkitysnimet ei häiritse. Huoh, voi tätä valinnanvaikeutta.  :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kärpänen, meillä oli vähän samantyyppisiä nimiä harkinnasssa ja molempien tyttöjen nimet löytyykin teille ehdotetuista listoista. Miltä Nelma kuulostaisi? On aika harvinainen, mutta kuitenkin perinteisen kuuloinen, eikä taivutus tai sanan merkitys olisi ongelma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kärpänen, mites olis Hilla? Vai häiritseekö siinäkin se toinen merkitys? Tunnen yhden aivan ihanan Hilla nimisen tytön ja olen aivan myyty nimelle sen takia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tinka, Nelmakin on mulla ollut harkinnassa (joo, oon ehtinyt aika paljon nimiä pyöritellä  :rolleyes: ) ja tykkään, mutta en sit tiedä.  :girl_sigh: Tuosta en kyllä edes muista ehdotinko miehelle, ehkä vielä pitäisi, vaikka veikkaan, että on sille liian erikoinen.

 

Yksi iso hankaluus siis tosiaan on, että mä haluaisin erikoisehkon nimen, johon en oo kauheasti aiemmin törmännyt, ja mies jonkun melko tavallisen, mielellään jonkun ihan tutun. :girl_sigh: Pojan nimen kohdalla onnistuttiin ratkaisemaan tämä sillä, että löydettiin nimi miehen suvusta, näin ollen miehelle ihan perusnimi, mutta josta mä en ollut koskaan kuullutkaan. Harmi, kun sillä ei ole kivannimisiä mummoja tms.  :mellow:

 

Cor, no olisi just ihana, mutta löytyy jo lähipiiristä.  :girl_sigh: Siinä merkitys ei häiritse tippaakaan vaan oisi kaikinpuolin aivan loistava, mutta aivan mahdoton nyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kärpänen, tässä muutamia, mitä en äkkiseltään edellisistä viesteistä bongannut:

 

Henni, Henna, Iia, Tilda, Iida, Verna, Viivi, Viola, Pinja, Pihla 

 

MUOKS: Etsitkin kaksitavuisia :)

Edited by kerttunen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille on tulossa tyttö ja nimi on nyt mietinnässä...
Oma suosikki etunimeksi on Neela ja näyttää siltä että mieskin siihen suostuu. Toinen nimi olisi Lempi edesmenneen mammani mukaan.

Nyt tarvittais ehdotuksia kolmanneksi nimeksi....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amalia, Amanda, Adina, Ilona, Olivia, Ailiina, Lyydia, Anneli, Elena, Helena, Elmiina, Aliina.

 

Tässä nyt nopeasti mitä tuli mieleen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meiltä löytyy Neela Hilja Helena, joten puolueellisesti ehdotan siitä syystä myös Helenaa kolmanneksi nimeksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.