Ida-Mari

Tyttöjen nimiä 2

985 posts in this topic

Heitän peliin vielä Helena, Senja, Halla, Sofi, Salli, Salma, Saima, Saimi, Sanna, Sara, Helli, Heli, Sohvi, Hulda, Sunna ja Henni.

Kerropas Jenny-Maria joitain suosikkejasi, niin osataan sen tyylisiä ehdotella lisää. :)

Mä rakastan edelleenkin tuon meidän neidin nimeä, vaikka "valitettavasti" onkin aivan etunimensä veroinen. :girl_crazy:

Eli Niskavuoren Heta meillä asustaa..

Jos pikkusisko joskus saatais,niin Hilma ja Helka on mielessä toiselle ensimmäiseksi. Ja Josefiina kolmanneksi, keskimmäinen nimi vielä hakusessa. :)

Hilma/Helka Pipsa Josefiina

Hilma/Helka Peppi Josefiina

Hilma/Helka Nuppu Josefiina

Hilma/Helka Ruusu Josefiina

Hilma/Helka Lotta Josefiina

Jotenkin tulee mieleen että tuon keskimmäisen nimen tulisi olla "veikeä" niin rimmais isosiskon nimien kanssa. :girl_sigh:

Oma pää ei nyt raksuta. Löytyiskö ehdotuksia Annikin tyylisistä nimistä? Siis vähän pidemmistä ja mieluummin "pehmeistä" nimistä. Ei välttämättä tarvitse olla vanha, mutta ei se haittaakaan. Jesmiinat ja vastaavat on nounou.

Naapuriin syntyi vuosi sitten Annukka- tyttönen ja silloin tykästyin siihen nimeen.

Lisäksi tulee mieleen tietty Anni, Annu, Anneli, Anniina, Annika

(onko noi nyt sinne päinkään edes? osa nyt ei ole pitkiä, mutta ainakin sitten pehmeitä)

Edited by Neven

Oma pää ei nyt raksuta. Löytyiskö ehdotuksia Annikin tyylisistä nimistä? Siis vähän pidemmistä ja mieluummin "pehmeistä" nimistä. Ei välttämättä tarvitse olla vanha, mutta ei se haittaakaan. Jesmiinat ja vastaavat on nounou.

Ei ole nyt "Anna-johdannaisia", mutta mieleeni tuli Hele(e)na ja Leena (ei toki kovin pitkä), myös Johanna on mielestäni Annikin tyyliä. Ja tuli vielä mieleen Hannele ja Annele!

Edited by maiku

Juu, noita Nevenin mainitsemia on itsekin tullut pyöriteltyä. Tuo anna-johdannaisuus ei siis ole mikään pakollinen, Annikki nyt vaan oli ensimmäinen, mikä tuli mieleen. Heleena menis noista ehkä lähimmäksi, sitä mitä fiilistä nimeen kaipasin. Ja esim. Pirjetta on mielestäni aika hauska, siinä vaan nyt sitten on tuo r..

Juu, noita Nevenin mainitsemia on itsekin tullut pyöriteltyä. Tuo anna-johdannaisuus ei siis ole mikään pakollinen, Annikki nyt vaan oli ensimmäinen, mikä tuli mieleen. Heleena menis noista ehkä lähimmäksi, sitä mitä fiilistä nimeen kaipasin. Ja esim. Pirjetta on mielestäni aika hauska, siinä vaan nyt sitten on tuo r..

Samaa tyyliä olisi mun mielestä myös Sinikka -nimi, joka ei ole pehmeä muttei kovakaan, samalla tavalla kuin Annikki mun korvaani.

Vinkkejä toiseksi nimeksi Aliisalle? Tulossa siis vain kaksi nimeä, ja Aliisa ehdottomasti ensimmäiseksi. Nimen pitäisi olla etunimeä pidempi, ja sen verran tuttu nimi, ettei kirjoitusasua tarvitse pohtia nimen kuullessaan, eli kaiken maailman Jesmiinat on suljettu pois.

Aliisa Katariina/Karoliina/Kaarina.. Noi nyt tuli ensimmäiseksi mieleen, kun sointuvat hyvin yhteen :)

Muoks. Adalmiina

Edited by wilmusti

Aliisa Aleksandra

Aliisa Anniina

Aliisa Eveliina

Aliisa Kristiina

Aliisa Lyydia

Aliisa Marjaana

Aliisa Pauliina

Aliisa Sofia

Aliisa Susanna

Aliisa Vilhelmiina

Aliisa on ihana nimi! Minä valitsisin sen kanssa vähän pidemmän, ehkä nelitavuisen toisen nimen. Voisin itse ajatella esim. Katariina / Josefiina / Margareeta / Eleonoora.

Edited by Forelli

smile.gif Fanni (tai Fanny) ois muuten tosi kivoja, mut mua häiritsee se kun englanniksi se kuulostais "funny"...

Niin ja vielä pahempaa on oikeasti se, että Fanny tarkoittaa naisen sukupuoli-elintä silleen tyyliin "tussu" tai "toosa" tyyppisesti..

Muoks; jaahas, tämähän olikin näemmä jo käsitelty täällä, noh, olkoon silti..

Edited by Syksy11

Hei, meille tulee toinen tyttö ja hakusassa olisi hänelle toinen nimi. Esikoisen toinen nimi on Lyydia, joten nimen pitäisi olla saman tyyppinen. Mielellään siinä olisi d-kirjain, mutta muutkin passaa (kunhan ei sisällä r tai t kirjaimia) Etunimi on nelikirjaiminen, pehmeä ja hieman harvinaisempi nimi. Eli nyt ehdotuksia kehiin! Itse pidän esim. Edith ja Amanda nimistä. Nimiä tulee olemaan vain kaksi. Nimi saa olla vanha ja perinteinen :)

Lyydia on ihan paras, meiltäkin löytyy kuopukselta toisena nimenä :give_heart:

Heitellään nyt jotain..

Adele

Aida

Astrid(joo tiedetään että on vääriä kirjaimia mutta tää on ihana :grin:)

Daniela

Eden

Ellida/Elliida

Evilda

Floora

Friida

Hilda

Hulda

Ingrid (tässäkin toi r, mutta tämäkin on suosikkejani :girl_sigh: )

Liida

Linda

Magdalena

Matilda

Melinda

Seidi

Tilda

Noissa on nyt d-kirjain, mutta muita "ehtoja" en nyt oikein jaksanut miettiä.

Mielestäni Lyydian kanssa sopivia nimiä ovat myös Sylvia ja Sofia, niitä olen pohtinut, jos meille vielä kolmas tyttö joskus tulisi, molemmat ovat vielä suvustakin. Lisäksi tuli mieleen Lilja tai muodossa Lilia, Loviisa tai Tuulia,

Tuo miettimäsi Edith on myöskin todella kaunis nimi, voisin sitäkin omalleni harkita toiseksi nimeksi.

Edited by Neven

Kiitos Aliisalle toista nimeä ehdottaneille! Monta nimeä sain listaan edellisten lisäksi. Hauska, että itsekin olen pyöritellyt toiseksi nimeksi -iina loppuisia nimiä kuten tässäkin tuli!

Kiitos minultakin apureille! Tämän hetkinen pääehdokas jo noista yllämainituista löytyikin ja monta uutta miettimisen arvosta. Varsinkin tuo Sylvia on aivan ihana!! Olen siitä nimestä aina pitänyt ja se oli ihan unohtunut, eli kiitos Neven.

Edited by Nattunen

Guest
This topic is now closed to further replies.