Posted January 30, 2012 · Report post Heitän peliin vielä Helena, Senja, Halla, Sofi, Salli, Salma, Saima, Saimi, Sanna, Sara, Helli, Heli, Sohvi, Hulda, Sunna ja Henni. Kerropas Jenny-Maria joitain suosikkejasi, niin osataan sen tyylisiä ehdotella lisää. Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 30, 2012 · Report post Mä rakastan edelleenkin tuon meidän neidin nimeä, vaikka "valitettavasti" onkin aivan etunimensä veroinen. Eli Niskavuoren Heta meillä asustaa.. Jos pikkusisko joskus saatais,niin Hilma ja Helka on mielessä toiselle ensimmäiseksi. Ja Josefiina kolmanneksi, keskimmäinen nimi vielä hakusessa. Share this post Link to post Share on other sites
Posted January 30, 2012 · Report post hilma iita josefiina tai maija...tai lempi tai vaikka sit myy Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 6, 2012 · Report post Hilma/Helka Pipsa Josefiina Hilma/Helka Peppi Josefiina Hilma/Helka Nuppu Josefiina Hilma/Helka Ruusu Josefiina Hilma/Helka Lotta Josefiina Jotenkin tulee mieleen että tuon keskimmäisen nimen tulisi olla "veikeä" niin rimmais isosiskon nimien kanssa. Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 6, 2012 · Report post Oma pää ei nyt raksuta. Löytyiskö ehdotuksia Annikin tyylisistä nimistä? Siis vähän pidemmistä ja mieluummin "pehmeistä" nimistä. Ei välttämättä tarvitse olla vanha, mutta ei se haittaakaan. Jesmiinat ja vastaavat on nounou. Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 6, 2012 (edited) · Report post Naapuriin syntyi vuosi sitten Annukka- tyttönen ja silloin tykästyin siihen nimeen. Lisäksi tulee mieleen tietty Anni, Annu, Anneli, Anniina, Annika (onko noi nyt sinne päinkään edes? osa nyt ei ole pitkiä, mutta ainakin sitten pehmeitä) Edited February 6, 2012 by Neven Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 7, 2012 · Report post ^Neven ehdotti aika pitkälti samoja, mitä itsekin olisin. Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 8, 2012 (edited) · Report post Oma pää ei nyt raksuta. Löytyiskö ehdotuksia Annikin tyylisistä nimistä? Siis vähän pidemmistä ja mieluummin "pehmeistä" nimistä. Ei välttämättä tarvitse olla vanha, mutta ei se haittaakaan. Jesmiinat ja vastaavat on nounou. Ei ole nyt "Anna-johdannaisia", mutta mieleeni tuli Hele(e)na ja Leena (ei toki kovin pitkä), myös Johanna on mielestäni Annikin tyyliä. Ja tuli vielä mieleen Hannele ja Annele! Edited February 8, 2012 by maiku Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 8, 2012 · Report post Juu, noita Nevenin mainitsemia on itsekin tullut pyöriteltyä. Tuo anna-johdannaisuus ei siis ole mikään pakollinen, Annikki nyt vaan oli ensimmäinen, mikä tuli mieleen. Heleena menis noista ehkä lähimmäksi, sitä mitä fiilistä nimeen kaipasin. Ja esim. Pirjetta on mielestäni aika hauska, siinä vaan nyt sitten on tuo r.. Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 10, 2012 · Report post Juu, noita Nevenin mainitsemia on itsekin tullut pyöriteltyä. Tuo anna-johdannaisuus ei siis ole mikään pakollinen, Annikki nyt vaan oli ensimmäinen, mikä tuli mieleen. Heleena menis noista ehkä lähimmäksi, sitä mitä fiilistä nimeen kaipasin. Ja esim. Pirjetta on mielestäni aika hauska, siinä vaan nyt sitten on tuo r.. Samaa tyyliä olisi mun mielestä myös Sinikka -nimi, joka ei ole pehmeä muttei kovakaan, samalla tavalla kuin Annikki mun korvaani. Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 14, 2012 · Report post Vinkkejä toiseksi nimeksi Aliisalle? Tulossa siis vain kaksi nimeä, ja Aliisa ehdottomasti ensimmäiseksi. Nimen pitäisi olla etunimeä pidempi, ja sen verran tuttu nimi, ettei kirjoitusasua tarvitse pohtia nimen kuullessaan, eli kaiken maailman Jesmiinat on suljettu pois. Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 14, 2012 (edited) · Report post Aliisa Katariina/Karoliina/Kaarina.. Noi nyt tuli ensimmäiseksi mieleen, kun sointuvat hyvin yhteen Muoks. Adalmiina Edited February 14, 2012 by wilmusti Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 14, 2012 · Report post madison: aliisa matilda/eleonoora/elviira/johanna/mirjami Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 14, 2012 · Report post aliisa marianna aliisa josefiina Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 14, 2012 · Report post Aliisa Jasmiina Aliisa Justiina Aliisa Jessika Aliisa Ellinoora Aliisa Julianna Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 14, 2012 · Report post Aliisa Aleksandra Aliisa Anniina Aliisa Eveliina Aliisa Kristiina Aliisa Lyydia Aliisa Marjaana Aliisa Pauliina Aliisa Sofia Aliisa Susanna Aliisa Vilhelmiina Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 14, 2012 (edited) · Report post Aliisa on ihana nimi! Minä valitsisin sen kanssa vähän pidemmän, ehkä nelitavuisen toisen nimen. Voisin itse ajatella esim. Katariina / Josefiina / Margareeta / Eleonoora. Edited February 21, 2012 by Forelli Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 15, 2012 · Report post Aliisa Amanda Aliisa Amalia / Amelia Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 15, 2012 (edited) · Report post Fanni (tai Fanny) ois muuten tosi kivoja, mut mua häiritsee se kun englanniksi se kuulostais "funny"... Niin ja vielä pahempaa on oikeasti se, että Fanny tarkoittaa naisen sukupuoli-elintä silleen tyyliin "tussu" tai "toosa" tyyppisesti.. Muoks; jaahas, tämähän olikin näemmä jo käsitelty täällä, noh, olkoon silti.. Edited February 15, 2012 by Syksy11 Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 19, 2012 · Report post Hei, meille tulee toinen tyttö ja hakusassa olisi hänelle toinen nimi. Esikoisen toinen nimi on Lyydia, joten nimen pitäisi olla saman tyyppinen. Mielellään siinä olisi d-kirjain, mutta muutkin passaa (kunhan ei sisällä r tai t kirjaimia) Etunimi on nelikirjaiminen, pehmeä ja hieman harvinaisempi nimi. Eli nyt ehdotuksia kehiin! Itse pidän esim. Edith ja Amanda nimistä. Nimiä tulee olemaan vain kaksi. Nimi saa olla vanha ja perinteinen Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 19, 2012 · Report post ^ Mulla tuli mieleen: Diana, Mandi, Iida ja Aada. Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 19, 2012 (edited) · Report post Lyydia on ihan paras, meiltäkin löytyy kuopukselta toisena nimenä Heitellään nyt jotain.. Adele Aida Astrid(joo tiedetään että on vääriä kirjaimia mutta tää on ihana ) Daniela Eden Ellida/Elliida Evilda Floora Friida Hilda Hulda Ingrid (tässäkin toi r, mutta tämäkin on suosikkejani ) Liida Linda Magdalena Matilda Melinda Seidi Tilda Noissa on nyt d-kirjain, mutta muita "ehtoja" en nyt oikein jaksanut miettiä. Mielestäni Lyydian kanssa sopivia nimiä ovat myös Sylvia ja Sofia, niitä olen pohtinut, jos meille vielä kolmas tyttö joskus tulisi, molemmat ovat vielä suvustakin. Lisäksi tuli mieleen Lilja tai muodossa Lilia, Loviisa tai Tuulia, Tuo miettimäsi Edith on myöskin todella kaunis nimi, voisin sitäkin omalleni harkita toiseksi nimeksi. Edited February 19, 2012 by Neven Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 19, 2012 · Report post Mulle tuli mieleen Vendla Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 20, 2012 · Report post Kiitos Aliisalle toista nimeä ehdottaneille! Monta nimeä sain listaan edellisten lisäksi. Hauska, että itsekin olen pyöritellyt toiseksi nimeksi -iina loppuisia nimiä kuten tässäkin tuli! Share this post Link to post Share on other sites
Posted February 20, 2012 (edited) · Report post Kiitos minultakin apureille! Tämän hetkinen pääehdokas jo noista yllämainituista löytyikin ja monta uutta miettimisen arvosta. Varsinkin tuo Sylvia on aivan ihana!! Olen siitä nimestä aina pitänyt ja se oli ihan unohtunut, eli kiitos Neven. Edited February 20, 2012 by Nattunen Share this post Link to post Share on other sites