Guest Guest

Minne alkuraskauden ultraan (Tampere)?

114 posts in this topic

Minne Tampereelle kannattaisi mennä alkuraskauden ultraan?

 

Missä hinnoissa nuo liikkuvat?

 

Koska kannattaa mennä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse Suomen terveystalon Gynekologi- ja Urologikeskuksessa. Silloin se sijaitsi Keskustorilla mutta on näemmä muuttanut uusiin tiloihin Rautatienkadulle.

 

Palvelu oli todella ystävällistä. Lääkärit osaavia ja kaikin puolin mukavia. Laitteet toimivat ja kuvia sai mukaan. Kelakorvauksen sai heti joten maksettavaa jäi aikalailla tarkalleen 60e. Kävin kahdesti, ekan kerran mieslääkärillä, toisen kerran naislääkärillä ja kummatkin olivat todella mukavia.

 

Suosittelen lämpimästi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin vastaan, kun Nokia liippaa niin läheltä Tamperetta. Itse kävin Suomen terveystalon Nokian lääkäriasemalla ja ultraajana oli Ahti Pekkola. Hän ultraa myös muissa yksiköissä. Voin suositella!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hinnan puolesta en menisi mutta asiantuntemuksen kyllä: Koskiklinikka, hinta tarkastuksineen noin 166€ (ja tästä oli jo pois kelan osuus)... -_-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kävin Väestöliitolla, viikolla 8+ jotain. Hintaa jäi vähän vajaa 70 e, kun oli kelan korvaus vähennettynä. Mukava paikka, mukava kätilö! Menen ensi viikolla samaan paikkaan NP-ultraan. Siitä joutuu pulittamaan noin 120 e. Sisältää sen ultran ja veriseulan..

 

Myös joku.. olikohan se Pihlajalinna nimeltään, on kuulemma edullinen paikka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^

Me käytiin tuolla Pihlajalinnassa, oli kiva lääkäri ja maksettavaksi jäi kelakorvauksen jälkeen muistaakseni vähän alle 70 euroa.

 

Oon käynyt myös Koskiklinikalla, siellä maksoi vähän yli 70 euroa (kelakorvaus vähennetty). Ilmeisesti riippuu lääkäristä tuo taksa.

 

muoks. Piti vielä sanoa että itse suosittelisin käymään viikolla 7+ jotain. Käytiin itse 6+3 muistaakseni ja se oli jotenkin liian aikaista. Syke kyllä näkyi mutta muuten oli ihan olematon "möykky" joten mua se ei ainakaan rauhoittanut yhtään.

Edited by NannaMaaria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kanssa suosittelen malttamaan mielensä ja menemään vasta 6+ loppuviikosta tai 7+. Itse olen ollut noin rv5 (ei näkynyt kun ruskuaispussi), sitten uusintana 6+6 jolloin näkyi hienosti syke ja mitat saatiin jo otettua. Toisesta olin n.6+1 jolloin syke kyllä näkyi, mutta mitään mittoja tms. ei saatu otettua. Piti sit mennä vielä tästäkin raskaudesta uudelleen 8+1 ja ne oli jo tosi hyvät viikot kun pikkunen näytti jopa jo vähän ihmisenalulta :)

 

Mulla on maksanut koskarissa kerran reilun 50eur, viimeksi 90 eur. Eli riippuu tosiaan lääkäristä. Väestöliitossa alku-ultra maksaa korvauksen jälkeen aikalailla tarkasti 62,95 Eur :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannattaa pyytää, että haluaa vain ultran, jos todellakin haluaa vain ultran. Muut tutkimukset maksavat extraa. Ja hinnan voi kysyä etukäteen.

 

Itse kävin ultrissa rv 7+ ja silloin näkyi syke ja mittoja saatiin otettua niin että viikot pystyttiin tarkistamaan. Tuotakin voi kysyä aikaa varatessa, millä viikoilla kannattaa tulla. Ainakin tuolla suosittelemassani Suomen terveystalon paikassa neuvottiin todella ystävällisesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en uskaltaisi kovin yli rv 7 antaa mennä - itse pelkään kohdunulkoista raskautta jostain syystä melko hysteerisesti ja munatorvet poksahtaa jossain aika pian rv 7 jälkeen, jos sikiö siellä kasvaa. (Yäh, ihan maailman kamalin ajatus.)

 

Edit. Suhteellisen harvinaistahan tuo on, ja täysin ultraamattakin kyllä alkuraskaudesta selviää, ei sillä, mulla on joku oma henkilökohtainen kammo sen suhteen.

Edited by Kerttu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse kävin koskiklinikalla ja taisi maksaa jotain 70 euroa (Kela-korvaus siis vähennettynä). Minulla oli alkuraskaudesta vuotoa ja kävin omalääkärillä noin viikkoa ennen tuota alkuraskauden ultraa ja onnekseni kaupunki on ostanut meidän omalääkäripalvelut Pihlajalinnasta, joten lääkäri ultrasi normaali käyntimaksuun myös, että nähtiin syke. :)

 

Monet ohjeistavat alkuraskauden ultraan vasta kun viikkoja on noin 8. Toki ne yksityisellä ultraa aikaisemminkin, jos asiakas vaatii. Syynä tähän rv 8 on se, että aina ei ole niin tarkkaa se hedelmöittymisen ajankohta ja jotta ei sitten tulisi ns. turhia käyntejä, kun raskaus onkin niin alkuvaiheessa, että mitään ei vielä näy. Itselläni ensimmäisessä raskaudessa olin kuukautisten mukaan rv 9+2 ja ultran mukaan olikin vain 7+0 eli heittoa oli aika paljon. Jos olisin mennyt kuukautisten mukaan rv 7 tietämillä, ei varmasti olisi vielä sykettäkään näkynyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin toukokuussa 2008 Terveystalossa Rautatienkadulla, viikkoja 7+. Syke näkyi selvästi. Palvelu paikan päällä oli loistavaa, mutta neuvonta etukäteen aika surkeaa. Soitin etukäteen kysyäkseni, koska kannattaa tulla, miten pitää valmistautua ja mitä maksaa, ja poika puhelimessa ei tiennyt oikein mistään mitään, etsi pitkään hinnastoista ja tarjosi 83 euroa. Okei, soitin lauantaina, joten oli ehkä vajaamiehitys. Lopuksi päädyin itse kysymään, onko parempi jos soitan uudelleen maanantaina, ja sitten sainkin jonkun terveydenhoitajan suoran numeron. Kun soitin hänelle, hän ei ensin tajunnut lainkaan mistä puhun, sitten vähätteli varhaisultran tarvetta, ja lopuksi totesi että listan mukaan 83 e (miinus Kelan osuus).

 

No, loppusumma oli korvausten jälkeen yli 120 e, kukaan ei ollut siis sanonut että erikoislääkärin palkkio (alle 20 min., 70 e) tulee automaattisesti jos ei osaa vaatia pelkkää ultraa. Muiden kokemuksista päätellen sekin olisi kai ollut mahdollista. Poliklinikkamaksu 11 e tulee varmaan joka tapauksessa.

 

Tämä siis vain tiedoksi teille, että osaatte tilata oikean tutkimuksen! Kokonaisuudessaan palvelu oli siis kuitenkin hyvää, ja kummasti hetkenkin mielenrauhasta on toisinaan valmis maksamaan!

 

Pihlajalinnan olen minäkin kuullut olevan edullisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Kertokaa noviisille, miksi kävitte yksityisellä ettekä äitiysneuvolassa?

 

Hanku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äitiysneuvolassa ei ole välttämättä mahdollista päästä varhaisultraan. Käytännöt vaihtelevat, mutta yleensä kunta/kaupunki tarjoaa normaalisti etenevässä raskaudessa 1-2 ultraa raskauden aikana. Yleensä ne ovat niskapoimu-ultra vkon 12 paikkeilla ja/tai rakenneultra raskauden puolivälissä.

Edited by Tiitiäinen

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ ja ^^

juuri siksi että neuvolassa ei ole ultraa. Varsinkaan keskenmenon jälkeen en halunnut odottaa np-ultraan asti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse kävin alkuraskauden ultrassa Tampereen uudessa gynekologikeskuksessa. Hintaa ultraukselle jäi kela-korvausten jälkeen alle 70 euroa, tarkkaa summaa en nyt muista. Tuolta kela-korvaus piti hakea itse, laput sai toki täytettynä valmiiksi matkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Väestöliitolla sanoivat, että alaraja alku-ultraan olisi 6+3, ja silloin me sitten mentiin. Nähtiin syke ja saatiin mitta (5,4 mm). Eihän siinä paljoa näkynyt, mutta sen varmistaminen, että siellä on jotakin elävää oikeassa paikassa ja vain yksi kappale oli mulle tarpeellinen tieto. Kätilö oli ihan mahtava. Mennään myös np-ultraan ja veriseulaan Väestöliitolle, ja varmaan myöhemmin rakenneultraankin.

Edited by Viljatuuli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli vastaus toistakin kautta tuohon kyselyyn. Minullakin siis ensimmäinen ultra vasta ehkä viikoilla 14-15. Nyt mietin myös tuota yksityistä kuitenkin... Jotenkin epätodellinen olo koko raskaudesta, ja pelottaa, ettei kaikki olekaan kunnossa. Katsotaan mihin ratkaisuun päädyn. Kiitos paikkavinkeistä ja hintatiedoista!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mäkin vastaan, kun Nokia liippaa niin läheltä Tamperetta. Itse kävin Suomen terveystalon Nokian lääkäriasemalla ja ultraajana oli Ahti Pekkola. Hän ultraa myös muissa yksiköissä. Voin suositella!! :)

 

Mä kävin samalla tyypillä Nokialla, enkä missään nimessä suosittele. Palvelu oli ihan ok, mutta hinta oli järkyttävän kallis siitä hyvästä, että vastaanotto kesti 10 minuuttia, ja sen anti oli kohdunkaulan katsominen ja alkion mittaaminen. Hintaa vastaanotolle tuli 179 euroa, josta Kela-korvauksen jälkeen maksettavaa jäi 149 e! Rakenneultrasta ja pidemmästä vastaanotosta hinta olisi voinut olla ihan ok, perusultrasta se oli mun mielestä ihan kohtuuton. Esim. Väestöliitolla kätilön suorittaman varhaisultran (vastaanoton kesto 30 min) hinta oli jotain 70 euron paikkeilla. Lääkäri on tietysti lääkäri ja kätilö kätilö, mutta ei tossa alku-ultrassa niin ihmeitä kuitenkaan vielä tutkita, että siihen lääkäriä tarvittaisiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suomen Terveystalossa käytiin rv9 ja hintaa kelakorvauksen jälkeen n.120e...

mielellään sen kuitenkin maksoi omasta mielenrauhasta, kun neuvolan ultraan olisi ollut vielä useita viikkoja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin Pihlajalinnassa, hinta oli noin 68€+toimistokulut. Saatiin aika nopsaan ja käynti oli tarkoituksenmukainen. Suosittelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse kävin myös Tampereella Terveystalolla ekassa ultrassa. Asun pysyvästi ulkomailla, eikä täällä ollut mahdollista käydä ennen rv 12, joten halusin oman mielenrauhan vuoksi lentää koti-Suomeen tarkistamaan, että kaikki on ok.

 

Kävin raskausviikolla 8 ultrassa, se maksoi minulle 150euroa (ultra 80eur ja lääkärinpalkkio 70eur), koska lääkäri tarkisti myös kohdunsuun tilanteen sekä teki normaalin sisätutkimuksen. Minä en saa edes Kelan korvausta, mapissa Ö kun asustan ulkosuomalaisena :) mutta ei se nyt kamalan suuri rahamäärä ole sille, että sain mielenrauhan että maha-asukki on oikeassa paikassa, syke lyö ja muutenkin näyttää olevan ihan ok omassa yksiössään.

 

Palvelu oli asiantuntevaa ja ystävällostä. Tosin mieslääkärin kanssa oli mielestäni jotenkin huvittavaa jutustella omia pahoinvointi-kokemuksiani tai väsymystäni, koska hänhän ei sellaista voi koskaan kokea... Mutta joka tapauksessa oikein kiva lääkäri muuten :)

 

Suosittelen siis.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Itse kävin alkuraskauden ultrassa Tampereen uudessa gynekologikeskuksessa. Hintaa ultraukselle jäi kela-korvausten jälkeen alle 70 euroa, tarkkaa summaa en nyt muista. Tuolta kela-korvaus piti hakea itse, laput sai toki täytettynä valmiiksi matkaan.

 

Mä kävin kanssa tuolla ja olin ihan tyytyväinen. (Sykettä tosin ei saatu näkyviin, mutta viikkoja oli vasta 6+1 ja raskaus olikin mahdollisesti tuulimuna, koska meni myöhemmin kesken. Tuossa vaiheessa lääkäri ei vielä pystynyt sanomaan, onko alkiota vai ei. Ultrannut gyne oli erään sairaalan synnystysten ylilääkäri, mikä toi mun mielestä luotettavuutta.)

 

Jatkossa olen harkinnut myös Pihlajalinnaa, se on edullinen ja palvelu toimii. Viimeksi siellä tosin oli ajat varattu niin pitkälle, että varasin ajan sitten tuolta TUG:sta kun en malttanut odottaa pidemmälle (vaikka olisi kannattanut).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan menossa Koskiklinikalle.. Taitaa olla kallein (?), mutta siellä on yksi tietty lääkäri (toimii Tayssissa osastonlääkärinä) jolle haluan (lue: äitini mut haluaa :lol: ). Otan ultrauksen yhteydessä tutkimuksenkin, koska mulla on ollut pientä tiputteluvuotoa koko ajan..

Onko kokemuksia, mitä tällänen tutkimus+ultra tulee maksamaan Koskiklinikalla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now