Guest Guest

Minne alkuraskauden ultraan (Tampere)?

114 posts in this topic

Luulis, että kaikki asiansa osaavat lääkärit tekee sen sisätutkimuksen samalla kun ultraavat, kyllä sen pitää kuulua hintaan. Käynnin tarkoituksena kun on raskauden varmistaminen, alkioiden määrän ja sijainnin ja kohdunsuun tilanteen tarkistaminen. En usko, että näitä jätetään tutkimatta. Ja meillä ainakin merkkasi suoraan neuvolakorttiin ko. tiedot.(kun olin neuvolassa jo kerran käynyt)

Edited by Odefiina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävimme varhaisultrassa Tampereella Suomen terveystalossa. Gyne oli nainen ja todella ystävällinen. Tutki ja ultrasi alakautta. Rv oli yksi viikko vähemmän, mitä kuukautisten perusteella laskettuna eli nyt 8+3 eikä 9+3. Sydämen syke näkyi todella vahvana :D Saimme kaksi kuvaa mukaan ja kelan korvausten jälkeen maksettavaa jäi 117€.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onkohan hinnat kovasti nousseet näistä parin vuoden takaisista hinnoista? Haluaisin päästä alkuraskauden ultraan ja tarkoitus olisi vain varmistua, että siellä masussa on joku elossa. Viimeksi kun selvisi vasta 12 viikolla, että tuulimuna kyseessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannattaa olla yhteyksissä ava-klinikkaan. Hinta alle 80€ :girl_smile: Ja siis ihan kaikki voivat sinne mennä ultrattavaksi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos cake tiedosta. :) Tuo kyllä kuulostaa edulliselle, jos ei tarvitse maksaa erikseen lääkärinpalkkioita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tarvitse! Tarkistin, niin hinta on 77€ ja mitään ylläreitä ei tule hintaan lisäksi :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moikka,

Me käytiin Suomen terveystalolla vainion terhillä. Voin kyllä suositella. Ultrasi tarkasti ja selitti mitä näki. Saatiin muutama kuva vielä mukaankin. Hinta taisi olla n. 120 euroa, en muista tarkkaan, mutta maksoin kyllä mielläni mielenrauhasta (halusin kovien vatsakipujen vuoksi tarkistaa, että kaikki hyvin ja raskaus oikeassa paikkaa)

Edited by Saxby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin alkuraskauden ultrassa Koskiklinikalla Leena Vasaralla. Kustansi vähän alle 90 euroa. Siihen sisältyi ultra alakautta ja kohdunkaulan tilanteen tarkistaminen. Saatiin myös yksi kuva mukaan. Olin ensimmäistä kertaa ko. lääkärin vastaanotolla ja pidin kovasti hänestä. Hän otti myös mukavasti mieheni huomioon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me kävimme Ava-klinikalla, siellä kun on tullut muutenkin asioitua. Hinta oli Kela-korvauksen jälkeen 77 euroa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä kävin myös Koskiklinikalla, lääkäri oli Auli Juntumaa. Hinta kela-korvauksen jälkeen noin 80 euroa. Kela-korvausta ei olisi hänen mukaansa saanut, ellei olisi ollut joku erityinen syy ultraukseen (minulla syynä vähäinen verinen vuoto). Näin kuulemma sen myötä, että kaikkien kuntien tulee nykyään lakisääteisesti tarjota vähintään kaksi ultraa. Muuta kautta en ole tällaisesta kuullutkaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin eilen Tampereen Terveystalossa ultrassa ja hinta oli 103,00 euroa. Mielestäni oli joka pennin arvoinen, sikiö näkyi tosi selkeästi ruudulla, kun viikkoja oli 8+1. Täällä jossain puhuttiin, että Terveystalo maksaa 170,00 euroa, ja olin varautunut siihen, mutta olikin siis paljon halvempi! Tuosta 103 eurosta voi vielä hakea itse Kelakorvausta, sanoivat, että kannattaa hakea, mutta ei sitä välttämättä saa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soittelin Tampereen muutamiin lääkärikeskuksiin alkuraskauden ultrasta. Hinnat olivat vähän enemmän kuin odotin:

-Koskiklinikka 140-170e riippuen lääkäristä (miinus Kela-korvaus)

-Terveystalo 188,50e (miinus Kela-korvaus)

-Mehiläinen 150e

-Pihlajalinna 100e (Kela-korvausta ei saa, sanottiin)

-Gynekologikeskus 160e (miinus Kela-korvaus)

 

Koskiklinikalta ja Terveystalolta sanottiin, että Kela-korvausta ei välttämättä saa ja Pihlajalinnasta sanottiin että Kela-korvausta ei saa.

Tiiä sitten lähtiskö tohon ultraan vai ei, on niin hintavaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kävin alkuraskauden paniikkiultrassa Terveystalolla pari päivää sitten, ja maksoin ultrasta 67 euroa. Kela-korvauksen sain, eikä sitä tarvinut edes hakea itse. 90 euroa taisi olla ennen Kela-korvausta, muistaakseni 50 muusta ja 40 ultrauksesta. Olisiko sitten syynä ollut se, että lääkäri laittoi ruksin kohtaan kysessä on sairauden, raskauden jne. hoito?? Mulla on takana keskenmenoja useampia + taivasvauva, ja panikoinkin sitten lähes kaikkea mahdollista.

 

Koskiklinikalla kävin kuopusta odottaessani ja silloin maksoin muistaakseni vähän päälle 100 euroa. Kela-korvauksen sain kai silloinkin.

 

Aika isoilta kyllä kuulostavat nuo Amalialle kerrotut hinnat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koskarissa mekin käytiin ja hinta oli pikkusen päälle 70 euroa, kelakorvauksen sain. Mullekin sanottiin puhelimessa soittaessa, että hinta on jonkin verran satasen päälle. Mutta ei se sitten ollutkaan. Kaikki tututkin on käyneet koskarissa aina alle satasella...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koskarissa mekin käytiin ja hinta oli pikkusen päälle 70 euroa, kelakorvauksen sain. Mullekin sanottiin puhelimessa soittaessa, että hinta on jonkin verran satasen päälle. Mutta ei se sitten ollutkaan. Kaikki tututkin on käyneet koskarissa aina alle satasella...

 

Mua mietityttää tää ihan kamalasti! Soitin koskiklinikalle ja sanoivat et liikutaan 120-160 eurossa, kelavähennys se 10-15%! Miten voi olla näin paljon variaatiota :girl_to_take_umbrage2:

 

Varasin sitten ajan Terveystaloon Anna-Maija Antilalle, hinta-arvio kelakorvausten jälkeen 120-130 euroa... Tosin saatan päästä kunnalliselle sydänvaivojen takia, mutta varasin kuitenkin kaiken varalta etukäteen. Kalliilta kuulostaa! Eikä ajanvaraustäti osannut ees sanoa mitään mitä tutkimukseen kuuluu. Ei ees sitä, saadaanko kuvaa... "No sehän on vaan herneen kokoinen siellä..." :hysteric:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:girl_cry2: miksi mua ei kuunnella! Soitin kadziljoonaan paikkaan ja sit joku kysyy vihdoin: ai, siis EI NISKATURVOTUS-ULTRA VAAN ALKURASKAUDEN? JAAAAA, no ei se sitten niin kallis oo. MITÄ IHMETTÄ! Sain soittopyynnön tolle Antilalle, (joka ottaa lekurimaksun), mutta sain nimen Ari Ylä-Outinen joka ei ottaisi sitä lekurimaksua 75 e. apuva.

 

muoks. varasin Arille ajan: tippuu n. 75 euroa hinta... :girl_dance: 15 minutista yli 130e olis ollu liikaa. Tampereen Terveystalosta siis kyse.

Edited by Ekaterina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse kävin varhaisultassa Tampereen terveystalolla, viikko sitten, Terhi Vainiolla.

Kovin oli mukava, rauhallinen ja asiallinen lääkäri.

Ultraamisen lisäksi kokeili ensin käsin, että kaikki tuntui olevan kunnossa.

 

Hintaa tälle lystille kertyi 170,50€, eikä kelakorvausta saanut suoraa,

mutta mukaan liitettiin lomake jolla sitä voi itse hakea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Piti vielä tarkentaa tuota, eli lasku koostui kolmesta osasta:

 

Vastaantottokäynti/erikoisl. 67,00€

Varhaisraskauden UÄ 90,00€

Poliklinikkamaksu 13,50€

----------------------------------------------

Yhteensä 170,50€

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten voi olla että on noin paljon heittoja noissa hinnoissa? Tosi erikoista.. Itse taidan jättää ar-ultrat väliin ja odotella np ultraa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin ar-ultrassa Terveystalolla Anna-Maija Antilalla ja suosittelen! Hintaa tuli alle 90 euroa :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Saitko kelakorvauksen? Meille ei myönnetty toissa vuonna korvausta tosta ar-ultrasta. Käytiin samassa paikassa ja samalla lääkärillä ja muistaakseni maksoi silloin enemmän kuin 90 euroa :(. Nyt olis taas ajankohtaista ja mietin että mihin sitä pitäis mennä. Tuo 90 euroa olis ehkä vielä ihan siedettävä summa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tuosta mun mielestä tullut mitään kela-korvausta. Tosin ei mulla sitä lappua enää ole tallella, mut ei siitä muistaakseni mitään vähennetty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kävin Tampereella Rautatieaseman vieressä olevassa Terveystalossa. Mulla ei maksanut ultra mitään. Kunta maksaa. Yllätyin kun muut ovat maksaneet jotain girl_impossible.gif

Tosin osallistun sikiöseulontaan, onko tää sitten se miksi en joudu maksamaan? Toisaalta mulla olis sellainen muistikuva että neuvolassa sanottiin että kunta maksaa 2 ultraa.

 

niin, en asu Tampereella, vaan pienemmässä kunnassa tässä vierellä, vaikuttaakohan se asiaan?

Edited by nania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now