Guest Guest

Minne alkuraskauden ultraan (Tampere)?

114 posts in this topic

^Niin sä olet käynyt niskaturvotusultrassa, et alkuraskauden ultrassa. Nt-ultra tehdään myöhemmillä viikoilla kuin ar-ultra, jossa voi käydä esim. rv 7. Jokainen kunta on velvollinen tarjoamaan raskausaikana kaksi ultraäänitutkimusta, niskaturvoke- ja rakenneultran. Nämä ovat pääsääntöisesti ilmaisia. Jotkut kunnat ostavat nuo palvelut yksityiseltä tuottajalta, kuten esim. Kangasalan kunta ostaa Tampereen Terveystalolta. Jos haluaa käydä alkuraskauden ultrassa ikään kuin "huvin vuoksi", tuolloin se toki maksetaan itse. Jos alkuraskaus on "poikkeava", esim. kovia kipuja, vuotoja ym., voi myös ar-ultraan saada maksusitoumuksen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mulla ainakin noissa nt-ultran papereissa luki alkuraskauden ultra. Se siis periaatteessa virallisesti on sen nimitys. Tää täällä kutsuttu ar-ultra on noissa paikoissa usein nimikkeellä varhaisraskauden ultra. Näin mulle on joskus selitetty kun oon ihmetellyt asiaa.

Sen takia varmaan myös nania puhui ilmaisesta kunnan tarjoamasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Siksi juuri ymmärsinkin väärin, koska mulla ainakin lukee myös se alkuraskauden ultra noissa papereissa. Siks vähän kummastuttikin että miksi te ootte maksanu siitä :D No, väärinkäsitys ymmärretty :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin toukokuussa 2008 Terveystalossa Rautatienkadulla, viikkoja 7+. Syke näkyi selvästi. Palvelu paikan päällä oli loistavaa, mutta neuvonta etukäteen aika surkeaa. Soitin etukäteen kysyäkseni, koska kannattaa tulla, miten pitää valmistautua ja mitä maksaa, ja poika puhelimessa ei tiennyt oikein mistään mitään, etsi pitkään hinnastoista ja tarjosi 83 euroa. Okei, soitin lauantaina, joten oli ehkä vajaamiehitys. Lopuksi päädyin itse kysymään, onko parempi jos soitan uudelleen maanantaina, ja sitten sainkin jonkun terveydenhoitajan suoran numeron. Kun soitin hänelle, hän ei ensin tajunnut lainkaan mistä puhun, sitten vähätteli varhaisultran tarvetta, ja lopuksi totesi että listan mukaan 83 e (miinus Kelan osuus).

 

No, loppusumma oli korvausten jälkeen yli 120 e, kukaan ei ollut siis sanonut että erikoislääkärin palkkio (alle 20 min., 70 e) tulee automaattisesti jos ei osaa vaatia pelkkää ultraa. Muiden kokemuksista päätellen sekin olisi kai ollut mahdollista. Poliklinikkamaksu 11 e tulee varmaan joka tapauksessa.

 

Tämä siis vain tiedoksi teille, että osaatte tilata oikean tutkimuksen! Kokonaisuudessaan palvelu oli siis kuitenkin hyvää, ja kummasti hetkenkin mielenrauhasta on toisinaan valmis maksamaan!

 

Pihlajalinnan olen minäkin kuullut olevan edullisin.

 

Ei oo Suomen Terveystalon toiminta näköjään paljoa muuttunut parissa vuodessa. :girl_sigh: Itsehän kävin kierukan poistossa tuolla, ja kun ajanvarauksen yhteydessä hintaa kyselin, niin jäin käsitykseen, että n. 120 - 130 € maksaa. Maksoi 175 €. :girl_cry2: Laitoin palautetta, ja mulle vastattiin, että no listahinta on veloitettu. No, mun mielestä ongelma olikin se, ettei ajanvarauksessa osattu kertoa oikeaa listahintaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varmaan on aiemmin täälä joku jo maininnutkin, että edullisin alkuraskauden ultra Tampereella on AVA-klinikalla. Sinne saa mennä ihan normiraskauksissakin. :) Hintaa jäi 81 euroa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin Pihlajalinnassa, hinta oli noin 68€+toimistokulut. Saatiin aika nopsaan ja käynti oli tarkoituksenmukainen. Suosittelen.

 

Näin mekin viime raskaudessa... Onko kenelläkään tuoreempia kokemuksia Pihlajanlinnasta, onko paljon hinnat noussut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä on aika varattu 16.5 AVA-klinikalle.... Can't wait! :girl_in_love:

Sinne tosiaan saa mennä, vaikka on ihan luomusti raskautunut ja hinta on sen 81e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toisella kierroksella kävin myös Tug:ssa ja hintaa ultralle tuli 61e ja sentit päälle kelakorvauksen jälkeen.Juhani Rapila oli lääkäri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eppa, osaatko sanoa onko siellä Ava-klinikalla ilta-aikoja? tai muutkin saa vastata pääseekö Tampereella missään ultraan 16:n jälkeen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^

Avassa ei kyllä ole mun mielestä, oiskohan viimeinen aika ollut klo 15 tai 15.20.

 

Mut kyllä varmaan jossain on? Koskikliniikalla, Pihlajanlinnassa tai Terveystalossa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tugissa pääsee ainakin,mä oon molemmista käynyt 18-19 väliin illalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suosittelen tuota TUGia. Kävin tänään, sinne pääsi mukavasti työajan jälkeen. Hinta oli 68 € KELAvähennyksen jälkeen, muistoksi saimme kuvan pikkuisesta :lipsrsealed:. Mielestäni hinta-laatusuhde erittäin kohdallaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

TUGissa näköjään riippuu tähtien asennosta veloitus, meillä AR-ultralle jäi kela-korvausten jälkeen hintaa 123 euroa. Olisikohan eri lääkäreillä erilaiset palkkiot? MUTTA oli ihan joka sentin arvoista. Lääkärinä oli Kirsi Taurio, joka oli aivan ihana. Asioisin mielelläni hänellä jatkossakin, ja voin lämpimästi suositella muillekin! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sitä olen jääny miettimään (AVA-klinikka), että tosiaan sen 81e Kela-korvauksen jälkeen tuleeko tuohon päälle vielä jotain maksuja lisää? Esim. lääkäripalkkio tai muuta. Eli meneekö se hinta sitten kuitenkin lähelle esim. Terveystalon hintoja, joka oli 170-200e (!!!!!!!) ja josta Kela-korvaus maks 40e (!). Eli melkosen tyyristä lystiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep, soittelin sinne tänään, ajan sain jo perjantaiksi ja päälle todella ystävällistä palvelua puhelimitse. Toivottavasti jää yhtä hyvä mieli käynnistä, vähä jänskättää :) Edelleen pöyristyttää noi hintaerot :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin Koskiklinikalla, kun siellä oon käyny gynellä jo vähän aikaa. Halusin siis omalle gynelleni

enkä edes miettinyt hintaa girl_smile.gif Hinnaksi jäi n. 90€ eli ei kovin paha mukavasta palvelusta ja gynestä joka tietää musta jotain muutakin kuin että raskaana ollaan girl_haha.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aippu: Avalla sai ylipäätään ihan loistavan hyvää palvelua paikan päälläkin!!! Ehdottomasti suosittelun arvoinen paikka! :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä kävin Mehiläisessä. Ultra maksoi kelakorvauksen jälkeen noin 90 euroa. Mitään erillisiä lääkäripalkkioita ei veloitettu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enpäs näköjään olekaan tänne viestiä jättänyt, mutta me käytiin elokuussa AVA-klinikalla ar-ultrassa. Suosittelen paikkaa lämpimästi, oli todella mukava naislääkäri (jonka nimeä en toki muista tähän hätään...) ja kaiken kaikkiaan palvelu pelasi. Hintaa käynnille tuli se 81€ ja oli se kyllä sen arvoista, todellakin :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin Terveystalossa ja erittäin tyytyväisiä oltiin, lopputulos ainakin oli toivottu lipsrsealed.gif

Hintaa tosin tuli 153e ilman kelakorvauksia. Korvauksia varten saatiin kyllä laput mutta kassahenkilö sanooi että ne voi laittaa varmuuden vuoksi, eli takuita mistään korvauksesta saatu.

 

Riippuukohan tuo hinta siitä kuka ultran tekee? Meillä esim. oli joku erikoistunut spesiaalilääkäri kun otin vain ekan sopivan ajan. Ja hinta oli aika kova hysteric.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin TUG:issa ja hintaa oli juuri sen n. 120 euroa (työnantaja korvaa KELA:n jälkeen jäävän osan 100%, palkanlisänä). Ultraajana Kirsi Taurio, pidin kovasti.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin TUGissa Peter Zimmermannilla, joka oli aivan ihana! girl_smile.gif Hinta oli kelakorvauksen jälkeen 68€, oli kyllä hintalaatusuhde erittäin hyvä! Ja se oli vielä tosi hyvä plussa että sinne sai noita ilta-aikoja! Suosittelen kyllä lämpimästi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voikohan sinne AVA-klinikalle mennä vain ultraan, vaikka ei olisikaan heidän lapsettomuushoitoasiakkaansa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now