Sign in to follow this  
Followers 0
Guest pikku_kolikko

Budapest lapsille

5 posts in this topic

^ Multa voi kysellä, mitä mieleen tupsahtaa :) (ent. Fungus ;))

Ollaan oltu tosin Teemun kanssa vaan kerran (2,5v oli tuolloin), mutta mä kun olen sattuneesta syystä itse siellä reissannut väh. 2 kertaa vuodessa pari viikkosesta, niin luulen voivani vastailla kysymyksiin :)

Edited by Hernyó

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nostellaanpas, kiinnostaisi parin päivän kevät pyrähdys Budapestiin. Poikanen olisi 7,5 kk matkan ajankohtana.

Miten liikkuminen rattaiden kanssa sujuu, ravintolat+vauva, hotellisuosituksia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eläintarha on oikein kiva, suosittelen. Itse käytiin ennen lapsia, mutta minun mielestä siellä pääsee liikkumaan rattailla ihan hyvin, jalkakäytävät ovat leveitä ja puistoja sekä kävelykatuja on paljon. Ratikoista ja busseista en tiedä mikä on rataskäytäntö, mutta kävellen pystyy keskustan alueella liikkumaan paikasta toiseen ilmankin. Linna on aika jyrkällä kukkulalla ja muistaakseni siellä oli nupukiveystäkin paljon, joten se voi olla hankalampi rattailla. Ravintoloita on paljon, varmasti löytyy lasten kanssakin mukavia. Kesäaikaan on paljon ulkoterasseja, joihin lienee vaivatonta parkkeerata vaunujenkin kanssa. 

Löysin Baross Utcalta (taisi olla lähellä Maria U.:n risteystä) todella kivan lelukaupan, jossa myytiin puuleluja ja ilmeisesti paikallista lelutuotantoa, ne olivat edullisiakin. Monesti olen sinne haaveillut takaisin :D Jos joku yrittää etsiskellä sitä kauppaa, niin se oli lähellä tuota risteystä ja vastapäätä synnytys(?)sairaalaa. Siellä oli myös pari mammavaatekauppaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0