LottaP

Tilaisitko tarvikkeita nettikaupasta?

   85 members have voted

  1. 1. Tilaisitko tarvikkeita nettikaupasta?

    • Kyllä, mistä tahansa maasta kunhan nettikauppa olisi luotettava
      79
    • Kyllä, vain luotettavasta suomalaisesta
      6
    • En, ostaisin suoraan kaupasta
      0
    • En, ostaisin käytettynä
      0
  2. 2. Olisiko tarvikkeen hinnalla merkitystä?

    • Ei
      68
    • Ostaisin vain isompia arvokkaampia tuotteita
      9
    • Ostaisin vain pienempiä edullisia tuotteita
      8

Please sign in or register to vote in this poll.

23 posts in this topic

Mietin tässä miten yleistä netistä tilaaminen on. Itse ollaan ostettu tähän mennessä oikeastaan vain turvaistuimen netistä, muut henk. koht. kaupasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saako sanoa, että tästä asiasta on keskusteluja jo foorumilla ja tämä kuulostaa hitusen tarkoitushakuiselta... olen vaan paranoidi. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten niin "tarkoituksen hakuista"? Kai sitä saa aiheesta tehdä galluppia? Joku verkkokauppakeskustelu täällä on jo kyllä, mutta ei muistaakseni gallupin muodossa.

 

Minä olen ostanut ulkomaisilta verkkokaupoista aika vähän tavaraa, suomalaisistakin verrattain vähän.

Koitan aina vähän katella millaiset nettisivut on ja maksan paypalillä ulkomailta tilatessa, mutta ikinä ei ole ollut mitään ongelmia.

 

Mutta siis syys ostamattomuuteen ei ole se ettenkö luottaisi verkkokauppoihin tai että haluaisin tukea livekauppoja vaan se, että ostetaan aika paljon käytettynä kirpputoreilta eikä kauheasti osteta uutena mitään... Ne vähät mitä ostetaan uutena, ostan sitten satunnaisesti mistä vain satun jotain kivaa löytämään huolimatta siitä oliko se suomessa vai ulkomailla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen ostanut varmaan suurimman osan meidän vauvatarvikkeista nettikaupasta. Oon etsinyt parhaimman tarjouksen ja hinta-laatusuhteen (otan huomioon myös postikulut hintavertailussa). Briteistä oon tilannut tosi paljon, koska valikoimat on laajat ja postikulut edulliset! Ilmainen vinkki: ei kannata ostaa sähkölaitteita sieltä tai varaudu sitten ostamaan adapteri... yst.terv.nimim. ostinpa tuttipullonlämmittimen väärällä seinäpistokkeella :grin: (adapteri oli vaan jotain vitosen ja on ihan huomaamaton, en kadu ostosta, nolotti vaan oma tyhmyys kun avasin paketin :P)

 

Netistä on tullut hommattua suomesta esim. kestovaippoja + tykötarpeita, lämpöpussi, kantokassi. Ulkomailta (mm.UK, Saksa, Hollanti) on tullut ostettua ainakin rintapumppu, tuttipullot, sitteri, turvakaukalo, vaunut ja kohta myös turvaistuin. Noi tuli äkkiseltään mieleen... Inhoan tavallisissa kaupoissa pyörimistä ja mieluummin ostan netistä, missä saan rauhassa valita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en kanssa ymmärrä mitä tarkoitushakuista tässä on. :huh:

 

Me ollaan ostettu jonkun verran nettikaupoista, sekä isompia että pienempiä tarvikkeita. Vaunut ja turvakaukalo on arvokkain juttu mitä ollaan tilattu, nämä tilattiin ulkomaisesta nettikaupasta ihan siitä syystä että säästö Suomen vastaaviin hintoihin verrattuna oli muutaman satasen luokkaa ja vaikka kuinka tykkäisinkin suosia kotimaista niin tuo oli sen verran iso summa että vaaka kallistui ulkomailta tilaamisen puoleen...

 

Kestovaipat on kanssa sellainen bisnes, joka on isoilta osin siirtynyt verkkoon eikä kaikkia vaippoja taida edes saada "liveputiikeista". Noidenkin kohdalla tykkään hyödyntää tarjouksia ja koen, että on paljon helpompaa ja nopeampaa tsekata koneelta aina muutaman kaupan tarjonta kuin lähteä kiertelemään tavallisia kauppoja. Mä en kanssa erityisesti nauti kauppojen kiertelystä ja vielä vähemmän nyt lapsen kanssa, joten netin kautta ostaminen helpottaa arkea kyllä kovasti. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen ostanut ja ostan netistä paljon sekä lastentarvikkeita, että muuta kodin tavaraa ja vaatetta. Siis meidän taloudessa ulkovaloista sukkahousuihin (kaikkea siltä väliltä) on ostettu netistä. Jopa piano.

 

Henkilökohtaisesti en käsitä, miten nykykaupat ei tajua satsata PALVELUUN liveputiikeissa asioitaessa. Tai sitten hyviä myyjiä on vaan niin vaikeaa löytää. Varsinkin lastentarvikeliikkeissä tämä olisi mielestäni erittäin tärkeää. Maksaisin mielelläni muutamia euroja siitä, että saan hipelöidä tuotetta ja että voin asioida kasvotusten, mutta jos palvelu on olematonta/vailla asiantuntemusta/töykeää, niin tilaan mielummin verkosta. Itse asiassa joka kerta, kun olen kokenut että minua on palveltu hyvin lastentarvikeliikkeessä niin olen sieltä ostosten kanssa lähtenyt. Sama koskee kyllä myös nettikauppoja, niissä tosin sitten vaakakupissa itselläni ainakin painaa valikoima ja hinta, mutta en kyllä asioisi nettikaupassa, joka ei vastaa sähköposteihin nopeasti ja palvele myös asiallisesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksista! Ja ei mun kysymyksessä sinänsä mitään tarkoitushakuista ole, vaikka myönnän että palasin pari kk sitten hoitovapaalta töihin ja nyt on ideat alkaneet pyöriä päässä... Älkää kysykö! :girl_wink:

 

Me ollaan itse tilattu toistaiseksi vain turvaistuin netistä, muut on tullut noudettua itse kaupasta (tosin myös ulkomailta; turvaistuin Ruotsista ja vaunut Briteistä).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisenä pääsin vastaamaan, että tilaisin vain Suomesta. Vielä ainakaan ei ole tullut vastaan tuotetta, jonka olisin ulkomailta halunnut tilata. Arvotan korkealle sitä, kun Suomesta tilatessa takuuasiat on varmasti helpompi hoitaa, ja on parin viikon ilmainen palautusoikeus. Enkä jaksaisi alkaa saksaksi tai englanniksi soitella asiakaspalveluun jos ongelmia olisikin. Olen myöskin mieluummin ostanut tuotteet käytettynä Suomesta, kuin tilannut uutena ulkomailta.

 

Suomen nettikaupoista tilailen nykyään jonkun verran. Tykkään käydä ihan kaupoissa ihastelemassa, mutta nyt vauvan kanssa pääsee monesti helpommalla netissä. Tilaan sekä isoista tunnetuista liikkeistä että pienemmistä, kunhan nettisivut näyttävät luotettavilta ja toimitusehdot ja maksutavat ovat sopivia.

 

Ostoksen hinnalla ei varsinaisesti ole merkitystä. Olen tilannut netistä mm. helistimen ja vaunut ja muuta siltä väliltä.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä myös ostan Briteistä tosi paljon. Niin kuin moni on sanonut, postikulut on 0 € ja Suomessa tuotteet on kalliimpia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostaisin, jos asuisin joko Suomessa tai muussa EU-maassa tai sitten vaihtoehtoisesti Yhdysvalloissa.

 

Nykyisessä asuinmaassa on erittäin kökkö tarjonta nettikaupoissa, kalliit postikulut ja mitään ei voi tilata ostoparatiisista rajan takaa, koska kaikkeen lätkäistään päälle 30 prosenttia veroja ja tulleja.

Välillä kyllä kaiholla katselen jenkkisivustojen tarjontaa. girl_sigh.gif

 

M: niin ja ostaisin kaikkea maan ja taivaan väliltä, siis muutamasta eurosta/dollarista useiden satojen hankintoihin.

 

Nettiostokset itselle ja lapselle maksetaan luottokortilla. En jotenkaan osaa pelätä korttitietojen varkauksia, vaan vaakakupissa painaa enemmän se, että ongelmatilanteissa rahat saa takaisin luottokorttiyhtiön kautta.

Edited by Lainie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu, kyllä tilaan kaikenlaista nettikaupoista ja myös varmastikin lastentarvikkeita, vaatteita ym. Pyrin toki selvittämään, että kauppa on luotettava. Enimmäkseen on tullut tilattua Euroopasta, jonkun kerran myös USAsta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

On tilattu ulkomailta vaunut ja turvaistuimia 2 kpl. Kotimaasta turvaistuin ja pienempää tavaraa, kestovaippoja ja kaukalopussi ainakin. Vaatteita toki ellokselta yms. Valikoima on kuitenkin netin kautta laajempi. Luottokortti ja paypal on mielestäni kohtuu turvallisia ja kotimaassa toki verkkopankkimaksukin. On tosin kerran maksettu saksaan tilisiirtonakin, meni sekin ok, vaikka vähän arvelutti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tilaan nykyään tosi paljon verkkokaupoista, sekä ulkomaisista, että suomalaisista. Pääsyy siihen on se, ettei tartte lähteä etsimään tuotteita vauvan kanssa oikeisiin kauppoihin, vaan voi kotisohvalla sertailla tuotteita ja sitten hakea ne lähipostista. Verkkokaupoissa tuntuu usein myös olevan laajempi valikoima kuin "oikeissa" kaupoissa.

 

Mitään kovin kallista esim. vaunut en ole uskaltanut tilata. Jotenkin mietityttää se, miten "hankalaa" palauttaminen ja vaihtaminen on, jos täytyy itse viedä tuote takaisin postiin, tehdä uusi tilaus ja mietityttää myös se rahojen palautus yms. Helpompaa on vaan tyytyä sitten vähän huonompaankin tuotteeseen ja siksi en uskalla mitään kallista tilata.

 

Netissä maksan aina luottokortilla, jos mahdollista, koska silloin, jos tulee jotain epäselvyyksiä maksun kanssa, niin luottokunta on siinä välikätenä ja itse ei joudu kärsimään tappiota esim. jos tuotetta ei pyynöistä huolimatta tulisikaan tms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sain juuri tänään saksalaisesta verkkokaupasta tilaamani matkarattaat. Hinta oli toimituskuluineen kolmasosan halvempi kuin Lastentarvikkeessa, joten iso, yli satasen säästö tuli. Lähetti olisi tuonut rattaat kotiovelle mutta kun vetelin vielä hirsiä aamuysiltä niin kävin sitten hakemassa lähipostista. :grin: Mutta kaupassa ei siis mitään ongelmia, toimitus tuli luvatussa ajassa ja rattaat on tietenkin tismalleen samat kuin jos täältä paikanpäältä ostaisi.

 

Uskallan siis ostaa melkeinpä mitä tahansa tarvikkeita ainakin EU:n sisältä verkkokaupoista, enkä usko että tarvetta muualta maailmasta ostoon tuleekaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilailen aika paljon esim. lastenvaatteita netistä, varmaan enemmän kuin ostan livekaupoista. Yhden turvaistuimenkin olen tilannut, mutta se taitaakin olla ainoa isompi ostos. Ostan niin ulkomaisista kuin kotimaisistakin verkkokaupoista ja hyvin harvoin on ollut hankaluuksia. Ulkomaille maksan aina luottokortilla, mutta kotimaassa usein verkkopankissa suoraan, ettei mene liikaa luotolla törsäilyksi :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arvostan sitä ettei tarvitse lähteä shoppaamaan, hintavertailujen helppoutta, netin tuote-esittelyvideoita, halvempaa hintaa ja kotiinkuljetusta.

 

Ollaan tilattu ulkomailta turvakaukalo ja sen jalusta, lastenvaunut tarvikkeineen, tuttipullot tarvikkeineen ja kirjoja. Maksetaan Visalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilattu on kaikennäköistä, laidasta laitaan ja eripuolilta maapalloa ja koto-Suomea. Ulkomailla Visa tai PayPal, suomessa lasku, verkkokauppamaksu tms.

 

Tykkään ostaa netistä, valikoiman näkee heti (eikä jää jemmaan) ja voi shoppailla silloin kun itselle sopii. 3 lasta joten kaupoissa käynti ei ole helppoa, matkat on pitkiä ja maksaa älyttömästi (jos min bensakulu lähemmäs 10 e shoppailureissusta, sillä tulee jo isompikin paketti ihan kotipostiin, jopa ulkomailta) joten netti on helppo ja edullinen.

 

Ostan myös käytettyä ulkomailta joten eBay on tuttu, samoin Suomessa huuto.net. Kusti polkee ja kierrätys toimii! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskaus on mennyt tosi pitkälti sängyn pohjalla, joten olen tilannut käytännössä kaiken netistä vaunuja, pinnasänkyä ja turvakaukaloa lukuun ottamatta :) Toistaiseksi ei vielä yhtään hukkaostosta ja on se vaan helppoa! Ainoastaan tilaamani sitteri vähän kaivelee, kun löysinkin jälleen yhdestä nettikaupasta vielä suloisemman :grin:

 

e: Ainiin ja myös varoituksen sana. Nettishoppailu lähtee NIIN paljon helpommin lapasesta kuin myymälöistä ostaessa, samoin tarjontaa on niin kauheasti että itselleen kehittelee helposti todella turhia tarpeita varsinkin näin ensimmäistä odottajana! Jos on yhtään ostosmaniasta kärsivä kuten minä, kannattaa tehdä toivelistat nettikaupoista ihan paperille, sulkea tietokone ja miettiä ostoksia kriittisesti vaikkapa viikon verran ennen tilaamista. "Kaikkeen varautumisellakin" on hintansa ja rajansa. :grin:

Edited by Tirpana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostan käytännössä lähes kaiken netistä(ostaisin ruoankin, mikäli se olisi järkevästi hinnoiteltu ja toteutettu). Ja yleensä tilaukset suuntautuvat vielä ulkomaille. Se vaan on valitettavaa, ettei kivijalkakaupat edes halua kilpailla hinnoilla. Ostaisin mielelläni suomalaiselta kauppiaalta suomalaisesta kaupasta, mikäli hinnat eivät olisi lähes tuplaten kalliimpia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikki meidän kestovaipat taitaa olla netistä ostettuja, niissä kun ei oikein ole tarjontaa livekaupoissa meillä päin.. turvaistuin ja vaunut on myös netistä tilattuja. Hoitotarvikkeet onkin sitten livekaupoista..yleensä oon kauhean nuuka postareiden suhteen eli kiertelen etsimässä, josko jostain sais ilman postareita taimahdollisimman halvalla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Phil&Tedsit tulivat ulkomailta, vaatteita, kantoliinoja jne. Netissä shoppailu on musta kätevämpää ja kivempaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now