Sign in to follow this  
Followers 0
Adelita

Suosituimmat nettikauppojen lastenvaatemerkit

Suosituimmat nettikauppojen lastenvaatemerkit   55 members have voted

  1. 1. Mitä lastenvaatemerkkejä suosit sisävaatteissa?

    • Småfolk
      24
    • Ej Sikke Lej
      6
    • Duns
      19
    • Katvig
      2
    • Maxomorra
      21
    • JNY-Design
      5
    • Kameleont Design
      4
    • Moonkids
      14
    • Villervalla
      20
    • Metsola
      16
    • Molo
      7
    • Nova Star
      6
    • LiandLo
      7
    • Snoozy
      5
    • Cupcake
      8
    • Muu, mikä?
      17
    • Plastisock
      1
    • Geggamoja
      3
    • Frugi
      1
    • Mini Rodini
      2
  2. 2. Entä mitä lastenvaatemerkkejä suosit ulkovaatetuksessa?

    • Ticket To Heaven
      31
    • Cupcake
      15
    • Molo Kids
      21
    • Minymo
      9
    • Muu, mikä?
      17

Please sign in or register to vote in this poll.

38 posts in this topic

Pieni galluppi lastenvaatemerkeistä, joita ei siis löydä Lindexiltä, H&M:ltä tai muista "peruskaupoista". :girl_smile:

 

Edit. Tarkennan vielä, että pois on jätetty myös ulkomaiset nettikaupat, kuten Next, Gymboree tai Gap. Kyse on siis ns. nettiputiikeista!

Edited by Adelita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geggamojaa ei ollut listalla :) Vaikee olla laittamatta kaikkiin ku suurimmalta osalta on ainaki yks vaate :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon tykännyt eniten Maxomorrasta ja Snoozysta sekä Frugista, joka puuttuu listalta. Ulkovaatteet on ostettu ihan taviskaupoista.

 

OT. En pysty ostamaan Ticket to heavenin vaatteita niiden nimen takia. Mulle tulee ko. nimestä niin ikävä mielleyhtymä, että ostamatta jää, ihan sama millainen itse vaate olisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mulla on ihan sama T2H:n suhteen :girl_sigh:

Molo, Småfolk ja Duns on mun suosimat. Tosin kaksi jälkimmäistä ovat niin pienikokoisille tehtyjä, että pitää ottaa 100cm jäppiselle aina 130-140 senttisten vaatteita. Vauvalle kanssa 60senttisenä meni 80senttiset :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kovasti on tykättyjä samat merkit kuin meilläkin (Småfolk on meillä nro1!). :girl_wink:

 

Osaisiko joku kertoa, että miksi Villervallaa ei myydä nettimyymälöissä, vaan pääasiassa vain putiikeissa? Esim. tiedän useammankin nettikaupan, joilla on netin lisäksi myös "livemyymälä", mutta Villervallaa saa vain tuolta myymälästä, ei netistä. Ärsyttävää. <_<:angry:

Edited by Adelita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi ei, en ollut edes tajunnut tuota Ticket To Heavenin nimeä girl_to_take_umbrage2.gif No se on meidän "suosikki" ulkovaatteissa kuitenkin, esikoisella oli viime talvena ja nyt taas tulevaksi talveksi Ticketin toppahaalari. Ulkovaatelistasta valitsin myös Cupcaken, koska pikkusiskolle on Cupcaken haalari talveksi odottamassa. Siitä ei siis kyllä ole vielä mitään kokemusta...

 

Sisävaatteista valitsin vain Villervallan, koska se on ainoa jonka vaatteita meillä on. Niitäkin vain molemmilla tytöillä yhdet sukkikset, jotka on vieläpä lahjaksi saatu rolleyes.gif On meillä myös molemmilla Villervallan pipot, mutta nehän ei olekaan sisävaatteita. Ja itse asiassa pienemmällä on myös Dunsin pipo, ei vaan ole tullut käytettyä, kun tarkemmin katsomatta otin kolmekuiselle kokoa "3-6 kk" ja se on vieläkin liian iso (ja kesäinen, joten tuskin tulee käytettyäkään girl_sad.gif).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molo kids on ehkä ihan ykkönen, sitten tulevat Mini Rodini, Småfolk ja Duns - tosin en ole jälkimmäisten mitoituksesta yhtään samaa mieltä yllä oleva kirjoittajan kanssa, meillä nimenomaan noissa koot ovat vastanneet hyvin pituutta. Aika jänniä juttuja noi mitoitukset ja se, mikä kullekin lapselle sopii. :girl_crazy: Monia muitakin merkkejä kaapeista löytyy. Ostan aina sitä, mikä kulloinkin silmää miellyttää. :girl_smile:

 

OT. T2H:n nimestä. Minusta on vähän hölmöä ajatella sitä negatiivisena. Varmasti sillä on haettu sitä, että vaate on laadukas, lämmin, mukava ja pitää kosteuden ulkosalla, joten lapsen olo on paras mahdollinen, siis vaate on ticket to heaven eli lippu paratiisiin kylmän ja märän keskellä. Kaikesta saa väännettyä jotain ikävää, jos siihen haluaa ryhtyä. :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä tykkään eniten Metsolan ja Moonkidsin froteista ja sitten Småfolkilla on kivoja kuoseja, mutta turhan kalliita mun makuun trikoopaidoiksi...

 

Ulkohaalareissa löytyy noita kaikkia ja Reimaa, eikä missään oo vielä tähän ikään mennessä näkynyt käytön jälkiä. Saa nähdä ensi talvena, kun on vähän villimpiä jo nuo pojat.

 

Ticket to heaven -nimen mäkin miellän (ja varmaan nimen luojakin) kuten ilopilleri, enemmän mua vaivaa nimi Molo ja pelko siitä, että isommat sen hoksaa ja alkaa irvimään. :P (Itsekään en käytä Beaver's farkkuja, hehehe.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siis noin minäkin olin tuon Ticket to Heavenin ennen ajatellut, mutta kieltämättä se on ikävän kaksimerkityksinen... Sitten taas en oikeasti ollut edes tiennyt, että molo tarkoittaa jotain girl_sigh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sisävaatteissa meillä suositaan eniten Småfolkia (paidat,bodyt,mekot), vaikkakin eniten on Me&I:ta, mutta se nyt ei tähän kyselyyn liity, kun ei ole nettikauppamerkki (paitsi heidän oman webshopin kautta :grin:). Lisäksi sisävaatteissa tykätään myös jonkun verran Dunsista, Ej Sikke Lejstä ja Liandlosta. Moonkidsin vaatteet myös kivoja, etenkin paidat ja froteehousut. Cupcaken ja Molo kidsin sisävaatteista myös tykkään paljon ja niitäkin meillä on useita.

 

Ulkovaatteissa meillä on Ticketiä ja Cupcakea eniten, pojalla on myös Molo kidsin toppatakki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
OT. T2H:n nimestä. Minusta on vähän hölmöä ajatella sitä negatiivisena.

Olipa ikävä kommentti. Eiköhän negatiivinen mielleyhtymä ole ihan yhtä oikeutettu kuin positiivinenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maxomorra on noista melkeinpä ainoita, joita raaskin ostaa oikeaan hintaan, muissa on hinnat mun makuun niin korkeita etten niitä ilman alennuksia osta. Aleista sen sijaan metsästän Småfolkin paitoja/bodyja/yökkäreitä, Moonkidsin ribbi- ja froteevaatteita ja Liandlon trikoopaitoja. Metsolan housuista tykkään, mutta niissä saa olla ihan superale, että raaskin ostaa, sama homma Molon sisävaatteissa.

 

Mun mielestä Dunsin mitoitus oli ihan paikkansa pitävä pikkukooissa, mutta jostain 80 senttisistä eteenpäin ne on olleet ihan tosi leveitä, oikeita telttoja. Tykkään heidän kuoseista kovastikin, mutta tuon mallin takia en niitä oikein voi ostaa. :(

 

Ulkovaatteissa on kokemusta ainoastaan Minymosta, jonka hinta-laatusuhteeseen olen ollut oikein tyytyväinen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mitä Dunsin vaatteita käytätte? Meillä on ollut lähinnä mekkoja esikoisella (122-134 cm) ja puseroita nuoremmilla (100-122 cm). Noissa meillä on siis ainakin samat vaatekoot käyneet kuin muutenkin. Duns on sen verran uusi tuttavuus, että vauvalla tai pienellä taaperolla en ole niitä vaatteita käyttänyt. Tosin se on kyllä jo moneen otteeseen tullut todetuksi, että vaatteiden mitoitukset ja lapset ovat vaan hyvin erilaisia. Meillä esim. taitaa asua lyhytjalkaisia lapsia, koska housut ovat aina oikeastaan vähintään yhden koon puserokokoa jäljessä. :grin:

 

Vähän off topicia.

 

Olipa ikävä kommentti. Eiköhän negatiivinen mielleyhtymä ole ihan yhtä oikeutettu kuin positiivinenkin.

 

Siinä lukee vähän hölmöä, ja loppuun kirjoitin vielä, että kaikesta saa varmasti väännettyä vaikka mitä, jos siihen ryhtyy. Negatiivinen mielleyhtymä on varmasti ihan yhtä oikeutettu kuin positiivinenkin. Pahoittelen, että loukkasin.

 

Mua on kyllä jo pidempään mietityttänyt tuo ajatus, siihenhän törmää melkein jokaisessa keskustelussa haalareista tai T2H:sta. Kiinnostaisi tietää, miten te näette sen? Ilmeisesti jotenkin niin, että kyse on kuolemasta, mutta miten se ajatuskulku siis asiassa menee? Haalareitahan löytyy niin kirkkaissa väreissä ja monilla heijastimilla varustettuna, että auton alle ei ainakaan niissä luulisi jäävän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaisiko joku kertoa, että miksi Villervallaa ei myydä nettimyymälöissä, vaan pääasiassa vain putiikeissa? Esim. tiedän useammankin nettikaupan, joilla on netin lisäksi myös "livemyymälä", mutta Villervallaa saa vain tuolta myymälästä, ei netistä. Ärsyttävää. <_<:angry:

 

Villervallan vaatteiden nettimyyntiin Suomessa on yksinoikeus Lasten Metsolalla, muut putiikit saavat myydä vain suoraan liikkeestä. Näin muistelisin selvitelleeni, kun toissakeväänä metsästin pojalle Vv:n tähtitakkia. :girl_smile:

 

Muoks. Eli www.lastenmetsola.fi myy Villervallaa myös netissä. :girl_smile:

Edited by Sposina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Villervallan vaatteiden nettimyyntiin Suomessa on yksinoikeus Lasten Metsolalla, muut putiikit saavat myydä vain suoraan liikkeestä. Näin muistelisin selvitelleeni, kun toissakeväänä metsästin pojalle Vv:n tähtitakkia. :girl_smile:

 

Muoks. Eli www.lastenmetsola.fi myy Villervallaa myös netissä. :girl_smile:

 

 

Myös Skidi myy Villervallaa netissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä käytetään pääasiassa ihan perus lindex/h&m vaatteita, kun merkkivaatteet tuppaavat olemaan vähän turhan arvokkaita budjettiin nähden. Muutamia yksittäiskappaleita meidänkin kaapista kuitenkin löytyy.

 

Omia suosikkeja on Duns, Villervalla, Maxomorra ja Lipfish (jota ei listalla ole). Ko. vaatteissa on kivat värit ja materiaalitkin ovat laadukkaan tuntuisia.

Tytön suursuosikki on Maxomorran oranssi hevostunika :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mä huomasin tässä joku vuosi sitten, että Lindexin lastenvaatteet on loppupeleissä aika kalliita, että ei tarvii kuin lisätä muutama euro päälle niin saa vaikka Popin paidan. Lindexin vaatteiden laatukin on romahtanut niin alas, että ekan pesun jälkeen jokainen ommel on auennut ja haalistunut.

 

Itse olen rakastunut Villervallaan. Hinnat ovat keskiluokkaa ja vaatteet ovat ihanan värikkäitä ja todella istuvat. Velour on pysynyt hyvänä niissä ja värit pysyneet hyvin.

Toinen on moonkidsin ribbipaidat, jotka sopivat meidän hoikille pojille.

 

Ulkovaatteet ollaan aiempina vuosina ostettu halvempaa merkkiä mutta tänä vuonna ns halppis talvihaalaritkin maksavat uusina yli 90e niin ostin käytetyn T2H-talvihaalarin ja olen ollut todella tyytyväinen niiden välikausihaalariin ja talvihaalariin. Kangas tuntuu kestävältä, paitsi esikoisen plain rainin housuihin tuli heti reikä polveen. Mutta sen kangas olikin huomattavan ohuempaa ja pehmeämpää kuin kuopuksen välikausihaalarissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisäsin galluppiin neljä merkkiä lisää, käykääpä klikkaamassa, jos kaapeista löytyy... :girl_smile:

Edited by Adelita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä sisävaatetuksessa tykätään monista merkeistä, mutta pakko mainita erityisen ihanina Cupcake, Mini A Ture ja Mayoral.

 

Ulkovaatetuksessa suosikkeja ovat Molo, Ticket, Cupcake ja Mini A Ture.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mua on kyllä jo pidempään mietityttänyt tuo ajatus, siihenhän törmää melkein jokaisessa keskustelussa haalareista tai T2H:sta. Kiinnostaisi tietää, miten te näette sen? Ilmeisesti jotenkin niin, että kyse on kuolemasta, mutta miten se ajatuskulku siis asiassa menee? Haalareitahan löytyy niin kirkkaissa väreissä ja monilla heijastimilla varustettuna, että auton alle ei ainakaan niissä luulisi jäävän.

 

Mulle tuo negatiivinen mielikuva T2H:sta tuli ihan ensireaktiona kun ensimmäistä kertaa kuulin ko. merkistä. Menolippu taivaaseen kuulostaa vaan mun korvaan tosi pahalta, ei sillä ole mitään tekemistä vaatteiden heijastimien tai muiden ominaisuuksien kanssa. Ajatus on siis suurin piirtein, että nyt on lapsi puettu valmiiksi kuolemaa varten. Ja kyllä, tiedän ettei tuossa ajatuksessa ole mitään järkeä sinänsä, kysehän on vain vaatteista. En silti halua sellaisia vaatteita lapsilleni, kun kerran vaihtoehtoja on.

 

Ihmettelen kyllä merkin nimeäjän ajatusta, eikö tämä toinen mielikuvavaihtoehto ole tullut mieleen? Ilmeisesti en ole tosiaan ainoa, joka näkee nimen negatiivisena.

Edited by Siona

Share this post


Link to post
Share on other sites

tosssahan oli joskus ihan lehtiartikkeli, kun joku lapsi oli kuollut tai meinasi kuolla T2H-haalarin takia. Ja siinä mainittiin juuri miten osuva nimi tuolla haalarila oli siihen tilanteeseen. Ongelmana taisi olla huppu. Mutta en tosiaan muista yksityiskohtia lainkaan, koska tapauksesta on jo pidempi aika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ole mitään T2H:n nimeä tai tuotteita vastaan, mutta... Voidaanko lopettaa tämä keskustelu tähän, kiitos! Tuntuu vain siltä, että jokaisessa vaateketjussa puidaan sivutolkulla vaan "ticket sitä ticket tätä". Mulla tulee jo korvista ulos... Eikä tämä ole siis mitään henkilökohtaista tai "merkkivastaista"! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sisävaatteissa meillä on ollut Dunsia, Maxomorraa, Metsolaa, Moonkidsiä sekä Riemulia,jota ei listassa ollut. Näistä lasten suosikki on Metsola, ilmeisesti kuosit miellyttävät ja vaatteet ovat mukavat päällä, Riemuli on myös ollut toinen kiva merkki, mutta niillä on aika vähän vaihtoehtoja.

 

Ulkovaatteissa Ticket to heaven ja Minymo ovat tulleet tutuiksi, Kammakarlon vk-asuun tykäistyin, mutta ilmeisesti ko. merkki on lopettanut tuotantonsa. Småfolkin toppahaalari on kaapissa odottamassa isommalle tytölle.

 

Tykkään kokeilla eri merkkejä ja koska sitä ainoaa oikeaa parasta ei ole löytynyt ja koska lapsetkin tässä kasvaessaan muuttuvat niin kiva sitten kokeilla kaikenlaista.

Ticketin Plain rain on ollut ainoa sellainen, joita tulen ostamaan vuosi toisensa jälkeen :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mulla ei ole mitään T2H:n nimeä tai tuotteita vastaan, mutta... Voidaanko lopettaa tämä keskustelu tähän, kiitos! Tuntuu vain siltä, että jokaisessa vaateketjussa puidaan sivutolkulla vaan "ticket sitä ticket tätä". Mulla tulee jo korvista ulos... Eikä tämä ole siis mitään henkilökohtaista tai "merkkivastaista"! ;)

Pahoittelut OT:n leviämisestä.

 

Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni tuli tuosta Nevenin viestistä mieleen, että Riemulista on tykätty myös meillä, en vain muistanut sitä aiemmin mainita. Etenkin housujen malli on paras, mitä meillä on nähty.

 

Dunsilla on musta ihania kuoseja, mutta valitettavan tyttötyylisiä pääsääntöisesti. Muutenkin musta tuntuu, että nettiputiikeissa on enemmän valikoimaa ja vaihtoehtoja tytöille kuin pojille. Ehkä tytöille ostetaan enemmän vaatteita? :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0