pampam

TÄRKEÄ TIEDOTUS KAIKILLE!

194 posts in this topic

Entisenä vaukkarina teen paluun tämän ihanan uuden muutoksen myötä. Uudella nimimerkillä kylläkin. Kaverilta sain tiedon tästä uudesta muutoksesta ! Tosi iloinen olen tästä muutoksesta ! Itsellä on kyllä viestejä kirjoitettavana, mutta kahden lapsen äitinä löydän varmasti aiheita joihin kirjoittaa !

 

Kiitos ylläpidolle ihanasta muutoksesta :) !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan hyvä uudistus, vaikka en enää pääsekään kaverin päiväkirjaa lukemaan. :) Jos halutaan karsia trolleja ymv, niin 100 on ihan oiva raja, eikä mikään harvinaisuus foorumimaailmassa. Itse asiassa vauva.info on ollut ihan sieltä lepsuimmasta päästä, mun mielestä. Joillakin foorumeilla pitää jopa kirjoittaa tietty määrä viestejä jossain ajassa (sen 100 viestin kertymisen jälkeenkin) ettei potkita pihalle. :)

 

Hyvä että pidätte huolta jäsenistä. :lipsrsealed:

 

No wee sen sanoikin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katohan tällänekin löyty, kun vähän ihmetteli asiaa, miks ei ovet aukene mulle...Kannatan uudistusta. Tsekkasin tilanteen, niin itellä se ei oo kaukana :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

... Ainakin mun mielestä on välillä vähän sääli kun monet alkujaan hyvät ketjut alkaa täyttyä niistä "hmmm... mielenkiintoista asiaa"-tyylisistä viesteistä, joiden ainoana tehtävänä on vaan kasvattaa viestin lukumäärää. Mä pelkään, että toi sadan viestin raja vaan lisäisi noiden turhien viestien määrää foorumilla. ...

Täysin samaa mieltä. Kannatan ennemmin jonkinlaista aikarajoitusta eli aktiiviksi pääsisi vasta esim. 3 kk:n jäsenyyden jälkeen (+ esim. 50 viestiä).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täysin samaa mieltä. Kannatan ennemmin jonkinlaista aikarajoitusta eli aktiiviksi pääsisi vasta esim. 3 kk:n jäsenyyden jälkeen (+ esim. 50 viestiä).

 

Tää kuulostaa paljon paremmalta. Nyt heti huomaa miten erää jäsenet ovat alkaneet kerätä itselleen noita viestejä. Kirjoittavat ihan turhia viestejä joka paikkaan saadakseen sen 100viestiä täyteen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toi aikaraja on musta siitä huono, että se rajaa aika pitkän pätkän 9kk odotusajasta pois :) Siis kun monet kuitenkin tulevat tänne siinä vaiheessa kun plussa pärähtää tikkuun ja ovat ihan ns. laillisella asialla. Olisi vähän hassua rajata heiltä oikeus esim pitää päiväkirjaa odotusajan alusta (jos siis ensin saavat vaikka odotusklubissa ja muuten tuon tarvittavan viestimäärän täyteen).

 

Jäsenyyden poistamisessa tietyn hiljaiselon jälkeen on myös omat ongelmansa. Monihan saattaa jättäytyä täältä esim. vauvavuoden jälkeen, mutta haluavat sitten palata kun tulevat uudelleen raskaaksi. En pidä reiluna sitä, että näiden henkilöiden pitäisi aloittaa jäsenyysstatuksen kerääminen taas alusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä selailin joskus jäseniä ajankuluksi, niin siellä oli tosi paljon sellaisia, jotka oli kirjoittanut 0 tai vaan muuteman viestin. Voisiko profiili vanhentua jonkin käyttämättömän ajan kuluttua, esim puoli vuotta tms?

En kannata, ainakaan lyhyempää aikaa kuin joku vuosi-pari, ja siinä sitten ei enää olisi oikein ideaa. Jos aika olisi vaikka vain muutama kuukausi, mä ainakin karsiutuisin täältä pois jos meille joskus pikkukakkonen tulee, kun viimeksi en ainakaan raskauden puoliväliin mennessä sängystä tietokoneelle edes selvinnyt.

 

 

Joku aikaraja jäseneksi pääsyssä voisi olla ok, mutta se voisi olla mielestäni lähinnä tyyliä viikko. 3 kuukautta ainakin olisi jo ihan järjetön, kun siinä tosiaan on jo alkuraskaus ohi.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jossain vaiheessa varmasti jäsenluetteloa siivotaan ja poistetaan 0 viestiä kirjoittaneita, jotka eivät ole olleet kirjautuneena pitkään aikaan. Mutta tuskinpa koskaan (tai ainakaan moneen vuoteen) päädytään siihen, että poistetaan jäseniä, joilla on jo paljon viestejä, vaikka ei olisi vähään aikaan ollutkaan kirjoittanut mitään.

 

Mitä taas tulee esim. tähän esitettyyn 3kk:n aikarajaan, jonka jälkeen vasta saisi pääsyn päikkyihin, niin pitää muistaa, että semmoinen systeemi aiheuttaa paljon työtä ylläpidolle. Meillä on täällä nyt jo yli 6000 jäsentä ja lisää tulee koko ajan, joten ei kapasiteetti millään riitä tarkkailemaan kaikkien uusien viestimääriä. Tämä nykyinen viestimääräpohjainen systeemi on ylläpidollisesti helppo, kun kaikki toimii "automaattisesti".

 

100 viestiä on sen verran paljon, että sen kirjoittaminen pelkästään "turhia viestejä kirjoittamalla" on aika hankalaa. Ja tokihan me tarkkailemme foorumia edelleen, ja jos kovin räikeitä väärinkäytöksiä ilmenee, niin semmoiselta henkilöltä voidaan estää pääsy päiväkirjoihin tai jopa koko foorumille. 100 viestin kirjoittaminen ei käy ihan hetkessä kuten aiemmin vaaditun 10 viestin, joten tämä antaa meille myös lisää aikaa havaita mahdolliset trollit. Aukoton ei tämäkään systeemi varmasti ole, mutta toistaiseksi nyt näin ja jos keksitään parempia keinoja, niin sitten voidaan systeemejä muuttaa. :)

 

Koitan ehtiä nyt viikonlopun aikana tekemään sen "aloittelijoiden päikkyosaston", jonne pääsee 10 viestillä. Katsotaan sitten miten suosittu siitä tulee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvä uudistus tämä on. Itsekään en ole päikkyä perustanut kun haluaa vähän pitää kiinni yksityisyydestään ja aika pian sen 10 viestiä tänne näpyttelee kuka vaan, joten helposti pääsee osastoille. Kannattaisin myös uusille tuota aikarajaa ennenkuin pääsee aktiiviksi, mutta ehkä joku 2-3 vkoa ja tietty viestimäärä asiallisia viestejä antaisi statuksen. Ärsyttää kaikilla muillakin foorumeilla nämä jotka joka viestiin kommentoi "samaa mieltä" tai :) ja sit se on hienoo ku saa 5000 viestiä täytee kahdessa kuukaudessa. Itse kirjoittelen hiljakseen silloin kun on asiaa, vaikka lueskelen tiuhaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo 3kk on turhan pitkä aika, mutta 2-3viikkoa ois taas musta aivan sopiva. Jokainen jaksaa odottaa 2-3viikkoa, jos vaan haluaa foorumille jäädä ja asettua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erittäin tervetullut uudistus. :) Musta 100 viestiä kuulostaa oikein hyvältä rajalta. Kuten muut jo totesivat, ainoa blokattu osastohan on päiväkirjat, luettavaa ja kommentoitavaa siis riittää vaikka kuinka. Avoin päikkyosasto taas paikannee vajetta niiden osalta, jotka haluavat päiväkirjaa pitää ennen kun 100 viestiä on täynnä.

 

Ja oikeasti, sen 100 viestiä saa aika nopeasti täyteen jo yleisen pulinan ketjuihin vastailemalla. Nyt kaikki vaan postaamaan kuolauskuvia ja avautumaan anopista. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Totta, sata viestiä saa nopeasti täyteen. Mä ensin säikähdin, että pitää olla se 1000, eihän sitä ikinä saisi :D Mutta kiva päästä kohta takaisin tutun vauvapäikkyyn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muistan silloin alkuun kuinka moni valitti sitä että pitää olla 10 viestiä täynnä ennenkuin pystyy laittamaan yv:tä, joten ihan sama, mitä rajoituksia näihin laitetaan, aina joku tulaa urputtamaan.

 

Näin se vaan menee :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kyllä itse kannatan tuota 100viestin selkeää rajaa. Oma kyyläni tuskin täällä paljoa kirjoittelee, mutta kuitenkin juoruu asioitani. Tiedän kuka hän on irl mutta en tiedä nimimerkkiä. :( Hän on kuitenkin tehnyt tätä paljon, eli lienee olleen jäsen kauan. (esikoista odotin ja silloin ekan kerran kärähti paskiainen.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kyllä itse kannatan tuota 100viestin selkeää rajaa. Oma kyyläni tuskin täällä paljoa kirjoittelee, mutta kuitenkin juoruu asioitani. Tiedän kuka hän on irl mutta en tiedä nimimerkkiä. :( Hän on kuitenkin tehnyt tätä paljon, eli lienee olleen jäsen kauan. (esikoista odotin ja silloin ekan kerran kärähti paskiainen.)

 

:skilletgirl: Jo on köyhää menoa sun kyylälläsi! Mokoma syylä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mulla sama juttu, tosin mulla on ainakin kaksi kyylää, toisen tiedän IRL:stä, toista en, mutta heidän nimimerkit ovat myös aivan hukassa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harmillinen uutinen, vaikka ymmärränkin syyn.

 

Itselläni viestejä kertyy hitaasti lähinnä sen vuoksi, että lapsettomuusaiheesta on jotenkin tosi vaikea puhua/kirjoittaa. Välillä rohkaistun, mutta sitten taas tuntuu ettei pysty pahalta ololtaan tai hämmennykseltään pukemaan kokemuksia sanoiksi. Silti nämä vertaiskeskustelut ja päiväkirjatkin ovat olleet isona henkisenä tukena ja auttaneet käsittelemään omia tunteita. Ne ovat olleet jopa ihan käytännön tasolla hyödyllisiä - niistä oppimani avulla olen pystynyt kommunikoimaan paremmin kiireisten lääkärien kanssa ja ottamaan esiin tutkimuksiin ja hoitoihin liittyviä asioita, joita lääkärit eivät itse ole tulleet ajatelleeksi.

 

Oman asuinpaikkani lähettyvillä ei ole Simpukan vertaistukiryhmiä, enkä tunne henk. koht. yhtään ihmistä, joka kärsisi lapsettomuudesta. Netti on ollut pelastus.

 

Niin paljon apua kuin olenkin saanut päiväkirjoja lukemalla, en silti ajatellut kirjoittaa nyt 90:ä viestiä lukuoikeuden palauttamiseksi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:skilletgirl: Jo on köyhää menoa sun kyylälläsi! Mokoma syylä!

Tell me about it.. :rolleyes:

 

Oli kivaa kun suunnittelin päikyssä yllätystä miehelleni, ja sitten eräs kaunis päivä anopilla oli lisättävää/parannettavaa ideaani. (anoppi itse ei ole sitten se kyylä, mutta koska hän tiesi jutusta, ei paljon jäänyt vaihtoehtoja kukas se kyylä on.)

 

No tiedä sitten olikos kyylä myös infonnut anopille KAIKEN mitä anopistanikin olin mennyt avautumaan. :huh: Ehkä ei kuitenkaan, koska muutosta ei ole tapahtunut. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Munkin mielestä tosi hyvä uudistus. :) Kaipaisin jotain tällaista myös tuonne klubeihin, mutta sitten taitaisi käydä niin ettei kohta tulisi ollenkaan uusia jäseniä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvähyvä, loistava uudistus. Ehkä minäkin voisin taas aloittaa päiväkirjan tender.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusta tuon 100 viestin täyteen saaminen on ollut todella vaivatonta, etenkin kun täällä on kaikille jotain luettavaa ja ihmeteltävää. Mä en ole koskaan jaksanut hirveesti seurata päikkyosastoja ja omankin päikyn pitäminen suuren vaivan takana. Enemmän olen tykännyt kirjotella mielenkiintoisiin ketjuhin ja ehdottomasti nykyään mun lemppari ketju on eräs chattiketju jossa saa kirjottaa mitä päähän putkahtaa. Mä olenkin tainnut saada sillä ketjulla kaikkein eniten viestejä kerrytettyä ja siinä olen myöskin saanut parhaimmat naurut. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now