pampam

TÄRKEÄ TIEDOTUS KAIKILLE!

194 posts in this topic

Ja onpa täällä näitä addiktejakin, jotka ovat kerryttäneet (vuosien aikana tosin) viestinsä ilman päikyn pitämistäkin... :grin: Eli kyllä ne 100 viestiä saa kasaan, jos on tämän foorumin aihepiiristä yhtään mitään sanottavaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsekin ihmettelin hieman kun en päässyt lukemaan esim. omaa päikynpoikastani. Siellä mulla viestejä on vain kymmenisen ja aika vaivattomasti olen päässyt tähän muutamaa vaille sataan vajaan parin vuoden vaukkaroinnilla ihan noiden odotus- vauva- ja taaperoketjujen ja yleisten aiheden avulla. Tosin tällä tahdilla en olisi päikkyä voinut perustaa ennen kuin nyt vauvan ollessa vuoden vanha... Ihan hyvältä siis kuulostaa tuo yleinen osasto ja ihan kiva munkin mielestä, että tulee lisää yksityisyyttä. Toivottavasti ei lisää "turhaa spämmäilyä" vaan just sitä, että tulee vastailtua asiallisesti ja uskallettua kirjoittaa aiheisiin, joihin muuten ei jaksaisi.

 

Ai niin, ja alkuaikoina kun en päikkyjä suuremmin edes lueskellut niin olisi ollut jopa ihan plussaa, että ne eivät olisi näkyneet tuolla "uusien viestien listassa" kun sieltä tykkään käydä lueskelemassa että mistä täällä tällä hetkellä jutellaan.

Edited by leenuliinu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luulen, että niille ihan uusille kirjautujille se sata viestiä on varmasti rajoittava tekijä, mutta tuskin kadottaa tämän hetken trolleja täältä. Niillä todennäköisesti on kuitenkin jo se vähimmäinen kymmenen tai enemmän viestejä täynnä, joten ei kuin huutelemaan jokaiseen avoimeen ketjuun.

 

Tosin oma kirjoittelunikin todennäköisesti lisääntyy tässä nyt, koska muutamien päikyistä pidän kyllä kovin. Mutta onpa ainakin sitten luettavaa paljon, kun joskus yllän sinne sataan. Menee kyllä hetki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse käyn silloin tällöin seuraamassa naiksukavereiden päikkyjä ja tämä uudistus vaikuttaa kyllä ihan fiksulta. Meinasi tulla tosin suru puseroon kun viestejä uupuu sadasta muutama enkä viitsi turhia kommentteja kirjoitella mutta näemmä jostain syystä olen aktiivi jo alle sadalla viestillä.

 

Muoks. eikun näköjään profiilitiedoista poiketen mulla onkin himpun verran yli sata viestiä.

Edited by Tiiti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusta on hassua, että niin monesta tuntuu toi 100 viestin raja hirmu suurelta. Moni jota toi 100 viestin raja harmittaa on itsellä viestejä joku 70-80kpl, eli ei kauhean kaukana siitä sadasta.

 

Viittaat varmaan minun viesteihini. En tosiaan puhunutkaan itsestäni, voisin tosiaan spämmätä sen 20 viestiä kepeästi mutta pohdiskelin ihan yleisesti kun täällä mielipiteitä kyseltiin. Nimenomaan uusille tyypeille se päiväkirjojen lukeminen on vähän ihmisten tuntemaan oppimista ja porukkaan sisään pääsemistä eikä välttämättä pelkkää tirkistelyä pahat mielessä.

 

Mutta kaiken kaikkiaan hyvä uudistus yhäkin.:girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen aina kaikilla foorumeilla ollut lähinnä hiljaisena sivustaseuraajana, kun lähtökohtanani on yleensä ollut se, että otan osaa keskusteluun vasta, kun minulla on siihen jotain tähdellistä lisättävää. Niinpä sadankin viestin rajapyykki on jäänyt aika usein saavuttamatta. Ymmärrän kuitenkin hyvin tuon viestirajan, enkä sitä missään mielessä vastusta. Toivottavasti saadaan meille uusillekin avattua vielä joku päiväkirja-alue, kuten puhetta oli, niin ei pitäisi varmaan kellään olla mitään nuristavaa. Onneksi tulin foorumille jo hyvissä ajoin kuumeilemaan, niin se sata viestiä on sitten ehkä täynnä siinä vaiheessa, kun jotain odotuspäiväkirjaa haluaisin alkaa pitää. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihana uudistus noin lähtökohtaisesti, mutta mä kyllä koen että 100 viestiä on vaikea saada kasaan (inhimillisessä ajassa), ellei ole lapsia (kuukausiketjut) tai odota (odotusketjut). Lapsettomille ja kuumeilijoille on aika kovaa kirjoittaa 100 viestiä - niin mistä? Kaikki kuumeilijat eivät (toivottavasti!) mittaile aamulämpöjä yms. josta juttua tulee nopeasti paljonkin. Ja kaikki lapsettomat eivät ole sen tyyppisissä hoidoissa, joista juttua riittäisi kovin laajasti.

 

Mutta ratkaisuedotusta ei mullakaan ole. :girl_sad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen aina kaikilla foorumeilla ollut lähinnä hiljaisena sivustaseuraajana, kun lähtökohtanani on yleensä ollut se, että otan osaa keskusteluun vasta, kun minulla on siihen jotain tähdellistä lisättävää. Niinpä sadankin viestin rajapyykki on jäänyt aika usein saavuttamatta. Ymmärrän kuitenkin hyvin tuon viestirajan, enkä sitä missään mielessä vastusta. Toivottavasti saadaan meille uusillekin avattua vielä joku päiväkirja-alue, kuten puhetta oli, niin ei pitäisi varmaan kellään olla mitään nuristavaa. Onneksi tulin foorumille jo hyvissä ajoin kuumeilemaan, niin se sata viestiä on sitten ehkä täynnä siinä vaiheessa, kun jotain odotuspäiväkirjaa haluaisin alkaa pitää. :grin:

 

Juuri näin minullakin ja olen jo pidempään ollut jäsenenä, mielestäni aktiivisesti, mutta en kirjoita kovin usein... Juuri olin alkanut pohtia oman pväkirjan perustamista, mutta tulikin tämä uudistus (mikä toisaalta ymmärrettävää). Toisaalta pohdin, että jos tämä uudistus on syntynyt ikävien kokemuksien/stalkkereiden perusteella, nämä varmasti pystytään jäljittämään kiinni ja tietoon ketä ovat ja näin ollen heidän pääsynsä voisi estää pväkirjaosastoille eikä sitten käytettäisi "rankaisuna" meidän kaikki "hiljaisten aktiivien" pääsyä palstoille...(?)

No, tätä voi varmasti pyöritellä... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusta uudistus on erinomainen. Kumman nopeasti se 100 viestiä tulee täyteen tällaisella yrityksen aloitusta odottavallakin kuumeilijalla, jos vain tosiaan foorumin aihepiireihin on mitään sanottavaa.

 

Eräs ratkaisuehdotus olisi esimerkiksi, että raskaanaolevat pääsisivät kirjoittamaan odotusketjuun odotuspäikkyosastolle vaikkapa 20 viestillä plus "odottaja" -statuksella, verrattuna naapurifoorumin "morsian" -statukseen. Meille muille tuo 100 viestin raja on aivan hyvä, mikäs kiire meillä muilla noita odotuspäikkyjä on lukemaan kun ei ole samanlaista aikarajaa tai tiettyä "vanhenevaa" ajanjaksoa kuin odottajilla. Kuumeilupäikyn voinee perustaa aluksi vaikka mahdolliselle tulevalle julkiselle päikkyosastolle, siinähän nuo viestit nopeasti kertyvät.

Edited by Pihlajapuu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hieno uudistus, mutta miksiminulta on yhtäkkiä hävinnyt laskurista kymmeniä kommenttejani?? Olen odottanut kahta lastani odotuspäikyissä ja seurannut muiden päiväkirjoja kommentoimalla niihin ja tänään profiilini näyttää että olen palstan alusta lähtien kirjoittanut kuusi viestiä!? Ja olen oikeasti liittynyt tänne silloinkun palsta on avattu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mustakin tää on hyvä asia! Päikyt on henkilökohtaisempia ja ansaitsee enemmän yksityisyyttä.

Mua itseäni hämmentää se, että joku on kirjoittanut yhden viestin foorumille ja sitten jo haluaisi lukea ja kirjoittaa päiväkirjaa itselleen ja tutkia muiden. Mulle olis ainakin tärkeää, että on ensin päässyt "sisään" foorumiin ja sen tapoihin ja sitten ehkä päikky pystyyn jos niin on. Tarpeeseen heti pian purkaa ajatuksia on blogitkin keksitty. Kyllähän päikky kuitenkin on interaktiivinen väline, vaikka sitä kirjoittaisikin itselleen vaan, mutta onhan se sellainen mihin toivotaan muiden kommentoivan jotain ja jättävän merkkiä itsestään. SIlloin musta olis ainakin outoa, jos en yhtään tietäisi nimimerkkejä entuudestaan. Sata mulla täyttyi melko nopeasti päädyttyäni aikoinaan kuukausiketjuun. En ole koskaan pitänyt päikkyä.

 

Kuukausiketjut on odottaville helppo tapa kerryttää viestimäärää. Ymmärrän kyllä, ettei kuumeilevat ja lapsettomat sitä niin helposti saa kasaan.

 

Mutta erittäin hyvänä pidän uudistusta. Ja ainahan joku pahoittaa mielensä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toisaalta pohdin, että jos tämä uudistus on syntynyt ikävien kokemuksien/stalkkereiden perusteella, nämä varmasti pystytään jäljittämään kiinni ja tietoon ketä ovat ja näin ollen heidän pääsynsä voisi estää pväkirjaosastoille eikä sitten käytettäisi "rankaisuna" meidän kaikki "hiljaisten aktiivien" pääsyä palstoille...(?)

No, tätä voi varmasti pyöritellä... :)

 

Valitettavasti se ei ole mahdollista, jäseniä on tällä hetkellä 6 159 ja uusia tulee joka päivä lisää. Siinä on aikamoinen sarka käydä kaikki läpi, tutkia mahdolliset tuplanimimerkit ja viestit että onko kyseessä trolli vai tavallinen jäsen, stalkkerin selvittäminen on vielä hankalampaa koska heillä ei ole tapana jättää mitään merkkejä itsestään.

Trollit saadaan suht usein kiinni ja poistettua mutta välillä nekin pääsee pesiytymään foorumille vaikka kuinka koitamme sen estää.

 

Mutta tätäkin 100viestin rajaa voidaan muuttaa, pitää vain miettiä erillaisia keinoja. Mutta näin ensi hätään tämä on varmaan ihan hyvä tapa pitää hiukan yksityisyyttä päiväkirjoissa. Mikään ei ole lopullista, jos tulee parempi ratkaisu eteen niin tämäkin voidaan vielä muuttaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hieno uudistus, mutta miksiminulta on yhtäkkiä hävinnyt laskurista kymmeniä kommenttejani?? Olen odottanut kahta lastani odotuspäikyissä ja seurannut muiden päiväkirjoja kommentoimalla niihin ja tänään profiilini näyttää että olen palstan alusta lähtien kirjoittanut kuusi viestiä!? Ja olen oikeasti liittynyt tänne silloinkun palsta on avattu :)

 

Kyllä mä näen että olet kirjoittanut 95viestiä

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ja mulla näyttää nyt 98 viestiä.

Profiilin kautta taasen 91 viestiä. Eli on niitä enemmän kuin 6. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä selailin joskus jäseniä ajankuluksi, niin siellä oli tosi paljon sellaisia, jotka oli kirjoittanut 0 tai vaan muuteman viestin. Voisiko profiili vanhentua jonkin käyttämättömän ajan kuluttua, esim puoli vuotta tms?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valitettavasti se ei ole mahdollista, jäseniä on tällä hetkellä 6 159 ja uusia tulee joka päivä lisää. Siinä on aikamoinen sarka käydä kaikki läpi, tutkia mahdolliset tuplanimimerkit ja viestit että onko kyseessä trolli vai tavallinen jäsen, stalkkerin selvittäminen on vielä hankalampaa koska heillä ei ole tapana jättää mitään merkkejä itsestään.

Trollit saadaan suht usein kiinni ja poistettua mutta välillä nekin pääsee pesiytymään foorumille vaikka kuinka koitamme sen estää.

 

Mutta tätäkin 100viestin rajaa voidaan muuttaa, pitää vain miettiä erillaisia keinoja. Mutta näin ensi hätään tämä on varmaan ihan hyvä tapa pitää hiukan yksityisyyttä päiväkirjoissa. Mikään ei ole lopullista, jos tulee parempi ratkaisu eteen niin tämäkin voidaan vielä muuttaa.

 

 

Aah, ok. Ajattelin, että ehkä näitä voisi jäljittää jotenkin ip-osoitteiden avulla tms. Mutta varmasti aika suo on tämä foorumimaailma! =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä selailin joskus jäseniä ajankuluksi, niin siellä oli tosi paljon sellaisia, jotka oli kirjoittanut 0 tai vaan muuteman viestin. Voisiko profiili vanhentua jonkin käyttämättömän ajan kuluttua, esim puoli vuotta tms?

 

Mä kannatan myös tätä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihana uudistus noin lähtökohtaisesti, mutta mä kyllä koen että 100 viestiä on vaikea saada kasaan (inhimillisessä ajassa), ellei ole lapsia (kuukausiketjut) tai odota (odotusketjut). Lapsettomille ja kuumeilijoille on aika kovaa kirjoittaa 100 viestiä - niin mistä? Kaikki kuumeilijat eivät (toivottavasti!) mittaile aamulämpöjä yms. josta juttua tulee nopeasti paljonkin. Ja kaikki lapsettomat eivät ole sen tyyppisissä hoidoissa, joista juttua riittäisi kovin laajasti.

Samaa mieltä. Mun mielestä esim. 50 viestin raja olisi paljon inhimillisempi ja ehkä osaltaan ehkäisisi niitä turhia viestejä. Ainakin mun mielestä on välillä vähän sääli kun monet alkujaan hyvät ketjut alkaa täyttyä niistä "hmmm... mielenkiintoista asiaa"-tyylisistä viesteistä, joiden ainoana tehtävänä on vaan kasvattaa viestin lukumäärää. Mä pelkään, että toi sadan viestin raja vaan lisäisi noiden turhien viestien määrää foorumilla.

 

Mä toivoisin myös, että odotus-, vauva- ja taaperoklubeihin pääsyä vähän tiukennettaisiin sillä ihan yhtälailla (ellei jopa enemmänkin?) noissakin on ollut trolleja. Lisäksi noissa voisi mun mielestä ottaa käyttöön jonkun sellaisen systeemin, jossa tietyn jäsenstatuksen saa vasta oltuaan jäsen tarpeeksi kauan, siis tyyliin vasta parin viikon tai kuukauden päästä kirjautumisesta jäsenryhmä muuttuisi sellaiseksi, että se oikeuttaa lukemaan klubeja ja päikkyjä. Tollainen "odotusaika" karsisi näppärästi pois kaikki vähemmän sinnikkäät trollit, jotka ei jaksaisi odotella palstalle pääsyä tarpeeksi pitkään.

Edited by Solja

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Mua itseäni hämmentää se, että joku on kirjoittanut yhden viestin foorumille ja sitten jo haluaisi lukea ja kirjoittaa päiväkirjaa itselleen ja tutkia muiden. Mulle olis ainakin tärkeää, että on ensin päässyt "sisään" foorumiin ja sen tapoihin ja sitten ehkä päikky pystyyn jos niin on. Tarpeeseen heti pian purkaa ajatuksia on blogitkin keksitty. Kyllähän päikky kuitenkin on interaktiivinen väline, vaikka sitä kirjoittaisikin itselleen vaan, mutta onhan se sellainen mihin toivotaan muiden kommentoivan jotain ja jättävän merkkiä itsestään. SIlloin musta olis ainakin outoa, jos en yhtään tietäisi nimimerkkejä entuudestaan.

 

 

 

Samaa olin just tulossa sanomaan, että mä en ymmärrä, miksi pitäisi päästä heti pitämään päiväkirjaa(ja kerätä väkisin ne sata viestiä). Onhan täällä ihan hirvittävän paljon muitakin keskustelualueita ja siitä vaan blogia luomaan, jos ei ole sataa viestiä kasassa. Mä taidan tosiaan aloittaa uudelleen päikkyilyn, on sitä hommaa kuitenkin ikävä :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kuulun näihin hiljaisiin jäseniin. Liityin tänne kun foorumi perustettiin ihan sen takia, että ehkä kuulun joskus tähänkin kohderyhmään ja halusin lukea joidenkin tuttujen kuulumisia. Olen siis jo vuosia naikkaroinut ja ollut siellä aktiivinen. Mulle ei ole sinänsä merkitystä, jos keskustelualueita halutaan rajata, mutta tähän seuraavaan haluan ottaa kantaa.

 

Mua itseäni hämmentää se, että joku on kirjoittanut yhden viestin foorumille ja sitten jo haluaisi lukea ja kirjoittaa päiväkirjaa itselleen ja tutkia muiden. Mulle olis ainakin tärkeää, että on ensin päässyt "sisään" foorumiin ja sen tapoihin ja sitten ehkä päikky pystyyn jos niin on.

 

Koska olen tätä foorumia lukenut epäsäännöllisen säännöllisesti jo pitkään, en koe, että mulla on erityistä tarvetta perehtyä paikan "tapoihin". Jos aktivoituisin, tekisin sen todennäköisesti siksi, että aloittaa esimerkiksi odotuspäiväkirjan. En näe mitään syytä sille, että päiväkirjan kirjoittamisen edellytyksenä olisi jonkinlainen aktiivisuus muualla. Ymmärrän toki, että jotkut haluavat suojata henkilöllisyyttään, mutta yhtä lailla siihenkin voi tarjota ratkaisuksi sitä mainittua blogin pitämistä ja jokainenhan itse päättää, kuinka paljon itsestään on valmis paljastamaan. Mun aiemman kokemukseni mukaan foorumit, joissa pyritään kovasti kikkailemaan erilaisilla jäsenstatuksilla ja oikeuksilla kuihtuvat helposti kasaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan hyvä uudistus, vaikka en enää pääsekään kaverin päiväkirjaa lukemaan. :) Jos halutaan karsia trolleja ymv, niin 100 on ihan oiva raja, eikä mikään harvinaisuus foorumimaailmassa. Itse asiassa vauva.info on ollut ihan sieltä lepsuimmasta päästä, mun mielestä. Joillakin foorumeilla pitää jopa kirjoittaa tietty määrä viestejä jossain ajassa (sen 100 viestin kertymisen jälkeenkin) ettei potkita pihalle. :)

 

Hyvä että pidätte huolta jäsenistä. :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hieno uudistus, mutta miksiminulta on yhtäkkiä hävinnyt laskurista kymmeniä kommenttejani?? Olen odottanut kahta lastani odotuspäikyissä ja seurannut muiden päiväkirjoja kommentoimalla niihin ja tänään profiilini näyttää että olen palstan alusta lähtien kirjoittanut kuusi viestiä!? Ja olen oikeasti liittynyt tänne silloinkun palsta on avattu :)

Tässä omassa viestissä lukee avatarin alla todellinen viestimäärä, minkä on kirjoittanut foorumille ja omalla profiilisivulla näkyy se määrä, mikä viesteistä on jäljellä. Viestejä poistuu silloin, kun jokin keskusteluketju poistetaan :) Esim. odotus- ja kuukausiklubeja siivotaan säännöllisesti pois ja päiväkirjatkin yleensä ihmiset haluavat poistaa jonkin ajan kuluttua niiden täyttymisestä.

 

edit. niin ja mulla näkyy että sulla on 103 viestiä.

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siis eihän tietenkään trolleja ole mahdollista selvittää noin vaan ip-osoitteen perusteella, eihän mikään takaa, että kaikki trollit tulevat samasta ip-osoitteesta. Ja stalkkerit on tosiaan vielä pahempi, yrittävät oikeastaan olla mahdollisimman huomaamattomia.

 

100 viestiä on siitä hyvä, että sen sadan viestin aikana on aikaa huomata, jos on trolli tai jos vain kirjoittelee diipadaapaa (minusta sellaiset pitäisi sitten poistaa, tai vähintäänkin vähentää se viestimäärä).

 

Minullakin on jo useampi tuhat viestiä vaikken ole päiväkirjaa pitänyt girl_smile.gif Muiden päikkyihinkin olen aktivoitunut kommentoimaan vasta vähän aikaa sitten.

 

Mutta 10 viestin rajalla oleva päiväkirjaosasto olisi kyllä sopiva lisä, niin saisivat uudetkin pitää päiväkirjaa halutessaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now