Sign in to follow this  
Followers 0
Extravaganca

Vauva laskeutunut

35 posts in this topic

Neuvolassa todettiin toissapäivänä, että vauva on jo laskeutunut lantioon, mutta pää vielä liikkuu eikä ole kiinnittynyt.

Oon huomannut tämän itsekin siitä, että satunnaisetkin närästykset on jääneet pois ja yöt menee pissaliruilla ravatessa.

 

Milloin teillä vauva laskeutui ja miten kauan tästä meni synnytykseen?

 

Voi kun vauva malttaisi vielä olla masussa muutaman viikon... :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle sanottiin gynekologisessa tutkimuksessa rv 36+0 että vauva oli todella alhaalla ja kiinnittynyt. Lisäksi kohdunsuu oli lyhentynyt ja sormelle auki. Tänään on 40+1 ja vauva vielä mahassa...

Edited by Marthe

Share this post


Link to post
Share on other sites

mulla ei ollu laskeutunu, ku vasta synnytyksen käynnistyessä eli rv 39+1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle sanottiin joulun aikaan että nyt on laskeutunu ja vauva syntyi 10.2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neuvolatätini sanoi, että ensikertalaisella se menee yleensä suurinpiirtein siten, että laskeutumisesta noin kaksi viikkoa, ja uudelleensynnyttäjillä ei mitään korrelaatiota synnytysajankohtaan. Omalla kohdalla piti paikkansa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle sanottiin viime pe 18.7 et vauva on laskeutunu ja pää niin syvällä luissa, et ei enää toiselta puolelta edes tunne sitä! Viikko sitä ennen pää vielä heilu ja sisätutkimuksessa lääkäri totes et pää on vielä kovin ylhäällä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli viimesellä neuvolalääkärikäynnillä (RV36+0) vauva laskeutunut ja kiinnittynyt ja synnytin RV 42+4, että meni siinä tovi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mulle sanottiin gynekologisessa tutkimuksessa rv 36+0 että vauva oli todella alhaalla ja kiinnittynyt. Lisäksi kohdunsuu oli lyhentynyt ja sormelle auki. Tänään on 40+1 ja vauva vielä mahassa...

 

Nyt meidän vauva on maailmassa. Rv 41+5 asti jouduttiin odottelemaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin oltiin kiinnittyneitä jo RV 35; synnytys käynnistettiin 42+2...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla vauva heilui korkealla vielä synnytyksen aikana. Kun olin jo 10cm auki niin sitten vasta lapsi alkoi laskeutua ja tulikin tosi vauhdilla ulos. Kuopus siis kyseessä. Esikoinen oli laskeutunut (ja kiinnittynyt) 37 viikon kohdalla ja syntyi 40+1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei laskeutunut ollenkaan!!! Typy syntyi 40+2. Oli kyllä pää alaspäin rv26 alkaen, mutta ei sitten tippunut miessään vaiheessa alas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu ei mullakaan laskutunu sitten oikeesti koskaan kokonaan. Sitä sitten odotettiin pari tuntia täysin auki, muttei mitään tapahtunu ja sit vaan ponnisteltiin... Mut sanottiin kyl neuvolassa jo pitkään, et on laskeutunu ja syntyy varmaan ihan kohta... Ei olis varmaan vieläkään syntyny jos ei olis käynnistetty! ;) No, pää ei päässy kunnolla laskutuun johtuen niin tiukalle kiertyneestä napanuorasta kaulan ympärillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla vauva majaili pää alaspäin ja todella alhaalla jo joskus viikolla 28 vai oliko se 26? Lääkäri sitä kovasti ihmetteli ja varasi mulle uuden kontrolliajan parin viikon päähän siitä. Mutta kun sielläkin kaikki hyvin ja kuten ennenkin niin ei siitä sitten enempää. Ihmetteli myös, että eikö ole tuntunut painetta tuolla alhaalla --> ei muistaakseni -_- Sukuvika, äitillä sama juttu aikanaan kaikissa raskauksissa.:rolleyes: Sitten neuvolassa viimeksi 31+3 kätilöopiskelija koitti tunnustella missä vauvan pää on, mutta kun se on siellä häpyluun alla niin eipä sitä kovin tuntunut. Muhun kyllä tuntui se koettelu :huh: Nyt siis 32+4 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei esikoinen laskeutunut saatikka kiinnittynyt. Eli ponnistusvaiheessa synnärillä 40+2 pukkasin pojun ensin alas ja sitten vasta ulos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarkistin mun neuvolakortista niin 35. raskausviikolla vauvan pää oli jo tosi alhaalla ja neuvolaterkan mukaan kiinnittynyt. Siltikin tyttö syntyi vasta rv 40+0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neuvolakortin mukaan vauva on ollut pää alaspäin jo viikolta 30 ja 36+0 olleessa lääkärineuvolassa todettiin vauvan kiinnittyneeksi. Vauva syntyi 36+5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekasta raskaudesta en muista (aika myöhäisessä vaiheessa kuitenkin), mutta tässä toisessa vauva laskeutui jo rv33 ja nyt menossa 39+5... Kiinnittymisestä en tarkkaan muista, mutta on ollut jo pitkään.

Edited by Monday

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilmeisesti vasta synnytyksessä. Kaksi päivää ennen syntymää neuvolakäynnillä ei ollut laskeutunut eikä kiinnittynyt. Synnytyksessä kätilö totesi jossain vaiheessa kun valitin "keilapalloa takapuolessa" että sieltä se vauva laskeutuu :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry mun koneessa ei toimi skandit talla hetkella, joten kirjoittelen nyt vahan oudosti...toivottavasti saatte selvaa

 

Mulla todettiin viikolla 33, etta vauva on laskeutunut ja sen paa niin alhaalla, ettei terkkari saanut sita heilumaan lainkaan eli tarkoittiko sitten sita etta paa on kiinnittynyt. Terkkari ei tasta sen kummempaa sitten sanonut, mutta mulle tuli kotona hata taman asian kanssa ja mietin eiko asiaa pida tutkia enempaa. Odottelenko nyt vain alkaako synnytys kenties etuajassa vai mita pitaisi tehda. Terkkari oli varsin kokenut, joten sinansa luotan hanen tutkimukseensa, mutta yllitsellani ei mitaan tuntemuksia ole esim.painetta lantiossa tms. Vatsa on kylla silminnahden laskeutunut. Odotanko nyt vain vai vaadinko paasta tutkittavaksi tarkemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0