Guest Pihlajapuu

Millainen elämäntilanne esikoisen yrityksen / tjotin alkaessa?


304 posts in this topic

Molemmat yli kolmekymppisiä, vakityöt ja asuntolainaakin jo useampi vuosi maksettu. Tässä kuussa 7. hääpäivä, yhdessä ollaan tosin oltu jo yli kymmenen vuotta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yrityksen alkaessa miehellä oli määräaikainen virka. Itse olin juuri palannut opintojen pariin viransijaisuudesta. Nyt yrityksen jatkuessa ollaan molemmat työttömiä/keikkatyöläisiä maatilalla. Mies yrittää saada itselleen oppisopimuspaikkaa ja mun pitäis lokakuussa valmistua amkista. Heinäkuussa alkaa sairaalassa selvittelyt, miksei mun kroppa toimi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vakkarityöt molemmilla ja naimisissa puoli vuotta. Olis voinu aloittaa yrittämisen (lopettaa pillerit) jo aiemminkin jos ois tajunnu, et tää ei ookaan ihan niin yksinkertaista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avoliitossa kolme vuotta, naimisiinkin menossa jossain kohtaa. Omistusasunto rivitalossa (kolmio), suunnitelmissa ostaa omakotitalo, kunhan saamme perheenlisäystä. Itse voisin asua rivi/kerrostalossa aina, mutta mies haluaa oman talon ja pihan. Onhan se toki mukavampi lasten kannalta, kun on oma piha missä touhuta. Miehellä on vakivirka, itselläni määräaikaisia peräjälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yhdessä 4 vuotta, oltiin asuttu yhdessä mutta myös pitkään kaukosuhteessa ja nyt taas saman katon alla vuokralla. Mä olin töissä mutta melko epämieluisassa sellaisessa, johon en lasten jälkeen palannut, mies opiskelija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yhdessä pitkään, naimisissakin kahdeksan vuotta. Molemmilla vakityö ja yhteinen velkainen (mutta rakas ja ihana) asunto kerrostalossa. Omakotitaloasuminen ei kiinnosta, mahdollisesti rivitaloon samalle asuma-alueelle seuraavan viiden vuoden aikana.

Edited by Fuji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan molemmat yli 30-vuotiaita, mies muutaman vuoden vanhempi. Ollaan valmistuttu molemmat yliopistosta jo vuosia sitten ja työelämääkin siis jo takana. Reissattu on paljon ja toivottavasti sama jatkuu perheellisenäkin :) Asutaan omaa/pankin kerrostalokolmiota ja yhdessä oltu vajaa viisi vuotta, naimisissa alle vuosi. Nähtäväksi jää milloin joukkoomme kolmas jäsen liittyy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä alle 30v ja mies yli 30v. Yhdessä ollaan oltu kahdeksan vuotta, josta kolme vuotta naimisissa. Asutaan omassa rivitaloasunnossa. Minulla unelmien vakituinen työ, johon haluaisin palata mahdollisimman pian äitiysloman jälkeen. Miehellä ehkä ei niinkään mieleinen työ, mutta hyvä ja vakituinen. Maailmaa ollaan ehditty nähdä kolmella mantereella. Molemmat kaipaa elämään sisältöä ja tarkoitusta, koska rilluttelut on jo nähty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä 23 ja mies 24 ja kummallakin oli vakityöt.Nyt minä 34 ja mies 35.

Edited by Pompu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nykyään minä työtön, miehellä vakityö.Yhdessä oltu 17-vuotta joista naimisissa 10.Asutaan omakotitalossa maalla koirien ja kissan kanssa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olin vasta valmistunut lähihoitajaksi, ikää 22v kun alettiin yrittämään esikoista. Mies oli 26v. Oltiin työelämässä kumpainenkin. Etsittiin kuumeisesti omaa asuntoa, ja se löydettiinkin! Viikko muutosta tein positiivisen raskaustestin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla on vakituinen työ, mies tekee pätkätöitä. Ollaan oltu muutama kuukausi naimisissa ja asutaan asumisoikeusasunnossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tilanne se, että olimme seurustelleet 3 kuukautta ennen kuin aloimme yrittämään esikoista. Olin juuri saanut viralliset avioeropaperit, ja asuimme uuden mieheni kanssa täysin eri paikkakunnilla. Suunnitelmissamme oli muuttaa yhteen, nyt jo onneksi asumme yhdessä. Opiskelen aikuislukiossa, ja mieheni käy töissä.

 

Minulla myös lapsettomuustaivalta takana edellisessä suhteessa 3 vuotta, ja useita keskenmenoja.

Edited by pilvilinna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä aloitettiin ekaa kertaa yrittäminen jo vuosi sitten, mutta taukoa otettiin tässä välissä, nyt uusi yritys alkoi eli kerron tämän hetken tilanteesta.

 

Ollaan oltu enempi ja vähempi yhdessä lokakuusta 2009, väliin on ero myös mahtunut, mutta nyt on uudestaan oltu yhdessä melkein puolitoista vuotta. Muutin elokuun alussa miehen luokse maatilalle, eli yhdessä asutaan nyt ja miehen omistama talo ja tila kyseessä. Itse opiskelen toista vuotta ammattikorkeakoulussa, jos ei vauvaa kuulu ennen, on tavoitteena valmistua ennen joulua 2016, jos vauva tulee aiemmin, se todennäköisesti viivästyttää valmistumista. Mies työskentelee siis omalla tilallaan, eikä muihin töihin ole menossa, ei sillä aikaakaan siihen olisi :lol: Naimisiin me ollaan menossa helmikuussa 2016 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tilanne on se, että olemme seurustelleet nyt 5 kk. Olemme kaukosuhteessa ja välillämme on noin 80 kilometriä. Aiomme ensi kesänä muuttaa yhteen ja naimisiin menemme juhannuksena 2018. Ehkäisyä ei ole ollut käytössä missään vaiheessa vaan vauva on saanut tulla jos on tullakseen. Nyt seuraavien kuukautisten alkaessa, aloitamme virallisen yrityksen. Minulla on ennestään pitkä lapsettomuustausta. Tällä hetkellä olen sairaslomalla, ja mieheni on yrittäjä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

12 vuotta yhteistä taivalta takana joista viimeisimmät kuukaudet naimisissa. Tjottailuvaihetta ei ollut vaan aloitettiin aktiivinen yritys heti kun jätettiin ehkäisy pois. Vuokralla asutaan ja mies 33 v. opiskelee, itse sijaisuuksien ja pätkien jälkeen vihdoin vakkariduunissa, ikää 30. En halunnut lasta kesken opiskeluiden ja totta kai on hiukan turvallisempi olo lähteä perustamaan perhettä, kun edes toisella on vakituinen työ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehkä niin huono kun voi olla :grin:  Olin lukion tokaa aloittamassa, täyttämässä just 17. Asuin sentään jo omillani. Mies saman ikäinen, aika junnuja oltiin. Seurusteltu oltiin kyllä jo pari vuotta silloin.

 

Nyt esikoinen on jo 8,5v. Kaksi pikkusisarustakin saanut, miehen kanssa ollaan edelleen yhdessä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,5 vuotta yhdessä (puoli vuotta saman katon alla) kun jätettiin ehkäisy pois. Mies yrittäjä 28 v., minä vakkarityössä 30 v. omakotitalossa asutaan maalla kaukana kaikesta, miehellä ennestään 2 lasta (viikonloppuisin meillä), kaksi koiraa ja sillee..  Eli semmonen perus perheidylli :D

Sitten kun tää nappula ens kesänä syntyy niin ollaanki oltu jo melkein 3 vuotta yhdessä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan oltu reippaasti yli vuosikymmen yhdessä ja naimisissa jo useampi vuosi. Asutaan tällä hetkellä ulkomailla ja tarkoituksena ei ole tulla takaisin Suomeen ihan lähivuosina. Molemmilla on vakituiset työsuhteet ja asutaan tällaisessa ikään kuin jaetussa omakotitalossa suhteellisen vilkkaassa kaupungissa. Lähdettiin suoraan yrittämään ilman mitään tjottailuja kun eihän mun pää sellaista kestäisi.  :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun yrityksen aloitamme, olemme olleet yhdessä seitsämän vuotta ja siitä naimisissa kaksi :) molemmilla vakityöt ja ammatit opiskeltu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aloitettiin yritys kun olin 25v ja mies 27v. Yhdessä 9v, joista naimisissa vuosi. Tällä hetkellä välillämme on kuusi aikavyöhykettä eli vauvanyritys ei ole ihan niin helppoa :grin: Suomessa meillä on yksiö kesäkuun loppuun, mulla tutkinto lähes valmis (touko-kesäkuu) ja mies etsii Suomesta työpaikkaa. Ei mitään hajua mitä lähitulevaisuus tuo tullessaan, jännityksellä odotamme :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

TJOT:n alkaessa (varsinainen yritys vasta puolisen vuotta myöhemmin) oltiin oltu yhdessä kahdeksan vuotta ja niistä kuusi naimisissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yritystä aloitellessamme minä olin 28, mies 26, miehellä vakityö vuosien takaa ja minä vuosi aiemmin valmistunut ja sukkuloin vähän siellä sun täällä. Vakiduunia mulla ei ole vieläkään, mutta mun alalla töitä riittää siitä huolimatta. Yhdessä oltiin oltu 7 vuotta. 
Nyt siis ikää mulla 33, miehellä 31 ja kakkosta tehdään. Naimisissa ollaan oltu reilu kolme vuotta, lapsi on myös kolmivuotias (maistraattivihkiminen rv 32+ tai jotain).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now