Guest Pihlajapuu

Millainen elämäntilanne esikoisen yrityksen / tjotin alkaessa?


304 posts in this topic

Tjotin alkaessa minä olin 25 ja mies 31, avioliittoa oltiin kolmatta vuotta menossa, yhdessä kahdeksatta vuotta, vakkarityöt ja vuokrakolmio. Ehkäisy kyllä jätettiin heti häiden jälkeen mutta mun kroppa päättikin sekoila e-pillerien jäljiltä joten ei sitä oikein voi vielä yritykseksi siinä vaiheessa laskea kun kierrot oli parhaimmillaan melkein 90 päivää.

Edited by miumiumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä 18, mies 21, kummatkin opiskelijoita, mies tosin valmistui ja sai töitä raskausaikana, vuokralla asuttiin. Emmekä kokeneet asiaa mitenkään vaikeaksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yrityksen alkaessa minä valmistunut ja vakituisessa työpaikassa, mies opiskelija, kirjottaa gradua ja tekee vielä kesätöitä. Asutaan vuokralla, saadaan tosin asua loistavalla sijainnilla ja maksetaan pientä vuokraa, joten mikäs tässä omaan säästellessä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yrityksen alkaessa me 26 ja 27, molemmilla vakituinen työpaikka. Omassa kaksiossa asutaan, haaveissa vielä ennen lapsen tuloa oma rivitalokolmio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

8v yhessä, 4v naimisissa, 3v yritystä takana ja nyt ens tammikuussa laskettuaika. :) Vakiduunit ja 34 ja 35vee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä yritys alkamassa, minä 29v ja vakiduunissa, mies 22 ja määräaikaisessa mutta terveydenhuoltoalalla hyvät työnäkymät. Asuntolainaa on ja tilaa pikkuiselle tulla :) Ihan pelkästään tjottailemista meillä ei kai ole, kun sen verran kovasti kumpikin lasta kaipaa. Lapsia haluttu ihan alusta saakka, mutta ihan tietoisesti tässä nyt reilu vuosi opeteltu elämään ihan toistemme kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä 27v, mies 32v. Mulla vakkarityö, mies tekee vuoden määräaikaisia kerrallaan mut viihtyy työssään. Yritys aloitettiin reilu puoli vuotta seurusteltuamme. Asutaan yhdessä ihanassa kolmiossa ja toinen makkari odottaa uutta perheenjäsentä <3

Toiveissa meillä olis kolme lasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuulutaan Ällän kanssa varmaan sellaiseen harvinaisempaan kastiin, jotka heti asioiden loksahdettua rupesivat puhumaan perheen perustamisesta. Ollaan tunnettu jo pidemmän aikaa, mutta aloimme vain vähän aikaa sitten seurustelemaan deittailun jälkeen. Olemme molemmat 24 vuotiaita ja opiskelemme tällä hetkellä. Ällällä on varmempi opiskelupohja ja duunimahdollisuudet hyvät, niin emme ole oikeastaan huolestuneita tilanteesta ollenkaan. Elämä hymyilee ja ihana on löytää ihminen joka kunnioittaa ja arvostaa samoja asioita, sekä haluaa elämältään juuri sitä samaa mitä olet itse hakenut jo vuosia  :wub: Tjottailut aloitimme eilen tähdenlennon näkemisen jälkeen ja koskaan en ole näin onnellinen ollut. Uskokaa vaan että isompienkin surumyrskyjen jälkeen paistaa aurinko ja toivoa on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täytän pian 28, mies on 30-vuotias. Yhdessä ollaan oltu jo 9 vuotta, mentiin alkukesästä naimisiin. Ollaan viihdytty loistavasti kahdestaan, matkusteltu paljon yms. Molemmat ollaan vakityössä, mies on jäämässä opintovapaalle pariksi vuodeksi. Omistusasunnossa asutaan, tämä kaksio voi olla vähän turhan pieni kolmelle mutta haaveissa olisi omakotitalo kunhan mies saa opiskeltua :) Nykyisestä työstäni olisi hyvä jäädä äitiyslomalle/hoitovapaalle, olen ollut jo useamman vuoden ko. firmassa ja perheasioihin suhtaudutaan siellä yleensä oikein positiivisesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yrityksen alkaessa ollaan naimisissa. Miehellä on vakituinen työ, minä teen keikkatyötä alalla, jolla kyllä töitä aina riittää. Oman talon rakentaminen on alkuvaiheessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ollaan seurusteltu ja oikeastaan asuttu yhdessä 1v 10kk kun yhtäkkiä ollaan yhdessä sitä mieltä että voidaan aloittaa yrittäminen. Molemmilla vakkari duunit ja asuntolainaa löytyy seuraavaksi pariksikymmeneksi vuodeksi. Ja päälle kolmekymmentä ikää molemmilla..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silloin joskus oltiin 20v ja 26v kun raskaaksi tulin puolikkaasta kierrosta, yhdessä 3.5 vuotta ja asuttiin miehen omassa yksiössä. Minä olin vuoden ollut amk-opinnoissa ja miehellä myös koulut kesken, koska oli ottanut vakipaikan. Ei mikään unelmatilanne ;) Muutettiin sitten ennen h-hetkeä miehen lapsuudenkotiin (kerrostalokolmioon).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen 25v  ja mies on 28v, yhdessä ollaan oltu reilu vuosi. Vain reilu kuukausi meni ehkäisyn lopettamisesta kun pikkuinen päätti tulla elämään mukaan. Nyt rv 16+6 <3 joten vauvan tullessa maailmaan olen edelleen 25v. Pikkuinen on minun ensimmäinen, miehellä on ennestään kolme lasta, jotka asuvat meillä joka toinen viikko. Mies on vakitöissä, minä työttömänä, ja kouluun on tarkoitus lähteä kunhan vauvalla on ikää sen verran että voisi opinnot aloittaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä 29 ja mies 27, avoliitto 6v, tunnettu 7v, molemmilla vakituinen työ, maksettu auto ja suurilta osin pankin omistama 80m2 asunto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä alkoi nyt lokakuussa esikoisen yritys ja tilanne on tämä: itse olen 21-vuotias opiskelija, mies 28-vuotias yrittäjä (ja aikuisopiskelija). Seurusteluhistoriaa syksystä 2009 asti, välissä erokausi, mutta nyt on oltu keväästä asti uudestaan yhdessä ja nyt menee paremmin kuin koskaan :) Ollaan muuttamassa lähitulevaisuudessa saman katon alle (eli miehen maatilalle) ja kihloissa ollaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan molemmat kolmenkympin paremmalla puolella, useampi vuosi yhdessä, äskettäin mentiin naimisiin ja vauva saa tulla jos/kun on tullakseen. Miehellä vakityö, itsellä määräaikainen (päättymässä). Oma (pankin) asunto. Nyt on vaan oikea aika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naimisissa, molemmat vakityössä, talo on, ollaan kierretty maailmaa ja rilluteltu, nyt on oikea aika asettua. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saman katon alla asuttu jo useita vuosia, mutta naimisiin ei olla menty (tuskin lähiaikoina mennäänkään). Mies töissä ja viimeistelee opintoja, minä opiskelen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vuokralla omakotitalossa. Minä 30v. ja tuleva isä 42v. Teen vielä gradun loppuun ja sitten alkaa yrittäminen eli olen tod. näk. 31v. kun tulen raskaaksi *koputtaa puuta* ja silloin siis juuri valmistunut ja etsimässä töitä ennenkuin vatta alkaa näkyä! :)

 

Hurjalta tuntuu, mutten jaksa odottaa kauemmin, jos vaikka ilmenee ongelmia ja meillä tulevalla isällä alkaa tulla ikä vastaan (=täytyy jaksaa kontata lapsen perässä, eikä saa kuolla ennen kuin lapsi on aikuinen). Gradua pidän kuitenin niin tärkeänä, että sen haluan valmiiksi, koska tunnen itseni ja jo snyt olisi vauva, gradun tekeminen vauva sylissä olisi _todella_ vaikeaa, kun graduilu on nytkin jo ihan jumalattoman vaikeaa ellei borderline mahdotonta. Töistä en stressaa niin, koska töiden saanti ei ole muutenkaa taattu tässä taantumassa. Että sama etsiä töitä lapsen kanssa kuin ilman.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä esikoinen sai alkunsa, kun olin juuri aloittanut yliopistossa. Opinnot jäivät siltä osin siihen, mutta jatkuu jossain välissä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen 26 v, määräaikaisessa työsuhteessa. Mentiin heinäkuussa naimisiin ja lokakuussa vauva sai luvan tulla. Mies on 32 ja valmistuu nyt kesällä, ja aloittaa työt heti syksyllä. Vuokrakämpässä asustellaan, tosin omaa asuntoa ollaan mietitty syksyksi. Saisi se vauvakin nyt ilmoittaa itsestään :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen 23-vuotias, mies 26-vuotias. Yhdessä olemme olleet n. 5v, josta yhdessä asuttu 4,5v. ja naimisissa kohta 4kk. Opiskelemme molemmat yliopistossa, minulla alkaa syksyllä maisterivaiheen opinnot ja mies valmistuu syksyksi. Ehkäisy jätetty pois n. 5kk sitten ja nyt on piinapäivät menossa. Asumme loistavassa opiskelija-asunnossa todella edullisesti sijaintiin nähden. Tässä asutaan niin kauan kun toinen meistä opiskelee, täällä pääkaupunkiseudulla on asuminen niin kallista. Lapsia olisi toiveissa kaksi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

24v ja mies 28. Molemmilla määräaikaiset ja pitkät työsuhteet. rivarineliö hiljattain ostettu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä pian 27, mies pian 31. Asutaan omassa paritalokolmiossa (tai siis pankin... ). Molemmilla vakityöt. Kihloissa tai naimisissa ei vielä olla ja ensimmäistä toivotaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now