Guest Pihlajapuu

Millainen elämäntilanne esikoisen yrityksen / tjotin alkaessa?

283 posts in this topic

Yhdessä ollaan oltu nyt noin 2,5 vuotta ja siitä ollaan asuttu saman katon alla kohta 2 vuotta. Häitä suunnittelemme kesälle 2018. Minulla on ikää 30 vuotta, opiskelen yliopistossa luonnontieteellistä alaa ja valmistun piakkoin maisteriksi. Minulla on vakituinen, joskaan ei oman alan, työ. Mies on 38 ja ollut työelämässä jo lähes parikymmentä vuotta. Miehellä on edellisestä liitosta kolme lasta, joista vanhin asuu meidän kanssamme ja nuoremmat käyvät meillä viikonloppuisin. Ehkäisy jätettiin pois kesäkuussa -16 ja nyt vuodenvaihteesta alkaen olemme ihan tosissaan yrittäneet.

Seitsemän vuotta yhdessä, josta viisi naimisissa. Asutaan maalla omakotitalossa. 

Olen 24, mies 27. Avoliitossa, molemmilla vakituinen työ. Yhteiseloa takana reilu viisi ja puoli vuotta.

Yritys aloitettiin vuosi sitten. Silloin itse olin 27 vuotias ja mies 28. Yhdessä oltiin oltu 5 vuotta ja häät tulossa kesällä (nyt siis jo naimisissa). Omistusasunto, mutta omakotitalo etsinnässä (nyt jo löydetty ja muutettu). Molemmat vakitöissä. Elämä tasaista ja varmaa. 

Kolmatta vuotta yhdessä, tunnettu ollaan varmaan lähemmäs 10 vuotta. Kihloissa ja naimisiin menossa, mies vakitöissä ja minä opiskelen ammattikorkeassa toista vuotta, teen töitä opintojen ohella minkä ehdin ja voin. Yritys aloitettu viime syksynä ja yksi keskenmeno koettu.

Yrityksen alkaessa minä 29, mies 31. Töissä molemmat, valmistuttu ja työt vastaa koulutusta. Itsellä pätkää pätkän perään ammatin kuvaan sopien. Ehditty olla yhdessä n 4v. Nyttemmin jo kihloissa ja ikävuosia ehtinyt tulla molemmille yksi lisää...