Guest Pihlajapuu

Millainen elämäntilanne esikoisen yrityksen / tjotin alkaessa?


304 posts in this topic

Hiljattain aloteltu yrittelemään, minä 24 v. Molemmilla on oikeestaan vakiduuni, tosin mun työtunnit on vaarassa tippua vuodenvaihteessa, kun sain isomman tuntimäärän sopparin vaan työkaverin äitiysloman ajaksi. Saa nähdä miten sen kanssa käy... Ukko on ollut reippaan vuoden vakitöissä, mut talouteen tekee piiiiitkän miinuksen äijän nuorempana tehdyt törttöilyt, joista ulkkari rankaisee vielä :( Mulla taas asuntolainaa niskassa kiitettävä määrä. Vähän hirvittää rahatilanne mutta onhan ne muutkin pärjänny! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

29 v. kun aloitettiin tjot. Tärppi tuli 4kk jälkeen ja olen nyt 30v., hytty syntyy. Opiskelen itselleni toista ammattia ja siinä on menossa puoliväli. Miehellä vakityö, joka tosin vaihtui tuossa muutama kuukausi taaksepäin.

Edited by Perho

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ollaan molemmat nyt 23. Minä osa-aikaisessa työssä ja opiskelut aluillaan tässä ohessa. Mies sairaslomalla ja työtön. Hänellä alkaisi tässä sairasloman jälkeen ammatinvaihto. Tjottaillaan tässä ohessa hiljaa hissukseen, tai ollaan ilman ehkäisyä menty jo pitemmän aikaa tuloksetta, mutta katsotaan miten käy. Tosi yritys aletaan viimeistään 25-vuotiaina kun molemmilla seuraavat opinnot käytynä ja jos lasta ei ole kuulunut vielä silloinkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olin 30, mies viisi vuotta vanhempi. Itse olin vakityössä, mies piti sillä hetkellä taukoa vakityöstä ja viimeisteli opintojaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin 20v. kun aloitettiin tjottailu. Mulla oli yks ammatti opiskeltuna ja toisen alan opinnot alussa. Miehellä oli opinnot puolessavälissä. Tärppi tuli kolmannella yrityskierrolla ja olin 21v. kun esikoinen syntyi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä alkaa ensimmäisen lapsen yritys syksyllä. Olen 29v., mies pari vuotta vanhempi. Miehellä vakituinen työ, minulla määräaikainen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmat 34v, vakituiset työt ja ollaan naimisissa. Tämä on oikein suunniteltu juttu. Mennään vielä yhdelle pitkälle matkallen ja sen aikana aloitetaan. Matkan jälkeen yritetään säästää enemmän. Vitamiinit hommattu ja ollaan aloitettu popsimaan, tällä hetkellä meikkä tankkaa tätä infoo ja kuumeilee kovasti. Sormet ristiin, toivottavasti vauva on tullakseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle kakskymppisenä iski vauvakuume. Suhde alkutekijöissään. Mutta hienosti kaikki on mennyt, ei kriisejä tms. Tulevaisuuden talous hieman pelottaa, töitä kun ei oo vielä kummallakaan, tehdään ehkä molemmat alanvaihto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

25-vuotias ja mies saman ikäinen. Kummatkin lisäksi opiskelijoita, vaikkakin loppuvaiheessa oltiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me aloitellaan yrittäminen myöhemmin syksyllä tai loppuvuodesta. Olen 29, mies 33. Minä opiskelen ja mies on vakitöissä. Mun opinnot on puolivälissä (yritän saada ne nyt niin hyvälle mallille ennen raskautta kuin mahdollista).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika lailla jo kauan sitten tehdyn suunnitelman mukaan meni meidän yrityksen aloittaminen. Molemmat oltiin juuri lähiaikoina valmistuttu ja vakituiset työpaikat saatu ja ensimmäinen oma kotikin lastenhuoneineen oltiin ehditty hankkia. Ihan käsittämätön vauvakuume iskikin pian näiden asioiden jälkeen ja yritys tuntui oikein hyvältä ja turvalliselta aloittaa juuri silloin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now