Guest Pihlajapuu

Millainen elämäntilanne esikoisen yrityksen / tjotin alkaessa?


304 posts in this topic

Minä 27v ja mies 31, vakityö miehellä ollut jo kauemmin, oma tilanteeni parani tämän kuun alussa, kun vakinaistettiin vihdoin :) Ehkäpä minun vakinaistamiseni olikin se ratkaiseva tekijä, että mies lämpeni myös vauvalle vihdoinkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tjottailu alkaa ensi vuonna, minä silloin 28, mies 26. Mies vakityössä ja minä (käytännön syistä) määräaikaisessa työsuhteessa, mutta molemmat alalla jossa töitä riittää käytännössä aina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä 26 ja mies 28, molemmat vakkarityössä. Mulla kyllä on haaveena vielä lähivuosina yliopisto-opiskelu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olin 27 odotusaikana, mies 31. Itselläni tosiaan opinnot loppuvaiheessa ja siinä ohella osa-aikainen työ. Mies on valmistunut ja töissä. Vastasin työsuhteen osalta, että määräaikainen, vaikka oikeastaan on vakityössä. Mies on valtiolla töissä ja rangissa ja virkaikää on jo sen verran, että samasta työstä todennäköisemmin irtisanotaan joku muu kuin hänet. Osaa se valtiokin työsuhteita ketjuttaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmat 26-27 ja miehellä on vakkaripaikka. Itse olen loppuvaiheen opiskelija ja työkentelen opintojen ohessa määräaikaisella sopparilla. Ennen esikoisen syntymää tulevaisuudessa odottaa työttömyys/epätoivoinen yritys valmistua. Onneksi mies sentään päivätöissä, tulevaisuus kun näyttää omalta osaltani taloudellisesti epävakaalta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmat opiskelijoita, itsellä opinnot keskivaiheessa ja miehellä alkuvaiheessa. Miehen opinnot on kuitenkin huomattavasti lyhyemmät kun mulla, joten jos sattuu heti tärppäämään niin vauvan syntyessä on molemmilla opintoja jäljellä vuoden verran.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmat vakitöissä, tosin itsellä harkinnassa pääsykoekirjojen hankinta kevään hakuja silmälläpitäen. Ikää 26.

Edited by Chan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan molemmat 21, yk 1 on meneillään. Mies on työtön, hakee töitä, minä määräaikaisessa (oppisopimus)työpaikassa, josta valmistun ammattiin helmi-maaliskuussa. Tiedossa vakituinen työpaikka keväästä alkaen, johon pääsen varmasti takaisin myös raskauden ja äitivuosien jälkeen (jonkin aikaa tahdon kotona olla ennen töihin paluuta). Toivottavasti mieskin saa työpaikan pian.

 

Häitä tanssitaan kesällä 2014 eli hyvällä tuurilla pienokainen on silloin jo maailmassa. Raskaana en omissa häissäni tahtoisi olla. Seurusteltu ollaan vasta muutamia kuukausia mutta ihan selvää se meille molemmille on, että tämä oli tässä.

 

Vuokralla asutaan melko jämptissä kaksiossa ja vuokralla aiotaan varmaan pysyäkin, ja tässä pysytään todennäköisesti niin kauan kun mahdutaan. Ollaan tähän just muutettu (mies syyskuussa ja minä viime kuussa) joten hirveetä hinkua ei ole ihan heti muuttaa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä 25-vuotta, mies 27-vuotta. Molemmilla vakkari työt.

 

Asutaan nyt ainakin toistaseks vuokralla hyvän kokoisessa kaksiossa jossa pärjättäisiin hienosti vielä ainakin vauvan ensimmäinen vuosi, mutta päänvaivaa jatkossa aiheuttaai talomme erittäin järkevä puoliväli hissi! Eli hissi tulee kerrosten väliin josta vielä rappuset asuin tasanteelle. En tiedä kenen idea tuollaisia on ollut koskaan tehdä mutta hankaloittaa vauvan + vaunujen + kauppakassien + kahden koiran kanssa elämistä! Eli muutto tulee jossain kohtaa todennäköisesti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä yritys muutaman kuukauden päästä alkamassa. Itse olen 25v ja mies 26v. Olen itse vakkarityössä ollut jo muutaman vuoden, kun opiskelut sain päätökseen. Mies valmistuu viimeistään vuoden lopussa. Katsotaan miten työpaikan kanssa käy..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ollaan molemmat 27v alkusyksystä, jolloin jätetään ehkäisy pois. Itsellä opinnot loppuvaiheessa (tarkoitus valmistua keväällä 2014), osa-aikaisesti teen keikkatöitä ja mies vakitöissä ollut useamman vuoden. Pienessä (50 m2) vuokrakaksiossa asutaan, joten varmasti saadaan harmaita hiuksia mahdollisia vauvatavaroita sinne sovittaessa..;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmat 30 v., vasta mentiin naimisiin. Miehellä vakityö ja itsellä määräaikainen. Mahdutaan hyvin nykyiseen n. 80 m2 kolmioon vauvankin (tai vaikka kahden) kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vähän päälle kolmekymppisiä molemmat. Miehellä vakituinen työ ja mullakin periaatteessa (jatkuvia määräaikaisuuksia).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hiljattain yrittämään alkaneet ja molemmat ollaan vakitöissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun aloitettiin olin just täyttäny 28 ja olin määräaikaisessa työsuhteessa, nyt kun olen työtön ei olla vauvan hankintaa pantu katkolle, kun miehellä on kumminkin vakkariduuni ja emme mitään nuoria enää ole. Mies täyttää tänä vuonna jo 34 ja minä 30.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä minä olin työttömänä ja mies vakitöissä.

Kumpikin oli esikoisen yrityksen alkaessa kolmenkympin kieppeillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä kirjoitin gradua ja mies oli määräaikaisessa työsuhteessa. Nyt kakkosen kanssa gradu on valmis ja mies sai vakituisen viran! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä itse olin hetki sitten työtön, nyt työssä (mutta koeajalla vielä viisi kuukautta). Miehellä määräaikainen. Oma asunto on, mutta pieni ja pikkuruinen joten uutta etsimässä kovaa tahtia. Eli siis aika kesken kaikki vielä. Kuitenkin nyt tulee jos tullakseen meiningeillä ilman suurempia stressejä. Vuodenvaihteessa sitten enempi tosissaan kun (toivottavasti) on nämä kaikki työ/asunto kuviot kunnossa. (Toivoen että mies sitten ei olisi työttömänä kun itse kotona hoitamassa vauvaa jos niikseen sattuu). Heittäytymismeiningillä koska tuntuu ettei koskaan olisi kuitenkaan niin valmista kuin tahtoisi. Ikää meillä ~30v.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yritys alkoi maaliskuussa ja olemme 30- ja 32-vuotiaita. Yhdessä ollaan oltu hiukan yli 10 vuotta. Itse opiskelen toista tutkintoa, miehellä opinnot kesken, mutta käy myös ihan vakitöissä kuukausipalkalla. Minusta tullee valmistumisen jälkeen yrittäjä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yhdessä ollaan oltu kohta kolmisen vuotta. Oma (pankkilainalla) kerrostalokolmio ja molemmilla vakityö.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now