Guest Pihlajapuu

Millainen elämäntilanne esikoisen yrityksen / tjotin alkaessa?


304 posts in this topic

Naimisissa yli 3 vuotta, yhteiseloa kohta 10 vuotta. Minä 27, mies 30. Molemmilla vakituinen työ. Minä olen kaipaillut työhöni tuumailutaukoa, ja koska olemme puhuneet yhdestä lapsesta aiemmin, koimme että aika olisi nyt sopiva. Yritys aloitettu vasta äsken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oltiin oltu yhdessä vuosi ja muutama kuukausi, mulla oli ikää vajaa 19 v, ja mies oli juuri täyttänyt 25. Olin valmistunut samana vuonna ylioppilaaksi ja syksyllä olin aloittanut amk-opinnot.. Tulevaisuus ei huolettanut yhtään, ja niin vaan perustettiin perhe!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yhdessä oltu 10 vuotta, naimisissa muutama kuukausi.. Molemmilla tutkinnot & vakituiset työt, lisäksi oma koti.. Eli ulkoiset puitteet varsin mallillaan.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jännittää, hirvittää, hymyilyttää! Ensviikolla aika kierukan poistoon. Sit alkas yrittäminen ja toivominen! Elämäntilanne alko stabiloitumaan tossa loppuvuodesta kun päästiin miehen kans virallisesti saman katon alle. Takana on yli vuoden säätäminen eroineen ja asunnon myynteineen edellisestä miehestä, oman kämpän hommaaminen ja sitä myötä kahdessa asunnossa elämiseen. Onneks asunnot kuiten oli suht lähekkäin... nykyisellä miehellä myös pari vuotta sitten oma avioero ja pari lasta edellisestä liitosta. Onhan tää mennyt vuosi ollut melkosta tunteiden myllerrystä ja yhdessäelon opettelua. Mut päivääkään ens vaihtais pois! Ja enpä olis ikinä kuvitellut ajattelevani, että haluan lapsen... Niin se vaan elämä muuttuu ja ihmiset sen mukana!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me oltiin oltu yhdessä vuoden verran, naimisiin mentiin kun yritystä oli takan jo 4 kuukautta. Molemmat ollaan vähän alle 30-vuotiaita. Ja tässä sitä edelleen odotellaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juuri aloitettiin yritys, tosin  kävi hyvä tuuri ja plussa tuli ekasta yk:sta :girl_in_love:  Ollaan oltu yhdessä vähän yli vuosi ja asuttu siitä suurin osa yhdessä. Tunnettu ollaan jo pidempään ennen kun aloitettiin seurustelu. Minä olen 26 ja mies 31. Mulla on itsellä vielä opinnot kesken sen verran, että opinnäytetyö pitäisi kirjoittaa loppuun ja keväällä pitäisi siis valmistua. Molemmat ollaan vakitöissä, mutta kummatkin vuorotyöläisiä, joten saa nähdä mitä tapahtuu sitten äitiysloman jälkeen. Voi olla, että työpaikan/alan vaihto edessä. Ei välttämättä olis mikään huono idea muutenkaan. Vaikka ollaan kummatkin esimiesasemassa, niin palkka ja työajat surkeita. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ollaan molemmat noin 30-vuotiaita, yhdessä ollaan oltu yli 8 vuotta, joista noin vuosi naimisissa. Miehellä on vakityö, itse olen yliopisto-opintojeni loppuvaiheessa ja hakemassa töitä. Mun työtilanteen kannalta raskaus ei ole ehkä kauhean hyvä juttu, mutta päätimme silti aloittaa yrityksen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmilla vakityö, ikää minulla 27, miehellä 37. Yhteiseloa takana reilu 5 vuotta, joista reilu kaksi naimisissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmilla vakityö, yhteistä taivalta tänä vuonna 8 vuotta joista 3 naimisissa. Minä 26 ja mies 32 . Ekaa yritetään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmat liki kolmikymppisiä, yhdessä nuoresta saakka, molemmilla on hyvä vakituinen työ ja meillä on omistusasunto. Puitteet ratkaisee loppuviimein aika vähän, enemmän painottaisin meillä sitten niitä asioita että parisuhde voi todella hyvin, meillä vauvakuume alkoi toimakkaasti miehestä (ja levisi minuun tunnissa sen jälkeen kun mies suunsa avasi :D ) ja tiedän, että tulemme molemmat hoitamaan vauvaa yhtä paljon. Jotenkin on siis näiltä puitteiltaan hyvin turvallinen olo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä 25, mies 30. Molemmilla työjutut kunnossa, yhdessä oltu 3vuotta ja asutaan omassa (pankin) omakotitalossa. Eli perusasiat aika jees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yritys aloitetaan kesäkuussa jolloin olemme naimisissa, mies vakityössä, itse teen äitiysloman sijaisuutta, yhdessä reilut 3vuotta, ikää 22 ja 25.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmat ollaan yli 30 ja alle 40. Minä muutaman vuoden nuorempi.  Naimisissa ollaan oltu reilu puoli vuotta.

 

Miehellä vakityö, mulla opinnot kesken aikuisiällä tehdyn alanvaihdoksen vuoksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä 27 ja mies 28v. Kahden viikon päästä häät, yhdessä oltu lähes kolme vuotta. Molemmat vakituisissa työpaikoissa, ja eka yrityskierto menossa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olin yrityksen alussa 28, mies on samanikäinen. Vaikka ulkoiset puitteet eivät olleetkaan niin mallillaan (molemmat vielä opiskelijoita, mies kuitenkin jo vakkariduunissa), todettiin että kun kolmekymppiset alkavat lähenemään niin ruvetaan nyt kuitenkin yrittämään. Meillä on kuitenkin iso ja hyvä tukiverkosto ja parisuhde mallillaan, plus että tiedettiin että halutaan pari lasta, jolloin aikaa ei kuitenkaan loputtomasti ole. Onneks aloitettiinkin yritys silloin aikanaan, raskautuminen osottautui hieman haastavaksi. Yritys aloitettiin siis reilu vuosi sitten, yksi keskenmeno takana, nyt taas vihdoin raskaana. Mies on jo valmistunut ja töissä ja minä viimeistelen opintojani. Eihän tämä nyt vieläkään ole optimaalinen tilanne esimerkiksi taloudelliselta kantilta, mutta milloinkas olisikaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silloin aikanaan tilanne meni näin.

 

Itse olin mmmmm 19v ja isämies 22v kun yritys aloitettiin. Juuri oltiin menty kihloihin, seurusteltukin oltiin jopa melkein vuosi. Samaa taloutta oltiin asuttu n. 6kk. Mies reissuhommissa, kotoa pois su-to ja itse opiskelin toista ammattia.

Isämiehellä tuolloin ensimmäistä vuotta terveen paperit (Hodkingin tauti), ajatuksena oli aloittaa yritys aikaisin, jos joutuukin kauan yrittelemään. Toisin kävi. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjotilla ollaan aloittamassa, molemmat 30 v. Yhdessä noin 8 v., naimisissa 6 v. Mulla vakityö, miehen määräaikaisuus katkolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itselläni on vakityö, miehellä pitkä määräaikaisuus. Mies reissaa paljon työnsä vuoksi. Naimisissa olemme olleet vähän yli 2 vuotta, yhdessä noin 7 vuotta. Ikää minulla on 27v ja miehellä 30v.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjotin alkaessa olin 28 ja mies 30. Kummallakin määräaikainen työ ja olimme juuri hakemassa rakennuslupaa omakotitalollemme (ja muuttamassa vuodeksi appisten nurkkiin asumaan). Koska tjot kesti yli vuoden, tulevan lapsen toivottavasti marraskuussa syntyessä tilanne on muuttunut sen verran, että olemme nyt molemmat yli 30, omakotitalo on valmis ja asumme siinä ja mies on saanut vakituisen työpaikan, minä edelleen määräaikaisena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tjot alkoi aika pian tapailun aloittamisesta ja asutaan toistaiseksi vielä eri paikkakunnilla, molemmilla vakityö ja mulla oma (pankin) asunto. Mies 29 ja minä 33.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmat 29v, vakituiset työpaikat, rutosti asuntolainaa (pitäähän niitä huoneita olla valmiina tuleville lapsille...). Naimisiin asti kun päästään tuolloin 26 vuotiaina alkoi yritys välittömästi häämatkalla. Yhteistä taivalta kaikenkaikkiaan tuolloin 4v takana. Saman katon alla asumista 3,5 vuotta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ikää 24-25, molemmilla vakituset työpaikat, yritys alkoi kun oltiin menty naimisiin, Yk3 tärppäsi :wub: , asumme vuokralla, säästetään ASP-tilille ja näillänäkymin oman talon osto olisi ajankohtaista ehkä 1,5v kuluttua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naimisissa oltu vuoden, ikää 30 ja 28, vakituiset työpaikat, omakotitalon lainaa maksellaan ja rempataan taloa uuteen uskoon. Yk 1 (käytössä terolut+clomifen) ja plussa saatu kp26 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now