Anis

Vuodot alkuraskaudessa

573 posts in this topic

ON: Päätin jo, että ruskea tuhru on harmitonta ja se loppuikin samana iltana vielä. Kunnes tänään kävin hiihtämässä ja sen jälkeen miehen kanssa pupuiltiin. Pesulla huomasin ihan selkeää verta (ei hyytymiä). Eka tietty kunnon paniikki ja surku, et nyt meni kesken. Sit kuitenkin rupesin miettimään, et jossain vaiheessa pupuillessa mies vahingossa vähän raapas ja kuiva kun olen, niin sekin voi olla ihan hyvä selitys. Ihana mieskin lohdutti, et onhan mulla aiemminkin (siis ennen plussaa) tullu verta pupuilun jälkeen... Mulle tuli semmonen olo, etten uskalla enää harrastaa liikuntaa enkä pupuilua. Kivat seuraavat 9kk :D

 

Mites Passiplussalla menee? Joko tuhru on loppunut?

 

Kiitos Syksy11, sun sanat kyl oikeesti helpotti (ennen tätä verta) sen ruskean tuhrun suhteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Sanotaanko näin, että joo ja ei :D

Tuossa oli pari päivää kun ei tuhnutellu, sit eileen taas yhdessä välissä tunutti mutta nyt taas ei. En siis oikein osaa selkeetä vastausta antaa, juu ei vaarinhousut :D Äsken just juoksin veskiin kun tuntu että no ny hulahti mutta ei, oli vaan luge mömmöjä laihassa muodossa. Mitähän vettä toi kroppa on alkanu sekaan laittamaan. On tää vaan niin tätä.

 

Tästä tulikin mieleen onko kukaan tuhnuttelija aatellu millasten juttujen jälkeen tuhnuttaa. Kun nyt o alkanu tuntumaan siltä, että aina kun on mahan kohdalta kirempää kun olohousut niin tuhnuttaa. Ja monesti tuntuu, että autossa olon jälkeen tuhnuttaa. Liekö yhtään järkeenkäypää pohdintaa jotenki nuo tulee 1+1=tuhnu :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollut molemmissa raskauksissa pientä tai kohtalaista vuotoa alussa. Ensimmäisessä raskaudessa vuoto alkoi kohtalaisena rv:lla 7 ja mukana oli myös muutamia verihyytymiä. Viikon kuluessa vuoto väheni ja loppui kokonaan. En silloin käynyt edes lääkärissä ja rv 11 ultrassa kaikki oli kunnossa. Toisessa raskaudessa vuotoa esiintyi pidempään, viikoilla 6-12. Vuoto oli välillä kohtalaista, välillä pientä ja välillä sitä ei ollut ollenkaan. Kävin sen vuoksi lääkärissä kahdesti. Toisella kerralla lääkäri sanoi istukan olevan aika alhaalla ja vuodon todennäköisimmin johtuvan siitä. Istukan takana näkyi myös pieni hematooma. Rakenneultrassa hematooma oli hävinnyt ja istukka noussut ylöspäin niin hyvin, ettei edes seurantaa enää tarvittu.

 

Voisin jatkaa tästä, kun mulle on taas kertynyt lisää kokemuksia näistä alkuraskauden vuodoista. Kolmannessa raskaudessa vuoto alkoi rv 4+ lopussa pienenä tuhruna. Ultrassa rv 6+ ei näkynyt alkiota ja alkiopussikaan ei vastannut viikkoja. Siinä vaiheessa tiesin jo, ettei kaikki ole kunnossa, sillä raskauden alkamisajankohta oli mulla tarkkaan tiedossa. Kahden viikon päästä oli kontrolliultra. Siihen mennessä tuhruvuoto oli jo lakannut (kuten raskausoireetkin) ja ultrassa varmistui tuulimuna.

 

Neljännessä raskaudessa vuoto alkoi aivan samaan aikaan kun kolmannessa raskaudessa. Aluksi vuoto oli niukkaa, mutta toisena tai kolmantena päivänä se runsastui hetkeksi ihan kuukautisvuodon kaltaiseksi. Siinä vaiheessa luulin jo pelin olevan menetetty, mutta sitten vuoto muuttuikin taas niukaksi. Rv 6+ ultrassa näkyi tällä kertaa normaali raskaus, mutta kohdussa oli myös iso hematooma. Vuoto jatkui pääasiassa niukkana, välillä enemmän hulahdellen rv 15-16 asti. Sen jälkeen vuoto loppui ja ultrissakaan ei näkynyt enää hematoomaa.

 

Minua mietityttää kovasti, miksi ihmeessä vuodan verta jokaisessa raskaudessa aluksi. Olen pohtinut, voisiko mun pitkä kuukautiskierto (35-42 pv) vaikuttaa jotenkin asiaan. Ehkä kohdun limakalvo on jo vanha tai kaikki hormoniarvot ei mene niinkuin pitäisi???

Edited by MiMa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Argh. Mä luulen joka kerta, et nyt se tuhru loppu ja loppuuhan se aina päivän aikana ja pitää välipäivän. Nyt tänään aamulla taas kunnon limat, jotka on sellaista runsata valkovuotoa, jossa ruskeata seassa. Lisäksi vielä minimaalinen (3mm) verinen kökkäre. Ajattelin, et nyt meni kesken, mut sen jälkeen ei taas mitään. Ei edes valkovuotoa. Miks mun kroppa ei voi toimia normaalisti...

 

Mima, mitä sit tehdään, jos on tuulimunaraskaus? Tyhjennys, odotus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Argh. Mä luulen joka kerta, et nyt se tuhru loppu ja loppuuhan se aina päivän aikana ja pitää välipäivän. Nyt tänään aamulla taas kunnon limat, jotka on sellaista runsata valkovuotoa, jossa ruskeata seassa. Lisäksi vielä minimaalinen (3mm) verinen kökkäre. Ajattelin, et nyt meni kesken, mut sen jälkeen ei taas mitään. Ei edes valkovuotoa. Miks mun kroppa ei voi toimia normaalisti...

 

Mima, mitä sit tehdään, jos on tuulimunaraskaus? Tyhjennys, odotus?

 

mulla oli viimeks kans just tuollai samallai ja just limasta. Välillä rusehtavana välillä ihan verensekasta.

Tuulimunassa tyhjennys juu. Yleensä kai ensin kokeillaan lääkkeillä. Vastasin nyt vaikket multa kysynykään :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Talviruusu: mulle tehtiin tosiaan kohdun lääkkeellinen tyhjennys, kun tuulimuna varmistui ja raskaus ei ollut siihen mennessä lähtenyt itsekseen keskeytymään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tuli toista lasta odottaessa yhden päivän veristä limaa/ruskeaa mönjää/verta yhden päivän ajan, ihan siteeseen asti. Tämä tapahtui siis sinä päivänä kun menkkojen olis ollu tarkoitus alkaa. Tiesin kuitenkin tuossa vaiheessa jo että raskaana ollaan joten säikähdin kauheasti että kesken menee mutta eipä mennyt vaan raskaus jatkui normaaliin tapaan. Vuotoa tuli vain tuon yhden pävän ajan, ei enää sen jälkeen missään vaiheessa. :) Menkkajomotuksia oli samaan aikaan muttei mitään hälyttävän lujia kuitenkaan.

Edited by shamrock

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse tein elokuussa elämäni ensimmäisen positiivisen ovulaatiotestin ja heti seuraavana päivänä alkoi vuoto. Ja se oli sellaista, että piti käyttää pikkuhousunsuojaa ja parina päivänä käytin ihan kuppia. Vuotoa kesti 12 päivää ja tuona viimeisenä vuotopäivänä tein illalla epäuskoisesti positiivisen raskaustestin. Luulin aluksi, että kyseessä olisi keskenmeno tmv., mutta ei. Raskaus jatkui normaalisti ja nyt menossa 36+4. Ilmeisesti kroppa vain sekoili omiaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kuinkas muutenkaan kun jatkuu. Oon tässä kolme päivää joutunu mahataudin takia vaan makoilemaan. No tottakai se alko taas parin päivän tauon jälkeen tuhnuttaa kun puklailee ja maha joutuu koetukselle. Sama ilmiö kun se jos jotain painavaa kantaisin. No tänä aamuna sit kun nousin ylös tunsn, että nyt valahti. Ei paljon mutta kuitenkin. Nyt tämä laihapunertava olikin sit muuttunu rusehtavaks. Pyyhkiessä nämä tutkittavat löydökset oli sit vähän kun ois savitieltä saviliejua otettu. Ah mikä kuvaus :D no tämmöstä on sit tämän päivää tullu ja ei. Mihkään ei edellenkään koske eikä mitään. Kohta mää varmaan märkänen :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eilen oli tullut kirkasta verta pöksyihin muutaman hailakan viivan verran. Ei tullut enää siteeseen (laitoin varmuudeksi paikoilleen työvuoron ajaksi illasta aamuun) eikä paperiin pyyhittäessä, mutta paniikki iski. Entä jos tää on nyt se keskeytynyt keskenmeno, kun on menkkamaisia alavatsakipuja ja alaselkäkipuja ollut parin pvän ajan paljonkin? :( Kun ei mulla noita raskausoireita ole ollut juuri mitään! Ja mää oon pahasti riskiryhmää, 35-vuotias ensisynnyttäjä, jos ees synnyttäjäksi asti tästä selviin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi meitä kaikkia. En mä osaa sanoa enää mitään hyvää enkä pahaa, muuta kun et toivon parasta niin itselleni (omanapaa tottakai) ja teille kaikille tuhruttelijoille ja vuotajille. Kun sitä vaan jaksais odottaa pari viikkoa niin ehkä se rauhottuu ja kaikki on hyvin. "Mikä raskausonni ja -ilo?"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, mut tänään on niin sekasin ettei kykene muuhun kun omaan napaan.

Oli siis se ultra tänään ja aika sanattomaks vetäs.

:lipsrsealed: + :lipsrsealed: Lääkärin laskujen mukaan nyt ois menossa 7+3 (minun mielestä edelleen se 7+2 :)) ), pikkuset vastas viikkoja 7+0 ollen 9mm molemmat. Tässä kohtaa lääkäri vaan totes että tämä on niitä mittausteknillisiä juttuja. Jäi siis hyvä mieli kun lääkärikään ei sen enempää kokoa ressannu. Samaten kyseli onko vuotoja ollu, no juu tuhnuttanu ja tuhnuttaa, mutta eipä tuo siihenkään mitään snaonu, joten kai siis normaalia.

Mutta siis, määäää en tiieedä, tää asia ei oikein vielä oo mulla iskeny luihin ja ytimiin, on tämä jotain niin uskomaton ettei tiä itkiskö vai nauraisko :girl_crazy::girl_cry:

Kahden viikon päästä uusinta ultra ja ollaan taas viisaampi jatketaanko kahdella :give_heart:

Share this post


Link to post
Share on other sites

menihän siinä viikko ettei tuhnuttanu. Tänään sit oikein hulahti aamulla kun vessaan meni. Ei hyytymiä eikä kipuja ja tuon hulahduksen jälkeen on vaan tuhnuttanu. Varmaan senkin takia kun ramppaa neuroottisena vähän väliä veskissä kurkkimassa mitä tapahtuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli rv6-9 jatkuvaa pientä vuotelua. Alkuajan ultrassa lääkäri ilmoitti heti että on normaalia, saattaa johtue esim. istukan kulkeutumisesta ylöspäin. No eihän se rauhoittelu mua varsinaisesti helpottanut, vaan käytiin vielä pari viikkoa myöhemmin tarkistuutamassa että kaikki on hyvin. Hyvin se pikkuinen voi, ja vuotokin loppui joskus ysiviikon loppupuolella. Tunnistan kyllä tuon vessasa ravailun, teen sitä vieläkin jatkuvasti jos valkovoto on vähänkään runsaampaa (ja nyt siis juuri alkoi rv15).

Share this post


Link to post
Share on other sites

no nyt tuhnutuskin loppu. Mutta silti on aika vahva tunne ettei molemmat ole kyydissä jaksanu. Kumpa edes toinen. Vielä pitäis ens keskiviikkoon odotella että päästään tarkastukselle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koko ketju tuli luettua läpi ja ajatukset on sekavat. Nyt 6+6 ja toissailtana (6+4) pyyhkiessä paperiin vaaleanpunaiseksi värjäytynyttä valkovuotoa. Varauduin pahimpaan ja kävin ostamassa valtavia yösiteitä mutta yöllä ei vuotoa. Aamupäivällä eilen (6+5) pyyhkiessä sellaista rusehtavaa tuhrua, siteeseen ei jälkiä. Eilen illalla pyyhkiessä melko kirkasta punaista verta, ei paljoa mutta sen verran että pissa myös siitä vähän värjäytyi. Yöllä siteeseen pieni vaaleanruskea viiru ja nyt aamulla (6+6) ruskeata töhnää pyyhkiessä. Kipuja ei mielestäni ole ollut sen enempää kuin viime viikkoina muutenkaan, tai sitten alitajuisesti ohitan ne. Raskausoireet tuntuvat laantuneen, tosin eipä niitä ole hirveästi ollutkaan. Rinnat ovat edelleen turvonneet ja arat mutta ehkä vähemmän (tai sitten tulkitsen nyt vain niin), vatsaa ei turvota enää (ummetus helpottanut). Fiilikset on vain jotenkin samanlaiset kuin ennen menkkoja, tiedä sitten johtuuko vain tappiomielialasta.

 

Soitin eilen yksityiselle, jonne mulla on varattu ensi viikolle varhaisultra. Kerroin siihen astiset kuulumiset ja aika selkeä oli näkemys sieltä että kyllähän tämä alkavalta keskenmenolta valitettavasti vahvasti kuullostaa. Totesi kuitenkin että kyllähän ihmeitä myös aina tapahtuu. Luetteli myös peruslitanian että vielä ei voida ultralla tai muulla asiaa tarkistaa kun sykettä ei vielä välttämättä nähtäisi vaikka kaikki olisikin hyvin, jne. Tämän tiesinkin ja saman kuulin jo silloin kun tuota varhaisultraa varasin.

 

Kysyin vielä tuosta keskenmenosta että mitä siinä tulisi tarkkailla, lähinnä siinä mielessä että milloin on syytä epäillä että kaikki ei menekään luonnollisesti ja että itsen ja kropan kannalta on hyvä kipittää lääkäriin. Vastaus oli että runsas vuoto ja kovat kivut. Mistä tietää että vuoto on runsasta ja kivut kovat? Kun ovat kovemmat kuin normaalisti menkat ovat? :huh:

 

Pahoitteluni synkästä viestistä, oli ihanaa lukea että monella vuoto ei ole tarkoittanut mitään tai ainakaan sitä että alkiolla ei olisi kaikki niin kuin pitää. Itselleni tuo puhelu yksityiselle sai jalat maan pinnalle ja ajatukset realistisiksi ja tiedän että viestini / kysymykseni kuuluisi ennemminkin johonkin keskenmeno -ketjuun mutta en kykene vielä niitä kuitenkaan lukemaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajattelin laittaa tänne positiivisen kommentin. Itsellä tuhrutti tällä viikolla rv 13+2, mutta vuoto oli vaaratonta (ultrassa tarkistettu)

ja johtui kohdunsuun herkistyneestä limakalvosta, johon olin kait onnistunu tökkäämään antibioottisalvan asettimella. (hiivalääkkeissä asettimen käyttö on kiellettykin, mut tuossa lääkkeessä mitä käytin sitä oli pakko käyttää)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla on myös outoa vuotoa ollut. Lopetin pillerit 2 kk sitten ja tyhjennysvuoto alkoi 1.4. Ovulaation arvelisin olleen vasta 23.4. Pari päivää sen jälkeen iski inhottava hiivatulehdus ja Canestenin laitoin yöksi 27.-28.4. Seuraavana ja sitä seuraavana päivänä tuli ihan vähän kirkasta veristä vuotoa (implantaatio? hiiva?). 12.5. alkoivat kuukautiset (kierto olisi ollut 42 pv), tai niin luulin. Ne kuitenkin jatkuivat ja eilen tuli siis 14 vuotopäivää täyteen. Vuoto on ollut kohtuullista, mutta hieman vähäisempää kuin normaali kk-vuoto pillereiden aikana. Viimeiset neljä päivää vuoto on ollut rusehtavaa ja hyvin niukkaa. Kipuja tuli vain yhtenä päivänä viikko vuodon alkamisen jälkeen, voimakkuudeltaan normaaleja kk-kipuja. Lisäksi tänään oli puoli päivää kipuja (heikompia), mutta muuten ei yhtään mitään. Normaalisti kk-kipuja on varsinkin ekoina päivinä, mutta nyt selvisin todella vähällä ja kivut tulivat tosiaan ihmeellisinä ajankohtina. Kipu EI ollut toispuoleista. Yhtään mitään raskauden oireita ei ole ollut, ei edes rintojen arkuutta. Tein raskaustestin 9 pv oletetun ovulaation jälkeen (tiedän, liian aikaisin) ja negaahan se näytti. Testejä en välillä tehnyt kun ei mitään raskauden ”oireita” ollut ja sitten luulin kuukautisten alkaneen. Tänään testasin uudelleen ja yllätys oli suuri kun näytti plussaa. Piti vielä varmistaa toisellakin testillä. Voiko kyseessä olla kohdunulkoinen raskaus vaikka kipuja ei ole ollut kuin kahtena päivänä eikä mitenkään toispuoleista? Onko mahdollista, että raskaus olisikin normaali, vaikka tätä vuotoa on nyt ollut 2 viikkoa ja menossa on siis kai vasta rv 6+5? Olen siis varaamassa lääkärille aikaa heti maanantai-aamusta, mutta mielelläni kuulisin kommenttejanne sitä ennen kun on niin epätietoinen olo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toivottavasti Ruu sait jotain selvyyttä asiaan lääkärikäynnillä.

Täällä pientä tuhrua uudelleen 15+2 tuntemattomasta syystä.

Onneksi loppui toistaiseksi ja neuvolasta on lupa tarvittaessa mennä

tarkistamaan sydänäänet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liityn tanne mukaan. Torstaina (8+4 tai 8+1) pyyhkaisin kakkosasian yhteydessa paperiin tosi haalean vaalean punaisen jaljen mutta ei sen enempaa silloin. Pe paivalla tuli muutama rusehtava jalki pikkareihin ja pyyhkiessa sellaista haaleaa vaalean punaista valkovuotoa (?) jonka erotti paperista. Tanaan aamulla oli pikkareissa pari ruskeaa pilkkua.... Tahan tuhruun ei ole liittynyt kipuja eika vuoto ole ollut punaista verta. Tosi epamaaraista, mulla on tassa raskaudessa ollut vahemman oireita kuin edellisesti ja kuvotusta ihan miten sattuu (ekalla kerralla selvasti oli aamu ja ilta pahaolo). Tan tuhruttelun ohella on ollut silloin talloin kuvotusta, ja vasymys jatkuu edelleen, eika tee mieli kalaa eika kahvia.

 

Mulla on maanantaina taalla Suomessa eka neuvola, se oli lahinna sita varten, etta paasisin nt-ultraan taalla ajallaan (asun Englannissa, ja nyt taalla kesalomaalla, tultiin to, jolloin taa tuhru alkoi). Tooosi pitka viikonloppu, yritan pysya positiivisena ja ajatella etta mulla ois nyt normaalisti menkat, eli voisi olla siihen liittyvaa lapivuotoa tai toivottavasti jotain muuta harmitonta. Tuntuu etta vessassa pitaa ravata koko aika katsomassa, vaikkei sielta jatkuvasti mitaan tulekaan. Tosi vaikeaa olla huolestumatta :( Mulle on Suomen neuvola-jarjestelma taysin tuntematon, mutta toivottavasti saisin jonkun selvyyden maanantaina, esim ultran.

 

Tsemppia kaikille vuodoista karsiville, tama on tosi piinaavaa. Erityisesti olen miettinyt sita etta ekassa raskaudessa mulla ei ollut mitaan tallaista, mutta sitten luin netista etta tokassa raskaudessa keho voi reagoida helpommin kaikkeen, eli sinallaan ei pitaisi huolestua, jos tata ei ole ollut ekalla kertaa.

 

PS. Yritan lukea taman ketjun paremmalla ajalla lapi - tallaista olenkin etsinyt.

 

Jahas, heti paasen paivittamaan, etta nyt jai paperiin punainen viiru, eli verta kait :( Soitin paivystykseen eika tarvitse menna sinne. odottelen kotona siis mihin suuntaan tama kaantyy, paivystykseen ainoastaan jos on vuotaa tosi runsaasti ja on kipuja... Tuntuu lopun alulle :girl_cry:

Edited by Annick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jatkan edelliseen, etta viime yona herasin siihen etta housut oli marat ja hanat auki. Aamuyolla tuli niin paljon kaikkea ulos, etta toivon etta siina oli kaikki, nyt vuotaa vahemman. Soitin paivystykseen ja menen huomenna neuvolaan, josta sitten eteenpain. Eli mun kohdalla vaaleanpunainen valkovuoto 8+4 muuttui koko aika verisemmaksi ja sitten hanat auki 9+0. Voi surku, mutta ei talle voi mitaan.

 

Tsemppia muille :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos kaikille viesteistä tässä ketjussa. Kaikki on tavattu tarkkaan.. Nyt kysynkin teiltä kokeneemmilta neuvoa, onko teidän mielestä vielä toivoa, että olen raskaana. Tässä kierrossa tehtiin VHF, kaksi hyvää alkiota siirrettiin. Tämän jälkeen oli selkeitä raskausoireita useita: rinnat paisui ja oli tosi kipeinä, etova olo, huimausta, selkeää nippailua ja vihlaisuja useana päivänä. n. 10-11 pv siirron jälkeen oli pari päivää kuukautiskipuja kipeämpi tunne alavatsassa, ajattelin olevan kiinnittymiskipuja. Sitten alkoi pari-kolme päivää kestänyt tuhruaminen (pikkaisen ruskeaa pikkuhousunsuojaan), ajattelin sen olevan kiinnittymisvuotoa. Sen jälkeen "vuoto" muuttui punaiseksi, ei kovin runsasta, jonkin verran tullut siteeseen ja pönttöön, eniten näkynyt pyyhittäessä. Kuukautisvuotoa se ei ole muistuttanut (itselläni tulee säännöllisesti pieni tuhru kuukautisia edeltävänä päivänä, kipua 1 pv, runsaampi vuoto ja klöntit yleensä ohitse n. 3 päivässä, loppu tuhrailua), esim. lima ja klöntit puuttuvat nyt kokonaan.

 

Raskausoireet ovat alavatsakipuja (ei enää yhtämittaista kuten alussa, alkaa kun touhuilen, helpottaa kun painaa kohdun kohdalta), lämmön pysymistä lähellä 37 astetta (normilämpö muuten n. 36) ja itkukohtauksia lukuunottamatta hävinneet. Lähes päivittäin tehdyt testit ovat näyttäneet negaa jo viikon verran (normisti kierto 28-31 päivää, nyt siis 32kp menossa (hedelmöittymisestä 18.)), hyvällä tahdolla olen toki nähnyt haamuja parina kolmena päivänä. Tänä aamuna viiva näkyi mielestäni selkeämmin heti testin teon jälkeen, mutta haaleni jälleen hyväntahdonhaamuksi (=minä näen, kun peilailen, mies ei, testiajan jälkeen näkyy paremmin=todellisuudessa siis nega). Onko teidän mielestänne vielä toivoa, että olisin raskaana? Tällä kertaa oli jo vahva tunne, että raskaus oli alkanut, mutta vähitellen toivo alkaa hiipua..

 

Olenko liian hätäinen, pitäisikö luottaa vielä vai tunnustaa ettei onnistunut? Onko jollakin parempaa tietoa/ vastaavia kokemuksia ja plussannut silti..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajattelin nyt päivittää tätä omaa tarinaa kun tähän ketjuun varmasti moni vuotojen kanssa painiva tiensä löytää myöhemminkin.

 

Eli ar-ultrissa viikot tarkentuivat ja niiden mukaan tuo vuoto alkoikin 5+5. Ekassa ultrassa vuoto oli päällä, alkion syke näkyi, mitään selkeää syytä vuodolle ei näkynyt ja vuodosta otettiin näyte viljelyyn. 7+0 oli runsain vuoto (ei tarvetta siteelle mutta kirkkaan punaista vuotoa sen verran että useampi suoja kului). Vuoto loppui 7+1 ja siitä kaksi päivää niin viljelyn tulosten perusteella aloitin viikon antibioottikuurin (jonkinlainen epämääräinen, ei kovin vakava tulehdus siis oli). Lekurin mukaan vuoto saattoi johtua siitä tai sitten ei. Tuon 7+1 jälkeen vuoto on pysynyt poissa (koputtaa puuta) ja 8+2 ultrassa 17,9mm alkio ja syke. Ultrassa ei näkynyt merkkejä "vanhasta verestä" tms. Lekuri totesi että mikäli vuoto alkaa uudelleen, se on sitten ihan tuoretta tavaraa. Kysyin vielä tästä että tarkoittaako käytännössä sitä, että jos vuoto alkaa uudelleen niin todennäköisyys että on kyse keskenmenosta on suurempi ja vastaus oli että kyllä sen voi niin ajatella. Jos jotakin vereen viittaavaa olisi ultrassa näkynyt ja sen jälkeen olisi tullut pientä tummaa tuhrua niin sitä ei olisi tarvinnut välttämättä sitten pelästyä.

 

Voimia kaikille vuodosta kärsiville! Toivotaan että mahdollisimman monella se ei kuitenkaan tarkoittaisi mitään ikävämpää.

 

Koko ketju tuli luettua läpi ja ajatukset on sekavat. Nyt 6+6 ja toissailtana (6+4) pyyhkiessä paperiin vaaleanpunaiseksi värjäytynyttä valkovuotoa. Varauduin pahimpaan ja kävin ostamassa valtavia yösiteitä mutta yöllä ei vuotoa. Aamupäivällä eilen (6+5) pyyhkiessä sellaista rusehtavaa tuhrua, siteeseen ei jälkiä. Eilen illalla pyyhkiessä melko kirkasta punaista verta, ei paljoa mutta sen verran että pissa myös siitä vähän värjäytyi. Yöllä siteeseen pieni vaaleanruskea viiru ja nyt aamulla (6+6) ruskeata töhnää pyyhkiessä. Kipuja ei mielestäni ole ollut sen enempää kuin viime viikkoina muutenkaan, tai sitten alitajuisesti ohitan ne. Raskausoireet tuntuvat laantuneen, tosin eipä niitä ole hirveästi ollutkaan. Rinnat ovat edelleen turvonneet ja arat mutta ehkä vähemmän (tai sitten tulkitsen nyt vain niin), vatsaa ei turvota enää (ummetus helpottanut). Fiilikset on vain jotenkin samanlaiset kuin ennen menkkoja, tiedä sitten johtuuko vain tappiomielialasta.

 

Soitin eilen yksityiselle, jonne mulla on varattu ensi viikolle varhaisultra. Kerroin siihen astiset kuulumiset ja aika selkeä oli näkemys sieltä että kyllähän tämä alkavalta keskenmenolta valitettavasti vahvasti kuullostaa. Totesi kuitenkin että kyllähän ihmeitä myös aina tapahtuu. Luetteli myös peruslitanian että vielä ei voida ultralla tai muulla asiaa tarkistaa kun sykettä ei vielä välttämättä nähtäisi vaikka kaikki olisikin hyvin, jne. Tämän tiesinkin ja saman kuulin jo silloin kun tuota varhaisultraa varasin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now