Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Fariina

Kokemuksia Missymomin imetyspaidoista

9 posts in this topic

Ajattelin käväistä 18-19.11 olevassa Missymomin varastomyynnissä ja tarkoitus on mennä katsomaan äitiystoppahousuja. Katselin kuitenkin nettikaupasta että olisi todella ihania imetyspaitojakin, niin olisiko kenelläkään kokemuksia siitä, miten toimivat imetyksessä? Esimerkiksi tuollainen, missä on sidottava imetysluukku? Näyttää hyvältä minusta, mutta mitä eroa on kun on kaksi imetysluukkua kuin että paita on auki kokonaan läppää nostettaessa? Onko se parempi ratkaisu, vai vaikeampi?

 

http://missymom.shop.wosbee.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=5-28W

 

Ja tuollainen tunikamallinen, tietääkö kukaan meneekö se jo mahan kanssa, vai vaan imettäessä? Olisihan se kiva saada jo heti käyttöön. :)

 

Niin ja turpoavatko rinnat miten kovasti vielä siinä vaiheessa kun alkaa imettää? Pitääkö siis varautua siihen, että rintojen kasvulle olisi vielä kovastikin tilaa? :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä toi kaks luukkua on hyvä siinä mielessä, et se paidan alaosa (edestä) ei tuu repsahtaa käytössä tai valu minnekään, ku se on ommeltu kaula-aukkoon kiinni. Ja hyvin on toiminu ku ei sitä rintaa tarttee kokonaan esiin sieltä paidan alta kaivaa, riittää et saa tissin suuhun! :-) Eli siis läppää ei oo tarkoituskaan nostaa kauhean ylös.

 

Mä ostin tollasen tunikamallisen ja ku kyselin siitä odotusaikana käytöstä, niin kuulemma eivät lupaa et menee loppuun asti ku siinä ei oo mahavaraa ja et se nousee sit mahan kanssa, siis helma nousee ylemmäs, kuten jos laitat jonkun muun normipaidan. Mä sit loppujen lopuks säästelin paitaa synnytyksen jälkeen käytettäväks etten kyllästy siihen ja olihan noita äitiyspaitojakin jo tullu hankittua...

 

Rintakysymykseen osaan vaan sanoa sen verran, et odotuksen aikana rinnat kasvo parilla kuppikoolla ja sit heti synnytyksen jälkeen oli jonkun aikaa aika kova turvotus, mut kuukauden päästä odotusaikana sopivat paidat sopi kyl hyvin. Mut oon kuullu et tää on aika yksilöllistä, joku viisaampi vois vastata tohon?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämä viesti koskee kylläkin nyt housuja, mutta eiköhän mene tässäkin ketjussa tämä asia :)

 

Onko joku tilannut Missymomilta äitisytoppa/ulkohousuja? Siis niitä mittatilastyönä tehtäviä? Nythän Missymomilla menossa nettikaupassa ale juurikin näitä tilauksia koskien ja pohdin josko laittaisin tilaukseen... Mutta mietin osuvatko oikean kokoisiksi vaikkakin mittatilaustyötä ovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oma kokemukseni on kyllä jo muutaman vuoden takaa, mutta tilasin ulkoiluhousut ja ilmoitin tilauksen yhteydessä omat mittani. Housut olivat niin tiukkaa mitoitusta, että ne mahtuivat jalkaan ehkä kaksi viikkoa. Ja jotenkin istuivat muutenkin huonosti. Toki tilanne on varmaan tässä välillä muuttunut. Ainkin imetyspaitojen koko muuttui jossain vaiheessa reilummaksi.

 

Imetyspaidat olivat ihan näppäriä, mutta tykkäsin kuitenkin itse enemmän boobin imetyspaidoista, olivat jotenkin juostavampia, eivätkä niin hiostavia kuin nuo Missy Momin paidat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ tuota mä just kans vähän "pelkään" että jos ovatkin huonot, kireät, pienet ja kuitenkin hintaa tulee ihan mukavasti housuille alennuksen jälkeenkin.

Imetyspaidoista olen kuullut vähän samaa ympäristöltä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taitavat olla ennemmin niukkaa kuin reilua mitoitusta. Itse olen kyllä tykännyt MissyMomin äitiys- sekä imetyspaidoista. Tuo kaksi luukkua -systeemi on mielestäni nerokas - ei ole tunnetta että imetysaukosta vilkkuu mitään :)

Ja ellei housut miellytäkkään, niin ainahan ne voi palauttaa.

 

Mulla oli kuppikoko suurempi loppuraskaudesta kuin nyt imettäessä. Mutta kuten joku tossa yllä sanoi, se on yksilöllistä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tilasin tän taulukon avulla http://www.missymom.fi/mitta.php

ja hyvin osui kohdalleen. Ja mä tilasin just tollaset tilaustyöhousut niin ku kyselin asiaa niin se tilaustyö koskee pelkästään lahkeenpituutta ja mustaa väriä, et muuten kokoa ei muutella tilaustyönä eikä se tilaustyöhomma tarkoita sitä, ettei niillä olis palautus tai vaihto-oikeutta. Housut tuli viime viikonlopuks ja mukana oli palautusohjeet et ei tarttee pitää jos ei oo sopivat. :-D

Imetyspaitoja oon katsellu vasta ajatuksen tasolla, talvi pitäis sinnitellä kasvavan masun kanssa. Mietin kyl tota jonkun mainintaa hiostavuudesta et voiko muka 100% puuvillatrikoo olla hiostavaa? Tuun kyl varmaan tilaa jonkun paidan keväällä, kun oon isompaa kokoa ja haluan tollasen tunikan jossa on printti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taisin tuosta imetyspaitojen "hiostavuudesta" kirjoittaa. Eihän tuo puuvillatrikoo sinällään hiostakaan, mutta kun siinä etumuksessa oli sitä kangasta useammassa kerroksessa (muistaakseni 3 kerrosta niin siitä tuli mielestäni jotenkin paksu ja tönkkö ja sen takia sitten minusta kuumempi kuin esim boobin paidoissa. Mutta nämähän on toki makukysymyksiä. Mutta siis boobin paita jousti enemmän kuin missy momin jos istuvuus oli samaa luokkaa eikä tuntunut minusta niin kuumalta. Värivalikoimasta kuitenkin plussaa. Itse vaan tykkäsin sitten loppu viimeksi enemmän yksi luukkuisesta vaihtoehdosta kun luukkukin jousti enemmän. Mutta tämä taas varmaan riippuu paljon myös rintojen mallista ja koosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on noita imetyspaitoja käytössä ja oon kyllä tykännyt kovasti. Juurikin se kaksi aukkoa on ihan loistava! En ole erityisemmin huomannut että paidat hiostaisivat mitenkään erityisesti, paremminkin olen ollut tyytyväinen kaksinkertaiseen imetysluukkuun, kun liivinsuojat (käytän kestoja, jotka mielestäni ovat vähän paksun oloisia) eivät näy niin inhottavasti läpi. Lisäksi paidat tuntuvat tukevan mukavasti roikkuvia jättipussukoita, jotka joskus olivat rinnat. :skilletgirl: Eikä tissit pääse roikkumaan niin epämiellyttävästi, kun imetysrintsikat eivät tunnu kovinkaan tukevilta. Kankaat tuntuvat laadukkailta, ovat pysyneet jatkuvasta pesemisestä huolimatta mielestäni hyvässä kunnossa.

 

Koosta ehkä sen verran että talvella ostamani toppahousut olivat ihan hyvän tuntuista mitoitusta ja muutenkin hyvän oloiset (sovitin myös jotain vanhan mallisia, mitkä oli edellisen talven mitoitusta, mutta olivat tosiaankin lantiolta tiukahkot ja muutenkin huonomman tuntuiset kuin uudet). Imetyspaidoissa jouduin siirtymään kokoa suurempaan kuin äitiyspaidoissa, liekö syynä oma leviäminen (mitä kyllä on tapahtunut kun ennen raskautta olevista vaatteista vain kahdet, silloin liiian suuret housut menevät jalkaan) vai onko niissä sitten vähän tiukempi mitoitus kuitenkin kuin äitiyspaidoissa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0