Sign in to follow this  
Followers 0
Buttercat

Tatuointi vatsassa + raskaus =?

47 posts in this topic

Mulla on ollut vuosia sitten napakoru, jonka oon siis ottanut pois jo vuosia ennen raskautta pois. Siitäkin huolimatta napakorun kohtaan on tullut rastimaisesti raskausarvet, vaikka muuten olen raskausarvilta välttynyt (nyt rv 40). Eiköhän tuo arpi kumminkin sitten aikanaan vaalene, mutta jonkinlainen vaalea jälki siinä taitaa sitten loppuelämän olla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, eli ilmeisesti arpi voi joka tapaksessa tulla, ottipa sitten napakorun pois tässä vaiheessa tai ei... eli taidan pitää lävistyksen ja hankkia siihen raskausajan napakorun :P . Kiitos vastanneille!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Minä otin napakorun pois viikolla 9, kun kävimme ultrassa. Ultraa varten se piti joka tapauksessa lääkärin mukaan ottaa. Reikä umpeutui yläpäästään parissa viikossa, vaikka koru on ollut jo vuosikausia. Toki reikä näkyy vielä, eikä se varmaan katoakaan mihinkään. Toivottavasti siihen saa uuden reiän tehtyä sitten aikanaan!

 

Nyt on synnytyksestä jo puoli vuotta, ja napa näyttää ihan samalta kuin ennenkin - tosin ilman korua ja linea negra kulkee vielä navan poikki. Arpia ei tullut, ei edes lävistyksen kohdalle, ja lävistysreikä on ihan siistin näköinen, vaikkakin tumma sekin. Reikä näkyy noin puolen sentin levyisenä viiruna ja se on kokonaan ummessa. Uuden otan vasta sitten kun lapsiluku on täynnä, jos en sitten koe olevani liian vanha moiseen :rolleyes:

 

Toivottavasti en! Ja toivottavasti vatsa palautuu mahdollisista myöhemmistä raskauksista yhtä hyvin. Se kyllä lienee aika epätodennäköistä..

Edited by Lia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä päätin myös aika alussa että turha ottaa korua pois jos joka tapauksessa voi siihen tulla arpia. Vielä se on ennallaan (rv30+3), mutta ehtiihän tässä arpeutuun...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mä päätin myös aika alussa että turha ottaa korua pois jos joka tapauksessa voi siihen tulla arpia. Vielä se on ennallaan (rv30+3), mutta ehtiihän tässä arpeutuun...

 

Pidetään peukkuja, että arpia ei tulekaan :)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itselläni on aika iso ja vielä melko tuore tatuointi alavatsassa, joten sattuneesta syystä olen googlannut aiheesta aika monta tuntia. Johtopäätös: se, mitä tatuoinnille tapahtuu riippuu ensisijaisesti siitä, miten paljon (tai mieluummin vähän) saa raskausarpia tatuoinnin alueelle ja miten hyvin saa ihon/vatsan palautumaan raskauden jälkeen.

 

Itse rasvaan jo nyt 11. viikolla itseäni ahkerasti (raskausarvitta tai vähillä arvilla selvinneet tutut vannovat Weledan raskausöljyn nimeen), yritän pitää painonnousun kurissa, syön c- ja e-vitamiinia vahvistaakseni ihoa sisältä päin ja kunhan massu alkaa kasvaa, aion pitää orjallisesti tukivyötä.

 

Lisäksi synnytyksen lähestyessä aion tehdä kaikkeni että vauva tulee ulos oikeinpäin (suunnitelmissa paljon kävelyä ja etukumarassa olemista, jonka pitäisi helpottaa vauvan oikein päin kääntymistä) ja että synnytys olisi mahdollisimman sutjakka (eräs synnytyksiin erikoistunut jenkkilääkäri väitti että jokainen seksikerta viimeisen kahden kuukauden sisällä lyhentää synnytystä 5-10 minuutilla... B), niin että välttäisin sektion.

 

Tatuointini ei onneksi ole symmetrinen, joten se kestää hieman vääristymistä ja tarvittaessa menen sitten paikkauttamaan sen tatuoijallani. Lisäksi suhtaudun asiaan niin, että jos se nyt sitten menee kaikista varotoimista huolimatta pilalle, niin menköön -- ainakin se muistuttaa minua raskaudestani, jonka koen (tähän mennessä) olevan hienointa, mitä minulle on tapahtunut.

 

Muutenkin tatuointeja ottaessa kannattaa ottaa huomioon, että myös tavallinen lihominen voi muuttaa "rasvoittuvampaan kohtaan" laitettua tatuointia (ainakin siksi aikaa kun painoa on enemmän), samoin kuin ihon (väistämätön) vanheneminen. Eli vaikka tatuoinnit olisivat ikuisia, ne pysyvät harvoin ikuisesti samannäköisinä.

 

Kannustava esimerkki

 

Pelottava esimerkki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ok, eli ilmeisesti arpi voi joka tapaksessa tulla, ottipa sitten napakorun pois tässä vaiheessa tai ei... eli taidan pitää lävistyksen ja hankkia siihen raskausajan napakorun :P . Kiitos vastanneille!

Mä päädyin ottamaan napakorun pois joskus ehkä rv 25+ ihan vaan sen takia että se rupes häiritsemään. Se "pullotti" kovasti vaatteiden alta ja tarttui välillä ties mihin kiinni. Kyseessä oli ihan normikoru, en jaksanut hankkia raskauskorua vaikka niin suunnittelinkin. Oon silloin tällöin kokeillut että lävistys on vielä auki, en tiedä saisko sen pidettyä loppuraskauden ajan auki ihan vaan päivittäin korulla tökkimällä (tai olisko siinä edes mitään järkeä)...

 

Saa nähdä minkälaiset arvet tällaisella strategialla tulee :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla on sekä napakoru että tatuointi. Napakoru on ollut kohta kymmenen vuotta, joten olen vähän elätellyt toiveita, että jos tuon pois ottaisin, saattaisi siihen koru mennä vielä synnytyksen jälkeen takaisin. Tatuointi on vasemmalla puolella lonkkaluun päällä, ja toivon kovasti, että se raskaudesta selviytyy. Hassua muuten, ottaessani tatuointini, tatuoija halusi laittaa kuvan vähän aikomaani alemmas, jotta sillä olisi paremmat mahdollisuudet selvitä mahdollisesta raskaudesta. Silloin 18-vuotiaana olin vaan sitä mieltä, että en minä mitään lapsia halua ja että laitetaan nyt vaan hiukan ylemmäs :D Onneksi minut saatiin ylipuhuttua!

Share this post


Link to post
Share on other sites

WÄÄÄ! Otin äsken napakorun pois lävistysliikkeiden kehotuksesta. Kovin rakas siitä oli tullut 8v aikana ja nyt napa näyttää ihan alastomalta! Soitin kolmeen paikkaan ja kaikki olivat sitä mieltä, että varminta on ottaa koru kokonaan pois. Oisin niin toivonut, että pelkkä raskausajan napakorun vaihto riittää...

 

No, parempi kai sitten ottaa varman päälle, kun mulle tulee todella helposti raskausarpia. Ja odottaahan sitten ihana palkinto tästä syksyllä ;)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niin, nyt on vauva mahan tällä puolen ja raskausarpia ei tullut mihinkään, ei edes siihen napakorun kohtaan :) Vikoilla viikoilla olin ilman korua, mutta kokeilin säännöllisesti että reikä ei ole ummessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ninnulin pelottava esimerkki ei ole mun mielestä vielä lähelläkään pelottavaa, vaan ihan normaali raskauden jälkeinen masu :D

 

Mulla on napakoru ollut kaikissa raskauksissa (menossa neljäs) eikä arpia ole tullut juuri siihen korun kohtaan. Muualle kyllä ja navan oikealla puolella oleva tribaali on siitä saanut oman osansa :(

Muistaakseni olen synnytyksen lähestyessä ottanut korun pois, viimeisimmän jälkeen taisi koru olla pois ainakin puoli vuotta eikä reikä umpeutunut (ollut nyt 16 vuotta).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään täynnä viikkoja 37+0 ja vielä tatuointi entisellään. Oon ollut onnekas eikä mulle oo ainakaan vielä tullut raskausarpia mahaan. Navan tasaantuessa on vanha napakorun arpi tullut esille, näkyy tuossa navan yläpuolella, mutta raskausarpia siinäkään ei vielä ole. (Mulla jäi aikanaan napakorusta arpi koska koru tulehtui aika ikävästi)

 

Kuva vielä todisteeksi tältä aamulta :)

gallery_1814_113_194575.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mun napa näytti ihan samalta raskausaikana. :D Koru ehti olla paikallaan viitisen vuotta, kunnes otin sen pois (jo vuosia ennen raskautta). Nykyään napa onkin sitten aika kamalan näköinen (vaikka raskausarpia ei tullutkaan), vanhan reiän kohdalla on ryppyinen kuoppa, ja välillä mietinkin että pitäisikö ottaa uusi koru vai mitä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mun pitäs nyt poistaa oma napakoruni raskauden takia :o Toivottavasti ei jää kauhee jälki :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla on alavatsalla tatuointi eikä ole ainakaan vielä muuttunut miksikään.. toivotaan ettei muutukkaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otin napakorun pois ennen raskautumista ja hyvä niin. Napakorun reiät tummenivat raskauden aikana, mutta vaalenivat normikuosiin synnytyksen jälkeen. Nyt toista odottaessa välissä ei ole ollut korua, vaan otan korun palkinnoksi itselle heti, kun maha on taas kuosissa. Samalla otan tautoinnin mahaan, tiedossa on ettei uusia lapsia enää sitten hankita.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 eräs synnytyksiin erikoistunut jenkkilääkäri väitti että jokainen seksikerta viimeisen kahden kuukauden sisällä lyhentää synnytystä 5-10 minuutilla...   B)

 

En luottaisi tähän liikaa..  :D Meillä naitiin kuin pienet puput vielä ihan viimeisilläkin viikoilla, ihan viimeinen viikko ennen synnytystä taisi jäädä aika vähäseksiseksi. Silti synnytys kesti reilun 20h... (jos tämä oli se lyhennetty malli, pidemmästä en halua tietää!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otin napakorun pois jossain rv 15 ja siitä on tullut valkoinen "läiskä". En usko että menee läpi normaalisti synnytyksen jälkeen, mutta ei sen puoleen, en olis sitä enään laittanutkaan. :) Mulla on yhdellä tutulla tatska alamahan kohdilla ja se ei mennyt miksikään, ei sille kyllä yhtään arpiakaan ilmaantunut, mutta mulla itselläni on rinnan päällä ja on sitten enää muutamasta sentistä kyse etteikö raskausarpi siihenkin yllä.

Mun masuni on aivan liekikäs arvista... :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä nyt oon joutunut arpomaan tässä mitä teen mun napakorun kanssa. En millään haluaisi ottaa sitä pois, joten ajattelin tilata tuon raskausajan napakorun. Vaikka muutama eri pituinen sellainen sitten. Toivottavasti napa pysyy suht. siistin näköisenä, niin kehtaa pitää korua raskauden jälkeenkin. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jippii, tänään saapui tilaamani raskausajan napakoru! Oli vänskän näköinen. Joustava "varsi" ja kahdet eri väriset pallot, joita vaihdella. Kuvassa ei oo mun masu vaan myyntikuva. :) Maksoikohan tuo 7-8 euroa. Saa katsoa kuinka pitkälle tuolla pötkitään vai pitääkö napakorusta luopua pysyvästi..

 

pregnancybelly.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulin nyt tässä Katkiksen syntymää kovasti jo odotellessa kertomaan, miten kuvan ja korun kanssa kävi. Eli napakoru piti tässä viimeisen kolmanneksen aikana ottaa pois, sillä se alkoi tuntua tosi epämukavalta. Toivon kuitenkin, että saisin siihen sitten synnytyksen jälkeen korun laitettua takaisin. Ei se ainakaan umpeutuneelta näytä, mutta eihän sitä silti tiedä. Tatuointi (mulla on siis tatuointi alavatsassa, sivussa, siinä lonkkaluun päällä) ei ole kärsinyt lainkaan, eikä se oikeastaan ole minkäänlaiseen venytykseen joutunutkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kiva kuulla, että kuva selvisi kärsimättä! Saako vielä udella muuttuiko tilanne synnytyksen jälkeen?

 

Mä olen ajatellut vihdoin toteuttaa pitkällisen haaveeni pienestä kuvasta alavatsalle, oikeastaan paikka olis aika lähellä lonkkaluuta/nivusta. Yksi raskaus takana, vatsa oli ihan järkyttävän kokoinen mutta raskausarpia ei tullut yhtään. Vatsa on palautunut ihan hyvin, vaikka onhan siinä jonkun verran ylimääräistä rasvaa ja tietty ihoakin jäljellä.

 

Onko kenellekään tietoa siitä, pitääkö tatuoinnin jälkeen välttää raskautumista joku tietty aika?

 

Toki olen menossa ammattilaiselta kyselemään tästä ja varmistamaan mikä olisi vähiten riskialttein paikka kuvalle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0