Ink Q

Synnytystä edeltävät "oireet"

240 posts in this topic

11 viikon pakkolevon ja 3 puolipakkolevon jälkeen nousin sängystä ylös, aloin opetella elämää uudestaan pystyasennossa, itse liikkuen :) Pikkuhiljaa voimat alkoi kasvaa ja jaksoin jo kävellä marketin päästä päähän. Olin siis levossa ennenaikaisen synnytyksen uhan takia. Supistelut, harjoitussupparit siis, saivat paikat aukeamaan liian aikaisin.

 

Kaksi viikkoa rehkin ja huhkin, mutta ei mitään tulosta, vaikka olin ollut jo rv 36 auki 2 cm ja kanava lähes hävinnyt. Rv38+1 nostelin miehen kanssa 50 kpl kyproklevyjä (miten lie kirjoitetaan) rautakaupan varastossa ja seuraavana yönä meni lapsivesi, tyttö syntyi reilun 4 tunnin kuluttua vesien menosta.

 

Limatulppaa oli tullut jo varmaan kaksi viikkoa, supistuksia myös vaihtelevasti, mutta kipeitä ne eivät olleet koskaan ennen veden menoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ekat tuntuvat supistukset tuli esikoisen aikana silloin kun synnytys käynnistyi. Muita "oireita" ei ollut.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ei mitään oireita ennen lapsiveden menoa.

 

 

 

 

Tosin illalla mulla oli maha ihan löysällä...

Mutta se nyt on ihan normaalia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eipä ollut mitään ihmeempiä oireita. Jonkin verran limatulppaa tuli synnytystä edeltävänä päivänä. Muuten ei mitään oireita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kaksi päivää tuli limatulppaa ja sit edeltävänä iltana oli tosi huono ja oksettava olo (en tosin tiedä liittyikö tää synnytykseen oikeesti). kipeitä supistuksia oli myös tullut jo muutaman päivän satunnaisesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ollut mitään alkavaan synnytykseen viittaavia oireita. Yksi aamu vaan sohvalla maatessani tunsin, että nyt lorahti jotain housuihin. Lapsivettähän se oli ja sitä tihkuikin monta tuntia ennen kuin kipeät supistukset alkoivat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei mitään oireita. Homma alkoi ekasta kivuliaasta supistuksesta ja seitsemän ja puoli tuntia myöhemmin poika oli syntynyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihka ensimmaiset supistukset... Olin jo ajatellut etta menee kaynnistettavaksi kun harjoitussupistuksiakaan ei oikein tunnistettavasti ollut tuntunut koko raskauden aikana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ollut mitään oireita ennenkuin ihan viime metreillä. Perjantaiaamuna - vauva syntyi lauantaiaamuna - limatulppa irtosi ja puolen yön aikoihin alkoivat supistukset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuinka paljon ennen synnytystä maha on ollut löysänä? Melko monella on tuo suolen tyhjeneminen ollut ennakoivana oireena.

Mulla nimittäin on nyt viikkoja kasassa 32 ja n. 4 päivää maha ollut löysänä. Minulla on ollut "vaarana" ennenaikainen synnytys. Lisäksi supistukset ovat lisääntyneet ja osa niistä on kivuliaita ja myös öisin jo häiritsevät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Limatulppaa alkoi irtoamaan iltapäivällä ja lievät supistukset sen jälkeen. Tyttö syntyi illalla. Rv.40+6 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ei mitään oireita eli synnytyksen käynnistyminen lapsiveden menolla tuli aika yllättäen. Olin käynyt maanantaina neuvolassa ja terkka sanoi tutkittuaan kohdunsuun tilanteen, että ei mene viikkoakaan, että lapsi syntyy. Eikä mennytkään eli se oli ehkä ainut merkki tulevasta synnytyksestä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmilla kerroilla on alkanut edellisenä iltana valua verensekaista limaa. Supistukset on alkanut sitten muutamien tuntien päästä ja lapset syntyneet seuraavan vuorokauden aikana. Tokalla kerralla oli jotain supistuksia edellisinä päivinä, ekalla kerralla ei mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kuinka paljon ennen synnytystä maha on ollut löysänä? Melko monella on tuo suolen tyhjeneminen ollut ennakoivana oireena.

Mulla nimittäin on nyt viikkoja kasassa 32 ja n. 4 päivää maha ollut löysänä. Minulla on ollut "vaarana" ennenaikainen synnytys. Lisäksi supistukset ovat lisääntyneet ja osa niistä on kivuliaita ja myös öisin jo häiritsevät.

 

Mulla on sama juttu eli vatsa on nyt kolmatta päivää jo löysä. Lisäksi pienetkin supparit saavat peräpään ikävästi kouristelemaan. Silti kolme päivää sitten ultrassa todettiin kohdunkaulan olevan vielä kiinni 1,5 cm... Hm?...

 

Eli voiko tuota vatsan löysyyttä suppareista johtuen olla muutenkin, ettei siis pelkästään synnytystä edeltävänä oireena?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Vastaan itse itselleni. Ilmeisesti vatsan löysyyttä voi siis olla suppareista johtuen jo aiemminkin, ei pelkästään juuri ennen synnytystä. Tällä logiikalla tosin ennen synnytystä peräpääni taitaa kirjaimellisesti jo räjähtää... :rolleyes::P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei mitaan oireita etukateen - supistuksia alkoi tulla 14. paivan iltana mutta tosi harvakseltaan ja yksittaisina kipuina. Kipu ei edes ollut viela mitaan alytonta. 15. paivan aikana supparit sitten alkoivat tulla tiheammin, ja illalla ysin jalkeen paadyttiin sairaalaan ja sitten se oli menoa. :) Laakarin tekema sisatutkimus on kuulemma monella saanut asiat etenemaan, ja mullakin oli tehty sisatutkimus 1 tai 2 paivaa aiemmin... Lieko silla mitaan vaikutusta asiaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla synnytys käynnistettiin, mutta mitään oireita ei ennen lapsveden menoo ollut. Olin laittanut 5 min ennen lapsveden menoo viestiä vanhemmilleni, että mitään ei tapahdu. Vesien menon jälkeen kyllä alkoi tuntuun ja paljon!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Limatulppa irtosi osittain jo pari viikkoa aiemmin, synnytystä edelsi kaksi runsaasti supistelevaa yötä ja loppujen lopuksi kolmantena yönä meni lapsivedet. Sitten ei tarvinnut enää arvailla, että lähdetäänkö sairaalaan vai ei :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei mitään ennakoivia oireita. Limatulppa tuli ensin, sitten tunnin sisään alkoikin supistella jo kunnolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten varhasessa vaiheessa tuo limatulppa lähtee irtoamaan? Käsittääkseni voi mennä viikkojakin synnytykseen siitä, mutta onko esim. uiminen kielletty limatulpan irtoamisen jälkeen? Ja onko jotain muuta mitä tarvitsee välttää limatulpan irtoamisen jälkeen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pari päivää ennen synnytystä nukuin yön todella huonosti. Vatsaa poltteli ja juoksin vessassa tunnin välein (pissalla, suoli ei tyhjentynyt). Aamulla sitten irtosi limatulppa ja päivällä alkoi supistukset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei mitään oireita ollut, sillä mä epäilinkin että tulee myöhässä :D Mutta poika tulikin päivää ennen laskettua aikaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now