Nattunen

Uudet ja erikoiset nimet

983 posts in this topic

Muhun ei jotenkin yhtään iske nää erikoiset nimet. Yks tuttu antoi tyttärensä nimeksi Aurinko. Hetken meni sulatellessa nimeä, mut nyt jo tottunu ja tytölle nimi sopii mainiosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yks tuttu antoi tyttärensä nimeksi Aurinko. Hetken meni sulatellessa nimeä, mut nyt jo tottunu ja tytölle nimi sopii mainiosti.

 

Taisi käydä niin, että nimi oli sitten enne? Mahtaakohan tytön kaverit alkaa kutsua häntä Arskaksi jossain vaiheessa.. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko teidän mielestä Runo tytölle vai pojalle sopiva nimi, vai käykö kummallekin?

 

Minusta se on ihana nimi, en ehkä kutsumanimeksi laittaisi kuitenkaan, mutta jossain näin Runo-nimisen pojan, itselle tuo tuntuu enemmän tytön nimeltä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiva nimi, näköjään sekä tytöillä että pojilla käytössä, mikä kyllä tuo lisäpisteitä nimelle... Ehkä vähän enemmän kuulostaa minusta tytöltä, siksi kun siitä tulee mieleen nimet Taru ja Satu :girl_smile: Mutta miksipä ei pojallekin, en kyllä itsekään uskaltaisi kutsumanimeksi laittaa, kun jos lapsi ei olekaan yhtään runotyttö-/runopoikatyyppiä, niin voisi olla vähän ikävä nimi. Yritä siinä esittää kovista kun nimi on Runo :D Ja kun meille ei ole kolmea nimeä valittu (mikä kyllä vähän kaduttaa nyt) ja tuo on liian lyhyt vikaksi etunimeksi, niin eipä tule käyttöön :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toi Helmi ja Lilja nimet kaksostytöillä on aika yleiset nykyään. Tunnen kahdet kaksoset joilla nuo nimet :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erikoisia nimiä, joihin olen törmännyt supersupisuomalaisissa Virtas-perheissä:

 

Nerea

Ea

Ninella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joskus tykkäsin ihan hirveesti Sointu-nimestä, mutta eipä sellaista voi antaa muusikon lapselle, tulee vielä kauheet paineet että pitäis olla hirmu musikaalinen, vaikkei olisikaan :girl_sigh:

Tuosta Runosta tulee kanssa sellainen mielleyhtymä, että pitäisi olla tietyntyyppinen että olisi sen nimen veroinen...

 

Tykkään myös Paju-nimestä, sitä on kaiketi annettu myöskin sekä tytöille että pojille, senkin miellän enemmän tytön nimeksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Lieneekö tämän sisarussarjan Mirumaru..?

 

-Liila-Iiris Mailiina

-Rallamaija Neilikka

-Mirumaru Ailiina Mansikka

-Nerilla Nea Kattiina

-Neo Roni Mustikka

-Jyly Monse Rokki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko teidän mielestä Runo tytölle vai pojalle sopiva nimi, vai käykö kummallekin?

 

Minusta se on ihana nimi, en ehkä kutsumanimeksi laittaisi kuitenkaan, mutta jossain näin Runo-nimisen pojan, itselle tuo tuntuu enemmän tytön nimeltä.

 

Kiva nimi, näköjään sekä tytöillä että pojilla käytössä, mikä kyllä tuo lisäpisteitä nimelle... Ehkä vähän enemmän kuulostaa minusta tytöltä, siksi kun siitä tulee mieleen nimet Taru ja Satu :girl_smile: Mutta miksipä ei pojallekin, en kyllä itsekään uskaltaisi kutsumanimeksi laittaa, kun jos lapsi ei olekaan yhtään runotyttö-/runopoikatyyppiä, niin voisi olla vähän ikävä nimi. Yritä siinä esittää kovista kun nimi on Runo :D

 

Musta Runo on ilmiselvä pojannimi. Bruno, Runar -> Runo. On myös mun edesmenneen sukulaismiehen nimi. Tilastotkin puoltaisivat pojannimen puolelle, vaikkakin myös tytöille on tuota nimeä annettu:

 

Runo Syntymävuodet Miehiä Naisia Yhteensä -1899 7 0 7 1900-19 85 alle 5 alle 90 1920-39 83 alle 5 alle 88 1940-59 20 alle 5 alle 25 1960-79 alle 5 alle 5 alle 10 1980-99 9 0 9 2000-09 20 12 32 2010-12 alle 5 alle 5 alle 10 Yhteensä alle 234 alle 37 alle 271

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Työkaverini poikaystävän nimi on Vesse. Vrk:n mukaan naisia ja miehiä yhteensä alle 40.

 

 

Mä tiedän parikin vanhempaa mieshenkilöä, joiden oikea nimi on Veikko mutta joita kutsutaan Vesseksi.

Eli taitaa olla (tämäkin) alunperin lempinimestä muotoutunut etunimi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lehdestä bongattuja, mulle ihan uusia nimiä:

 

Kasimiira (n)

Toukomies (m)

Noelia (n)

Lyylikki (n)

 

Kuulostaa mun korvaan vähän väkisin tehdyiltä nuo kolme ensimmäistä. Tuo Lyylikki taas... No, sen bongasin kuolinilmotuksesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pikagooglauksen perusteella Toukomies on myös sukunimi. Lyylikki taas on vanha nimi Kalevalasta.

Kasimiira ja Noelia kuulostavat minustakin melko tavallisista poikien nimistä väkisin väännetyiltä tyttöjen nimiltä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.facebook.com/soramonttuprinsessat

 

Tuossa ohjelmassa oli tyttöjen pikkusisko, (ehkä vuoden ikäinen) jonka nimi oli Miliah. Olin kyllä aika WTF, tuohan on niin epäsopiva suomalaiseen suuhun kuin vain voi olla. Ja lapsen vanhemmat vaikuttivat supisuomalaisilta. Isän sukunimi on Grönroos, mutta erittäin suomalaisesti puhui ja perkeleitä päästeli :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^suomalaisessa suussa tuo h jää varmasti useimmilta lausumatta ja silloin nimi kuulostaa murteelliselta Miljalta. Sopii mielestäni tuohon ruotsinkieliseen sukunimeen, mutta jos olisi jokin Jokinen tai Virtanen niin sopisi huomattavasti heikommin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opri on kyllä tosi outo, mutta muistaisin että oon kuullut sen joskus aikaisemminkin. Tosin en yhtään osaa mieltää sitä naisen nimeksi.

 

Ja Miliah on mun mielestä ihan selkee englanninkielinen Milja. Ja niinhän se englanniksi lausuttaisiinkin. Joten ei yhtään huono varsinkaan ruotsinkielisen sukunimen kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.