Nattunen

Uudet ja erikoiset nimet

983 posts in this topic

Bongattu Elin Eppu Emilia:huh:

Ensinnäkin Elin nimenä on musta vähän kyseenalainen ja eikös Eppu ole pojan nimi..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä tykkäisin tosta Elin nimestä, siis sillai ruotsalaisittain "Eelin" lausuttuna, mutta kun suomessa se lausutaan kuitenkin kuten kirjoitetaan, niin ei ikinä meidän lapselle nimeksi.  :girl_sad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Eppua on varmaan annettu sekä tytöille että pojille. Mulle tulee ekana mieleen Eppu Nuotio (Eppu Normaalin jälkeen, mutta se ei kait ole kenenkään nimi). Mutta Eppu nimeä on selkeästi annettu enemmän pojille kuin tytöille...

Share this post


Link to post
Share on other sites

(koitan olla kertomatta mitä mieltä oon näistä nimistä, mitä oon vuosien varrella bongannu kirkollisista:)

 

Jade Indiana

Nia-Nea

Cindy Lempi-Helmi

 

Kaupassa kassalla oli kerran Neija :) Aika hauska nimi mut tulee koko ajan mieleen vaan Nej Ja :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jännää, mä en ole koskaan mieltänyt Aleksan olevan harvinainen nimi, kun yhdellä mua hiukan nuoremmalla tutulla on se. En ole koskaan huomannut katsoakaan, että nimen kantajia on niin kovin vähän. Nätti ja tavallisuudesta poikkeava, mutta silti suomalaiseen suuhun sopiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaksplussan nimiä käsittelevässä artikkelissa mainitut erään perheen lasten nimet. Kaikilla kutsumanimenä tuo toinen nimi.

 

Sara Yasmin Maaria

Sera Yessica Melina
Sira Yamelia Minea
Sasu Yaso Matias
Salu Yeri Mikael
Siri Yaela Marika

 

:ph34r:  :ph34r:  :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ :ph34r: tosiaan!

En tiedä, häiritseekö mua noissa eniten se, että nuo kauheat Y:llä alkavat on kutsumaniminä, vai se että kaikkien kaikki nimet on niin samanlaisia. Mutta häiritsee joka tapauksessa! :grin: Sara, Sera, Sira, Siri... oikeesti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannattaa ehkä muistaa tänne kirjoittaessa et just se mutsi jonka lapsilla nuo nimet on, saattaa lukea tätä! Kirjoittakaa vain sellaista mitä voitte hänelle kahvikupposen äärellä perhekerhossa sanoa :) Lapsen nimi on kuitenkin aina se tarkoin mietitty oman rakkaan nimi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä kommentointi pysyy varmaan kutakuinkin asiallisena. Noita nimiä googlettamalla löytyy aika paljon vähemmän asiallisia mietteitä.

(Ja varmaan he suuressa ylpeydessä siihen kaksplussan juttuun osallistuivat niin eiköhän se kritiikkikin ole kestettävä. :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

musta tuntuu että en ymmärrä miten ne nimet on voitu rakkaudella valita? siis tottakai on valittu rakkaudella, mutta ulkopuolisena en tajua miten kukaan pystyy... tekemään lapsensa elämästä hieman hankalampaa "tahallaan". en viittaa tuohon kaksplussan esimerkkiin vaan muihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En itse tykkää tuon tyylisistä nimistä, mutta muille ne suotakoon. Sitä jäi miettimään, miten tuo Yaela lausutaan? Jela?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lehdessä oli Katikeesia niminen pappi. Lienee ainoa laatuaan.

 

Tää samainen oli aikoinaan mun uskonnon opettaja. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tiedä onko täällä jo mainittu, mutta tänään tuli puistossa aivan ihastuttava Auri -niminen tyttö vastaan. 

 

Ihastuin kyllä tähän nimeen...

 

Ritmo niminen mies tuli eräs päivä vastaan töissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veljekset Lino ja Leoni. Linoa muutama kymmenen, ainakin yksi tyttökin, joka on musta vähän yllättävää. Leonia ihan muutamia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon törmännyt naiseen nimeltä Pinka

Vrk:n mukaan alle 20 naista / alle 20 miestä vuoden 1960 jälkeen saanut ko. nimen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on lapsena ollut harrastuskaverina tyttö nimeltä Suvisointu.

 

Taitaa olla ainoa nimensä kantaja edelleen. Muistan, miten pikkutyttönä ajattelin, että se oli prinsessan nimi   :girl_pinkglassesf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filpus Kide Kuunkivi, kaikki nimet aika uniikkeja (<5 kullakin aikavälillä, viimeisessä luultavasti ainoa). Kummaksi muuten miellätte? Ite pitäisin poikana, varmaan siksi että Filpuksesta tulee mieleen Filippus. Vaikka ilman etunimeä olettaisin kyllä tytöksi :huh:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.