Nattunen

Uudet ja erikoiset nimet

983 posts in this topic

Tänään on Ilmin nimipäivä ja kyseinen nimi ei kyllä itelle ollut aikaisemmin tullut vastaan... vaikka onhan niitä siis lapsille annettu, jos se kalenterissakin on :D

 

Mun paapan äiti oli Ilmi, ja eli vielä kun olin pieni, joten mun mielestä ei mitään erikoista. Mielestäni kaunis, vanha suomalainen nimi, ja voisin jopa harkita omille lapsille. En välttämättä kutsumanimeksi, mutta ehkä nimirimpsun jatkeeksi.. :)

 

Muoks: ^ ja suvusta löytyy myös Annu. Mikähän meidän suvussa on vikana? :D  

Edited by kerttunen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hilmo

 

Nyt on sen verran harvinainen ettei voi tietää kumpi sukupuoli on kyseessä, mutta mun mielestä käy kyllä niin miehelle kuin naisellekkin.

Miehen nimi, ainakin se Hilmo kenet minä tiedän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Joo, muut nimet ei kyllä viitanneet mihinkään eksoottiseen alkuperään. :blink: muoks. Tipurtius oli siis kolmas nimi.

Edited by einju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bongattu Metsäntyttö (kolmas nimi) ja Ariel. Pieni merenneito oli lapsena mun lempparileffa, joten tosta Arielista tuli hyvä mieli, vaikken omalle lapselle antaiskaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ariel on juutalainen miehen etunimi, Ariel Sharon varmaan tunnetuin nimen kantaja :) Pienen merenneidon lisäksi siis. Itselle tuo on selkeä miehen nimi, siksi tuntuu hassulta nähdä tytöllä. Vrt. Samuel, Daniel, Manuel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tiedä onko erikoinen, mutta mulle oli vieras..

McLeodin tyttäriä, niitä jotka nyt pyörii Yle tv2, suomentaa Maana Kilpi.

 

Ehkä vähän kaukaa haettua, mutta mun ensimmäinen mieleen tuleva johdannaissana on mana ja sitä kautta manala joten ei tuu siinä mielessä hyvä viba, vaikkei muuten nimessä ole musta mitään vikaa :)

Edited by duudeli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tiedän vanhan miehen nimeltä Valve ( M alle 51, N alle 39). Yllätyin kun henkilön näin, koska kuulosti enemmän naisen nimeltä. Mielenkiintoinen ja kaunis nimi minusta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Bongasin lehdestä nimen Uula (poika)

 

Pohjoisesta :)

 

Niin tietysti :) On vain oudompi täällä Pirkanmaalla. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uula on Children of bodomin laulajan toinen nimi, muuten ois ollu ihan "nevahöörd" :)

 

Valve = venttiili suomeksi :D

 

Ja auton osista tuli mieleen Manta ja Carina nimet joihin olen törmännyt kahdella naisella.. Onkohan muita automalleja/merkkejä niminä ihmisillä? :girl_crazy:  

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.