Toivoako

Letrozol ORION 2,5 mg - kokemuksia?

1064 posts in this topic

Keko, täällä myös hyvin niukkaa vuotoa, ainakin toistaiseksi.

 

Eli kp1 menossa ja eilen testasin DigitalBluella negan.

Eli ei mitkään voitonjuhlat täällä menossa...Tänään on itseasiassa ketuttanut muutenkin ihan KAIKKI!

Ei ihan tavallinen perjantaifiilis siis, mutta sitäkin normaalimpi kp1:n ketutus. :-P

 

Puuttuva palanen, oireet väheni sitten loppujen lopuksi. Mä olen melkein samoissa kiertopäivissä kun te. Jee! Jotain positiivista.

 

No huomenna taas letroja systeemiin ja uuteen nousuun. :-)

 

Tsemppiä kaikille!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä dpo 10 ja negaa näyttää pc.. Vielähän periaatteessa on mahdollisuuksia mutta olen jo luovuttanut tämän kierron osalta.. Aikasemmin oli tunne, että olisi saattanut onnistuakin mutta nyt sekin tunne on kaikonnut.

 

Tsemppiä kaikki!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jatkan yksinpuhelua.

Aamulla alkoi pienen pieni tuhru ja pienesti juilii mahaa. Nyt on kuitenkin vasta dpo 11. Viimeksi menkat alkoi dpo 12. Sitä ennen luteaalivaihe on aina kestänyt sen 13-14 päivää. Mistähän nämä tynkä-luteaalitkin nyt sitten johtuvat. Taas lisää millä vaivata päätään :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei vaan! Liitynpä minäkin joukkoon. Ketjua jonkin verran lueskelinkin, mutta en kaikkea...Meillä yritystä takana yli vuoden verran. Perustutkimukset tehtynä, diagnoosina selittämätön lapsettomuus. Nyt plakkarissa Letrozol-resepti. Tällä siis aloitetaan ensi kierrossa. Ovulaatio tapahtuu minulla luomustikin, mutta tätä kokeillaan nyt ensimmäisenä hoitona. 

 

Vähän ristiriitaisesti suhtaudun tähän hoitoon. Toisaalta tietenkin hyvä, että voi kokeilla jotakin "lievempää" ennen rankempia hoitoja. Toisaalta mietin, onko tämä turhaa, kun kuitenkin luomustikin ovuloin. No, se jää nähtäväksi. Jos kehittyy kaksi munasolua, todennäköisyys raskaudelle varmaankin kasvaa. Monikkoraskauden risti on kahden munasolun tilanteessa 15%. Lääkäri painotti, että hedelmöityshoitojen tavoitteena on yhden sikiön raskaus ja terveen lapsen syntymä. Aiemmin muistan haaveilleeni tuplista, mutta lääkärin puheet ja aiempi perehtyminen aiheeseen paljasti kolikon toisen puolen ja monenlaiset riskit. Kaikenlaista tulee mietittyä, vaikka ei plussan plussaa ole tullut koskaan testiin. Kuitenkin sitä miettii omaa vastuutaan ja valintojaan näissä hoidoissa. Lapsen kaipuu on tietysti kova, mutta järkikin pitäisi pitää mukana. Ja loppujen lopuksi nämä on sellaisia asioita, ettei niitä voi mitenkään hallita, mutta riskejä tietysti kannattaa välttää. En tiedä saiko joku jotakin tolkkua tästä pohdinnastani. ;)

 

Olen aiemmin ollut mukana toisen sivuston kuumeiluketjussa, mutta tämän asiani kanssa en sinne sovi. Mukana on edelleen pari jo viime vuoden puolella raskautunutta, joista toinen odottaa tuplia. Jotenkin nurinkurista, että kuumeiluketjussa joutuu ottamaan raskautuneiden tunteet huomioon ja joudun nyt etsiytymään muualle. 

 

Tällainen purkaus... 

Edited by Kolmikko

Share this post


Link to post
Share on other sites

wii, viime kierrossa oli tosiaan luteaali vain 11 päivää ja nyt näyttää jäävän vähintään yhtä lyhyeksi. Tiedä sitten mistä johtuu. Täytyy huomenna soitella polille ja kysyä tästä ja myös siitä, että eikö mitään muuta voi kokeilla ottaa Letrojen avuksi. Turhauttaa aloittaa jo 8. Letrokierto kun tuntuu ettei niistä juurikaan ole hyötyä.

 

Tervetuloa Kolmikko! Tänne sopii hyvin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tervetuloa kolmikko, toki tänne sovit :) Toki itse en oikein enää sovi kun nyt meneillään eka ivf, mutta roikun täällä edelleen...Letroilla on kuitenkin pienempi mahdollisuus tuplaraskauksiin kun esim. clomeilla mutta tokihan tuo on mahdollista. Itse olen myös miettinyt että kaksoset olisi ihanat, mutta myös tiedostan että siinä on enemmän riskejä. Ja minulla yritetään hoidoissa välttää tuplaraskautta vielä enemmän koska takana on yksi sektio jolloin riskit ovat vielä suuremmat. Kuitenkin ajattelen niin, että se mitä tapahtuu on tarkoitettu tapahtuvaksi ja luotan että lääkärit tietävät mitä tekevät. Ja nykyään hoidot ovat parantuneet sen verran, että noita tuplaraskauksia koitetaan välttää ja pystytään paremmin välttämään kuin ennen. Yleensä letroissakin on seurantaultria joissa kyllä näkyy mikäli on 2 rakkulaa kypsymässä, joten voi vielä siinä vaiheessa tehdä päätöksen että skippaako sen kierron...kai se kuitenkin on parempi ensin miedommilla aloittaa, kun moni saanut avun niistäkin. Ja parempihan se niin olisi sillä itse tässä olen juuri pistänyt 6 päivää hormoonia ja munarakkuloita on kasvamassa yhteensä noin 15. Ja todella eilen illalla oli pieni synkkä hetkin kun mietin, että onko tässäkään mitään järkeä...tsemppiä siis pohdintoihin <3

Ja tsempit mymmelille, toivottavasti saisit polilta jotain uutta lääkettä kehiin, tuntuu varmasti turhauttavalta junnata paikallaan. <3 Plussatuulia ja plussapakkasia <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tervetuloa minunkin puolesta Kolmikko!

Paljon tsemppiä Mymmelille!

Kuulostaa niin tutulta tuo alkukierron ketutus ImpatientLayla. Samat oli fiilikset täälläkin, nyt onneksi jo paremmalla ja toiveekkaammalla päällä :) Toivottavasti sinäkin. Lisäksi minua on kiusannut nyt muutamana päivänä pääkipu, mikä tuntuu vasemmalla puolella vihlovana kipuna/jotenkin vaan ei tunnu hyvältä. Onneksi kipu ei ole kuitenkaan ollut ovin voimakasta ja vain hetkittäin voimakkaammasti tuntuvaa, että oon selviytynyt melko hyvin parilla särkylääkkeellä ja hieronnan avulla.

Mitä muille kuuluu?

Edited by puuttuva palanen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mymmeli: Joo kannattaa varmaan soittaa polille ja kysyä mitä ajattelevat asiasta. :) En tiedä että mikä yleisesti ajatellaan "liian lyhyeksi" luteaalivaiheeksi, tietääkö joku muu?

 

Kolmikko: Tervetuloa! :) Mulla oli sama tilanne kuin sulla! Mullakin tapahtui luomuovulaatioita mutta raskaus ei siltikään alkanut. Yksi luomuplussa on viime kesältä mutta se päättyi kemialliseen/alkuraskauden keskenmenoon. Sen jälkeen ei mitään.

 

Ovulaation induktiot aloitettiin lokakuussa ja toisesta OI -kerrosta tuli plussa. :) Nyt menossa rv6+4 ja huomenna käydään polilla ultrassa katsomassa onko tuolla ketään kyydissä.

 

Mullakin oli vähän skeptinen suhtautuminen asiaan aluksi, mietin että miten se lääke vois nyt autuaaksi tehdä kun luomunakin ovuloin mutta ilmeisesti siitä nyt jotain hyötyä on kuitenkin ollut :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos taas tsempeistä.

 

Vielä en laske uuden kierron alkaneen kun on vain tiputellut tämän päivän. Ja taidan odotella polille soittoa ainakin tiistaille koska se aukeaa huomenna joulutauon jäljiltä ja voisin kuvitella, että ruuhka on melkoinen. Kerran ihan tavallisen viikonlopuna jälkeen maanantaina soitin sinne 128 kertaa, ennen kuin sain ketään kiinni. Asiani oli hoidettava sinä päivänä niin pakko oli polia pommittaa :D

 

Jännä muuten miten rennosti tässä kierrossa otin sen, ettei raskaus vieläkään alkanut. Viime kierrossa itkin kun menkat alkoi ja olin muutenkin tosi maassa pari päivää. Ehkä ne negatiiviset testin hyvissä ajoin auttoi tähän.

 

Ja toisen asian minkä olen nyt huomannut on se, ettei mikään, ei siis MIKÄÄN oire, lukuunottamatta kuukautisten myöhästymistä ja positiivista raskaustestitulosta, ennakoi mahdollista raskautta omalla kohdallani. Kaiken maailman raskausoireita on tässä parin vuoden aikana ollut mutta raskaana olen ollut vain kerran, ja silloin ei muistaakseni ollut mitään oireita. Kierto oli se kierto missä päätin, etten kyttää yhtäkään oiretta niin en enää tarkkaan muista.

 

Nyt leuka rintaan ja kohti uutta viikkoa (ja kiertoa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mymmeli <3 Olen kans tullut siihen tulokseen et jos testaan jo ajoissa negaa niin se viimenen nega ei enää tunnu niin pahalta. Jotenkin sitä valmistaa itteensä siihen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tervetuloa kolmikko :)

 

Nyt ei jaksa oikein muuta kuin omaa napaa ja toivottaa kaikille tsempit siihen vaiheeseen jossa kukin on.

 

Menkat alkoivat lauantaina ja nyt pitäisi olla uudet tuulet ainakin tän kierron ajan. Mut eipä mee asiat niinku Strömsöössä... Aloitin eilen uuden lääkityksen ja se aiheutti kamalat kivut. Viime yönä en nukkunut ollenkaan ja tuota pitäis syyä viel koko kierto! Ei tuu kesää, en ottanu tänä aamuna ko. lääkettä ollenkaan. Olin yhteydessä klinikalle josta lääkärin piti soittaa yheltä vaan eipä oo kuulunu mitään. Kyselin josko voisin jatkaa luomuna tai sitte letroilla. Viel ehtis tänää alottaa nekin..

Meinaa pää hajota ihan kokonaan... Toiset sikiää pelkästä katseestakin ja toisille ei sitä onnea voida suoda ollenkaan  :girl_cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuttu tunne.

Täällä menos 3 kierto ilman letroja.

Terolutit tukena.takana siis letroista täysin sekasin mennyt kierto ja jatkuva tiputtelu.

Nyt asia alkaa teroluteil tasottuu.

Eka kierto jäi 22 jossa en löytäny ovista ollenkaan.

Tokakierrossa ovisplussa kp11 ja kierto 26 päivää

Nyt kierto kolmas kierto ilman letroja ja nyt menos kp 24

Ovis löytyi kp 9 hymynaama ja pc liuskaan tasavahvat viivat kp 10

Raskaustestit negaa.nyt ootellaan menkkoja.vika terolut mäni tänään.

Mikä positiivista ei terolut kierroissa yhtään tiputteluja.limakalvot parantuneet.

Enkä siis ainuussakaan letrokierrossa ovisplussaa ees löytänyt.eli nyt terolut lääkkeen ansiosta löytyy oviksetkin.myös oviskivut kadonneet täysin terolut lääkkeen myötä eikä muitakaan pms oireita ole.ainut et tissit on kipeet mut niihen auttaa kaurapussi lämmitettynä

En vaan vielä oo käsittäny millon ovis on jos tasavahvat viivat tulee kp 10 ja kp 11 ei näy enää kun toinen viiva eli nega.

Ovisplussa löytyi siis 28.12 niin millon ovis siis on?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikä lääke siulle alotettiin?

 

Tervetuloa kolmikko :)

 

Nyt ei jaksa oikein muuta kuin omaa napaa ja toivottaa kaikille tsempit siihen vaiheeseen jossa kukin on.

 

Menkat alkoivat lauantaina ja nyt pitäisi olla uudet tuulet ainakin tän kierron ajan. Mut eipä mee asiat niinku Strömsöössä... Aloitin eilen uuden lääkityksen ja se aiheutti kamalat kivut. Viime yönä en nukkunut ollenkaan ja tuota pitäis syyä viel koko kierto! Ei tuu kesää, en ottanu tänä aamuna ko. lääkettä ollenkaan. Olin yhteydessä klinikalle josta lääkärin piti soittaa yheltä vaan eipä oo kuulunu mitään. Kyselin josko voisin jatkaa luomuna tai sitte letroilla. Viel ehtis tänää alottaa nekin..

Meinaa pää hajota ihan kokonaan... Toiset sikiää pelkästä katseestakin ja toisille ei sitä onnea voida suoda ollenkaan :girl_cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heluna, tiedän niin tuon tunteen. Miten on mahdollista, että sukupuolenvaihdoksen tehnyt mieskin saa useita lapsia kun vain lopettaa testosteronit ym. hetkeksi. Tuollaisia minä mietin. Hienoahan se on, että tuollainen on nykyhoidoilla mahdollista, mutta hän on kuitenkin ollut aikuisikänsä mies partoineen kaikkineen.

 

Itse kävin siellä ultrassa tänään ja kohtu oli tyhjä. Munasarjat kuulemma hyvännäköiset. Kemialliseen raskauteen tuli väite, että pregnyl niissä testeissä näkyi (epäilen!). Ja raskaustesti jäi kiireessä tekemättä, vaikka kohdunulkoinenkin piti sulkea pois. Ultran perusteella lääkäri ei sitä tosin epäillyt. En tiedä mistä tämä toispuoleinen jomotus sitten tulee,

 

Tänään aloitan Puregon-pistokset, koska letrot "saattavat joillakin tyhjentää aivojen fsh-varannot" ja follikkelini olivat aika pieniä edellisessä seurantaultrassa. Olen jo valmistautunut IVF:ään. Nyt mennään sellaisella vauhdilla sitä kohti.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi Sukkulamato, seuraat siis perässä :/ Harmi, ettei edellisestä tärpännytkään. Mullakin haamuili pregnyl vielä dpo10 jälkeen...

7. päivä kun oon pistänyt puregonia ja alakerta sekasin kun seinäkello. Ovislimaa, melko punaista tuhrua ja hiukan niinku hiivaakin. JES :D No, mitäpä sitä ei tekis hyvän asian takia. Huomenna taas ultra jossa varmistuu punktioaika...Plussatuulia <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pahoitteluni Heluna ja sukkulamato :( Olen monesti miettinyt että miten ihmeessä maailmassa on niin paljon ihmisiä, kun tää raskautuminen on niin vaikeeta..

 

Tänään palasin töihin yksikköön josta olen ollut reilun vuoden pois toiseen yksikköön siirron takia. Poissaoloni aikana siellä on 3 naista tullut raskaaksi melkein yhtä aikaa. Kaksi heistä on jo jäänyt pois äippälomalle ja yksi jää lähiaikoina. Jos en olisi joutunut toiseen yksikköön töihin vuodeksi, niin olisi ollut henkisesti todella raskasta työskennellä yksikössä kolmen raskaana olevan kanssa. Kahvitauoilla hyvin usein on varmasti ollut raskaus puheenaiheena..Tulipas avauduttua :D

 

Tsemppiä kaikille, toivotaan että tämä vuosi toisi paljon plussia meille! <3

Edited by Keko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wii: Kiitos rohkaisevasta tarinasta. Piristi mieltä. :) Kehittyikö sinulla ultran mukaan kaksi solua vai yksi OI-kierroilla?

 

Sametti: Saanko kysyä miten pitkään teillä yritystä taustalla ja miten pitkään ns. kevyempiä hoitoja taustalla ennen ivf:ää? Itse pohdin ivf:ään siirtymistä parin OI-kierron jälkeen. Tuntuu tuskaisemmalta vain yrittää ja yrittää kuin siirtyä hoidoissa eteenpäin. Näin itse koen, vaikka ivf varmaan rankka kokemus onkin.

 

Mulla ensi viikolla loppuviikosta alkaa sitten "letroilu". En usko, että on luomutärppiä tullut. Ihan perustuntemukset, joten tuskin... Lugesteron mulla parissa kierrossa ollut ja olen kokenut sen vaikuttavan mielialaan. Saas nähdä miten letrojen kanssa...

 

Tsemppiä itse kullekin, sitä tällä tiellä tarvitaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Millä perusteella teille kenellä on Lugesteron niin on se määrätty?

 

Täällä kp2 ja soitto polille. Letroilla mennään edelleen, ensi viikon torstaina seurantaultra. Usko alkaa olemaan jo loppu näiden pillereiden kanssa. Mutta eipä auta muu kuin taas katsoa ja mitä luultavimmin pettyä :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen kanssa miettinyt voisiko jotain tukilääkitystä saada loppukiertoon, ja mietinkin että saisikohan sitä ikään kuin varmuudeksi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kysyin viime ultran yhteydessä myös tukilääkitystä loppukiertoon. Sain gyneltä vastauksen, että useimmiten ne ovat turhia. Tiedä sitten ja jokainenhan on erilainen. Plussatuulia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lugesteronista: Julkkaripuolen gyne määräsi mulle luget lyhyehkön luteaanivaiheen takia. Siirryttiin yksityiselle, joka puolestaan totesi lugeista että lähinnä ivf:n yhteydessä määrätään eikä luomukierrossa juuri hyötyä. Päätettiin niitä kuitenkin nyt pienemmällä annoksella jatkaa OI:n yhteydessä. OI:tä sen sijaan en julkkaripuolelta saanut. Ei määrätä kuulemma, jos ovuloi luomusti. Hänkin siitä monikkoraskauden riskistä sanoi. Toki yksityisen gyne nosti myös asian esiin, mutta totesi tämän kuitenkin olevan hoidon, jolla usein aloitetaan. Useinhan inssejä koetetaan ennen ivf:ää ja niihinhän lähes aina oviksen buustaus tulee kuvioihin mukaan ovuloi sitten luomusti taikka ei. Eli lääkäreillä voi olla eri kantoja.

Edited by Kolmikko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvän ajan valitsit Keko olla toisessa yksikössä töissä. Olisi voinut olla raskas vuosi <3

Kolmikko, mun allekirjoituksesta pitäis näkyä???Eikö näy? Jos en oo osannut laittaa sitä oikein? :D

Mun mielestä kannattaa kokeilla pari kevyempää eka jos vaikka tärppi tulis niillä, meinaan ei tää ivf mitään herkkua oo. Joten ehkä kannattaa kokeilla?!?

Loppukiertoon en oo ikinä saanut mitään troppeja joten en osaa sanoa. Oisko siinä syy plussattomuuteen sitten :D

 

Halaus Mymmeli <3 Ja voimia alkukiertoon <3

 

Mun punktio siirtyikin maanantaille (alustavasti oli suunnitteilla perjantaina) ja yli 30 follia kasvamassa joten hyperstimulaation riski on melkoinen. Kaikki (toivotaan että runsaasti) alkiot pakkaseen ja siirto vasta sitten seuraavaan kiertoon. Oon ihan maani myyny tästä että joudun hautomaan ja pistämään vielä viikonlopun yli ja että tuoresiirtoon ei luultavammin päästäkään :( Mutta näillä mennään ja toivotaan että palkinto odottaa meitä kaikkia jossain tulevaisuudessa <3

Edited by Sametti

Share this post


Link to post
Share on other sites

heips pitkän tauon jälkeen ! Eipä ole tänne plussia ropissot viimeaikoina :( 

 

Mutta tänä vuonna naiset niitä sitten nappaillaan ! joten plussatuulia kaikille <3

 

omaa napaa: eli VIHDOIN se odotettu kierto alkoi... eilen eka letro eli kierron 3päivä... Lauantaina vimonen. Vähän jännitttää kun eka kierto letroilla, onko mitään muutosta vai vaikuttaako liikaakin, ajatuksia, niitä on ja paljon. Jopa toiveitakin, aiemmin tehty tosiaan luomukiertoon inseminaatiot, koska kaikki pelittää, ainakin pitäisi.

 

jännitän kovasti mitä tää lääkitys tekee, haittapuolia....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sametti <3

 

Kolmikko, minkä pituinen sun luteaali oli kun luget määrättiin?

 

tinka28, oot päivän edellä mua eli melko samoissa mennään :)

 

Tsemppiä taas kaikille!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.