Toivoako

Letrozol ORION 2,5 mg - kokemuksia?

1064 posts in this topic

Moikka Kaikki!

 

Minulla kokkeiltu clomeja 2 kierron ajan..Ekalla kierrolla tuli 21 mm folikkeli mutta raskautumista ei tapahtununna, kierto oli 42 päiväinen ja loppujen lopuksi jouduimme käynnistämmään kierron teroilla..Söin toisessa kierrossa clomeja 2 tabua/pv kierron 5-9 päivät, mutta mittään ei tapahtunut ettei mittään kypsynynnä :girl_sad: .Muuten ois Pregnyl-piikillä irrotettu se.

Nyt jäi piikki odottammaan seuraavaa kieroo joka käynnistettiin taas Teroilla ja jatketaan Letrozol 2,5 mg tabuilla kierron 5-9 päivät.

 

Kaipaan muiden kokemuksia kun sanoi toinen lekuri et kysessä ihan Uusi lääke eikä mitään kokemuksia siitä..Nyt menossa teroissa 4 pv ja kuukautisia ootellaan että päästään kokkeillemmaan..Ilmoittelen miten käy kun testattu on.. Toiveet todella korkeella tälläkin kertaa.

 

Voimia kaikille Kanssaimmeisille, Toivoa ei kannata heittää kaivoon vaan pittää se olkapäällä kuiskimassa kannustavia asioita! :girl_crazy:

Edited by Toivoako

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisätietoa immeisille ko. lääkkeestä esimmäinen kierros ei tuottanut tulosta, söin 2 tabua kierron 5-9 päivät. Seuraavaan kiekkaan otettiin 4 tabua kierron 3-7 päivät...Ja Tadaa siellä oli folikkeli!! Lääkärikin oli jo niin innoissaan että unohti mitata kohdun limakalvon paksuuden. Folikkelin koko oli. 20 mm ja limakalvon pakuus 6 mm. Pistimme Pregnyl-piikin ja nyt vaan odotellaan miten käy :girl_crazy:

Ilmoittelen teille lopputuloksesta miten käy nyt peukut ja pottivarpaat vaan pystyyn! :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt on sitten 2 kierron ajan nappailtu Letrotzolia ja viimeisimmässä kierrossa otettiin 4 tabua kierron 3-7 päivät..Kävin seurantaultrassa ja siellä oli 4 folikkelia joista suurempi oli jopa 3cm..Tuli kielto tehdä mitään puuhia ja otetaan taukoa koko lääkehommiin..Mielenkiintoisinta on että kukaan muu ei ole käyttänyt 4 tabua vaan ainoastaan 2 per päivä..Oikeanpuoleinen munasarja oli isompi kuin kohtu... =/

Jäi aika epämääräinen ja surullinen olo..Lääkäri kuitenkin lohdutti että kun toi lääke toimii on merkki että on mahiksia =D

Mutta katsellaan mitä aika tuo, jännittää vaan että millaiset kuukautiset tullee kun oli 4 isoa follikelia...

Mutta voimii kaikille ja tahdonvoimaa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onkohan tämä samanlainen kuin Letrozol actavis? Sitä määrättiin minulle seuraavasta kierrosta aloitettavaksi..

Edited by Anastacia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko täällä nyt muita jotka syö tuota Letrozolea?

 

Toivoako: Onko teillä nyt mikä tilanne?

 

Minä aloitin juuri tänään syömään tuota Letrozolea 2tbl/pv. En sitten tiedä mitä hyötyä siitä tulee olemaan, kun mulla ei ole ollut ongelmia oviksen kanssa. Täähän siis on kuin clomit, mutta nämä määrättiinkin mulle koska olin huolestunut kohtuni limakalvon paksuudesta ja nämä ei sitä ohenna niin kuin clomit.

 

Jos täällä nyt muita Letrozolen syöjiä on, niin onko teillä minkälainen annostus ja mikä teillä on syynä näiden syöntiin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nostelenpas tätä kun tästä lääkkeestä niin vähän tietoa tai keskusteluja löytää mistään..

Mitens on letrozolet/femarit tms vastaavat lääkkeet toimineet?

Mulla ei clomit tepsineet joten sain letrozolet ja ainakin ovulaatiotestien perusteella ne ovat hyvin toimineet kaksi kiertoa, mutta raskaus ei ole vielä alkanut, toivottavasti uusi vuosi tuo uudet tuulet :) tämän kolmannen kierron ovis pitäs olla alkuviikosta.. Ja kokonaan yritystähän on takana 2vuotta joten plussaa jo toivottais..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tosiaan vähän tuntuu tästä lääkkeestä löytyvän kokemuksia. Minulle määrättiin ko lääke ensi kierrosta lähtien. Kokemuksia kuulisin mielellään sitä ennen muilta, jos niitä suinkin löytyy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun kokemukset Letrozoleista on erittäin positiivisia. Vaste oli hyvä ja tulos oli paras mahdollinen ja nyt tuolla pinnasängyssä tuhiseekin 3kk:n ikäinen tyttö! :)

 

Letrozoleja käytin kaksi kiertoa, joihin molempiin tehtiin inssit. Ensimmäisessä kierrossa kasvoi kaksi follikkelia ja pregnyl pistettiin heti inssin jälkeen. Toisessa kierrossa oli yksi follikkeli ja pregnylin pistin itse inssiä seuraavana päivänä. Meidän toiveesta inssejä tehtiin vain kaksi. Pidettiin yksi välikierto ja meidät laitettiin ivf-jonoon.

 

Mulla ei luomusti mitään kiertoa tahdo olla, joten pyysin, että voisin syödä noita Letrozoleja edes parin kierron ajan inssien ja ivf:n välissä. Ja heti ensimmäisestä tällaisesta kierrosta tarttui mukaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko teille määrätty suoraan letrozolet vaiko femarit ja apteekissa sitten tarjottu halvempaa vaihtoehtoa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mulla resepti oli femareihin ja apteekissa kysyttiin haluanko halvemman rinnakkaisvalmisteen. Letrozole orionia sit myytiin mut nyt sen tuotanto on kuulemma lopetettu ja tällä kertaa sain letrozole ratiopharmia..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika vähän tuntuu tästä olevan kokemuksia. Mulle kuitenkin tänään ensikäynnillä annettiin Letrozole-resepti kouraan. 2,5mg ja 1tbl päivässä kierron 3-7 päivänä. Mulla ovulaatio tulee muutenki normaalisti, mutta kierto on pitkähkö ja näillä olis nyt tarkoitus buustata ovista vähän aiemmaksi. Samoin mulla limakalvo saisi olla paksumpikin ja tän pitäisi olla sille suotuisampi kuin clomit.

 

Jännityksellä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kommentoidaanpas nyt tähän, kun kolmatta kiertoa Letrozolia popsin. Ne on toimineet hyvin, joka kierrossa kasvanut yksi johtofollikkeli ja ovulaatio aikaistui luomukiertoon nähden hieman. Limakalvo on myös näyttänyt ultrassa hyvältä ja koska kuukautiset ovat luomukiertoihin verrattuna olleet nyt runsaampia, niin ilmeisesti limakalvoon on vaikutus ollut ihan positiivinen. Mullakin oli luomusti ovulaatioita, mutta ei joka kierrossa ja kiertojen pituudet vaihteli ilmeisesti tästä johtuen. Sivuoireita (päänsärky, limakalvojen jonkinlainen arkuus) on jonkin verran tullut, mutta ei mitään sellaista, mikä arkea olisi suuremmin häirinnyt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kiva kun kerroit kokemuksia, Kevätkeiju! Mullekin lääkäri vakuutteli, että tällä lääkkellä/annostuksella on harvinaista että tulis useampia johtofolleja.  :)

 

Pidän peukkuja pystyssä teidän inssille  :give_heart:

Edited by marsipaanimakeinen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos marsipaanimakeinen :)

 

Minä olin tosin aluksi vähän pettynyt siitä, ettei tullut kuin yksi johtofolli  :lol: Ajattelin, että olis paremmat mahikset onnistua kun folleja olis enemmän. Mutta lääkäri oli sitä mieltä että se on paras mahdollinen tilanne ja niinhän se varmasti onkin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Hahah, niin mäkin jo olin ihan et "jeeeeee, kaksoset!"  :pacifier:  :pacifier:  :girl_crazy: Mutta hyvin äkkiä se tohtori sit kerto pitkän listan asioita miksi kaksosraskaus ei ole toivottavaa, joten uskotaan ja toivotaan sitten sitä yhtä superfollia joka hoitais homman kotiin.  :)

Edited by marsipaanimakeinen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei tiedättekö käytetäänkö tätä esim Oulussa gynekossa ovulaatioinduktioon?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kans määrättiin kyseistä lääkettä seuraavaan kiertoon kp:t 5-9.. Ja sitten ensimmäinen inssi.. Jännittävää..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isbeth:lle jäänyt vastaamatta, että ei kyllä mitään tietoa Oulun tavoista ole mulla ainakaan..  :)

 

Tsemppiä inssiin, Joja_:girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos marsipaanimakeinen :)

Voin tulla kertomaan sitten oliko lääkkeistä apua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minullakin kokeiltiin nyt ensimmäisen kerran Letrozolia 1 tabu kp 2-8 ja toimi erinomaisesti. Yksi johtofolli, kohdun limakalvo ja rakenne muutenkin lääkärin sanoin "täydellinen", ei mitään sivuoireita. Testien ja oireiden perusteella ovulaatio tapahtui ja nyt eletään piinapäivävaihetta.

 

Itselläni siis ollut ongelmana PCO, sen myötä lähes kokonaan puuttuvat kuukautiset, ovuloimattomuus ja liian ohut kohdun limakalvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin sain Letrozolit, huomenna aloitan (2 tabua kp 3-7). Ennen oli Clomit käytössä, nyt on taas suuret toiveet uuden lääkkeen myötä...

 

Onko jollain ollut sivuoireita Letrozoleista? Mulle tuli kierto kierrolta kauheampi pahoinvointi Clomeista, toivon että Letrozoleista ei tulisi samaa.

Edited by Pamsu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä menossa kp7 ja viimeinen letrozole otetaan tänään. Ei ole tullut mitään sivuvaikutuksia  :) Ovuloin normaalisti, mutta limakalvo voisi olla paksumpikin. Tiistaina tulossa seurantaultra ja aukkari.

 

Ps. Pamsu ihana allekirjoitus sulla  :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla alkoi tänään toinen kierto Letrozoleilla, 2 tablettia kp 2-6. Toimi mulla viime keirrossa vaikka johtofollikelin kehittyminen kestikin hiukan pidempään kuin lääkäri oli ajatellut. Ainakaan mulle ei tullut mitään sivuvaikutuksia Letrozolista (tosin huikeat pms-oireet tässä kuussa, mutta tuskin ne siihen vaikuttaa).

 

Meillä on siis lapsen yritystä takana 2,5 vuotta, mutta vasta tänä keväänä hakeuduttiin hoitoihin. Mitään syytä ei löytynyt, paitsi mulla hiukan epäsäännöllinen kierto. Siihen siis Letrozol. Ilman inssiä yritetään näin alkuun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mulla oli seurantaultra ja aukkari tiistaina. Tuubat oli auki, mutta letrozole ei ollut aikaistanut ovista. Sitä odotellessa vielä siis :) letrozolella kuitenkin mennään elokuuhun asti ja sitten alotetaan inssit ja pistoshormonit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tänään kolmas päivä letrozolea (kp7) eikä vielä ainakaan mitään sivuvaikutuksia! Hyvä niin :) Vatsassa kyllä on nippaillut eilen ja tänään, että toivotaan että siellä jotain tapahtuu. Ens keskiviikkona seuranta ultra..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.