Toivoako

Letrozol ORION 2,5 mg - kokemuksia?

1064 posts in this topic

Tervetuloa Scotch. Toivotaan, että saatte letroilla tulosta aikaiseksi!

 

Ja pahoittelut kaikille alkukiertolaisille. Kyllä tämä koettelee hermoja.

 

Täällä dpo13 ja vatsaoireet on ihan kamalat. Joka päivä niin kova kipu ja turvotus, etten pysty illalla enää kävelemään kuin kaksinkerroin sänkyä kohti. Ja maha lörisee joka aterian jälkeen. Kaikki nestekin tuntuu vain jäävän kehon sisään. On siis kaasua sekä nestettä :grin: Rintamus on edelleen kipeä ja turvoksissa sekin.

 

Jos sitä huomenna testailisi. En kyllä ole kovin toiveikas, mutta mieluummin sitä haluaisi jonkun syyn noille v-mäisille vatsavaivoille. Ihan uusi PMS-oire mulle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ääh..täälläkin uus kierto alkamassa. Tiputtelu jo alkanut, päätä särkee ja muutenkin ärsyttävä olo. Dpo 10 vasta menossa. Tää on taas niitä päiviä kun tekis mieli vajota maan alle. Tsemppiä muille kuitenkin!

Edited by Huggis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tervetuloa Scotch!

Kolmikolla komea folli jo kp 10! Tsemppiä ja onnea yritykseen!

Sukkulamadolle pidän peukkuja, että tärähtäisi plussa :)

ON: Kp29, nega testattu eilen ja tätiä odotellessa mahd pian. Eilen soitin yksityiselle lääkäriasemalle ja tiedustelin aukkarista. Heti kun uusi kierto tärähtää käyntiin , niin varaan ajan aukkariin kp7-10 välille. Sitten ei voi muuta kun pitää sormet ja varpaat ristissä että onnenpotku kävisi. Niin ja sen Pregnylin koitan myös saada puhuttua. Onko kokemusta, että aukiolotutkimuksen jälkeen olisi tärppi käynyt?

Edited by puuttuva palanen

Share this post


Link to post
Share on other sites

puuttuva palanen, mulle tehtiin aukiolotutkimus tässä kierrossa, josta raskauduin. Nyt menossa rv 6+3. Vielä en ole käynyt ultrassa joten en tiedä onko kaikki hyvin. Tämä tärppikierto oli 5. letrozol/menopur/pregnyl -kierto kesäkuisen keskenmenon jälkeen. Esikoisen kohdalla tulin v. 2010 raskaaksi myös siitä kierrosta jossa aukiolotutkimus tehtiin. Molemmilla kerroilla todettiin putket avoimiksi. Eli vähän uskon itsekin tämän tutkimuksen hoidolliseen voimaan (putsaa paikkoja). Oikein paljon tsemppiä hoitoihin! Toivottavasti ens kierrossa tärppää!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puuttuva palanen mäkin oon kuullut samaa :) mut katsotaan pääsenkö tähän joilla tärppää. Mulla tehtiin joulukuus , ja nyt tää eka inssi ja eka mahdollisuus kierto :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei taas tauon jälkeen. Oli pakko pitää taukoa aiheesta kun tuntui ja tuntuu jossain määrin edelleen ettei vaan jaksa tätä kaikkea epävarmuutta ja ihtensä kiusaamista.

 

Täällä onkin tapahtumia vaikka kuinka. Tervetuloa uudetkin mukaan ja toivotaan että saatte pikaisia tuloksia :)

 

Miulla on ns. piinapäivät menossa :)

Alunperin piti tehdä lääkkeellinen pas kera estrogeenilääkityksen , mutta siihen tuli lennosta muutos kun odotetusti estrogeeni ei sopinut endometrioosin kanssa yhteen.

Popsin siis taas Letroja alottaen päivän myöhemmin kuin normaalisti eli nyt kp3-7. Myös ovis tuli myöhemmin ja ultrassa kävin kp14 ja silloin toisella puolen kaksi isompaa follia 18mm ja 28mm. Oli siis eka kerta kun letrot saivat aikaan 2 follia. Ovulaatioplussa tuli myös myöhään kp13 iltana joten silloin pregnylia nahkaan 5000IU.

 

Tiistaina 26.1 aloitin lugesteronin popsimisen (alakautta ei voi herkistymisen takia käyttää) hieman pelokkain mielin. Ja keskiviikkona 27.1 oli alkion siirto. Nyt menee siis lugestreonia aamun illoin 400mg ja noin joka kolmas päivä Pregnyl tuki 2500IU. Torstaina 11.2 olisi virallinen testipäivä. Saas nähä pääseekö sinne asti, kun yhtä kertaa lukuunottamatta vuoto alkanu aina ennen virallista testipäivää olipa millanen tukilääkitys tahansa.

 

Suun kautta otettuna lugesteronin inhoin sivuvaikutus on aivan kamala huimaus ja väsymys. Oon suurimman osan päivästä ihan töttöröö eikä autolla pysty ajamaan kuin aikaisin aamulla tai illalla eli niinä aikoina juuri ennen kuin ottaa uuden annoksen lääkettä. Reaktiot on hitaat. Ihan kuin olisi humalassa. Kun kääntää pään niin silmät tulevat näyttämään samaan suuntaan vasta hetken päästä :)

 

Toivottavasti ei ole kovin paljo kirjoitusvirheitä, oon nimittäin kirjottanu tätäkin pätkää yhen ikuisuuden kun silmät harittaa miten sattuu ja aivot ei oikein toimi :blink:  Miljoona virhettä ainakin jo korjannu :)

 

Ootteko muuten koskaan miettineet esim läppärin vaikutusta raskausonnitumiseen? Eli onkohan sillä jotain negatiivista vaikutusta, kun sylissähän sitä monesti pidetään...?

 

Anteeksi omanapaisuus. Nyt tää hanu ottaa vähän lepiä  -_-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heluna, en tiedä miten naisilla vaikuttaa läppäri mutta miehillä se saattaa alentaa hedelmällisyyttä kun kivekset kuumenee liikaa. Näin olen kuullut. Eli ottakaa miehiltänne läppärit pois sylistä ;)

 

Muoks. ON, toinen Luge-annos otettuja ja tähän mennessä ainoot sivuoireet on ollut, että välillä olen totaalisen jäässä ja hetken päästä iskee hiki. 200mg/vrk otan eli ei mikään suuri annos eli voi olla, että sivuoireet jäävätkin tähän.

Dpo 5, oireetonta mikäli edellä mainittuja ei ota huomioon.

Edited by mymmeli85

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pahoittelut negoista niitä saaneille ja tsempit uuteen yritykseen!

 

Aukkarista mulla kokemusta kahdestakin kerrasta. Valitettavasti ei auttanut raskautumaan. Olen myös kuullut/lukenut positiivisia tarinoita, mutta ei omalle kohdalle osunut kuitenkaan.

 

Jänniä sivuvaikutuksia teillä lugeista. Mulla lähinnä väsymystä ja välillä sellainen olo, että on pikkasen "pihalla" eli ei niin skarppi olo ja mielialaan vaikuttaa myös. Ei kuitenkaan tulee vilunväristyksiä tai kuumia aaltoja. Yksilöllisiä nämä jutut kyllä on, mitä kellekin tulee.

Edited by Kolmikko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi kiitos Kirsimari! Kokemuksesi antaa rutkasti toivoa :) Toivottavasti pienen alku pitää siellä tiukasti kiinni ja kaikki jatkuu mallikkaasti.

Toivottavasti nyt tärppää Tinka!

Helunalla tsemppihalit ja voimia piinailuun! :)

Edited by puuttuva palanen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Töissä yövuorossa jälleen...

Kp30 muuttui kunnon menkkakipujen kera kp1. Se hyvä puoli, kierto vaikuttaisi nyt tasaantuneen. Viimeksi 29 pöivää ja nyt 30. Siitä voisi päätellä, että todnäk myös ovulaatio tapahtuu. Joka kerta tämä tuloksettomuus ja uusi kierto kirpaisee, mutta nyt vaan pää rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Noh ei, vaan sitä onnekkaampaa kiertoa. Siihen on pakko uskoa. Huomenna tai siis tänään aukkariin aikaa varailemaan.

Tsempit kaikille kierron vaiheesta huolimatta!

Edited by puuttuva palanen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä dpo11/12 haamuilee testi liuskat tai nään omia.. ihan menkkaolot välillä aina toista päivää. Eilen illalla kirkasta limaakin tuli, outoa. Luget ilmeisesti kaikkien oireiden takana, tissit tulee kupeista ulos, nännit ollut kolme päivää arat, joista kaksi viimeistä olleet täydellisen kosketus arat, suihkukin sattuu. Uskon lugeista johtuvan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tinka, pidetään peukkuja että tärppi olisi käynyt. Pidän kovasti peukkuja muillekin, että matka vanhemmuutteen olisi mahdollisimman lyhyt.

 

Itse tein eilen yllätysplussan kp14, vaikka testin piti olla vain varmistus että voin lopettaa luget ja päästä viimein vatsakivuista ja turvotuksesta eroon. Aamulla nimittäin tuli niukkaa vuotoa, josta luulin että v*tuiksihan tämä meni. Noh, vatsavaivat ja muu ihmettely siis jatkuu. Ei vielä uskalla täysillä iloita.

 

Mulla oli siis pelkkä puregon käytössä. Älkää vaipuko synkkyyteen, jos letroilla ei meinaa saada tulosta. Vaihtoehtoja on sen jälkeenkin vielä monia.

 

Suur kiitos tuesta, jota olen täällä saanut. :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paljon onnea Sukkulamato! Kauanko teillä oli Yritystä? :) Täytyyykin selvittää netistä mikä on puregon lääke.

 

Toivottavasti tinkallakin olisi tärpännyt! Oireet kuulostaa lupaavilta.

 

itselläni alkoi tänään neljäs letrokieto, ens tiistaina ultra. Ei kai tässä siis vielä kannata lannistua ja menenettää toivoaan kun aiempien ultrien mukaan letrot ainakin toimii :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varovaiset kiitokset.

Meillä on huimat kymmenen vuotta tjottailua takana :rolleyes: Vieläkin vaikea uskoa, että ensimmäisestä ovulatorisesta lääkekierrosta tärppäsi. Letrot ei tosiaan toimineet mulla niinkuin olisi pitänyt. Ne vaikuttaa ns. kiertoteitse ja puregon on sitä ihtiään eli follikkelia stimuloivaa hormonia, joka vaikuttaa suoraan munasarjoihin. Kai mulla on aivolisäkkeessä jotain häiriötä, että se ei ymmärtänyt itse tuottaa tarpeeksi fsh:ta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onnea Sukkulamato!

 

Tinkan oireet kuulostavat lupaavilta! Itselläni oli samat oireet ennen kuin plussasin. Tai oikeastaan vähän plussauksen jälkeen.

 

On kyllä mielenkiintoista miten erilailla luget eri ihmisiin vaikuttavat. Tänään ei ole tullut yhtään kuuma/kylmä aaltoa mutta väsymystä on tänään ollut. Torkahdin jopa töissä :D (olen töissä päiväkodissa).

Nyt kun ei ole oikein ollut lugeista oireita niin alkaa tuntumaan ettei niistäkään mitään hyötyä ole. Vaikka kai se hormoni niistä imeytyy. Ja olen alkanut epäilemään sitäkin, että oliko koko ovista sittenkään vaikka se kipu kyllä tuli. Kun ei ole siitäkään oikein mitään oireita mitä yleensä on (painon tunne alamahassa, iltaisin kyylmyys).

Puhhuijaa, sano Nasu korttipelissä.

 

Muoks. Yksi lisäoire on muuten vielä tihentynyt pissaamisen tarve. Yöllä on joutunut kerran käymään vaikka olen vähentänyt iltajuomista.

Edited by mymmeli85

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihanaa, Sukkulamato! :)

 

Onko puregon samaa kun menopur? Koitin vähän googletella, mutta teiltä saa aina paremman vastauksen :D. Lääkäri vilautti vaan viimeksi menopurin mahdollisuutta, mutta katsotaan nyt ainakin kolmas letrokierto vielä. Kp 28 ja dpo18 menossa, eilen näytti negaa taas. Mulla on ollut viikon verran nippailua alavatsassa etenkin vasemmalla ja pitkään kirkasta vuotoa, mutta taitaa ne menkat sieltä olla vaan tulossa. Menkat ei oo mulla kuitenkaan ikinä kipuillut ennen tuloaan ja viimeisessä folliultrassa lääkäri epäili vasemmalla follikystaa, kipuilisikohan se siellä? :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oi sukkulamato <3 tästä alkaa ihana plussa aalto sinun innoittamana! Rutkasti tarrasukkia ja liimaa teille matkaan kohti uutta ja ihanaa !!!!!

 

Perässä tullaan,vielä en tiedä koska <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on sellainen käsitys, että menopur eristetään ihmisen virtsasta ja puregon on synteettisempää laboratoriokamaa. Sama vaikutus noilla on molemmilla. Toki kannattaa ottaa pistoshoito mukaan, jos lääkäri niin ehdottaa. Mulla puregon paransi kohdun limakalvoakin, joka on ollut aina ohkasenlainen ja letrot vielä heikensi sitä kasvua entisestään.

 

muoks. Kiitos Tinka! Jään tänne taustailemaan, koska haluan pitää silmällä että muutkin plussailee. :dancegirl:

Edited by Sukkulamato

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippa kaikille! Mitäs kiertoon kuuluu?

 

Ihmettelen täällä nyt taas, outoa mulla 31.1 sunnuntaina alkoi aamulla oleen nännin ihan kosketusarat, ilman liivenä en oo voinut olla, törkeän kipeet! Ja rinnat pinkeät kovat turvonneet. Nyt tänään rinnat pehmeät ja jotenkin tasaisen kipeät, ei kuitenkaan kosketusarat eikä nännit enään niin arat kuin aiemmin... on tosiaan outoa.

 

Oon ajatellut et tää johtuu täysin lugeista, noh käytän lugeja edelleen ja silti ns pahin kipu loppuu!? Mitähän se sitten oli! Ja etenkin kun nännin vain aluksi ja tänään kauttaaltaan vain vähän arat rinnat... Edelleen turpeat kuitenkin. Hauskinta on että rinnat ei meinaa mahtua liiveihin turpoamisen vuoksi millään, työkaverikin kysyitänään että olisko aika ostaa uusia liivejä :D NOLOA :(

 

Onko muilla tälläistä? Mulla ei yleensä normikiertoon tälläinen ylipäätään rintoihin koske. Mutta lääkkeideb piikkiin oon laittanut,nyt vain jännään et mitä minussa on ollut tapahtumassa kun oireet loppuvatkin vaikka lääkkeitä käytänkin! Ja ah, menkkaolo saapuu juilintana, välillä vahvemmin välillä ei mitääb... tätiä odotan saapuvaksi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tinka28: Mulla luget aiheuttaa rintatuntemuksia, mutta on niitä tuntemuksia mulla normikierrossakin (herkkyyttä, arkuutta ym.). Ei kuitenkaan juuri kokoon muutoksia lugeilla tai luomukierrossa. Ja vaikka mulla rinnat tulis tuplakokoisiksi, ei sitä huomais kukaan. On ne niin pienet. ;D Mutta muuten turvotusta tulee jonkin verran vatsan alueelle lugeista. Tai sitten sekin on vaan loppukierron juttuja. Ei oikein tarkkaan nyt muista, miten normikierroissa. Mulla nyt jo neljäs kierto lugeja.

Edited by Kolmikko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä kans kp 1

Luomukierto jäi 24

Tosin teroluteil oli viimekierto kans 24 mut mikä parasta oma kroppa toimii.

Tästä lähetään uuteen nousuun lippu siis korkealle.

Ovista odotetaan ens la-su

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.