Toivoako

Letrozol ORION 2,5 mg - kokemuksia?

1064 posts in this topic

Ajattelin ilmiantaa itseni kun olen tätä ketjua lukenut jo pari kuukautta. Hoitojen alussa siis ollaan ja letroreseptin sain jo joulukuussa, mutta sitten oli joulutauko ja sit plussasin, joka meni heti kesken ja nyt taas suunnittelen letrojen aloittamista.

 

Eli onko täällä sellaisia, jotka käyttää ko. valmistetta vaikka ovulaatiossa ei olisikaan häikkää? Miksi niitä on määrätty ja kannattaako mun kuitenkaan ottaa niitä kun kerta jo kaksi luomuraskautta on saatu alkuun (eka km 4+4, toka 5+1)? Tais olla irroituspiikkikin reseptissä. Että olisiko sittenkin järkevää vaan kokeilla luomuna vielä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pahoittelut kp1:stä Kiapsa ja Mariella :(

 

Tervetuloa Räsynukke!

 

ON, dpo 8 eikä kummempia oireita. Eilen olin päivystyksessä systerin kanssa, jolla oli 40 astetta kuumetta ja todettiin influenssa. Nyt uhkaavasti alkaa itsellä olee sellainen olo, että kuume nousisi. Olen totaalisen jäässä ja suussa on tietty maku (kyllä, tunnistan kuumeen välillä tietystä mausta suussa vaikkei mittari vielä mitään näyttäisikään). Toivon, että tämä olotila johtuisi vain siitä, että päästiin päivystyksestä vasta neljältä aamulla ja kerkesin nukkumaan hurjat kaksi tuntia ennen töihin menoa.

Mitenhän on, jos tärppi olisi käynyt ja kova kuume nyt iskisi niin plussaa on vissiin turha odottaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tervetuloa mukaan räsynukke!

 

Mulle määrättiin letroja vaikka olen saanut kolme alkuraskauden keskenmenoa. Lähinnä letrot määrättiin epäsäännöllisen kierron takia, joka vaihteli 28-34 päivän välillä. Hymynaaman olen saanut ennen letroja ovistesteihin, mutta ilmeisesti se ei ole tae siitä että ovis oikeesti Tapahtuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eli onko täällä sellaisia, jotka käyttää ko. valmistetta vaikka ovulaatiossa ei olisikaan häikkää? Miksi niitä on määrätty ja kannattaako mun kuitenkaan ottaa niitä kun kerta jo kaksi luomuraskautta on saatu alkuun (eka km 4+4, toka 5+1)? Tais olla irroituspiikkikin reseptissä. Että olisiko sittenkin järkevää vaan kokeilla luomuna vielä?

 

Hep!

Mullahan näytti ovistestit plussaa luomukierroissakin (joka ei toki takaa, että ovis tapahtuu, testihän näyttää vaan LH:n kohoamisen) ja ainakin yksi todistettu ovis on ollut, koska sain ekan plussan luomukiertoon, km tuli viikoilla 4+2. Tämän jälkeen oli muutama luomukierto ennen ensikäyntiä ja hoitojen alkua, noilla kierroilla ovisplussaa muistaakseni tuli, mutta raskausplussaa ei.

Hoitoina aloitettiin Letrot, pienellä annostuksella (kp 3-7, 2,5mg/pvä). Ekassa letrokierrossa sain plussan ovistestiin ja ultrassa näkyi johtofolli. Plussaa ei kuitenkaan tullut. Toisessa letrokierrossa en tikuttanut ovista ja siitä sai alkunsa tämä raskaus. Nyt menossa 10+4.

 

Eli kyllä ne Letrotkin näköjään voi riittää buusteriksi :)

Edited by wii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keko, mullakin epäsäännöllisyyttä on ollut, mut lähinnä pitkiä kiertoja ja luteaali on ollut melko säännöllinen 13 pv.

 

Wii, sun tarinaa oonkin seurannut jo jonkin aikaa. Ehkä seuraan perässä :)

 

Ehkä mä sit voisin kokeilla niitä ens kierrossa, tuskin niistä ainakaan mitään haittaa ole. Olen kyllä liki vuoden ajan mitannut lämpöjä ja sillä todistanut oviksen tulevan normaalisti. Mä oon melko varma että nää kaks edellistä plussaa tuli sen seurauksena kun määräsin miehelle monivitamiinia elokuussa. Pientä häikkää siis liikkuvuudessa oli, mut ei oo toistettu testiä ni en tiä varmaksi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minullakin letrot buustaa omaa ovista, varuiksi viimeistelyssä pregnyl piikki.

Ja luget vain koska klinikalla tapana aina pregnylin jälkeen...

 

Tänään dpo14, ei testissä kuin haalea haamu,jos sitäkään. Tää oli tässä,huomenna virallinen testipäivä ja luget saa lopettaa. Onneksi loppuu nämä oireetkin. Tänään kaiken kukkuraksi alkanut kunnon menkkaolot... oon taas niin pudonnut jaloille.. voi PIIIIIIIIP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Räsynukke, toivottavasti kokeilet niitä kuitenkin lääkärin seurannassa ettet ihan itseksesi. Seurantaultra kun on syytä tehdä, että näkee montako follia Letrot kasvattaa.

 

Tinka, pahoittelut jos ne menkat sieltä tulee. Sun oireet kun oli kuitenkin melko lupaavia :/

 

ON, ei tullut onneksi kuumetta vaikka olo olikin sellainen. Järkyttävä väsymys on edelleen mikä johtuu varmaankin valvomisesta ja lugeista. Dpo 7 asti on myös ollut tuntemuksia alamahalla, sitä ennen ei ollut mitään. Mutta laitan nekin lugejen piikkiin. Aikaisemmat kuumat aallot on hävinnyt, nykyään enimmäkseen kylmä iltaisin. Eli melko vaihtelevia oireita lugeista.

Huomenna dpo 10 ja ajattelin piruuttani tehdä r-testin vaikka se tuskin näyttäisi muutenkaan vielä mitään. Viime kierron muutamat negat ennen menkkoja kun hieman lievitti sitä pettymystä niin hyvä nytkin aloitaa ajoissa :D

 

Olikos täällä muuten muita piinailijoita tällä hetkellä? Tinka nyt vissiin ainakin vielä pienesti ainakin piinailee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsemppiä, lugeista kun itsekin kaiken uskon johtuvan... mulla luget pitää vuodon pois,joten toivon ettei paljon kiertoa venyttäisi kun tänään mitä ilmeisimmin viimeisen laitan, en usko huomiseen plussaan vaikka muka jotain tän päivän testissä näin.. joo varmasti näköhäikkää vain ja toivoa :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mymmeli85, juu on seurantaultrat ja kaikki, ei ne muuten olis kirjottanutkaan reseptiä. Olisin myös toivonut jotain tukea loppukiertoon limiksen avuksi, mutta ei ainakaan vielä määrätty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Räsynukke, hyvä, että on. Olen vain täältäkin lukenut, että määrätään letrot eikä ollut puhettakaan ultrista. Kannattaa muuten itse pyytää/vaatia tukea loppukiertoon. Mä en olis varmaan vieläkään lugeja saanut jos en olisi itse pyytänyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin on mennyt letrot vaan buustina. Ensi perjantaina folliultran yhteydessä aioin pyytää irrotuspiikin varmuudeksi ja pitää myös sitten varmaan nuo luget ottaa. Tuskin niillä kolmas lääkekierto toden sanoo, mutta kokeillaan nyt. Ihan pyllylleen mennyt tämä päivä taas hormoonihuuruissa, mutta jotenkin kun huomenna alkaa taas letrojen syönti niin siitä saa uudelleen tsemppiä yritykseen :)

 

Tsemppiä mymmeli ja tinka piinailuun!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mullakaan ei ollut loppukierrossa mitään, eikä ollut edes Pregnyliä. Ihan pelkät Letrot vaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harmin paikka Tinka! Mulla alkoi taas vuoto jo dpo 9. Lugeja en oo syönyt joten täytynee niitä seuraavaks pyytää. Mulla on jo pitkään ollu kunnon tiputtelua ennen menkkoja ja mietinkin että olisko toi luteaalivaiheen lyhyys ainakin osasyy meillä tähän kokonaisuuteen.. Täällä nyt yks kierto taukoa kaikesta reissun vuoksi ja ajattelin pysyttäytyä kaikista testeistä kaukana nyt ja ottaa myös hermoloman kannalta! Tsemppiä kaikille uuden kierron alottaneille.. Paremmalla plussaonnella eteenpäin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huggis, pahoittelut uudesta kierrosta. Kannattaa pyytää seuraavalla keralla esim. just Lugesteronia tukemaan luteaalivaihetta. Toi päivien määrä tuntuu melko lyhkäseltä luteaalivaiheeksi.

 

Tein aamulla herkän testin sekä ovulaatiotestin. Dpo 10. Ei mitään kumpaankaan mikä ei sinällään yllätä mutta yleensä on sentään ihan hailakkaa näyttänyt o-testi mutta nyt siinäkään ei ollut viivan häivähdystäkään. Negakierto taitaa tästäkin tulla mutta aina voi toivoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pregnyliä käyttäneille kysymys. Mulla tänään dpo 6 tai 7 suunnilleen menossa ja menkkajomotuksia ollut eilen ja tänään. Mietin johtuisko Pregnylistä? Toivottavasti ei ole kierto sekasin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pahoittelut niille joilla alkoi uusi kierto :(

 

Kolmikko: Mulla välillä alkaa viikkoa ennen menkkojen alkua tuleen menkka tuntemuksia, niin pregnyl kierroissa kun luomu kierroissakin. Sitä olen joskus miettinyt että voiko ne menkka tuntemukset jotenkin estää alkion kiinnittymisen..

 

Tänään viimeinen letro syöty tältä erää,ja tiistaina sitten ultraan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä eilen testipäivä ja nega. Luget lopetettu ja menkkoja odotellessa, tänään en oo testiä tehnyt. Yks vielä olis, säästelen jos menkat ei alakaan. Ei ole enään meinaan edes menkkatuntemuksia, ainut et rinnat vain kipeytyneet taas enemmän ja pinkeät. Katsotaan! Naurettavaa että negankin jälkeen vie toiveet elää vuotoon saakka.

Mulla viime tiistaina tai keskiviikkona todella kovia menkka kipuja, ajattelin silloin et kiinnittymistä ja ovisliman kaltaista tuli dpo10-12 ruskehtavaa seassa,joten ajattelen olisko ollut se kiinnittyminen ja nyt sit vaan ei viel näy, no järkikin sanoo et. Olis se nyt näkyny jo!!!! Ja vieläkin lämmöt koholla, vika luge siis lauantaina.

 

Mulla pregnylistä tosi kovia menkkakipuja välillä, ja maha sekaisin vajaa viikon pitämisestä. Lämmöt koholla. Lugeista murile tuli kyllä kaikki mahdolliset oireet kun taas pregnyl muka iisi homma ettei siitä sen kummempia. Toivotaan että olis kiinnittymistä ;)

 

Pahoittelen taas omanapaisuuttani, kuten kaikki tietää negan jälkeen ei oikein...ööö.. ole mielenkiintoa mihinkään. Kuinkahan loputon suo tästäkin tulee...

 

Tsemppiä kaikille ja plussaa kehiin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tinka, omanapaile ihan rauhassa. Sitä varten täällä ollaan :)

 

On, nyt voisin sanoa sellaisen pienoisen apua sanan. Dpo 12, tein äsken rfsu:n o-testin ja pc:n r-testin sillä mielialalla, että prkl ei tästä taaskaan tule mitään. Päästin koiran pihalle ja palasin kattomaan testejä niin toisessa oli kaks viivaa, toinen viiva vähän hailakampi. Piti oikein tarkistamalla tarkistaa kumpi testi kyseessä ja kyllä se vaan oli se missä lukee hcg. Nyt on todella epätodellinen olo! En uskalla miehelle vielä mitään sanoa koska en usko testiä ennen kun olen varmistanut sen toisella testillä. Voiko luge vaikuttaa vääristävästi r-testiin? En vaan voi uskoa tätä kun oikein mitään oireitakaan ei ole. Ja tietysti heti iskee ajatus, että kesken tämäkin menee..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tervehdys ultrasta!

 

Johtofolli 18 mm ja limis 8mm... mukaan sain nyt sitten pregnylin, kun lh testeihin ei mitään oo vielä ilmestyny. Torstaina olis sit ensimmäinen kosketus kyseiseen tuotteeseen, jos ei testiin mitään tuu.

 

Matkaan tarttui myös lähete mammografiaan, vasempaan rintaan tullu patti ku aloin letrot, pienenee/häviää aina kun kierto alkaa alusta... sekin vielä.

 

Täällä on muillakin tapahtunu vaikka ja mitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onnittelut Mymmelille! Toivottavasti kaikki menee hyvin :)

 

Terveisiä myös ultrasta. Tänään on kp11. Limakalvo oli 8mm, oikella folli 16 mm ja vasemmalla 10 mm. Lääkäri päättäväisesti määräsi meille perjantaiksi inssin! Tuli aika yllätyksenä, koska aiempien lääkärien kanssa oli puhetta että ei vielä mennä. Mutta parempi näin :) Meitä palveli oikein ylilääkäri, joka vaikutti hyvin asiantuntevalta.

 

Mulle määrättiin kasa lääkkeitä:

Tänään pistin bemafola nimisen pistoksen vatsaan. Huomenna pregnyl ja sitten inssin jälkeen alkaa luget 200mg *2 pari viikkoa. Mikäli plussa tulee testiin niin sitten jatketaan lugeja ja lisäksi alan syömään disperiiniä 100 mg päivässä.

 

Ja kaiken tän lisäksi multa otetaan verikokeita, mm. Joku paasto insuliini. Se on ilmeisesti eri kuin paasto sokeri? Korkea paasto insuliini voi kuulemma aiheuttaa keskenmenoja. Mikäli insuliini on korkea mulle määrätään jotain lääkettä siihenkin.

 

Että tälläistä. Ihana fiilis kun tuntuu että asiat menee eteenpäin, vaikka en kovin luottavainen ole siihen että ekalla inssillä tärppäis.

Edited by Keko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tivolissa ja Keko onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

 

Tein nyt päivällä digin ja se näyttää raskaana 1-2, ja dpo on tosiaan se 12. Ihmettelen kyllä vieläkin. Tää meni aika samalla lailla ku viimeksi. Oireita ei nimekskään ja ovulaatiostakaan en ihan satavarma ollu ja silti tulos on tämä. En uskalla vieläkään luottaa tähän. Miehelle ajattelin kertoa huomenna kun sillä on synttärit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tivolissa: Lupaava folli ja hyvä, että olet saanut Pregnylin varmistelemaan irtoamista. Toivottavasti minäkin saisin siitä reseptin ylihuomenna.

Räsynukke: Tervetuloa!

Mymmeli85: Jännät paikat! Toivottavasti plussa todentuu myös toisella testillä.

Tinka28: Voimahali!

On: Nyt kp7. Ylihuomenna aukiolotutkimus. Tutkimus jännittää. Toivottavasti kaikki ok ja tärppi kävisi sen jälkeen.

Edited by puuttuva palanen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.