Toivoako

Letrozol ORION 2,5 mg - kokemuksia?

1064 posts in this topic

Eilen ultrassa folli 18 mm ja limis 12mm. Tänään ovisplussa ja pistin Pregnylin ja ihan itse aineiden sekoittelusta lähtien! Huh. :) Kieltämättä jännitti, etenkin sen kanssa ettei ruiskuun jää ilmaa. Niitä pieniä ilmakuplia nimittäin jää tosi helposti. Eikä oo ihan hauskan tuntuista se pistäminen tärisevin käsin. ;) Mies hoitanut sekoittelut aiemmin.

 

Tää on nyt sitten vika letrokierto. Ensi kierto luomuilua ja sitten ivf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään kp24/dpo 11, testasin äsken näkyiskö pregnyl vielä, mutta vanha kunnon negaviiva tuli vain. Menkat pitäisi alkaa varmaan perjantaina tai lauantaina, että voihan sieltä joku vielä pompsahtaa näkyviin, mutta usko on aika vähissä.

 

Meillä tämä oli kolmas letrokierto ja seuraavaksi oltaisiin menossa inssiin. Lääkäri haluisi ottaa myös menopurin käyttöön. Jotenkin tuntuu, että haluaisin kokeilla ensin jompaa kumpaa ja sitten niitä vasta yhdessä, ehkä tuon hinnankin takia, mutta eihän tässä meillä ole vielä kuin kolme lääkekertaa ja 1 1/2 vuotta yritystä takana. En tiedä, sekavat fiilikset :s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me teimme kolmen kuukauden suunnitelman Letrojen kanssa. Eli jos ei kolmeen kuukauteen tapahdu toivottua, lähete klinikalle on puhelinsoiton päässä.

Nyt näyttäisi sille, että ensimmäinen Letrokierto tuotti toivotun plussatuloksen. Toivotaan vain, että ote olisi pitävä ja homma menisi kunnialla loppuun saakka :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei sitten lähtenyt viiva vahvistuun, vaan haaleni niin nopeasti että puhdas nega tuli tänään testiin. Eilen tuli pieni tippa verta, ja tänään jatkui tuhrulla, huomenna toivottavasti aukee seula, niin pääsis jo seuraavaan kiertoon ja toiseen inssiin. Paljon on kyyneleitä tullut taas vuodatettua :( mut ei kai tässä auta kun mennä kohti uusia pettymyksiä. Lääkäri taisi määrätä disperiiniä plussa testin jälkeiseen aikaan varmuuden vuoksi, vaikka hyytymistekijät on ok. Disperiini ohentaa verta, ja sitä kautta ilmeisesti lisää verenkiertoa istukassa. Niin olen ymmärtänyt kun etsin tietoa netistä.

 

Onnea Scotch plussasta, toivottavasti teillä on onnea matkassa! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei vaan taas!

 

Onnea plussasta Scotch

 

Täällä alkoi aamulla kierto alusta, hirveiden kipujen kera... pakko oli jäädä kotiin, ku ei päässy liikkumaan.

Koko viikon olikin ollu menkkatuntemuksia.

 

Onko muille letrojen käyttö vaikuttanut kuukautiskipuihin?

Mulla ei ennen ollu tuntemuksia menkoista ku päivää ennen ku ne alkoi.

 

Ymmärrän tuskakasi Keko, täällä kanssa itketty jo koko viikko ja aamulla vähän lisää. kaikki tuntuu niin epäreilulta.

 

Tämän letro/pregnyl kierron jälkeen vielä yksi kierto ja sitten olisi suunnitteilla eka inssi.

Nämä kaksi kiertoa mennään ilman ultraa.

 

Kaikesta huolimatta oikein mukavaa viikkoa ja karkauspäivää

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onnea Scotch!

Kolmikolle kaikki peukut pystyssä, että nyt tärppäis!

Keko: Pahoittelut :'(

Täällä kolmas letrokierto kp27. Vielä ainakin kolme kiertoa tarkoitus letroilla. Lähete julkiselle on laitettu vähän aikaa sitten. Aukiolotutkimuksessa yritän käydä yksityisellä mielellään jo seuraavan kierron aikana. Fiilikset odottelevat. Kärsivällisyys koetuksella. Tsemppiä kaikille ja aurinkoista karkauspäivää! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onnittelut Scotch! :)

 

Täällä sunnuntain kp32 vaihtui kp1:ksi. Onneksi oli koko viikonlopulle mukavaa tekemistä, niin ei ehtinyt harmitella...

 

Letrot ei ole mulla vaikuttaneet menkkakipuihin. Elleivät sitten kivuttomampaan suuntaan. Mutta ovulaatiokipu tuli mulle ihan uutena asiana. Se vasta onkin elämys.  :wacko: Suurin osa ei käsittääkseni sitä juurikaan tunne, mä taas lamaannun kivusta lähes täysin.

 

Mulla oli suunniteltuna kolme Letro-kiertoa, jotka nyt on tuloksettomina lusittu... En itse asiassa tarkkaan edes tiedä, mitä seuraavana olisi vuorossa. Lääkäri puhui kuukausi sitten, että jos ei nyt tärppää, niin sitten lähete julkiselle puolelle. Miehen kanssa mietittiin, että voitaisiin ottaa nyt yhden kierron verran taukoa ja tutkituttaa miehen tilanne. En tosin tiedä, onko mulla mitään mahdollisuuksia luomukiertoon... Kunhan saan lääkärin puhelimen toiseen päähän, niin selviää jatkosuunnitelmat tarkemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tääl menos tänää kp 26 menkkoi ei näy ja tein jonkuu one step raskaustestin ja negaa näytti.

Onko kellään kokemusta tuosta testistä?

Ovulaatiosta ei oo mitää havaintoo millon ollu.

Eli dpo päivistäkään ei ole tietoa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onnea Scotch!

 

Ja harmi, Keko ja Tivolissa.

 

Mennäänkin Mariellan kanssa samoissa päivissä, kp 26 tänään täälläkin. Tuosta testistä mulla ei ole kokemusta. Testasin just taas negan, alkaispa menkat niin voisi soitella lääkäriin ja sopia inssistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monilla onkin alkanut uusi kierto, toivottavasti uusi olisi the kierto :)

 

Vuoto on ollut taas yllättävän niukkaa, en tiedä johtuuko letroista vai lugeista. Aika seuraavaan folli ultraan varattu ensi viikon perjantaille. Huonosti osuu viikonloppu just siihen, mut toivottavasti h hetki olisi vasta maanantaina. Lääkäri määräsi jo ennalta kaksi Bemfola kynää pistettäväksi ensi viikolla to ja pe letrojen lisäksi. Onko kellään kokemusta kyseisestä lääkkeestä? Ilmeisesti saman tyyppinen kuin puregon. Viime kierrossa pistin vain yhden Bemfolan ja sekin yhdessä letrojen kanssa tuotti follin. Ihmettelen vaan miksi niitä pitää nyt ottaa kaksi :o voikohan se vaikuttaa jotenkin munasolun laatuun? Netistä löytyy tosi vähän muiden kokemuksia Bemfolasta.

Edited by Keko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pahoittelut ja tsempit kp1:n kohdanneille. Se tuntuu aina niin erityisen kurjalle ja turhauttavalle kiertovaiheelle.

 

Bemfolasta en muista kuulleeni aiemmin ollenkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menkat alkoivat viime yönä kera kipujen :( ja samalla yk 10.

Juuri äsken varasin aukiolotutkimuksen ensi viikolle kiertopäivälle 7. Viime kierrossa se siis peruuntui viime hetkellä. Aiemmin täällä kyselin positiivisia seuraamuksia aukkarista ja olihan niitäkin. Nokka siis kohti uutta kiertoa ihmettä kovasti toivoen.

Tsemppiä ja aurinkoista päivää kaikile! Lähenkin tästä ulkoilemaan ja kaverille kahvittelemaan. Vapaapäivä <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keko, mulle määrättiin myös viime kierrossa Bemfola-pistos. Olin pistänyt Gonal F:ää ja lääkäri sanoi, että Bemfola on vastaava, mutta kerta-annoksena. En kyllä tiedä sen enempää vaikutuksista. ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oliks täällä muilla luget pitkittänyt kiertoa? Minusta tuntuu, että on nyt kyse siitä, kun kp 31 lähti tänään käyntiin ja eilen odottelin menkkoja alkaviksi. Keskiviikkona testasin negan ja pe lopetin luget kun satsi loppui, enkä negan takia lähtenyt niitä hakemaan lisää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ootko testannu nyt raskaustestillä?

Kokemuksii ei lugeista oo

Teroluttei oon käyttäny ja ne ei oo pitkittäny omaa kiertoo vaan menkat alkaa normaalisti vaik terojen läpi jos oma kierto on terojen aikaan loppumas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiapsa: Ainakin mulla luget viivästytti menkkoja. Neljän lugekierron kokemuksella mulla yleensä kuukautiset alkoi 2 pv viimeisestä lugesta. Viime kierrossa taisi odotuttaa peräti 4 pv.

Edited by Kolmikko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mariella, en oo nyt testannut kun ei oo yhtään kotona, eikä ole niin paljon uskoa asiaan että lähtisin lisää hakemaan.

 

Kolmikko, tää on varmaan sitten samaa. Mutta mua vähän kummastuttaa lääkärin ohjeet asiasta, sanoi että syö menkkojen alkuun asti, mutta turhaan sitä kai kiertoa pitkittää vielä enemmän kun se muutenkin on ollut sopivan pituinen. Siksi lopetin ne itse ja itseasiassa kaksi viimistä päivää käytin puolikasta annosta unohteluiden vuoksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiapsa: Mua ihmetytti ekassa lugekierrossa sama kuin sua. Lääkäri sanoi suunnilleen samat ohjeet kuin sulle eli melko epäselvästi. Pari ekaa kiertoa käytin 14 pv ja sitten vaihtui lääkäri ja puolitettiin annos ja kuuri tiivistyi 10 päivään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omanapaista tilitystä: Kp4 ja neljäs letrokierto. Mieli jotenkin niin allapäin. Lähipiiriin syntyy vauvoja, yritys on päätetty aloittaa innokkaana tms. Yleensä otan tuon kaiken vaan että kiva homma, muiden ei ole minulta pois, mutta nyt tympäsee/ahistaa/kiukuttaa/surettaa vietävästi oma kohtalo, junnaaminen. Silti tiedän, että jotenkin tämä on käännettävä jälleen... Välillä vaan niin ketuttaa! Toisaalta ei se murehtiminenkaan valitettavasti auta. Paljon vaan muuta ajateltavaa ja tekemistä, niin sillä eteenpäin. Ja ennen kaikkea ensin kunnon yöunet viime yön työvuoron jälkeen. Kyllä se vielä meillekkin kaks viivaa tulee! Kiitos ja anteeksi avautumisesta ja voimia kanssa kuumeilijat! Ke aukkaria odotellessa.

Edited by puuttuva palanen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puuttuva palanen, välillä vaan pitää raivota ja ryvetä tuossa, hyvä kun päästät sen ulos ainakin täällä! Mulla oli (taas) tänään tämmönen päivä ja asiat meinas mennä niin väärään suuntaan, että kaveri tuli tänne onneksi takomaan järkeä päähän. Nyt hyvät yöunet sinnekin ja huomenna on taas uusi päivä, ehkä se on vähän parempikin :). Tuut sitten kertomaan aukkarin jälkeen miten meni! Toivottavasti lääkärin katossa ei ole sellaisia valaisimia joiden "koppa" heijastaa just siihen kohtaan missä lääkäri ränklää ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippa kaikille!!

Oli kiva lukea, että tästä lääkkeestä on joillekkin apuakin ollut :)

Olen uusi tällä sivustolla, joten menee hetki aikaa tulla tutuksi.

Taustoja sen verran, että olen 26 ja mies 38. Yritystä takana vähän reilu 2,5v, eikä minkäänlaista plussaa ole näkyny. Tutkimuksiin mentiin reilun 1,5v. yrittämisen jälkeen eikä kummastakaan mitään selittävää tekijää löytynyt. Minulla ylipainoa, joka tietenkin voi vaikeuttaa asiaa mutta en tiedä voiko se yksin aiheuttaa tämän..

Ensimmäinen polikäynti laittoi rullat pyörimään ja meille ehdotettiin heti IUI:tä koska yritystä takana jo 2v., halusin kuitenkin vielä vähän aikaa odotella josko saisin painoa tippumaan ja myöhemmin sitten hoitoihin. Sain hyvin vähän tiputettua painoa, mutta haluttiin kuitenki hoitoihin lähteä. Painoa ei missään vaiheessa ole ollut niin paljoa, että olisi estänyt hoidot.

No nyt tilanne se, että toinen kierto Letrozoleilla. Ensimmäisessä kierrossa söin vain letroja 1x1 kp3-7, ovulaatio oli selkeä. Tärppiä ei kuitenkaan tullut.

Toinen kierto letroja samalla kaavalla. Tarkistusultrassa kp10 näky lääkärin mukaan yks 16mm follikkeli. Määräsi inssin heti parin päivän päähän, joka tuli itelle aika yllättäen :D Perjantaina siis käytiin ensimmäisessä inssissä, jossa sitten oliki jo 22mm folli.. Voiko se kasvaa oikeesti kahdessa päivässä 6mm? No joka tapauksessa lääkärin mielestä oli oikea aika tulla, samalla pistettiin Pregnyl irrotuspiikki.. Ainoa harmituksen asia oli se, että miehen näytteessä oliki tällä kertaa vähän liian vähän siittiöitä :( tosin liikkuvuus oli hyvä.. Aikasemmassa näytteessä ei ollut mitään vikaa. Ohjeeksi saatiin "seurustella" vielä kotona ja varmuuden vuoksi seurusteltiin pariinki otteeseen ;)

Nyt siis piinaillaan se lähes 2vk ja sormet ristissä toivotaan parasta.

PS. Onko täällä muita, joilla inssin jälkeen vuotanu verta? Onko se normaalia? En hoksannu kysyä polilla siitä.. Mulla tuli sinä päivänä vähän ja seuraavana päivänä tuli rusehtava verihyytymä, mutta ei enempää.

Huhhuh.. Tulipas tekstiä! Kiitos jos jaksat lukea loppuun asti.. :D

Edited by Ruusulilja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tervetuloa Ruusulilja! :)

 

Luulisin, että inssin jälkeinen tiputtelu on ihan normaalia, meille ei olla vielä sitä tehty, mutta aukkarissa sen katetrin laiton takia multakin tuli vähän vuotoa.

 

Tsemppiä teille! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Kiapsa! Onneksi tämä palsta on olemassa kun aina ei miehelle tai parille ystävälle jotka siis aikahyvin kartalla asiasta viiti purkautua. Nyt jo hyvin nukutun yön jälkeen fiilikset positiivisemmat :)

Tervetuloa Ruusulilja ja paljon plussatuulia sinne sekä pinnaa piinailuun!

Edited by puuttuva palanen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.