Toivoako

Letrozol ORION 2,5 mg - kokemuksia?

1064 posts in this topic

Puuttuva palanen, me ollaan yksityisellä. Silloin oli takana vuosi yritystä kun hakeuduttiin hoitoon, kolme letrokiertoa söin joiden jälkeen lääkäri suositteli Menopuria ja väläytti inssin mahdollisuutta. Päätettiin kokeilla kumpaakin yhdessä ja jos tää ei onnistu niin ehkä haluaisin seuraavan testata vaan piikeillä ja sit ehkä uudestaan inssiin myöhemmin. Aukkari ja verikokeet mulla tehtiin ekan letrokierron aikoihin, nyt ei enää ole ollut muuta kuin seurantaultria.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mites te inssin läpikäyneet, oliko kipuja sen jälkeen? Itse inssihän oli tosi nopea ja tuntui ilkeeltä muutaman sekunnin, mutta iltaa kohden tuntuu alavatsa oudolta ja jomottaa vähän sieltä täältä eikä uni tule. Voihan se olla nyt vaan lääkkeiden ja ronkkimisen yhteisvaikutusta, mutta inhottavalta tuntuu :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ole aikaisemmin ollut mitään oireita nyt kuitenkin toissapäivänä tehdyn inssin (4. inssi mun historiassa) jälkeen vuosin yllättäen ihan verta (!) ja jonkin verran jomotteli. Ei kuitenkaan niin, että olisin särkylääkettä ottanut. Toivottavasti sulla Kiapsa kipuilut hellittivät ja sait nukuttua ihan hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos peukuista kaikille! :) Mulla takana3 letrozolkiertoa ja nyt sitten kokeiltiin letroilla+inssillä. Sain myös keltatauhashormonia limakalvon ylläpitämisen tueksi kun osasin pyytää. Mulla ollut sitä tiputtelua monta päivää ennen menkkoja. Mitään seurantaultraa kummempaa ei inssiä ennen tehtY ja julkisella ollaan. Inssipäivänä mulla oli paineen tunnetta vatsalla oikeestaan koko illan. Muuta oiretta ei tullut! Täällä onkin nyt paljon samoissa inssijännäilyssä meneviä! Sormet ristissä täällä kaikkien puolesta! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannie, kiitos, kivut helpottivat kun siirryin sängystä pyörimästä sohvalle ja sain hyvä asennon :D

 

Tosiaan aika monta inssiä nyt ollut samaan aikaan täällä, kaikille tasaisesti sormet ristissä! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ihmeitä.tääl kierto menos 20/24-26. 2 edellist kiertoo ollu 26.hymynaama pamahti kp11 aamul et saa nähä millo menkat alkaa.plussaan en usko.oireita ei oo mitää.terolutit menee.harjotuksii oli kp 9 ja 11 illal.tää kierto menty varsin rennosti.ei vaa jaksa ottaa paineita ja seksikään ei maistu

Edited by Mariella81

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ekan inssin jälkeen oli alavatsassa sellainen olo kuin sinne olisi työnnetty ilmaa monta litraa. Tässä tokassa inssissä ei ollut enään sitä tunnetta,eikä oikeen muitakaan tuntemuksia.

 

Täällä ois dpo6, eikä oikein mitään tuntemuksia ärtyneisyyttä ja kovaa väsymystä lukuun ottamatta. Taitaa johtua lugeista. Pregnyligin on melkein jo poistunut r testin mukaan, tänää piikistä on 8 päivää ja hyvin hyvin hento viiva tuli testiin, niin että sen juuri näki. Oli pakko testata että onko poistunut, ja melkeinpä se jo onkin :)

 

Onko teille sanottu mitään että voisiko lugeja ottaa myös suun kautta Välillä? Me ollaan menossa pääsiäiseksi mökille,ja siellä on vähän hankala ahtaassa vessassa laittaa lugeja. Viimeksi kun lääkäriltä kysyin että voiko ottaa suun kautta niin en saanut lupaa :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huh, enpä ole hetkeen aikaan käynytkään täällä! Tsemppia ja plussatuulia kaikille!!

 

 

Meillä oli 10.3. viimeinen käynti yksityisellä puolella, mieskin oli mukana kuuntelemassa. Heti tuon käynnin jälkeen iski oikein kunnon flunssa/influenssa ensin muhun ja sen jälkeen mieheen, joten on ollut aika hiljaista nyt tällä saralla. Pyysin lääkäriä vielä ultraamaan ja tsekkaamaan, olisiko mulla mitään toivoa ovuloida tällä kierrolla (nyt olen siis ilman Letroja ja silloin oli kp 12) ja tulos oli hyvin selkeä: mitään ei tapahdu, jos ei ole Letroja auttamassa. :girl_mad:  Eli sairastaminen mahdollisen oviksen aikoihin ei haitannut siinä mielessä... 

 

Kp 15 alkoikin sitten yhtäkkiä vuoto. Ei mitään niin runsasta kuin menkoissa, mutta kuitenkin ihan selkeää vuotoa. Todella hämmentävää. Soitin sille gynellekin asiasta ja sekin oli vähän ihmeissään. Totesi vain, että hormonitasapaino on nyt vaan vähän sekaisin. Vuoto jatkui pienenä kokonaisen viikon! Nyt on sitten kp 10. Kai. Aloitin uuden laskemisen näistä "menkoista". Vaikka ihan yhtä tyhjän kanssa toi laskeminen nyt on...  :girl_sigh:

 

Julkisella puolella on gynen mukaan 3 kk:n hoitotakuu. Eli jossain vaiheessa sen ajan sisäpuolella pitäisi päästä taas askel eteenpäin. Yksityisen puolen lääkäri arveli, että ensimmäisinä asioina testataan mies ja tehdään mulle aukiolotutkimus. Ja koska luomuovista ei ole odotettavissa, varmaan Letrot jatkuvat taas. Eli enköhän pyöri tässä keskustelussa vielä jonkun aikaa  :P  Nyt toivon vaan, että sieltä julkiselta puolelta oltaisiin mahdollisimman pian yhteydessä! Ettei tarvitsisi 3 kk odotella  :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei! Ajattelin liittyä joukkoon, sillä minullekin on määrätty letrozolet ensi kierrosta alkaen. Luin koko ketjun läpi, kun hain tietoa lääkkeestä, ja täällä tuntuu olevan ihanan kannustava ilmapiiri :) Luin koko 40 sivua kertarysäyksellä, joten pahoittelen, nimimerkit eivät vielä jääneet kunnolla mieleen.

 

Omasta tilanteesta sen verran, että meillä on lapsen yritystä takana kaksi vuotta, ja nyt ollaan vihdoin pääsemässä alkuun tutkimusten ja hoitojen kanssa. Minulla on todettu monirakkulaiset munasarjat, tosin ainakin tässä kuussa näkyi ultrassa ovulaatio. Tässä kuussa tehtiin myös putkien aukiolotutkimus, ja minun osaltani kaikki näyttää kai melkoisen hyvältä. Miehellä puolestaan on kiveskohju, ja odottelemme siemennesteanalyysin tuloksia. Odotan loppuviikolle alkavaksi menkkoja, ainakin olo on ihan sen mukainen. Toivon, että saataisiin miehen tulokset pian, että tietäisi, millaisiin hoitoihin joudutaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keko, ehkä vaan yrittäis laittaa luget jos lääkäriltäkään ei tullut puoltoa asiaan :/

 

Tinhi, toivottavasti saatte asiat eteenpäin!

 

Täällä vaan odotellaan, dpo 5 menossa eikä minkäänlaisia tuntemuksia... Rinnat on vähän arat, mutta uskon että on vain lugeista johtuvaa tällä kertaa. Viikko pitäis nyt vielä ainakin malttaa ennen kuin testaan, en ole pregnylin poistumistakaan kokeillut kun en halua nähdä väärää plussaa :s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keko: Olen aina ottanut luget alakautta. Ens kierrossa taas saan niiden kanssa räpeltää. Huoh. En mitenkään innolla odota, kun vaikuttavat mulla mielialaan.

 

Luomukierto meneillään noin puolivälissä, enkä ole ovista bongannut. Se oliskin nyt eka kerta koko yrityksen aikana, jos en saa plussaa tikkuun. Ei ole kyllä mitään tuntemuksiakaan... Saas nähdä.

 

Alise, tervetuloa.

 

Tsemppiä piinailijoille!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aurinkoista huomenta kaikille.täällä kierto 23/26 ja nega testattu.nyt ootellaan menkkoi ja seuraavaan kiertoon letrot.sairastuin flunssaan tässä ja olo on jo valmiiksi aivain kaamea ja vielä menkat tähän päälle.seuraavassa kierrossa en aijo tikuttaa kun omakohtanen kokemus et se luo tressiä.aliselle tervetuloa mukaan

Edited by Mariella81

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lugeissa on nyt ollut jotain toimitusvaikeuksia ja sain silloin inssissä reseptin myös Lutinus-nimiseen samankaltaiseen valmisteeseen. Onko tuttu? Otin sitä nyt kun Luget loppu eikä niitä ollut apteekissakaan. Tämä Lutinus oli 21 tablettia/35€, eli sinäänsä halvempi tulevaisuudessa kuin Luget, jotka oli 30/20€, jolloin laitoin niitä neljä päivässä, tätä laitetaan vain yksi asettimen kanssa. Saas nähdä tuleeko erilaisia oireita... Muoks: Lutinusta laitetaankin kaksi päivässä, onneksi tulin vielä lukeneeksi ohjeistuksen kun apteekissa ei kerrottu siitä.

Edited by Kiapsa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä sain pyytämällä ekaa kertaa nyt keltatauhashormonia ja pähkinäallergian vuoksi just noita lutinuksia. Lääkäri kyllä meinas olla kirjoittamatta ja moneen kertaan sanoi ettei kannata turhaan syödä. Sanoi että pakkauksessa käyttöohje mut kun niitä perjantaina hain, eipäs ollutkaan. :/ Maanantaina ja tiistaina en saanut klinikalta ketään kiinni ja keskiviikkona sitte alkoikin menkat kauheen migreenisäryn kanssa, siis kp23 ja tasan viikko inssin jälkeen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ens kerralla ehkäpä jo sitten ovat myöntyväisempiä näihin lutinuksiin.. Minä päivinä te muut ootte syöneet lugeja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä menossa 27/26 ja aamulla laitoin jo siteen kun yleensä lorahtaa mut vielä ei oo näkyny.oon kyl kauheessa flunssassa et ilmeisesti kroppa iha sekaisin.

Lämmöt oli jo tipahtanu 36,8 mut nyt kipeenä ollessa noihinkaan ei voi luottaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huggis aika lyhyt luteiini vaihe siulla tuos kierros oli.miul on loppukiertoo varten määrätty terolut keltarauhas valmiste.ens kierrossa letrot ja terolut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huggis, mulle on määrätty luget kolmannesta päivästä inssistä alkaen 7 tai 10 vuorokauden ajan aamulla ja illalla. Eli siis kun inssi on ollut perjantaina, oon aloittanut luget maanantaina aamulla.

 

Kummallista toimintaa kyllä sun klinikalta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tervetuloa alise!

Mitä muille kuuluu?

On: Kp26, pieniä alamahan tuntemuksia toispuolisesti, palelee... Arvelen kuitenkin menkkojen pian alkavan. Olen jo henkisesti valmistautunut uuteen kiertoon ja ensi viikolla onkin jo sitten eka julkisella käyntikerta. Toivottavasta hommat pyörähtävät pian siellä käyntiin ja eteenpäin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla taas Luget on määrätty alkamaan odotetun hedelmöittymisen seuraavana päivänä, esim. nyt kun inssi oli torstaina niin lääkkeet alkoi perjantaina. Mitään määrää tai lopetuspäivää ei puhuttu, viimeksi lopetin kierron lopussa kun olin testannut pari negaa ja odotin vain menkkojen alkavan.

 

Täällä vaan odotellaan ja odotellaan. Torstaina kaksi viikkoa inssistä, jolloin voisi testata. Ei ole oikeastaan minkäänlaisia fiiliksiä, tai toisaalta jotenkin oletan inssin takia olevani raskaana (koska sitä toki toivoo, että olisi onnistunut), mutta silti tiedän menkkojen alkavan. Koitan vaan olla hyvin mielin ja vaikka tämä onkin koko ajan mielessä, niin suurimman stressin on saanut onneksi jätettyä taka-alalle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitenkäs teillä naiset on hoidot vaikuttaneet painoon? Mulla selkeä noususuhdanne, +5kg tähän mennessä. Kääk. Ihan yllätyin kun vaa'alla kävin. Yhtäkkiä taas oli 2kg tullut lisää ja nyt luomukierrossa. Väittäisin, että hormoneilla on jotain tekemistä asian kanssa. No eipä enää ainakaan laihaksi sanota. Plääh. :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä alko uus kierto ja letrot alotettu.tänään siis kp1 ja 1tpl letroi menee kp 1-5.miulla paino nyt pysyny aloillaan mut kyllä tuo noussu on.loppukiertoon terolutit avuksi.tämän kierron jälkeen letrotauko ja terolutit vaan yksikseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pahoittelut mariella ja etenkin tsemppiä tähän uuteen kiertoon!

 

Lugeista tai Lutinuksesta vielä sen verran, että mullehan määrättiin vaan suoraan ilman mitään ongelmia puolin tai toisin, kierto siis on ollut aina normaali. Painoa on saattanut tulla jonkin verran, en ole mitannut muttei näykkään kummemmin (on jo omasta takaa :D). Ekoista Lugeista tuli paha turvotus pariksi päiväksi, mutta toistaiseksi sillä on selvitty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oon kahen vailla otanko huomenna enää letroja.tänään tuli niin järkyttävä olo yhes vaihees et meinas taju mennä

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.