Toivoako

Letrozol ORION 2,5 mg - kokemuksia?

1064 posts in this topic

Tervetuloa Letrokerhoon anjusha :) Mullahan vaihtui kierto vasta kp42 ennen ku pääsin aloittaan Letrot. Tais vähän jännittää :D

 

 Ja kiitos ultratsempeistä! :)

 

dansku: Joillakin ei näy vielä tuossakaan vaiheessa, mutta suurimmalla osalla taitaa näkyä edes haalea plussa. Minä plussasin miehenkin silmiin näkyvän haamun dpo13.

Share this post


Link to post
Share on other sites

anjusha, tervetuloa mukaan :) Toivottavasti Letrot tepsii

 

wii, ai että silloinkin vielä vasta haamu. No voi että, mä en kestä tätä odottelemistä millään  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Joo, mutta mullahan oli kemiallinen raskaus eikä viivat lähteneet koskaan kunnolla vahvistumaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Anastacia eli ovistestin plussan riippumatta ei ollut ovista? Ei hemmetti, just kun ajattelin että kyllä se siitä, kun lappuisilla lukee että plussa :-D Näköjään on sekin sit vielä monimutkaisempi kuin luulin. Oliko silloin muuten samat ovisoireet kuin yleensä vaan jäikö pelkästään irtonutta munaa puuttumaan?

Joo, Clear Bluen digitesti antoi plussan ja silti ei ollut ovista. Pistin silloin palautetta CB:lle ja sain uusia testejä. Mutta meni luotto niihinkin silloin.

Aikaahan tuosta on mennyt jo sen kolmisen vuotta, että oireista en mitään tähän hätään muista ja vanhoja päiväkirjojani en jaksa etsiä. FF:n mukaan on ollu jotain ovikseen viittaavaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wii, luomuna mennään IVF hoitoon asti eli ei tehdä inssejä. Enkä kyllä ole edes kysynyt tai ehkä edes haluaisikaan. Kolme nyt tehty ja 2 viimestä onnistu lääkärin mukaan hyvin ja ajoitus nappiin niin en jaksa oikeen uskoa, että niillä tärppäis. Kuten mahkuja luomaplussaankaan ei taida kauheesti olla...

 

Mä testasin dpo 11 puhtaan negan ja dpo13 selkeän plussan tuosta mun pullanmurusta.

 

Ovistestejä en oo juurikaan tehnyt, joten niistä ei kokemusta. Raskaustestejä viimeisen kahden vuoden aikana mennyt sitten senkin edestä :D :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Anastacia okei, no sitten on vaan toivottavaa että siinä tapahtuu jotain muutakin kuin että kirvelee kun ovistikku antaa plussaa. Mulla on ens kuussa progesteroni-verikoe, josta voi sitten nähdä onko muna tosiaan irtonut, lääkäri sanoo. Saapi sit nähdä  :girl_sigh:

 

@Sametti, että niin lähekkäin voi kuitenkin niin erilaiset tulokset olla  :D Mä jotenkin kuvittelin että se tulos muuttuis ihan pikkuhilja haamusta kunnon plussaan. No, ehkäpäs onkin sitten vielä toivon pisara löydettävissä tässäkin kierossa  ^_^

 

@wii miten sun ultra meni?  :) Pidin sulle peukkoja että kaikki hyvin!

Edited by dansku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä syöty tänään vikat pillerit Letroja, kuudes kierto näillä. Sit täytyis alkaa ovista bongailemaan.

 

Joku kyseli, että miten Letrojen aikaan on ultrattu. Mulla ultrattiin ekassa kierrossa ja kun tulos oli halutunlainen niin ei sitten muissa enää ultrattu. Nyt kuudennella kierrolla on ultra, mutta tässä välissä oli yksi keskenmeno niin josko sitä varten sitten.

 

Sivuoireistakin joku taisi kysellä. Itsellä oli pahimmat oireet ekassa ja tokassa kierrossa. Siitä ne on pikkuhiljaa kierto kierrolta lieventyneet. Kierrossa mistä raskauduin oli niin lievät sivuoireet, että ajattelin, että pillerit eivät ole lainkaan tepsineet. Tässä kierrossa myös ovulaatiokipu oli aivan olematonta ja luulin senkin jääneen tulematta. Yllätys oli melkoinen ku rt näyttikin plussaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos tervetulotoivotuksista :)

 

Meillähän tosiaan esikoinen sai alkunsa Femareilla, 4. OI:sta. Tosin heti ensimmäisestä Femar-kierrosta. Ensin mentiin kolme kiertoa Clomeilla, joilla ei saatu kunnon vastetta aikaan. Seurantaultra oli joka kiertossa, lähinä ton Clomien toimimattomuuden ja lopulta Femariin vaihdon vuoksi. Tällä kertaa oli puhetta, että jos vaste on ok, ultrataan yhdessä tai kahdessa kierrossa ja sen jälkeen voidaan mennä ultraamatta. Femareista ei mulle edellisellä kierroksella tullut mitään sivuoireita. Saa nähdä mitä huomenna alkavat Letrot saa aikaan.

 

Mymmelille tsemppiä oviksen bongailuun!

Edited by anjusha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä aloin tänään popsimaan toista Letro-kuuria. Saadaan jännitellä anjusha sun kanssa samaa tahtia. :)

 

Anjusha, mitä tarkoitat kun mainitsit, että kunnon vastetta ei clomeilla tullut? Eikö siis ovulaatiota tullut lainkaan vai mitä tarkoittaa kunnon vaste? Ihan sillä, että osaan seurailla omaa kroppaani. Että miten tämä Letrozol vaikuttaa ja minkälainen vaste on. Pidän peukkuja, että vaste Letroissa on sulle sama kuin Femarissa oli. :) tsemppiä ja ilmoittele miten menee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sametti: Aivan :) En tosiaan tiedä että onko tuossa sairaanhoitopiirikohtaisia eroja vai onko erot vaan julkinen vs. yksityiinen

 

Onpas meitä nyt tosiaan paljon, joilla on Letrot käytössä! Toivottavasti tää on meillä kaikilla se vauvan tuova kierto :)

 

Mulla oli tosiaan eilen ultra. Maanantain ultrassa näkyneestä neljästä follista kolme pienintä oli pysyneet pieninä, isoin johtofolli oli kasvanut ja oli nyt 16mm :) Ovista odotellaan siis loppuviikkoon :)

Edited by wii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Littis jee, jännäily seuraa! Ja kiitos tsempeistä :)

Noista Clomien vasteista. Kolme kiertoa tosiaan mentiin niillä. Yhdessä kierrossa (2.kierto) ei kasvanut follikkelia ollenkaan, kierto jäi ovuloimattomaksi. Kaksi muuta kiertoa (1. ja 3. kierto) follikkelit kasvoi tosi hitaasti, vaikka annos tuplattiin välissä. Molemmilla kerroilla seurantaultrassa kp11-12 follikkelit 9-10mm ja ovistesti näytti plussaa vasta kp20 jälkeen. Ovikset tapahtui siis myöhään. Vertailun vuoksi vielä: Femar-kierrossa seurantaultrassa kp13 näkyi 17mm johtofollikkeli ja ovisplussa kp17, vaste siis selvästi parempi.

 

Jee, wiin follikkelille :)

Edited by anjusha

Share this post


Link to post
Share on other sites

^No olipa eroa! Mietin vain omaa tapaustani onko vaste ollut hyvä. Mulla oli viime kierrossa todennäköisesti vähän pienempi kp13 aikaan (15mm, jos gynen laskeskelut follin koosta meni oikein), ja ovis kp 17. Saas nähdä, mitä tämä kierto tuo tullessaan. :)

 

Ja wiille hyviä oviksen hyödyntelyjä. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko jollain liittynyt tiputtelua Letroihin? Ekassa Letro-kierrossa mulla esiinty tiputtelua pillerien syömisen ajan mutta nyt kuudennessa kierrossa on ollut enemmän ja vähemmän tiputtelua monena päivänä. Melko rasittavaa. Ja kuukautiset on Letrokierroissa kestänyt sen kaks, max kolme päivää kun ennen ne kesti vähintään viisi päivää.

Ensi keskiviikkona on ultra. Toivottavasti ei enää silloin tiputtelisi. Ei kai se kohdun limakalvokaan kasva jos koko ajan tiputtaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mymmeli, mulla ei ole ollut koskaan sellaista tiputteluvuoto mutta menkat olivat kyllä varsin ihmeellisia. Ne vaan alkasivat ilman mitään oireita ja olivat hyvin niukkaat ja lyhyet. Yleensä kun on ensin vatsa kipeä koko päivä, niin voi varautua että nyt se kohta taas alkaa, mutta niitten kanssa ne tuli ihan salaa. 

 

Kannattaa kyllä kysyä lääkäriltä siitä tiputtelusta. Ymmärsin, ettei se ihan haluttu tulos ole, että koko ajan tulee jotain. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heips, taidanpa miekin liittyä joukkoon.

Meillä vaan hieman erilainen tilanne kuin valtaosalla täällä mukana olevista. meillä yritys alkamnut jo 2010 ja clomeja syöty 2011 viisi kiertoa, 2011 myös tehty 3 inssiä. 2012 siirryttiin IVF/ICSI-hoitohin joita tehtiin aluksi neljä jonka jälkeen oli pari vuotta hoitotaukoa. Tauon aikana 2014 spontaaniraskaus josta kuitenkin kkm. Sen jälkeen tehty vielä 2015 vuoden alussa yksi ICSI. Nyt olemme lahjasolu/-alkio jonossa. Lääkärikäynnin yhteydessä sain kuitenki letrot testattavaksi ajatuksella etti siinä mitään ainakaan menetä. Miulla taustalla hankala endometrioosi ja letrojen pitäisi olla sen puoleen sopivammat kuin esim clomit (letrot vaikuttavat jotenkin endon häiritsemään entsyymitoimintaan positiivisesti ja ovat paremmat kohdun limikselle kuin clomit, jotka sitä päinvastoin ohentavat). On siis kokemusta jo koko hoitokavalkaadista.

Letroja siis kokeillaan koska miulla putket auki, joten raskaus on mahdollinen periaatteessa.

 

Letroissa on menossa eka kierto. Popsin niitä heti alkukuusta kp2-6. Kp10 oli ultra jossa limis 11mm ja johto folli 21mm. Lääkäri oikein toiveikas koska vaste hyvä. Clomeilla ei ovulaatiota koskaan tullut. Seuraava seurantaultra tammikuussa eli 4kk:n kohdalla.

 

Nyt siis piinapäivät menossa :)

 

Olen herkkä hormoneille ja letrotkin jotain oireita aiheuttavat, mutta aika vähän kuitenkin verrattuna siihen mitä on aiemmin kokenut.

Kuumia aaltoja, itkuisuutta, synkkää mieltä, pahoinvointia, huimausta, kuivat limakalvot, jne. on nyt letroista tullut.

 

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti ^_^  Luin noita aikasempia postauksianne, mut eiköhän sitä kohta pääse mukaan kuka missäkin vaiheessa on menossa.

Se jäi noista mieleen kun oli puhe ovistesteistä. Ovistestihän mittaa vain hormonimäärää joka mahdollistaa ovulaation tapahtumisen. Eli ovisplussa on yhtä kuin hormonihuippu joka mahdollistaa oviksen, se ei siis takaa ovulaation tapahtumista. Ovisplussan voi siis saada testiin vaikka ovista ei olisikaan. Kuin myös ovis voi tulla, vaikka ei testiin ikinä plussaa saisikaan  :huh:

Eli vika ei välttämättä testissä, vaan naisen kroppa on sen verran mystinen tapaus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tervetuloa Heluna! Teillä onkin pitkä tie takana, toivottavasti se saa vielä onnellisen päätöksen, mahdollisimman pian tietenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mymmeli 85

Söin kaks kuurii letroja ja sit alko 16 päivän tiputtelu vuoto.se oli rasittavaa.enää en ikinä syö letroja.

Viimoset letrot soin syyskuun 23 päivä alkaen ja menkat oli silloin.sit oli taukoo muutama päivä ja alko tiputtelu.limakalvot vuoti ja olin kuiva kun mikä.jouduin käyttämään vagisan voidetta.

Tiputtelu päättyi 16 päivän päästä ja samaan aikaan siis käytin voidetta kun vuoto ei tullu kohdusta.

Nyt on menossa kp 8 ja odotan ovista.

Sen potäisi olla näinä päivinä.

Kierto ollut nyt 21 pitkä ja tunnin päästä testaan mitä digi sanoo.

Aamulla tein liuskatestin ja siihen tuli vaaleanpunainen mikä oli kuitenkin tumma mutta ei käsittääkseni plussa.tosin en oo plussaa saanu ovistestiin ikinä.

Nyt on limat sellasii et on ovisaika ja alaselkä kipee.

Tiistaina ois ultra kp 10 kohalla mutta taitaa olla myöhäistä kun mun ovikset mänee ohi super nopeesti.mut nyt on normi meininki.terolutit tukena ja syön niitä nyt kokoajan vaikka ovis ei oo tullukkaan.

Tämä lääkärin määräys.

Söin aikoinaan 2005 vuonna terolutteja kp 5-15 ja siintä kierrosta raskauduin.

Jos syön kp 15-25 niin ei oo mitään vastetta koko lääkkeellä vaan se täytyy aloittaa aijemmin eikä oo mulla vaikuttanut ovikseen.

Samalla jos sais sitä luteenivaihetta tuettuu.

Olen aina plussan kp 21 kohalla.siis raskaustestiin.

Nyt en odota edes tältä kierrolta mitään lähinnä seuraan tarkasti kiertoani koska viimonen puolvuotta ollu yhtä tuskaa joten parempi ettei edes odota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Littis, anjusha ja sametti, kiitos :give_heart:  Toivotaan mein kaikkien onnistuvan.

 

mariella, toivottavasti ovis tulee ja pääsette tositoimiin  :pupu_1:

 

Toivottatavasti säästys noilta pahimmilta limakalvo ongelmilta. Kuivaa on kuitenki ollu. Jopa sillon ku piti olla oviksen aika. Ultrapäivänä lääkäri innoissaan kehottaa olemaan aktiivinen petihommissa, koska ovis on milloin tahansa ja itel ei yhtään sellanen tunne ett olis ovis. Ei limoja eikä haluja. Ois tehny mieli kysyä lääkäriltä ett kuiviltaanko vedellään?

 

Eli ilmeisesti haluttomuus ja kuivat limakalvot kuuluvat asiaan kun letroja syö :girl_mad:  Ne on vaan sellasia juttuja ettei ainakaan helpota tän projektin edistymistä.

 

Koko kierto on ollu muutenkin todella outo tuntemuksiltaan. Melkein koko kierron ajan on ollut sellanen olo että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä! Sen lisäks vessassa saa juosta pissillä kaks kertaa yössä ja päivälläkin usein (toisaalta letrojen takia kamala ummetus).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kans paikat kuivunu tässä Letrokierrossa. Tosin eilen ja tänään ollu kosteampi meininki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nopea omanapa tännekin: Letrot, menopur ja pregnyl tuottivat ovulaation ja kas kummaa, munasolu hedelmöittyi ja jopa päätyi kiinni kohtuun. Eli täällä ollaan raskaana! (Tosi hassua kirjoittaa se.)

 

Onnea siis kaikille letroilijoille yrityksiin! Näemmä PCOS on vain hidaste, ei välttämättä este.

Edited by Mintel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nopea omanapa tännekin: Letrot, menopur ja pregnyl tuottivat ovilaation ja kas kummaa, munasolu hedelmöittyi ja jopa päätyi kiinni kohtuun. Eli täällä ollaan raskaana! (Tosi hassua kirjoittaa se.)

 

Onnea siis kaikille letroilijoille yrityksiin! Näemmä PCOS on vain hidaste, ei välttämättä este.

Onnittelut Mintel  :) Se on aina hyvä kuulla, että hoidot tepsii. Toivottavasti kaikki sujuu ja pysyy  ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.