Kumisaapas

Ristiäislahjat

161 posts in this topic

Poika sai ristiäislahjaksi kummilusikan, kehyksen, muumi aterinsetin, marimekon ruokalapun, myssyn, lampaantaljan, vaatteita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyttö sai:

 

-kirja tytöstä eli tälläinen; http://www.pikkusank...emart&Itemid=28 Mielestäni tuo on aivan mahtava idea :)

 

 

 

On, todella mahtava idea!

 

Mulle tuottaa ongelmia keksiä jotain erilaisia ristiäislahjoja, kun ei aina viittis niitä perinteisiä viedä. Toi kirja pistetään korvan taa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me on annettu kummilapsille: valokuvakansio missä kaiverrukset ja toiselle soiva kolikkopurrki jonka jokaiselle sivulle saa omat kuvat ja lisäksi kannessa oli kaiverrus. Niille taas joiden kummeja emme ole on annettu vaatteita mitä milloinkin vanhemmat on sanonut tarvitsevansa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän poitsu sai ristiäislahjaksi: kummilusikan, vaatteita, lahjakortin, vauvakirjan, taulun, pyyhkeitä, pehmolelun ja kynttilälyhdyn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäinen kummilapsi syntynyt ja ristiäisiä odotellessa. Kävin täältä ideoita katsomassa, mutta koska lapsen äiti on aktiivi tällä foorumilla, niin täytyy varmaan jättää vielä lopullinen päätös paljastamatta ;) Tosin lasten Raamatun hankinta on ollut itselleni alusta asti selvä homma. Vaitoehtoja on vain niin paljon...

 

Meidän perheessämme kaikilla sisaruksilla on ne perinteiset valokuvakehykset saatu kummeilta lahjaksi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin kummilapseni ristiäisissä vajaa vuosi sitten ja silloin kultaliikkeissä kierrellessämme törmäsimme erikoiseen mutta aika kivaan ristiäislahjaan: kastevesi"pulloon". Se oli siis metallinen, ja siihen kaiverretaan lapsen nimi ja syntymäaika, samoin kastepäivä ja sisälle säilötään kastevesi. Hauska idea! Kummilapsi sai lahjaksi myös metallisen käärön, mihin on kaiverrettu nimi ym ja sinne säilötään kastetodistus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Se vaan pitää sanoa noihin "kastetodistusputkiloihin", ideana tosiaan hauska, mutta ainakin mun näkemät kastetodistukset on olleet sen verran tukevaa paperia, että ei niitä tommoseen putkiloon saisi mukavasti rullattua, jos ollenkaan mahtuu. Onkohan noi putkilot lähtöisin jostain ulkomailta, jossa kastetodistus on normaalia paperia vain...? Itse en oikein lämpeä tuolle kastevesipullollekaan (siis se vesihän haihtuu sieltä kuitenkin vuosien aikana ja lopulta jää vain tyhjä pullo muistoksi?).

 

Mun mielestä kummilahjoista lusikka on "paras", meillä ne ovat ihan arkikäytössä (kuten mun äidinkin kohta 60 vuotta vanha kummilusikka, omani valitettavasti hävisi kun olin vasta 2-vuotias :( ) ja lapsista on kiva syödä omalla lusikalla. Muita kivoja lahjoja on tytölle joku koru (semmoinen, joka ei oo ihan vauvamainen, itse oon saanut pienen hopeisen sydämen, kehtaa käyttää vielä aikuisenakin), kehys ristiäiskuvalle, myös lastenastiat on olleet kiva lahja. Poikani sai ristiäislahjaksi vanhan Topeliuksen satukirjan, ihana lahja sekin, vaikkei olekaan mikään perinteinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä annoin kummitytölleni ristiäislahjaksi tinaisen karusellisoittorasian. Siihen sai myös kaiverruksen ja valokuvan :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

meidän lapsi sai nimijuhlapäivänään lahjaksi

 

- kummilusikan

- kultaisen laattarannekorun

- muumisäästölippaan

- muumivalokuvakehyskansion (etusivuna siis kehys)

- pikku prinssi -kirjan

- rahaa

- muumien seikkailu -lusikan

- ja yksi lahja on vielä matkalla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

omia kummilapsia ei (vielä) ole mutta muille lapsosille olen kutonut esim. pipo-tumput-sukat- setin. on vähän persoonallisempaa vaatetta. kovasti on tullut aina kiitoksia.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin kavereiden vauvalle risitäislahjaksi vaatteita. En halunnut ostaa mitään kultasepänliikehärpäkkeitä (kastetodistusputkiloita, tinakehyksiä, soittorasioita jne.), koska minusta ne ovat vain turhaa krääsää. Toisen kaverin vauvalle ostettiin yhteislahjana toisen kaveripariskunnan kanssa leikkimatto, jossa on lelukaaret.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojan toinen kummi on vasta 16-vuotias ja taskurahat ovat sen ikäisellä aina vähissä joten sanoin suoraan että älä tuhlaa rahoja mihinkään kummilusikkaan (sellainen tuli sitten loppujen lopuksi toisilta kummeilta kuitenkin). Hän osti sitten pojalle Tiitiäisen satupuu -kirjan joka oli ollut hänen oma lempikirjansa lapsena, ja lisäksi vielä vauvakirjan kun meillä ei sellaista ollut ennestään. Tosi kiva ajatus minusta ja tuota runokirjaa on jo luettu ahkeraan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä pieni sai kasteristin, valokuvakehyksen, valokuva-albumin, Brion (ihanan :)) puuauton, vaatteita, pienen koristepatsaan, lapsikuvauslahjakortin ja ruokalapun, hopeisen kynttilänjalan, leluja ja rahaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäiselle kummilapselle, tyttö, ostin kultaisen kastesormuksen jossa oli syntymäkuukauden kivi.

 

Toiselle kummilapselle, pojalle, ostimme Eero Aarnion pastilli rahalippaan (http://www.plan.fi/fi-FI/planshop/tuote/?productId=7a7186dc-5acf-489a-964f-9cb100e44223&referringPage=f15c55c6-66a0-49cf-831f-e05544ec8b1e) mustan, ajateltiin että kelpais pojalle isompanakin koristeeksi, ja sinne hieman hilkkuja sisään :)

Samaiselle pojalle pakettiin tuli mukaan myös, englannista tilattu Me to you vauva nalle (tiny tatty) johon sai kirjailtua lapsen nimen ja valitsemansa päivämäärän, niin kirjailtiin siihen ristiäispäivämäärä. (nimi tiedettiin ennakkoon niin oli helppo).

(http://carteblanchegreetings.com/shop/me-to-you/large-personalised-tiny-tatty-teddy.html)

 

Veljen pojalle, jonka kummi tosin en ole, ristiäislahjaksi ostettiin syntymävuoden kolikot. (sai ainakin Postista).

 

Kohta taas tulossa ristiäiset, tytön, jonka kummi en ole, ja alkaa pohdinta.... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän tyttö sai ristiäislahjaksi:

 

*astrologinen tulkinta (me)

*hopeinen kaulakoru (isovanhemmat)

*hopeinen rahalipas (isovanhemmat)

*100€ rahaa (isoisovanhemmat)

*hopeinen valokuva-albumi (1. kummi)

*hopeinen ensihammas ja -kihararasia (2. kummi)

*Nalle Puh vauvakirja (3. kummi)

*vaatelahjakortti & paita (eno perheineen)

*hopeinen valkokuva-albumi (1. setä perheineen)

*unipehmolelu & body (2. setä perheineen)

*vauvan ensityyny ja valokuva-albumi (perhetuttu)

*nimirekkari vaunuihin (omat kummit)

*hello kitty -käsilaukku, sukat x 2, pupu vaunulelu, tutan vaatteita x 4 (miehen omat kummit)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen ristiäislahjaksi ostanut mm. astia ja aterinsettejä, lasten siis tietenkin. Lisäksi lahjaksi on mennyt mm. hopeinen, kaiverrettu säästö"possu" ja lisäksi ns. muistolaatikkoja (kaunis laatikko/rasia, johon voi laittaa ensikengät, hiuskiehkuraa yms.).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ostimme juuri kummitytöllemme helmet,samaan sarjaan helmirannekorun joka sitten myöhemmin tytön kasvaesa toimii jatkopalana kaulanauhalle jos vaikka häihin h aluaa.helmet on valkoiset mutta ei ihan perinteiset pyöreät vaan riisin muotoisista helmistä erikoisemmin punottu.sewllaiset voisin itekin laittaa häihin.perinteiset on niin perinteiset :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musta tulee ensi kuussa ekaa kertaa kummi mun siskon tytölle ja oon ihan innoissani selaillut kaikkia kummilahjoja. Meillä (siis mulla ja mun sisaruksilla) on kaikilla lusikat, mutta mä haluaisin antaa jotain muuta kun toi lusikka on mun mielestä aika tylsä idea. Siispä löysinkin tällaisen.

Edited by Edwina

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Toi kello on ihana!

 

Itse vein viimeksi kummilapselle lahjaksi läjän hiekkaleluja. Se kieltämättä pisti vähän silmään lahjapöydässä vaaleanpunaisten hörhelö-pitsi tuitui-lahjojen seassa, mut luulen, että niistä on kuitenkin eniten iloa itse lapselle. Lahjan valinnassa yritän ajatella itse lahjan saajaa, enkä useinkaan päädy ihan perinteisimpiin ratkaisuihin.

 

Itse toivoisin lapseni saavan käytännöllisiä ja tarpeellisia lahjoja. Ja kun lapsi on isompi, hän voi itse esittää toiveta kummeilleen, näin ovat omat kummilapseni tehneet (ja itsekin lapsena jutellut kummien kanssa, mitä on toiveena)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kummilapsille on annettu Kulta aika lapsuuden -kirja, koruliikkeestä ostettu kolikkorasia, johon tehty kaiverrus, vaatteita. En tiedä ostavatko vanhemmat itse lapsilleen noita kirjoja, joihin kerätään kuvia, hiustupsuja ja tehdään merkintöjä lapsen kehittymisestä ja kasvusta, mutta ainakin itse arvostan kovasti tuota omaa Kulta aika lapsuuden -kirjaa ja sen kaikkia "aarteita".. ja tarkoituksena olisi tarjota omille lapsille myös vastaavanlainen "lahja" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voiko teidän mielestänne poikavauvalle antaa kultaisen kastesormuksen, vai onko idea vain tyttövauvoille? Ihastuin ideaan mutta en tiedä viitsiikö pojalle sellaista antaa. :girl_sad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en ite oikein tykkää mistään noista perinteisistä tina- tai hopeakummijutuista. Lusikka nyt vielä siinä rajoilla, mutta nuo muut on mun mielestä turhakkeita. Valokuvakehykset on sinällään okej, mutta oon niissä niin tarkka, että toisten on niitä vaikea ostaa. Valokuvaus on mun iso harrastus. Niitä ristiäissormuksia en oikein myöskään ymmärrä; saan ne hukkumaan kuitenkin, vauva sitä ei voi pitää (tukehtuu pian siihen) ja itekään en sitä halua kaulaani. Eli mä oon ihan itse piru, jos mulla on joskus mukula.

 

Mulla on kaks kummia ja toisen vanhempi suoraan sanoi, ettei halua mitään perinteistä roinaa. Joten mun lahja kummipojulle oli synnärin ihanimmasta kuvasta teetetty nallepuh juliste ja sen sitten kehystin. Lisäksi vanhemmat oli pyytänyt mua lukemaan jotain niin ostin Nalle Puhin ja luin sieltä palan, jonka olin alleviivannut ja sivuun kirjottanut missä yhteydessä luettua. Tämän kirjan sai sitten poju myös lahjaksi.

 

Veljeni tytölle ostin käsityöliikkeestä huovutetun seinäkoristeen, josta vetämällä alkoi unilaulu. Se oli mun mielestä hellyttävä, en sitten tiedä pitivätkö itse siitä. Yksi vuotis lahjaksi ostin keinuseepran, joka ilmeisesti on ainakin kummiflickalle kelvannut girl_in_love.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

pitäis keksiä perinteinen lahja kummitytölle, parin vaatteen lisäksi. lapsen vanhemmat ovat meidän lapsen kummeja ja hän sai kaulakorun ja vaatteita...eli joko kaulakoru, kummilusikka tai vastaava pitäis keksiä. katottiin vaan juuri netistä että kummilusikatkin maksaa jonkun 70e/kpl alkaen :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tiedä, onko hölmöä mutta toisaalta - tehdäänhän häihinkin lahjalista eli me sanottiin etukäteen että mitä voisi ihmiset tuoda jos lahjalla haluavat muistaa. Toinen kummeista tuo valokuvakehyksen, toinen ilmeisesti lusikan. Toinen ukki tuo alusta asti käsintehdyn puukon. Muista en tiedä vielä mutta koruja emme toivoneet, etenkään sormuksia tms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now