mimmynmama

Kysymyksiä lasten leluista

19 posts in this topic

Näin joulun alla moni varmasti miettii millaisia leluja lapselle ostaakaan pukinkonttiin. En löytänyt vastaavaa ketjua, joten perustetaanpa uusi!

Itselläni mieltä vaivaa Thomas & Friends sarjan puiset (tai muoviakin saattavat olla, mutta kuitenkin nämä pienet) junat, eli sopiiko nämä veturit brion ja ikean raiteille? Tässäpä linkki ainakin yhteen junaan: http://www.toysrus.fi/Tuotemerkit/Thomas%20and%20Friends/TUOMAS%20,-a-,%20YST%C3%84V%C3%84T%20-Jaska.aspx?id=620564 jotta tiedätte mitä tarkoitan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me saatiin tammikuussa tuon sarjan Tuomas, sopii kyllä Brion ratoihin. Olettaen että sopii silloin myös Ikean ratoihin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu Ikean ja Bilteman + Brion ratoihin käy ja kaikki on muutenkin yhteensopivia keskenään :girl_smile: mm. me on hankittu perusratapaloja paljon Biltemasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko nuo Ikean ja Bilteman rataosat muutenkin suht samalla tasolla Brion kanssa? Tarkoitan siis sitä, että eiväthän ole vaan jotenkin halvan tai muuten pahan näköisiä? En ole kumpiakaan nähnyt koskaan livenä, Brion vaan. Meillä ei vielä olla junarataiässä, niin ei vielä ole ajankohtaista mennä tutkimaan kauppoihin, mutta joskus noita ratoja kuitenkin haluan, ja kyllä ne Brion hinnat vaan hirvittää. Onko esim. tämä mistään kotoisin? Ostaisitko?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä varmaan ostaisin. Ne Brion ei oo hyvälaatuisia, vaikka niin luulis. Ne palat ei loksahda hirveän hyvin paikoilleen ja meillä meni yks veturi heti rikki (siitä näki, että oli valmistusvirhe, mutta meillä ei ollu kuittia, kun oli lahjaks saatu). Mä oon miehen veljen perheen luona huomannut, että kaikki eri merkkiset ei mee helposti yhteen, vaikka niin luulisikin, eli joissain on ne "pallukka-osat" vähän isompia, niin on vaikea saada kiinni niihin toisiin. Mutta en ostaisi Brioa ainakaan siks, että olis parempilaatuisia, kun näin ei mun kokemuksen mukaan ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on junarataa uutta ja vanhaa Brioa (vanhat ovat vähintään 15 vuotta vanhoja, uudetkin jo muutaman vuoden olleet käytössä), Ikeaa ja joku pätkä muistaakseni Biltemastakin ja käytössä en erota mikä on mitäkin. (osassa on muoviset liitokset rataosien välissä, osassa puuta, mutta en muista mitkä on mitäkin sarjaa). Eli sanoisin, että ihan yhtä hyviä ovat nuo halpiksetkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brio ja Biltema sopii hyvin keskenään. Bilteman radan kyllä erottaa, ratoja ei ole es. hiottu niin sileiksi kun Briot ja sillat ym. on hieman muovisen oloisia. Ajavat kuitenkin asiansa jo hintansa puolesta. Ikean radassa on ne muoviset nupit. Meillä ei ole Ikean rataa ja ystävämme puhui, että niiden istuvuus ed. mainittujen kanssa olisi huonompi, mutta omakohtaista kokemusta ei ole.

 

Brioa olen hankkinut paljon HongKong -tavaratalosta. On huomattavasti edullisempaa, kuin "normi" tavarataloissa/marketeissa saati sitten nettikaupoissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikean ja Brion radoissa on se ero, että liitosnupit on ikean radoissa tosiaan muoviset. niitä ei oo meillä ainakaan saatu yhtään rikki, enkä oo nähny kellään muullakaan, toisin kuin noita puisia oon nähny että nuppi katkennut. Että ne muoviset voi olla tietyissä tapauksissa parempia... ja ainakin se nuppi ikean radassa ei oo ihan niin terävä kuin vastaava puinen, sillä riskihän on erittäin suuri siihen että joskus sisarusten kesken tulee koetettua radan pätkää toisen päähän... alkuun meinasinkin etten tappeleville veljeksille puista rataa uskalla hankkia, mutta on tullut sitten hankittua ja hyvin ovat leikkineet.. Tosin näppärä pyssy ja lauta ja vaikka ties mikä siitä ratapalasta helposti tulee girl_crazy.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on vain Brion paloja ja appiukon ite tekemiä paloja, ite tehdyt on kolhusia mutta täysin ehjiä. Brion paljoja ollaan liimattu erikeepperillä uusiksi kun meillä on muutamassa lohjennut se pala, nupit ehjät muuten mutta siitä nupin juurestä on lähtenyt lohkeemaan :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos mielipiteistä! :girl_smile: Uskallan siis hyvin mielin ostaa noita muitakin. Meillä itsellä on tallessa Brion rataa 80-luvulta ja pääosin on säilynyt oikein hyvin. Ihan parista palasesta on juuri tuo nuppi katkennut kyllä pois, mutta on niitä kyllä käytettykin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sanoisin et Ikean ne muoviset radannupit sopii huonommin yhteen kuin Bilteman ja Brion, mut tosiaan meilläkin kaikkia ratoja sekä talleja yms käytetään sikinsokin yhteen. Poitsu osaa jo itse etsiä sopivampaa palaa jos joku jumittaa. Junissa ollaa suosittu Brioa, kun ovat erilaisia. Noissa muissa seteissä on vaan tuollaisia "perusperus" junia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ikean radan osat ei toimi brion kanssa kovin hyvin, jumittaa ja juna saattaa tippua raiteilta, kun palojen väliin jää helposti pieni rako. Niitä ei siis enää meille ja vanhatkin viedään mummolaan, kun siellä on pelkästään ikeaa entuudestaankin.

 

Saako Jukka-palikkalaatikkoon ostettua lisäpalikoita jostain? Tiedän että niitä on olemassa, mutta missään en ole nähnyt. Tilaako lelukaupat tai marketit moisia pyynnöstä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Löytyy Jukkatuotteen sivuilta ja mielestäni niiltä pystyy tilaamaan jos laittaa sähköpostia tuonne. Siskoni on tilannut sieltä kerran suoraan sen keinuhevosen. Uskoisin että kyllä lelukaupatkin noita voisi pyynnöstä tilata jos Jukan tuotteita myyvät. Ja tietysti jos asuu Jyväskylän lähellä voi käydä tehtaanmyymälästä ostamassa.

 

Tässä vielä linkki noihin palikoihin

http://www.juhojussila.fi/tuotteet/varaosat/askareen-palikat-setti-maalattu-10-kpl/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin on Brioa ja Ikeaa iloisesti sekaisin. Brion junaradan osiin olen ollut tyytyväinen, mutta moni muu Brion tuote on ollut pettymys.

Share this post


Link to post
Share on other sites

(siitä näki, että oli valmistusvirhe, mutta meillä ei ollu kuittia, kun oli lahjaks saatu)

Jos on valmistusvirhe, niin tuote pitää korvata myös ilman kuittia.

 

Muoks. Niin ja pitipä sanomani, että täytyypä mennä käymään Ikeassa. :grin:

Edited by Rozie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille olisi etsinnässä Postimies Paten hahmot, jotka sopisivat näihin kulkupeleihin Yhdestä ainoasta nettikaupasta bongasin Paten ja Jessin figuurit, mutta postikuluineen niille tulee liikaa hintaa... Oletteko nähneet missään kaupoissa? Entä olisiko kellään siis myydä Postimies Paten hahmja (Pate, Jessi, Lennu ja Silventoinen)? :) Kovasti ovat nyt etsinnässä joululahjaksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko sulla ketään tuttua jolla on eBay tunnukset? Mä oon tilannut useemman Late Lammas lelun Joulupukin konttiin täksi jouluksi Brittein saarilta kun niitten postikulut on samaa luokkaa tänne kun mitä Suomen sisäisessä postissa. Ja lelut maksaa vähemmän! Ainakin Jessiä näin jossain kohteessa myynnissä, uskoisin että Postman Patiakin löytyy...?

Edited by Sleeping Sun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now