maanantai

Oletko tullut raskaaksi ehkäisystä huolimatta?

60 posts in this topic

Oletko joskus tullut raskaaksi, vaikka ehkäisyä olisi käytetty aivan niin kuin pitää? Mitä ehkäisyä käytitte? Jos söit pillereitä, tulivatko kuukautiset ajallaan raskaudesta huolimatta (olen ymmärtänyt että näin voi käydä)? Mistä aloit epäillä, että saattaisit olla raskaana?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta anoppini kahden lapsen jälkeen käytti pillereitä ehkäisynä, mutta tuli kuitenkin raskaaksi.

Anoppi kertoi tietävänsä olevan raskaana, mutta raskaustestit näyttivät negaa ja samoin sitten lääkärillä todettiin veritestin jälkeen negaa. Anoppi kuitenkin tiesi todellakin olevan raskaana vaikka "kuukautiset" tulivat vielä 3-4 kertaa. Ja testi sitten näyttikin todella myöhään positiivisen.

 

Vauvankin kanssa oli paljon ongelmia ja lääkärit sanoivat ettei se selviä vaan tulee keskenmeno varmasti. Mutta selvispä kuitenkin vaikka napanuora olikin kiertynyt kahdesti kaulan ympärille. Siinä siis oli aika ihmelapsi. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ No siinäpä varsin salamyhkäinen raskaus. :blink: Ja todellakin sinnikäs vauva! :) Mä testasin mahdollisen raskauden eilen, ja negatiivinenhan se oli. Täytynee yrittää luottaa siihen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nuorimmaisen imetysaikana tulin raskaaksi ehkäisystä (kumit) huolimatta. Raskaus tosin päättyi keskenmenoon.

Aluks aattelin, että homonit on vaan sekaisin imetyksen vuoksi, mutta raskaana olin. Menkat oli alkanu 2kk synnytyksestä, joten...

Vauva olisi kyllä saanut tulla ja vähän haikea olo onkin kun raskaus päättyi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä on tällä hetkellä ns. pilleriraskaus menossa eli pillereistä huolimatta raskaus on saanut alkunsa. Samaa pillerimerkkiä ja yhtä säännöllisesti olin niitä syönyt lähes kahdeksan vuotta, kunnes pettivät. Aikaisemmin ei ole tarvinnut edes epäillä. Raskaus epäilyt alkoivat, kun rinnat alkoivat aristamaan ja pahoinvointia oli todella usein. Loppujen lopuksi testi tehtiin, kun tyhjennysvuotoa ei alkanut kuulua 10 päivän päästä taukoviikon alusta.

 

Raskaus oli aluksi täysi shokki, koska sitä ei oltu mitenkään päin suunniteltu tai edes vielä kovin paljoa haaveiltu. Lapsista kyllä sitten joskus tulevaisuudessa, mutta ei tähän väliin. Nopeasti kuitenkin päädyttiin miehen kanssa, että huonosta ajankohdasta huolimatta (itse jäämässä työttömäksi, isohkot velat niskassa jne) vauva pidetään, jos raskaus vain jatkuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei omakohtaista kokeumusta, mutta just pari päivää sitten juttelin äidin ystävän kanssa, joka tuli nelikymppisenä raskaaksi sterilisaatiosta huolimatta. Oli ollut kova järkytys, mutta päätti kuitenkin lapsosen pitää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep, mä olin tosi huono syömään pillereitä (siis unohtui aina 2-5 kuussa) ja sitten puuhailtiinkin kumin kanssa, jollainen kerran kuitenkin repesi, ja käytiin hakemassa jälkiehkäisypillerit seuraavana aamuna... Ja vielä on jotkut kommentoineet tyyliin "ettekö oo ehkäisystä kuullu?" :lol:

 

Poitsu oli päättänyt tulla tähän maailmaan, niin ei siinä paljoo ollut vastaansanomista, itsepäinen alusta lähtien ;) Aborttia ei haluttu tehdä, kun kuitenkin oli pysyvä parisuhde ja muutenkin asiat ihan ok. Nyt ihanainen pikkumies lähtee kohta tokaluokalle :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä söin pillereitä, kun raskauduin. Tosin unohtelin niitä turhan usein... :rolleyes: Me oltiin seurusteltu miehen kanssa vasta kolme kuukautta ennen plussaa eli voitte kuvitella, että olihan se nuorille (=parikymppisille) aika kova shokki aluksi! Silti testihetkestä lähtien oltiin varmoja, että pidetään ja onnellisia oltiin pikkuyllätyksestä.

Mulla menkat jäi pois ja siksi aloin epäillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse en, mutta lähipiiristä löytyy aika hurja kokemus. Kortsu meni rikki, jälkiehkäisy haettiin ymmärtääkseni heti, mutta sepä ei toiminutkaan. Seurauksena erittäin ei-toivottu raskaus ja abortti 17-vuotiaana. girl_sad.gif Sen jälkeen pillerit tuli yllättäen kuvioihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toi mua just kiinnostaa, että mikä oli ensioire, mistä aloitte epäillä et ehkäisy on pettänyt.... Itse käytän rengasta, mut menkat jäi tulematta.. R-testi näytti kuitenkin negaa n.4-5pv sen jälkeen kuin menkat yleensä alkaa.. Et ei täs auta kuin odotella?? Nyt siitä on jo viikko, kun niiden ois pitänyt alkaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eka raskaus (olin 16v) tuli pillereiden läpi... Söin kaksi liuskaa peräjälkeen ja niiden jälkeen tuli kovat kivut, menin lääkäriin ja todettiin keskenmeno.

Esikoinen tuli kumista läpi. Järkytyshän se oli kun olin ajatellu ekaksi käydä koulut loppuun, minä en siis halunnu vielä lasta, miesystävä oli kinunnu lapsenhankintaa jo vuoden (vaan sit ku tulinki raskaaksi ni ei halunnukkaan vaan hävis rv 12)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin tulin raskaaksi ensimmäisen kerran e-pillereistä huolimatta. Sain pillerit pco:n hoitoon ja söin niitä fanaattisesti ihan tunnintarkasti joka päivä samaan aikaan ja aina vain yhden laatan kerrallaan. Sitten olin ulkomailla ja sielläkin ihan kellontarkasti syönyt pillerit jne. ja Suomeen tultua levy loppui, vuoto alkoi ajallaan, mutta oli aika niukkaa. Aloitin kuitenkin uuden levyn ja sen jälkeen ei vuotoa tullutkaan. Raskaustesti näytti positiivista ja ultrassa todettiin, että raskaus oli alkanut jo sen edellisen pillerilaatan aikana. Raskaus päättyi keskenmenoon, mutta olihan se suuri shokki, kun niin tarkasti olin syönyt pillereitä ja silloin oli seurusteltu poikaystävän kanssa vasta muutama kuukausi, juuri aloitettu opiskelut, ei asuttu yhdessä ja ikääkin vasta vajaa 20v.

Share this post


Link to post
Share on other sites

--

Edited by nakkunder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heips, onko kukaan tullut raskaaksi kuparikierukasta huolimatta? Täällä mietitään pitäskö kohta tehdä raskaustesti..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Tee ihmeessä, se on ihan mahdollista! Kuparikierukka ei ehkäise yhtä varmasti kuin hormonikierukka. Itse tiedän 2 tapausta, joissa on pettänyt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Kaverini tuli raskaaksi ja odotti kaksosia... Ja kierukka oli ihan kunnolla paikoillaan ultrassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehkäisynä oli kumi. Ensimmäinen kerta elämässäni kun kumi puhkeaa.

Eipä siinä mitään, pari kolme tuntia myöhemmin kävin apteekissa ja otin välittömästi jälkiehkäisypillerin.

 

Enpä asiaa enempää ajatellut kunnes tein kuitenkin ihan kaiken varalta testin. Yllätys oli suuri, valtava kun se oli positiivinen.

Blogissani löytyykin sitten enemmän mietintöjä jos kiinnostaa lukea :)

 

Mutta siis ehkäisy joka on "idioottivarma" (pilleri) ja vielä lääkärin kommentti että en voi raskaaksi ilmeisemmin tulla niin...tsadaa, raskaana olen :D

Odotan niin kovasti että vatsa alkaa näkyä ja aikanaan saan pikkuisen syliini. :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mina vaihdoin pillerit monen vuoden kayton jalkeen tahan muodikkaaseen 'ehkaisy-rokotteeseen' ja muutaman viikon kuluttua tiesin olevani raskaana. Etta semmoinen ehkaisy rokote... No, onneksi tama 'vahinko' oli ihan mukava yllatys loppujen lopuksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täälläkin pienokainen sai alkunsa pillereistä huolimatta..kovin pohtinut että onko jäänyt joku välistä vai voiko niiden läpi muuten tulla..kuulemma voi :) Tauon aikana ei menkoja kuulunut ja kun olisi uusi laatta pitänyt aloittaa kävin hakemassa testin ja plussaahan se näytti..siinä vaiheessa oli muitakin ensimmäisiä oireita jo havaittavissa; rintojen arkuutta, pahoinvointia ja väsymystä. Eli jälkikäteen ajatellen, selvä hommahan tuo oli.

 

Veljeni nuorempi lapsi on saanut alkunsa keinohedelmöityksellä ja veljeni totesikin uutisen kuultuaan että onneksi joillain onnistuu noin helposti, nauttikaa siitä :)

 

 

Alkushokin jälkeen pienokainen on erittäinkin tervetullut, vaikka tulikin hieman suunniteltua aiemmin. Seurusteltu 2,5v, ikää kummallakin jo vähän päälle 30v ja vakituiset työpaikat eli eipä tässä mitään estettä tulokkaalle ole. Nyt päinvastoin tuntuu kuin ei malttaisi odottaa tuo mies ainakaan että saadaan lapsi maailmaan ja aloitettua elo ihan oikeana perheenä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä myös kumin läpi puikkelehtinut pienokainen tulossa, positiivinen yllätys kuitenkin molemmille :) Rv 5+5 vasta, mitä vain voi sattua ja tapahtua, mutta toivossa eletään! Mulla alkoi ovulaatiosta 4 päivän päästä kiinnittymisvuoto, tiputteli muutaman rusehtavan pisaran, 3 päivänä alkoi pahoinvointi ja päänsärky, vatsaa juili samalla tavalla kuin esikosesta. Kuukautiset jäivät pois, ja plussahan siltä tuli. :) Toivottavasti esikoinen nyt saa itselleen pikkusisaruksen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katsotaan vastaako tähän vielä joku...

Eli jos tupsahtaa raskaaksi vaikka popsii pillereitä, onko pillereistä haittaa sikiölle?

Siis niistä pillereistä, jotka tuli popsittua sen jälkeen kun hedelmöittyminen oli tapahtunut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse tulin raskaaksi ehkäisystä huolimatta. Minulla oli ehkäisy kapselit, ne oli ollut 1.5vuotta (teho 3 vuotta). Vatsakivut alkuraskaudessa ilmiantoi raskauden. Alun shokin jälkeen päätin/päätimme (on-off-suhde) jatkaa raskautta mutta lopulta raskaus keskeytettiin rv 17 vaikean sikiöanomalian vuoksi.

 

Ehkäisykapseli poistettiin rv. 6. Itse epäilen, että monet asiat kuten jäykkäkouristusrokote ja erittäin pitka ja vahva antibiootti kuuri punkin puremaan (kun en tiennyt raskaudesta) vaikuttivat anomaliaan enemmän kuin ehkäisykapseli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katsotaan vastaako tähän vielä joku...

Eli jos tupsahtaa raskaaksi vaikka popsii pillereitä, onko pillereistä haittaa sikiölle?

Siis niistä pillereistä, jotka tuli popsittua sen jälkeen kun hedelmöittyminen oli tapahtunut?

 

Ei tietääkseni pitäis olla haittaa jos kuitenkin lopetit pillerit parin viikon sisään (eli kun välivuotoa ei tullutkaan)?! Meillä siis myös pillerien syömisestä huolimatta alkoi raskaus (välivuotoa ei tullut, tein testin -> olin raskaana). Uskaltauduin kuitenkin jatkamaan pillereitä puoli vuotta esikoisen syntymästä. Jos käy uudelleen sama, niin saa toinenkin tulla. :)

Edited by a_paradise_79

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now