Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Acer

Hyvä yksityinen gynekologi

15 posts in this topic

Haluaisin käydä jonkun yksityisen gynekologin luona, koska en koe saavani neuvolastani, mitä tarvitsen. Onko suosituksia hyvästä, raskauteen tmv erikoistuneesta gynekologista pääkaupunkiseudulta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin juuri ylimääräisessä ultrassa Tapiolan Diacorissa Ilkka Räisäsellä, voin suositella häntä lämpimästi! Teki tosi perusteellisen tarkastuksen: katsoi tarjonnan, ultrasi kaikki vauvan mitat, teki kokoarvion, vahvisti sukupuolen ja katsoi kohdunkaulan pituuden + tilanteen sekä käsituntumalla että ultralla. Mukaan sain vielä 6 kuvaa ultrasta, jossa näkyi mitat etc. Ajan sai netistä varattua heti samalle päivälle ja hinta oli edullinen (hinnat täältä + ultramaksu 23 eur, ja käynnistä vielä vähennettiin Kela-korvaus).

 

Ennen raskautta kävin vuosikausia Leena Siren-Nikkasella, hänellä on vastaanotto useassa eri toimipisteessä.

Edited by Arby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin juuri ylimääräisessä ultrassa Tapiolan Diacorissa Ilkka Räisäsellä, voin suositella häntä lämpimästi! Teki tosi perusteellisen tarkastuksen: katsoi tarjonnan, ultrasi kaikki vauvan mitat, teki kokoarvion, vahvisti sukupuolen ja katsoi kohdunkaulan pituuden + tilanteen sekä käsituntumalla että ultralla. Mukaan sain vielä 6 kuvaa ultrasta, jossa näkyi mitat etc. Ajan sai netistä varattua heti samalle päivälle ja hinta oli edullinen (hinnat täältä + ultramaksu 23 eur, ja käynnistä vielä vähennettiin Kela-korvaus).

 

Ennen raskautta kävin vuosikausia Leena Siren-Nikkasella, hänellä on vastaanotto useassa eri toimipisteessä.

 

Tekeekö ne Diacorissa siis raskauteen liittyviä tutkimuksia kun mä olin ymmärtänyt että ei? Mahtavaa jos tekevät! Mä siis kävin Räisäsellä gynetarkastuksissa ennen raskautta ja voin kyllä suositella. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kyllä ne tekee, ainakin tuolla Tapiolassa. Kun soitin sinne, niin sanoivat että heillä käydään hyvin yleisesti ylimääräisissä raskausajan ultrissa ihan viimeisille viikoille asti ja suosittelivat nimenomaan tuota Räisästä. En siis tiedä tekevätkö ihan virallisia np-ultria ja rakenneultria tms, mutta luulisin kyllä, että niitäkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos suosituksista, otan mielelläni vastaan lisääkin! Sen lisäksi että gynekologin pitäisi tietää raskaudesta (tietenkin) mahdollisimman paljon, on siitä toki plussaa jos hän on myös mukava/välittää potilaistaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Femedaa suosittelen minä ja siellä erityisesti Anne Ropponen on mun mielestäni loistava! Siellä toimii myös yksityinen äitiysneuvola, jos ihan sellaista raskauden seurantaa / tukea kaipaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin suosittelen Femedaa. Käyn itse Olavi Ylikorkalalla, joka toimii myös Naistenklinikan ylilääkärinä. Tykkään hänen rennosta ja maanläheisestä lähestymistavastaan. Hän kuitenkin tutkii kaiken perusteellisesti ja ottaa kaikki kysymykset vakavasti. Kävin hänen luonaan kaikki neuvolalääkärikerrat toisessa raskaudessani ja ajattelin tehdä niin tälläkin kertaa. Olen myös käynyt siellä ar-ultrassa ja hän ei ole veloittanut erikseen ultrasta, vaan tavallisen gynekäynnin hinnan, kun hän muutenkin aina ultraa. En tiedä sit, jos haluaisi saada kuvia mukaan. Häneltä ei kuitenkaan kannata kysyä sukupuolta, kun hän ei suostu sitä kertomaan (hänen mielestään se pitää katsoa ainakin 3D-ultralla, eikä hänen ultralaitteellaan näe riittävän tarkasti).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Femedaa suosittelen minä ja siellä erityisesti Anne Ropponen on mun mielestäni loistava! Siellä toimii myös yksityinen äitiysneuvola, jos ihan sellaista raskauden seurantaa / tukea kaipaa.

 

Kävin myös ihan sattumalta Anne Ropposella Femedassa ja hän oli kyllä erittäin miellyttävä henkilö. Harkitsen vakavasti pysyvää vaihtoa aikaisemmasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Oma kokemukseni ko. henkilöstä taas ei ole kovin positiivinen. Ar-ultrassa mittasi alkion vähän sinnepäin ja oli muutenkin tosi ylimielisen oloinen. Sellainen "tää on niin nähty" -tyylinen, tympeä täti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tapiolassa on myös Adenova, jossa hyviä lääkäreitä. Siellä on ihan raskaudenseurantaan oma "yksikkönsä" (kuten he nettisivuillaan kuvaavat). Minä kävin nlalääkärit siellä kyllä ihan omalla gynella.

 

Lainattua: Sikiöyksikön vastuulääkäreinä ovat perinatologi Ansa Aitokallio-Tallberg, joka toimii osastonlääkärinä HUS Naistenklinikalla ja perinatologi Terhi Saisto, joka toimii osastonlääkärinä Jorvin sairaalassa". Käsittääkseni kumpikin näistä on erittäin päteviä lääkäreitä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä liputetaan myös Femedan puolesta. Olen itse käynyt Riitta-Liisa Heikkisellä, ja olen ollut tyytyväinen. Kävin hänellä jo ennen raskautta selvittelemässä, miksi raskaus ei ollut vielä lähtenyt yrittämisestä huolimatta käyntiin. Raskauden alettua olen käynyt hänellä ar-ultrassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja täältäkin Femedalle peukkua. Olavi Ylikorkalalla käytiin ar-ultrassa ja tosi mukava mies oli. Teki työnsä tarkasti ja sen lisäksi vastaili kaikkiin kysymyksiin ja kyseli itsekin paljon. Ainakin mulle tuli sellainen olo, että hän tietää oikeasti paljon asioista eikä vain lue ohjeita. Osasi mm. kertoa, miksi maksaa ei saa syödä ja miksi pehmeiden juustojen listeriaa pelätään. Ja itse asiassa kuulemma nämä molemmat ohjeet ovat vähän vanhahtaneita. Muutenkin puhui paljon maalaisjärjen käytöstä ja omien fiilisten seuraamisesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0