Guest miau

Raskausajan finnit

125 posts in this topic

Jaahas, mulle on nyt sit ilmestynyt muutamassa päivässä koko leuka täyteen tosi kipeitä finnejä jota ei voi edes puristaa <_<

Saa nähdä miten asia etenee, mutta toivottavasti iho alkaisi pian rauhottumaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei vaan taas kaikille aknestä kärsiville kanssasisarille!

 

Siitä onkin huikeat 2 viikkoa, kun olen viimeksi akneani valitellut. Vaan nyt en valitakaan tällä kertaa! Tämä nassu näyttäisi vihdoin toipumisen merkkejä, toivottavasti tällä kertaa pysyviä, eikä vain hetken aikaa kestäviä. Käytän nyt Dalacinia ja Skinorenia aamuin illoin päällekäin koko kasvoille, ihotautilääkärin määräyksen mukaan. En tiedä, johtuuko voiteista vai mahdollisesti raskauden aiheuttamasta paranemisesta. En tiedä, enkä välitä :D Vaan aion nauttia tästä niin kauan kuin voin.

 

Iho on toki vielä kaukana hyvästä (tai entisestä), sillä kasvoissa on paljon punaista laikkua finnien/mollukoiden jäljiltä, sekä jonkin verran tukkeutuneita ihohuokosia, etenkin poskipäissä, nenässä ja leuassa. Mutta silti, SUURI parannus aiempaan. IHANAA!

 

Toivotaan, että tämä kärsimys olisi nyt tässä, ainakin tältä erää.

 

Mites muilla?

 

Aune rv 25

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä alkoi puolisentoista viikkoa sitten viimein tosiaan kääntyä parempaan suuntaan, tossa rv 26-27 aloin siis huomata kasvojen siliämistä. Ei puhtailla vesillä olla vielä, mutta uskon että tästä tämä vain paranee :) En ole käyttänyt juuri mitään hoitoaineita, luotin siihen että ajan kanssa lähtee parantumaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tuli finnit pillereiden lopetuksen jälkeen ja ainakaan toistaiseksi raskaus ei ole finnejä pois vienyt :angry: Mulle lekuri määräili jo aikasemmin tuota Skinoren-voidetta, juurikin sen takia, että sitä voisi käyttää kun yrittää raskautua tai on raskaana. Voide ei varsinaisesti vie finnejä pois, mutta huomaan siitä olevan apua siihen kuinka kauan kukin finni naamassa viihtyy. Ikäänkuin lyhentää niiden elinikää :D Luojan kiitos...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nostellaanpas tätä ketjua. Vieläkö löytyy kohtalotovereita? Mulla kukkii naama tällä hetkellä niin kuin teininä. Pieniä näppylöitä on ollut aina jonkin verran, mutta nyt naamaan pukkaa jatkuvasti kauheita tulehtuneita finnejä. Ja itsetunto laahaa pohjamudissa <_< Oon kokeillu ilman reseptiä saatavaa Basironia, mutta enpä tiedä onko siitä mitään hyötyä. Noi myrkyt ja talvi kuivattaa ihoa niin paljon, että tulee taas enemmän sellasia ärsyttäviä pieniä näppylöitä. Täytynee turvautua ihotautilääkäriin. Hyvä, että raskausaikanakin saa käyttää noita reseptivoiteita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä löytyy... <_<

Mulla on teininä ollut todella huono iho johon aloitin e-pillerit. Nyt ehkäisyn lopettamisen jälkeen iho vaan huonontui ja plussan jälkeen sama meno jatkuu. Otsaan ja leukaan tulee näppyä ja poskissa hurjasti mustapäitä. Nyt lomalla olen ollut ilman meikkiä ja kosteuttanut ihoa oikein kunnolla. Katsotaan mihin suuntaan iho muuttuu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen nyt käyttänyt kohta 4 kk päivittäin aamuin illoin KOKO NAAMALLE Dalacinia ja Skinorenia päällekkäin, ihotautilääkärin määräyksestä. Kasvoissa ei ole muutamaan kuukauteen ollut kuin pari pikku finniä kerrallaan, eli ei todellakaan paha tilanne aiempaan verrattuna (kasvot TÄYNNÄ tulehtuneita finnejä ja patteja). Selkä sen sijaan on täynnä pikkufinniä, mikä ärsyttää, mutta ainakin näin talvella ne saa paidalla peitettyä.

 

Mulle ihotautilääkäri sanoi, että kyllä noita voiteita voi käyttää pidemmän aikaa. Dalacinin voin lopettaa sitten, kun kasvoihin ei ole tullut yhtään finniä 6 viikkoon, ja Skinorenia jatkaa vuosia, jos teho on riittävä. Luulen kuitenkin, että mun täytyy turvautua siihen Roaccutaneen vielä tulevina vuosina, kunhan lapset on saatu "tehtyä" (jos niitä nyt enempää tulee tän endometrioosin takia).

 

Olen kuitenkin onnellinen, että kasvojen iho on nyt melko hyvä :) Toki punaista läikkää on paljon, mutta kokemuksesta tiedän, että ne haalenevat ajan kanssa, jos iho ei koko ajan pukkaa ärtyneitä finnejä samoihin kohtiin. Vielä kun saisi tuon rasvaisuuden pois! (siihen ei ihotautilääkärin mukaan ole muuta hyvää keinoa kuin kuivattava Roaccutane)

 

TSEMPPIÄ KAIKILLE IHO-ONGELMIEN KANSSA PAINIVILLE!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä yks pizzanaama. Finnit kukoistavat raskauden ansiosta. Aamu alkaa finnien putsauksella ja aamupalan ajan saavat kuivua hammastahnan alla. Finnejä on paljon ja ovat todella kivuliaita. Kasvojen iho on muutenkin rasvaisempi esimerkiksi ruokavaliosta riippumatta, joten vapaa-ajalla annan ihon hengitellä ilman meikkejä.

 

Finnejä on tällä hetkellä ainoastaan kasvoissa. Ostin apteekista hellävarasiat saippuaa kasvopesuja varten ja yritän juoda joka tapauksessa riittävästi nesteitä. Tali on selvästi jähmeämpää, kuin ennen raskautta, joten ei ihme että naama kukkii. Finnin alut tykyttävät taas siihen malliin, että huomenaamulla saa taas putsailla, YÖKS!! :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kans taitaa olla näitä raskausajan finnejä, koko otsa täynnä eikä lähe vaikka kuinka putsais ja ennen ei oo ollu näin paljon...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liityn joukkoon. Mulla on kyllä aknea muutenkin, välillä enemmän ja välillä vähemmän, mutta nyt raskauden myötä on kyllä tilanne vaan pahentunut. Posket ja leuka on täynnä kipeitä paiseita, mustapäitä ja vanhojen finnien jäljiltä punaisia laikkuja. Tervettä vaaleaa ihoa on ihan hyvin hyvin vähän näkyvillä. Ahdistaa. Inhottaa laittaa naama ja finnit täyteen pakkelia, kun lähtee ulos, mutta en kyllä ilman peitepuikkoa yms. ihmisten ilmoille halua lähteä. Kotona ollessa annan kyllä ihon hengittää enkä puristele mitään.

 

Oon joskus lukioaikana syönyt kevyempiä antibioottikuureja, joista ei ollut mitään hyötyä ja sitten yhden roaccutan-kuurin, joka auttoi ehkä n. vuodeksi. Pitää nyt miettiä, meniskö jossain vaiheessa ihotautilääkärille tai sitten ainakin kasvohoitoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen koko ikäni kärsinyt finneistä aika ajoin ja monenlaista kuuria on tullut syötyä, mutta viimeisimmän jälkeen iho pysyi raskauteen saakka ihan ookoona,mutta nyt finniongelma puhjennut kukkaan... Aluksi oli muutama näppy naamassa, mutta ne häipyivät eikä finnejä kasvoihin ole nyt tullut. MUTTA... selkä on täynnä ryyhkää, olkapäissä on ihan rehellisiä isoja finnejä, jotka on alkaneet levitä jo käsivarsiinkin :angry: Pitäisi saada aikaiseksi varattua lääkäriaika, jos tähän jotakin apuja olisi... Hierojallakaan ei voi käydä kun finnit ärtyy ilmeisesti hierontaöljystä ja käyhän se tieten vähän kipeääkin kun tulehtuneita finnejä painellaan:blink: olen nyt rasvaisen ihon kasvovedellä pyyhkinyt olkapäitä ja yrittänyt clearisilin peitepuikolla kuivatella finnejä. Ja ikävää tässä on myös se, että selkä kaipaisi rasvausta kuivuuden takia vaan eipä tuohon uskalla mitään vartalovoiteita mennä nyt tukkimaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä taidan kuulua myös tänne <_<. Teininä mulla oli ihan kohtalaisen hyvä iho, mutta nyt näitä näppyjä ja finnejä riittää senkin edestä... Otsa ja leuka ovat aivan karmeassa kunnossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kummallista, mulla kasvojen iho on ollut raskauden aikana ihan hyvässä kunnossa - normaalisti tuppaa kukkimaan, varsinkin silloin kukki pahasti, kun lopetin pillerit. Mutta, selässä... yläselkä ja hartiat... siellä on oikee kukkaketo :S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pillerien lopetuksen jälkeen alkoi erityisesti naama, selkä ja niska (ja päänahkakin) kukkimaan ja tätä lukiessa pahoin pelkään, että alkuraskaus ei tätä ongelmaa helpota yhtään. Olen käyttänyt paikallishoitona jo pitkään Bionin Acne inhibitting geeliä, ihana tuote, ainakin kuivattaa näppyjä nopeammin (varsinkin jos malttaisi olla räpläämättä niitä finnejä). Kysymys kuuluukin, tietääkö kukaan saako sitä käyttää raskaana? En varmaan tulisi toimeen ilman, kosmetologiltani olen ostanut. Lisäksi joku aika sitten ostin Bodyshopin merilevänaamion (myyjä ei suositellut pintakuivalle iholleni sitä tea tree -sarjaa). Kirveli hirveästi naamaan laittaessa, mutta sen jälkeen iho oli kyllä hetken rauhallisempi. Pitääpä taas tänään laittaa. Selkä on täynnä näppyarpia, en tiedä millä sitä pitäisi kuoria, että kesäksi saisi kuntoon. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvä kuulla, että Dalacinista ja Skinorenista on ollu hyötyä joillekin raskausajan iho-ongelmien kanssa. Minäkin sain onneksi vihdoin ajan ihotautilääkärille ja nuo samaiset reseptit. Toivottavasti iho lähtis paranemaan niiden avulla!girl_sigh.gif Mulle lääkäri sanoi, että finnit ois aika yleinenkin raskausajan ongelma, mutta pitäis luonnostaan helpottaa sitten synnytyksen jälkeen. Ei olis kyllä siltikään tullu mieleen sietää näitä finnejä synnytykseen asti kokeilematta kunnon lääkkeitä!girl_haha.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla finnejä tuli runsaasti rv:lle 25 saaakka, sitten yhtäkkiä rauhoittui. Onneksi! :)

Edited by Juissi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä tuntuu pukkaavan nyt sitten finnejä mm. päänahkaa, selkään ja vähän rempiinkin paikkoihin, kasvoissakin ollut muutama. Ei kai auta kun kärsiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä yksi joka kuuluu joukkoon :(

 

naama ei ole koskaan kukkinut näin. Lisäksi hartioissa, selässä jne paljon paljon finnejä. Pitäsii vissiin ruveta yrittää tekemään asialle jotain. Tsemppiä kaikille samasta vaivasta kärsiville!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla selkä ja olkapäät kukkii ihan yhtä pahasti kuin naamakin. Toistaiseksi parhaaksi keinoksi kamalia hormonifinnejä vastaan on osoittautunut hammastahna. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä kukkivat niin naama kuin selkä, hartiat, kaula, rinta ja päänahkakin. Nyt loppuraskaudessa tilanne on onneksi hieman helpottunut. En ole sen kummemmin finnejä hoitanut mitenkään. Niitä on ollut niin paljon, että se on tuntunut turhalta. Hyvä pesu vaan päivittäin. Ja ennen raskautta mulla oli todella hyvä iho, teininäkään ei kummemmin iho-ongelmia ollut :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä löytyy kanssa! Nyt loppua kohti helpottanut, mutta muuten yhtä paha kuin pahimpina murkkuvuosina. Nyt kun ei saa edes käyttää noita aineita jotka mulla ennen auttoi pitämään ne kurissa -.- Ja aina mulle on hoettu että "kun on noin huono iho niin kyllä se sitten raskauden aikana..." = D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mä kun luulin, että raskausaikana iho paranisi... :rolleyes: Tai no okei, hehkuuhan iho, ihan varmasti hehkuu kun t-alue kokee teini-iän loistoa uudelleen!

 

Kärsin teini-ikäisenä tosi huonosta ihosta. E-pillerit aloitettuani ja ihon hoitotottumuksia merkittävästi muutettuani (akneihon tuotteista herkän ihon kosteuttaviin, ihan oikeasti auttoi todella paljon) ihon kunto parani huomattavasti. Ei finnin finniä kuin ehkä yksi kappale kerran kuussa kuukautisten aikaan... Halutessani pystyin olemaan ilman meikkiä ja meikatessa ihoa piti vain vähän tasoittaa meikkivoiteella, muuta ei tarvittu. No nyt sitten muutama viikko plussattuani iho räjähti leuasta ja leukapielistä aika järkkyyn kuntoon... Ei jättänyt epäilyksen sijaa etteikö hormoneilla olisi osansa tässä :grin: Tänään rv 12+0 ja todella toivon, että raskauden edetessä ihon kunto palailisi ennalleen. Onneksi pahimmat epäpuhtaudet tulivat leuan alle, saa hyvin meikillä peitettyä. Ja hyvästä syystähän nuo finnit muutenkin ovat... Mutta toivon kyllä, että ihoni palailee normaaliksi jossain vaiheessa nykyisen epämääräisen ja vaikeahoitoisen sekaihon&pintakuivan yhdistelmästä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mä kun luulin, että raskausaikana iho paranisi... :rolleyes: Tai no okei, hehkuuhan iho, ihan varmasti hehkuu kun t-alue kokee teini-iän loistoa uudelleen!

 

Kärsin teini-ikäisenä tosi huonosta ihosta. E-pillerit aloitettuani ja ihon hoitotottumuksia merkittävästi muutettuani (akneihon tuotteista herkän ihon kosteuttaviin, ihan oikeasti auttoi todella paljon) ihon kunto parani huomattavasti. Ei finnin finniä kuin ehkä yksi kappale kerran kuussa kuukautisten aikaan... Halutessani pystyin olemaan ilman meikkiä ja meikatessa ihoa piti vain vähän tasoittaa meikkivoiteella, muuta ei tarvittu. No nyt sitten muutama viikko plussattuani iho räjähti leuasta ja leukapielistä aika järkkyyn kuntoon... Ei jättänyt epäilyksen sijaa etteikö hormoneilla olisi osansa tässä :grin:Tänään rv 12+0 ja todella toivon, että raskauden edetessä ihon kunto palailisi ennalleen. Onneksi pahimmat epäpuhtaudet tulivat leuan alle, saa hyvin meikillä peitettyä. Ja hyvästä syystähän nuo finnit muutenkin ovat... Mutta toivon kyllä, että ihoni palailee normaaliksi jossain vaiheessa nykyisen epämääräisen ja vaikeahoitoisen sekaihon&pintakuivan yhdistelmästä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä täälläkin naama kukkii enemmän kuin ennen, mutta sijoittuu sentään maltillisesti kasvojen alueella. Mutta minulla ei koskaan muualla noita oikein ole ollutkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten te jotka ootte kärsineet ennen raskautta ja raskauden aikana huonosta ihosta, onko iho parantunut sen jälkeen? :)

Olen kärsinyt aina enemmän tai vähemmän huonosta ihosta. Diane Novalla pysyi suht hyvässä kunnossa, mutta auta armias kun lopetin ne heinäkuun lopulla.. Nyt poskiin on tullut myös kipeitä ihonalaisia patteja. Olen lukenut jostain, että raskauden jälkeen iho ois monilla pysynyt sen jälkeen hyvänä. Kuulisin mielelläni kokemuksia :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now