Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Janska

kipeät Nännit...?

25 posts in this topic

Heippa! haluaisin kysyä onko millasia kokemuksia siitä että nännit ovat kipeät? En ole käyttänyt minkäänlaista ehkäisyä n. 2.5 vuoteen ja olemme yrittäneet mieheni kanssa lasta yli vuoden, silti kaikki testit aina olleet negatiivisia. Raskauteen en jaksa uskoa koska olemme sitä yrittäneet kauan ilman mitään tulosta. Olen tehnyt ovulaatio testejä ja saanut plussaa mutta silti ikinä en ole raskaaksi tullut. Nyt ongelmana on että molemmat nännini ovat hyvin kipeät/arat, ja näin ei ikinä ennen ole ollut, eikä oikeestaan minkään muunkaan laisia menkkakipuja... Mistä voi johtua?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, mun ensimmäinen raskausoire oli nännikipu. Tai siis nännit oli kosketusarat ja hellät.

Ei mullakaan muulloin ollut nännit sellaiset (paitsi jos mies oli vähän kovempikouraisesti niitä käsitellyt... mutta silloinki kipu oli vähän erilainen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli kans jo ennen ku kuukautiset jäi tulematta nännit tosi arat ja jatkui pitkään, nyt rv 18+jotain alkaa hellittää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peesaan edellisiä, tiesin varmasti nyt tokalla kerralla että tärppäsi kun nännit oli kipeät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täälläkin on ollut alusta asti tosi kipeät nännit. Rinnat ei niinkään ole kipeät, mutta ne nännit. :hysteric:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksista! No nee kuukautiset sitten alkoi eilen noin viikon myöhässä ja nännit edelleen kipeät... on tämä hankalaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

muissa kierroissa rinnat ei oireilleet mitenkään,mutta heti tärpin jälkeen pelkät nännit tuli tosi kipeiksi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäinen raskausoire oli yleisesti rintojen kipuilu (ja kasvaminen) mutta etenkin nännit oli ihan kosketusarat niin ettei masulleen meinannu pystyä kääntymään. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin olisin uskonut että varmasti nännit kipeytyy jo ennen plussaa, kun rinnat muutenki mulla oirehtii kaikkiin hormooniheittoihin jne. ja juuri tuo nännikivun täydellinen puuttuminen sai mut uskomaan ettei tästäkään kierrosta tärpänny, kun tuntui että lukiessa noita muiden oireita ennen plussaa ni lähes kaikilla oli nännit arat. Plussa tuli siis pari päivää sitten, ei oo vieläkään nännit arat.. Katsotaan mihin tää täst kääntyy  :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myös täällä ensimmäinen raskausoire oli nännien arkuus. Arkuus alkoi melkeinpä heti oviksen jälkeen ja jatkuu yhä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myös täällä ensimmäinen raskausoire oli nännien arkuus. Arkuus alkoi melkeinpä heti oviksen jälkeen ja jatkuu yhä.

Ja siis plussattu on :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, mulla ei ollut alkuraskaudessa sellasta oiretta ollenkaan, ihmettelin kun muut kertoi miten suihkussa sattuu. Mutta sitten joskus, mitäköhän se oli, rv 15 ja 20 välillä nännit tuli ihan sairaan kipeiksi. Ehkä mun kroppa on hidas ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei täälläkään alussa tuntunut nänneissä mitään,eikä ollut muitakaan muutoksia.. tummentumista ym. Rinnat sen sijaan pisteli ennen plussaa,ihan kuin neuloilla olis tökitty ja kipeytyivät vielä kahta kauheammin mitä pidemmälle viikoissa mentiin.

Myöhemmin on nännikipuja ollut ja onhan nuo jo aikamoiset "ovikellot",että kasvaneet on huomattavasti.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä huomasin toisen raskauden nimen omaan nännikivusta :D oli ensimmäinen oire kun alkoi imetys sattua mitä ei ollut tapahtunut enää muutamaan kuukauteen. Aloin testailla jo muutamaa päivää ennen kun menkkojen piti alkaa ja muitakin oireita sit pikkuhiljaa kasaantu mutta negaa vaan tuli. Plussan sain vasta kun menkat oli jo toista viikkoa myöhässä. Ultra paljasti että ovulaatio oli tuossakin raskautumisessa ollut viikon myöhässä eli nännit on kipeytyneet melkein heti hedelmöittymisen jälkeen!

 

Epäilen taas raskautta. Tällä kertaa ensin tuli muita oireita ja sitten samoihin aikoihin tuo tietynlainen kipu imetyksen alussa, tosin viimeksi se oli mielestäni voimakkaampi (tissit karaistuneet?). Oireiden perusteella epäilen että kiinnittyminen olis tapahtunut vajaa viikko sitten, kuukautisia ei ole ollut. Eiköhän viikon päästä ole tiedossa onko tämä taas sitä itseään...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin ja muuten (Eka raskaus ja menkat) en edes erityisemmin ole huomannut jos tissit onkin olleet kipeänä, eli imetyksestä varmaan johtui että ylipäätään huomasin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on aina ollut melko tunnottomat nännit ja ensimmäinen oire menkkatuntemusten lisäksi oli järkky rinta- ja varsinkin nännikipu. Nännit on edelleen toisinaan niin arat että kun töissä tulen rappusia reippaasti alas niin aika kipeetä tekee! No olenpahan oppinut tuntemaan "uuden" kehonosan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heti oviksen jälkeen alkoi tuo nännikipu. Menkkojen pitäisi alkaa vasta viikon päästä. Kannattaako vielä testata?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli hirveä nännikipu heti oviksesta alkaen ja plussa tuli. Päätyi kuitenkin keskenmenoon rv11 (tuulimuna). Oli siis sinne saakka nännit todella todella todella arat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla alkoi nännikipu aika lailla heti kiinnittymisen jälkeen (tunsin sen tosi selvästi kun yhtenä yönä nousi pariksi tunniksi korkea kuume ja tuli seuraavana päivänä kiinnittymisvuotoa). Oli nännit varmaan viikon tai kaksi niin järkyttävän kipeät, etten voinut kävellä suorassa koska silloin nännit osuivat paitaan/rintsikoihin liikaa  :grin:  Sen jälkeen ei ole rinnoissa kamalasti tuntemuksia ollut, paitsi ovat toki kasvaneet tässä kun on nyt 31 viikko menossa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli myös molemmista muksuista nännikipu ekoja oireita. Kuopuksesta osasin jo siitä arvata että odotan. Vaikka oli se silti melkoinen yllätys. :D

Liivit tuntui tosi ikäviltä kun rintavarustus oli sen verran hellänä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin tosi järkyttynyt siitä miten kipeäksi rinnat ja nännit tulivat, viikoilla 5-6! Rinnat ovat yleensä hyvin "tunnottomat", mutta jouduin ottamaan nännilävistykset pois viikolla 6+jotain kun suihkussa käyminen oli niin tuskallista! Rintojen kipu on vähän laantunut viikkoon 12+1 mennessä mutta nännit ovat edelleen kipeät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla rintojen ja nännien kipu on ollut ihan normaali kuukautiskierrossakin tavallista, yleensä vähän ennen kuukautisten alkamista. Nyt plussaamisen jälkeenkin on kyllä ollut rinnat arkana, aika samaan tapaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä osasin kipeisiin nänneihin/rintoihin varautua ennalta aikasemman km:n jälkeen (myös sillon nännit tosi hellinä), mut ei tää kivaa oo.. Kaikki hyvin niin kauan, kun on liivit päällä, ne ei jostain syystä haittaa, mut illalla, kun pitäis nukkumaan mennä, niin saa välillä pitää kunnon taukoja vaatteiden vaihdossa, kun tekee niin ilkeetä.. Ihan kun joku kiusallaan kävis venyttämässä :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0