Hanku

Äitiysvaatteita isokokoiselle

132 posts in this topic

Anteeksi Sydänmamma nyt vasta huomasin että olit kysellyt, en hennonut tilata housuja sieltä. Joustavia normi housuja jotka menee hyvin pitkälle jollei koko raskausajankin löysin cellbesiltä.

 

Löysin imetyspaitana menevän paidan itselleni netanttilasta http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=735122&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=12653&compartmentId=13154&categoryId=13158 hyvin edullisesti, sääli ettei kokoja ja värejä näytä enää enempää olevan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilasin Dorothyltä parit housut ja toisissa otin koon pienemmät kuin kuvittelin. Olisi pitänyt ottaa kaksi kokoa pienemmät. Toiset olivat ihan ok housut, hieman reilut ja mietin, että kuinkakohan paljon noille tulee käyttöä :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen tilannut funmum.com:ilta vaatteita sekä edellisessä että tässä raskaudessa, tulevat nopeasti ja palvelu toimii (otin yhteyttä housujenvaihdon yhteydessä, ja homma toimi moitteettomasti). Lisäksi etsin paniikissa juhlamekkoa itselleni ennen joulua, ja löysin sellaisen pienen kaupan kun pinkpixie.co.uk, ja varmistin heiltä että ehtisin saada mekon ennen uuttavuotta. Tilasin siis 21.12, ja ehdin jo pelätä että tuleekohan. Yllätys oli melkoinen, kun paketti oli postilaatikossa 23.12!!!

 

Funmumilla on se hyvä puoli, että pituuksia saa housuissa sekä pitkille että lyhyemmille ihmisille, ja koot ovat olleet mielestäni aika reiluja. Olen itse lyhyt ja alkuraskauden BMI oli 36, ja silti löysin hyvät farkut ja topin sieltä, viimeksi taisin tilata farkut sekä puseron. Tilasin tällä kertaa myös mustat suorat housut, mutta nämä eivät joustaneet yhtä hyvin kuin esim farkut, joten vaihdoin ne isompiin, ja olen lahjakkaasti unohtanut käyttää niitä kertaakaan :D Nyt loppusuoralla en ole edes kokeillut menevätkö päälle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tassa on suomi-versio Next -myymalan verkkosivuilta, heilla on todella kauniita aitiysvaatteita (Women -> Maternity collection) ja koot menevat ainakin kokoon 50 asti :)

http://www.nextdirect.com/fi/en

Postikulut talla hetkella 5 euroa kotiinkuljetuksena.

Itse olen paljon ostellut Nextilta ja tykkaan laadusta ja koot ovat kohdallaan, voin tarvittaessa avittaa jos enklanti ei suju.

Isoja rintsikoitahan olen kuullut suomalaistenkin tilaavan paljon taalta: http://www.nursingbra-shop.co.uk/ , kokoja nakyy olevan paljon! Itse en ole viela nursingbrasta mitaan tilannut, mutta varmasti jatkossa tutustun paljon kehuttuihin bravadoihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minakin olin tulossa kehumaan Nextia, hinta-laatusuhde kohdallaan ja vaatteita loytyy joka lahtoon niin kotona lotkottelyyn, liikuntaan, toihin kuin juhliinkin.

 

Mun mielesta Nextin koot vastaavat oikeita kokoja, ainakin ma olen tilannut ihan normikokoani mammavaatteissa ja kaikki ovat sopineet erinomaisesti, kuin muissa merkeissa pienempi koko on usein parempi. Etenkin Nextin farkut on ihan ykkoset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tiedä onko jo tämä täällä mutta Funmum:lla ( http://www.funmum.com/ )on XXXl-koon vaatteita, esim. farkkuja ja kesäksi pellavahousuja. Koot on 20-22, eli suomen kokoa 50-52 ehkäpä.

Itse olen tuolta tilannut ja tuo on hieman löysä mutta mahan kasvaessa varmasti hyvät.

Tulee nopeasti (alle viikossa) ja postarit on 15 euroa (mutta halvemmalla saa kuin suomalaisista nettikaupoista)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vasta plussasin, mutta hirvittää jo nyt, miten löydän sitten itselleni housuja, kun olen hirveän pitkäjalkainen ja sopivia housuja on normaalistikin naisten vaateosastolta tosi vaikea löytää. Farkuissa pitää lahkeen pituuden olla 36 tuumaa... En onnistunut tässä ketjussa huomaamaan tietoa pystysuunnassa(kin) isokokoisten vaatteista, mutta vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaisko kukaan auttaa? Mistä löytäisin juhlavan imetysmekon? Ennen raskautta alaosa kokoa 46-48 ja yläosa 44/46 riippuen merkistä. En löytänyt ketjua aiheesta.. ajattelin, että josko joku jo synnyttänyt osaisi auttaa :give_heart:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suosittelen Helsingin keskustasta löytyvää Fiilinki liikettä. Suureksi yllätykseksi housuja (ja muitakin vaatteita) löytyy isojakin kokoja, 32-56. Myyjät olivat todella ystävällisiä ja palvelualttiita, etsivät minullekin sovitettavaksi lukuisat 48 kokoa olevat housut, vaikka olin varma etten löytäisi sellaisia kun normaalihousujenkin löytäminen on hankalaa tämän kokoisena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei nyt ihan oikea osasto ole kantovälineistä kyselyyn, mutta mutta mahtasko kellään olle kokemusta neliöliinoista ja niiden sopivuudesta jos kantaja on isokokoinen? Mulla vaatekoko taitaa olla siinä 52 luokkaa ja kantorepuissa tula on ainoa jonka tiedän säädöiltään piisaavan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täytyy ehkä jossain vaiheessa käydä kurkkaan sen Fiilinkin tarjontaa. =)

Olen hyvin isokokoinen, ja luulen, että mulle menee Kappahlin/Seppälän/Lindexin perustunikat ja -mekot varmaan aika pitkään ja niitä normaalistikin siis käytän. Jossain vaiheessa jotkut mammahousut varmaan täytyy kuitenkin hankkia. Ja rintaliivejä isompia. Kauhistuttaa jo nyt, että mistä ihmeestä saa mun kokosia imetysliivejä sitten aikanaan ja kuinkakohan isoiksi noi vielä kasvaa kun on siis ennestäänkin jo melkoiset. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

onnel: Liinoista en tiedä, mutta kantorepuista Manducassa on kyllä säädöt riittäneet tällaiselle 56 koon tyypille. Tai viimeksi kun käytin olin 54 kokoa ja silloin oli vielä vähän säätövaraa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua on alkanut nyt mietityttään täytyykö joku talvitakki hommata ja mistä ihmeestä sellaisen saisi. :| Ulkomailta tilattuna varmaankin..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannattaa tsekata kauppojen isojen kokojen mallistot. Itse pärjäsin raskausajan talven ihan Seppälästä ostetulla reilunkokoisella talvitakilla, jossa oli säätönyörit vyötäröllä. Eikä tullut kalliiksi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

taiqa minä käväsinkin tänään Seppälä, Lindex ja Kappahl -kierroksella, mutta ainakaan vielä siellä ei ollut oikeen talvitakkeja. Tai ehkä joku yksi malli jossain noista, mutta liian lyhyt eikä ollenkaan mun mieleen. Täytyy käydä vielä myöhemmin kurkkimassa... 

 

Niin ja siis olen sen verta isokokoinen, ettei noissa isojen kokojen valikoimassakaan ole enää paljoa "kasvunvaraa". :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Missymomilla on loppuunmyynti =( Oli pakko tilata jotain vaikka raskaus niin alussa ettei vielä tartte erikoisempia vaatteita käyttää. Toivottavasti ei oo ihan liian isoja kun kokoja oli rajotetusti ni en uskaltanu ottaa pienempää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävinpä kurkkimassa, mutta eipä oikeen ollut mitään mulle. :| Toi oranssi vakosamettinen hame ois houkuttanut, mutten tiedä riittäiskö koko 52 (isoin). Samoin mietin noita yksiä mustia housuja, mutta jäin pohtimaan, että jos koossa 34 on sama lahkeenpituus kuin koossa 54, (siis 84cm), niin riittääköhän se mulle kun olen 180cm pitkä. Täytyy ehkä kotona mitata joista housuista. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olin isoimmillani edellisessä raskaudessa ja tilasin silloin talvitakin ellokselta. On kokoja 58 saakka, tämä malli taitaa olla sama mikä minulla oli ja mahassa on kyllä vaikka kuinka tilaa http://www.ellos.fi/ellos-plus-collection/takki/445871?N=1z141poZ1z141rsZ1z141o7&Ns=RankValue3|1&Nao=5&selArt=399336

 

Nyt pitääkin tuo myydä pois, minun takki on muistaakseni kokoa 54.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SuzieL, mulle vinkattiinkin just tuota kyseistä takkia ja ajattelin tilata sen nyt kun löysin 50% alennuskoodin. :) Taidan tilata kahta kokoa ja palauttaa sitten epäsopivamman, kun vaikea arvioida tuota kokoa. Vielä pitäs päättää kumman värin otan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kanssa tuo takki mustana :).

 

 

 

Missymomilla on tällä hetkellä tosi pahoja toimitusongelmia. Otin yhteyttä, kun kahden viikon toimitusaika oli venynyt jo kolmeen viikkoon, ja vasta silloin sain tiedon että heillä sairastapauksen vuoksi toimitukset viivästyy. Lupailivat kuitenkin sen 3. Viikon sisään toimitusta. Nyt mennyt yli 4 viikkoa!! ja tiedustellessani tilaukseni tilannetta viime viikolla kahteen kertaan en ole saanut minkäänlaista vastausta. Tosi tylyä, jos todella eivät pysty edes sähköposteihin vastaamaan niin tekisivät jonkun valmiin vastauspohjan, että "pahoittelemme sairastapauksen vuoksi viivästynyttä tilannetta, toimitamme mahdollisimman pian". Ekaan tiedusteluuni sain vastauksen ja missymom antoi silloin 3. viikolla ilmeisesti yleisesti hyvityksenä tilaajille vauvojen puolipotkarit. Mutta kun tilaus on venynyt vielä viikolla lisää ja oma olo on tukala, niin pidän aika kyseenalaisena etten ole saanut mitään vastausta uusiin kyselyihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä nyt vihdoin tilasin sen Elloksen takin, josta SuzieL ja bohemian kirjoitteli. Tilasin kahta kokoa, toivottavasti jompikumpi olisi sopiva. Palauttelen sitten toisen. Vähän meni säädöksi kun piti anopin asiakasnumerolla tilata kun hällä oli 50% -tarjousnumero, joka oli just tänään menossa vanhaksi... Mulle ei ollut moista tullut lainkaan. Nyt vaan jännittelen, että toivottavasti takit ennättää tulla ens viikon pe mennessä, sillä sitten noi miehen vanhemmat on lähdössä kahdeksi viikoksi ulkomaille... 

 

Mulla itsellä on ulkomaanreissu haaveissa marraskuun lopulle ja tässä ressailen, mistähän saisin uimapuvun jollei oma mene silloin enää... Silloin olisi rv 23+2 - 24+2. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eipä se Elloksen takki sitten ollutkaan mulle sopiva kun oli malliltaan sellainen, että rintojen kohdalta liian tiukka kun taas muuten ihan turhankin löysä siitä alempaa. Molemmat koot, vaikka toinen oli siis selvästi suurempi kuin mitä normaalisti olen käytänyt. 

Lopulta löysin Seppälästä tällaisen Great Girls parkatakin, johon olen ollut tähän mennessä oikeinkin tyytyväinen. :) On selvästi lämpimämmän oloinen kuin se Elloksen takki. Otin kokoa isomman kuin normaalisti ja tuohon mahtuu vielä hyvin maha tästä vielä kasvaessakin ja toisaalta on kiristysnyörit, joilla voi kiristää tiukemmaksi sitten jos on tarpeen. Sainpa hyödynnettyä -20% alenkin. 

Share this post


Link to post
Share on other sites