riirii

Millainen oli ensimmäinen yrityskiertonne?

41 posts in this topic

Olen uusi täällä ja vauvakuumeilu on vasta alkanut. Minua kiinnostaisi tietää millaisia ovat olleet teidän ensimmäiset yrityskiertonne? Oletteko tulleet heti raskaaksi tai kuvitelleet ison liudan raskausoireita, mutta saaneet kuitenkin tädin kylään? Sujuiko ensimmäinen kierto ihan huolettomasti odotellen vai aloititteko heti ovisten bongailun ja muun arsenaalin käytön greippimehusta punaviiniin? Miten miehenne suhtautui yrityksen aloitukseen? Esimerkiksi sujuiko pupuilu ilman stressiä? Kaikenlaiset ajatukset kiinnostavat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli ensimmäinen yrityskierto aika kamala. Se oli siis eka kierto, kun olin jättänyt pillerit pois. Oireita oli koko kierron ajan vaikka minkälaisia, luultavasti pillereiden lopettamisesta johtuen. Ovista ei tikutettu ja siksi yritin koko ajan kytätä oireita ja miettiä, että onkohan ovis nyt vai ei. Seksiä harrastettiin varmaan parin kolmen viikon ajan joka toinen päivä, kun ei tiedetty, että millon vois olla otollinen hetki. Alkoi kyllä loppuvaiheessa olla jo aika puuduttavaa.. Menkathan sieltä lopulta alkoi. Toinen yk olikin sitten erilainen ja siinä tikutin oviksen ja nyt sitten ollaan onnellisesti raskaana. Toinen yk oli muuten paljon vähemmän stressaavampi. Varmaan jännitin liikaa yrittämistä ekalla kerralla :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli aika leppoisa ensimmäinen yrityskierto :). Olen jo pitkään tunnistanut ovulaationi ajankohdan ennen yritystäkin, joten siinä main tuli enemmän viihdyttyä makuuhuoneen puolella (niin kuin kylläkin aina, kun mun selkein ovulaatio-oireeni on aina ollut halujen lisääntyminen), mutta muuten ei pahemmin mietitty asiaa. Oli jotenkin tosi jännää harrastaa seksiä ilman ehkäisyä, se tuntui vähän kutkuttavan kielletyltä. Stressiä ei siitä kyllä revitty kumpikaan, oltiin enemmänkin asenteella, että ei sen tärpin ihan heti edes tarvitse käydä. Loppukierrosta tietysti piti vähän kuvitella oireita, vaikkakaan en tosissani uskonut, että olisin heti tullut raskaaksi, niin kuin en sitten tullutkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäinen yrityskierto oli aika koominen suoraansanottuna. Tiesin, että ovis on sillä viikolla, joten maanantaina ja keskiviikkona pistettiin rojut torveen. Sit aloin epäilee, josko ovis oliskin vasta perjantaina, joten menin miehen työpaikalle (laivaan) ja aivan he*vetillisessä myrskyssä kuksittiin vaikka laatta meinas lentää siinä aallokossa, kamat tuli hytissä alas ja oli aivan hillitön sotku (kaukosäätimet, sohvatyynyt ja jääkaapin sisältö pitkin huonetta), joka siivottiin sit puuhailujen jälkeen. :girl_haha: Vielä en tiedä tärppäsikö. Testaan torstaina. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täähän on mielenkiintoinen ketju..täytynee tulla kertoon omat kokemukset sit kun on kokemusta asiasta :girl_sigh: Toivon vaan että osaisin olla liikoja stressaamatta.. :girl_to_take_umbrage2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei valmistauduttu yrityksen aloitukseen muuten kuin poistattamalla kierukka. Ei mitään greippimehuja eikä mitälievehnänalkioitaneolikaan. Ihan vaan ehkäisy pois ja hommiin. Meillä on tosin aika vilkas seksielämä muutenkin, joten sen suhteen ei tarvinnut olla aktiivisempi. Ovista en tikuttanut, koska se on kivulias ja tuntuu kyllä. Ja tästä ensimmäisestä kierrosta siis tuli plussa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kummankin lapsen kohdalla ensimmäisestä kierrosta tuli plussa. Mulla on aina ollut sellanen ovis että tunnen sen, tai siis siitä aiheutuu kipuja ja lämmöt nousee selkeesti. Kierto on aina ollut myös tosi säännöllinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisenä kiertona oli, kuten aamuaurinko sen jo ilmaisi, sellainen olo, että tekee jotain kiellettyä. En pahemmin stressannut asiasta, mutta raskausoireita kyllä kuvittelin loppukierrosta. Kierto venyikin lähes 40 päivän mittaiseksi, ja taisin tehdä lukuisia nega-testejä. Muistaakseni 3. yrityskierrokselta tärppäsi (tämä siis esikoista odottaessa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä söin jo muistaakseni raskausmonivitamiineja ja join pari lasillista greippimehua ekassa kierrossa :D. Harrasteltiin tavallista useammin oletetun otollisen ajan kieppeillä. Onneksemme tästä kierrosta tärppäsi :). Alunperin piti vaan aloitella rauhassa tjot meiningillä.

 

Oli tosi kutkuttava olo aina seksin jälkeen. Oli hassua tietää, että tämä kerta saattoi olla se elämän muuttava kerta.

Edited by bohemian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mielenkiintoinen galluppi tämä :). Meillä tärppäsi ensimmäisestä yrityskierrosta, mistä olin äärimmäisen hämmentynyt koska olin syönyt 16 vuotta pillereitä eikä ollut tietenkään mitään käsitystä voiko edes ylipäätään tulla raskaaksi ja kuinka pian. Lopetin pillerit syyskuussa ja odotettiin yksi luomukierto ennen kuin annettiin vauvalle mahdollisuus tulla. Menkat tuli noin kuukauden päästä pillereiden lopettamisesta ja sen jälkeisestä kierrosta tulinkin sitten heti raskaaksi.

 

Täytyy myöntää että kyllähän siinä yritystä olikin, minä olen ihminen joka tekee kaiken aika perusteellisesti kun johonkin päättää ryhtyä biggrin.gif. Eli kierron puolivälissä parin viikon ajan yritystä oli kyllä about joka toinen päivä ja makoilin aina jälkeenpäin sängyllä vartin verran ettei arvokas lasti valuisi hukkaan. Olin jo etukäteen päättänyt tehdä testin sinä aamuna kun meillä olisi illalla työpaikan pikkujoulut, koska menkkojen piti alkaa seuraavana päivänä ja piti tietää lähdenkö autolla vai lähdenkö juhlimaan pidemmällä kaavalla. No, autokeikkahan siitä sitten tuli kun kaksi viivaa ilmestyi aamulla testiin biggrin.gif. Se olikin ensimmäinen koskaan tekemäni raskaustesti (sen jälkeen olikin sitten pakko tehdä muutama varmistustesti... rolleyes.gif).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tärppäsi toisella yrityskierrolla. Ikinä en oo päiviä laskenu, enkä ovista tunnistanu, pupuiltiin sitte melkeinpä joka päivä varmuuden vuoksi grin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulin itse raskaaksi esikoisen kohdalla heti ensimmäisestä yrityskierrosta. Mutta ehdin silti laskea päiviä ja bongailla limoja, oi niitä aikoja. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No meillä eka yrityskierto on nyt. Onhan tää aika jännää. Rennosti mennään, vaikka kyllähän mä olen jo ehtinyt miettiä vaikka mitä ja elätellä toiveita, vaikka tosiasiassa yritän olla realistinen sen tärpin suhteen. En ole muuttanut mitään muuta kuin, että ehkäisyä ei ole ja nyt mahdollisen oviksen aikaan ollaan oltu aktiivisempia makkarin puolella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onpas mielenkiintoinen ketju, mutta jäänyt vähän taka-alalle.

 

Meidän virallinen ensimmäinen yrityskierto oli jännä. Mitään ylimääräsiä kikkakolmosia ei ollut käytössä, ovulaation tunsin tapahtuneen ja kierto oli suht normaalin pituinen. E-pillerit olen lopettanut jo neljä vuotta sitten, joten niilläkään ei ollut mitään vaikutusta asiaan. :) Olihan se jännää sitten loppukierrosta odotella menkkoja ja miettiä, koska mahdollinen raskaus voisi näkyä testissä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän päätös yrityksestä alkoi kesken kierron, ovis oli vissiin jo mennyt, limoista päätellen. Joten eipä sitten tietenkään tärpännyt. Nyt on toinen yrityskierto vuorossa ja tarkotus tikutella ovista ahkeraan. Nyt myös foolihappopitoiset vitamiinit otettu käyttöön, sekä mulla että miehellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on nyt eka yrityskierto menossa. Mitään oviksia en ole tikuttanut, mutta vähän koittanu kroppaani seurata ja saatoin kyllä oviksen bongataki :) sen tietämillä harrasteltiin seksiä ahkerasti. Oli kyllä eka kerta ilman ehkäisyä jännittävää :D Nyt onki jännää ku muutaman päivän päästä pitäis alkaa menkat. Saa nähdä malttaako olla testailematta siihen saakka :D Meilläki oli tarkoitus vaan tjottailla, mutta kyllä ainaki omasta puolestani on ihan kunnon yritys päällä. Mies on vain innoissaan kun haluan jatkuvasti seksiä  :pupu_1: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta olin niin keltanokka, että en ollut sisällä näissä jutuissa. :D

 

Mut tokan kohdalla ekassa kierrossa jo lähti lapasesta ja kuvittelin kaikki mahdolliset oireet. No, tätihän tuli. Mut sit tärppäskin kakkosesta kun lopetti ajattelun. Lobotomia siis auttaa. :D Tämä raskaus päätyi keskeytykseen.

 

Tää kolmas saikin alkunsa varmoilla päivillä raskauskarenssin aikaan, että ei paljon yritetty.... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on myös menossa ensimmäinen yrityskierto. Hommasta tekee haastavaa se, että edellinen kierto (toinen "luomu" pillereiden lopettamisen jälkeen) kesti 67(!) päivää. Tässä kierrossa testasin siinä kp40 paikkeilla, nyt on kp56. Seuraavaa testiä aion odottaa tuonne kp67 tienoille asti, ettei tule turhia pettymyksiä kun(jos) en olekaan raskaana. Jos nyt ei tärppää niin toivottavasti kierrot hiukan lyhenisivät jatkossa. Mitään kikkakolmosia en ole käyttänyt etten alkaisi turhaan stressaamaan. Folireniä olen syönyt marraskuusta asti säännöllisen epäsäännöllisesti, olen huono muistamaan vitamiinien syöntiä.  :rolleyes: Jos tämä ja mahdollinen seuraavakin kierto ovat yhtä pitkiä niin täytynee konsultoida lääkäriä. Vielä en asiasta kuitenkaan viitsi enempää stressata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsellä oli jo ehtinyt olla kaikenmaailman "raskausoireet" jo ennen yrityksen aloittamistakaan  :rolleyes:  Ensimmäinen virallinen yrityskierto (tai siis ensimmäinen yk ilman ehkäisyä) oli kuitenkin jännä, bongailtiin ovista ja petipuuhat tuntui ihan erilaisilta kun tiesi että nyt oikeasti voi tärpätä. Ja tärppäsihän se, minkä tiesinkin sitten niistä oikeista raskausoireista  :lol: Tuo raskaus päättyi kuitenkin keskenmenoon. Nyt on ensimmäinen yrityskierto keskenmenon jälkeen menossa..Vielä pitäisi muutama päivä jännittää :) Kovasti sitä on taas laskettu oviksen ajankohtaa ja sitä että "jos nyt tärppää niin laskettu aika on silloin ja silloin" ym. Kuitenkaan ei ole ihan uskaltanut antaa itselle lupaa intoilla, kun vielä on olo aika pessimistinen johtuen tuon edellisen raskauden keskeytymisestä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ensimmäinen yrityskierto alkoi heti oviksen bongailulla, ja oikeastaan olin jo menettänyt sen suhteen toivoni jossain kp 15:n kohdalla. Lähtökohtana yritykseen siis oli tieto, että kierron epäsäännöllisyyden vuoksi en aina ovuloi, ja tän lisäksi mulla ei ollut mitään käsitystä kroppani toiminnasta.  <_<  No, taisi olla kp 16 kun testiin tuli kirkuva ovisplussa ja se päästiin heti hyödyntämään (petipuuhat jännittivät kyllä kovasti.) Olin loppukierron ajan tyyliin 90-prosenttisen varma, että olen raskaana, ja olinkin aika hämmentynyt kun menkat alkoivat. Raskaustestiä en tajunnut edes stressailla ennen kuin oletettu kierron viimeinen päivä oli käsillä. Tein testin ajatuksella "siellä se nyt näkyy".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä puuhailtiin vaan pari kertaa kun olin ihan varma etten kuitenkaan heti raskaudu. Söin kuitenkin pillereitä 15v, lisäksi ikää alkaa jo olla enkä ole "perusterve". :/ No siitä huolimatta oli hirveät "raskausoireet" :D Luultavasti oli vaan pillereiden lopetuksesta johtuvia kramppeja. Muutama testi piti kuitenkin varmistukseksi tehdä :) Ainoastaan foolihappo on ollut käytössä. Nyt lisäksi greippimehu ja raskaus monivitamiini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mites teille mimosa32 sitten kävi? Itse syönyt pillereitä 20 v, viimeinen pilleri meni alas tänään, viikonlopulle odottelen menkkoja ja sen jälkeen jätetään ehkäisy pois.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nyt on vasta yk2 meneillään että vaikea vielä sanoa :D Nyt oon muutaman ovistestin tehnyt, negaa näyttää vaikka oireita on...

 

Mullahan tuli ekat luomumenkat samaan aikaan kun pillereidenkin kanssa eli kp 28.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now