Sign in to follow this  
Followers 0
pikku-haisu

mies ulkomaille vkolla 32

12 posts in this topic

Hei, tiedän että on aikaista miettiä tällaista, mutta kysyn mielipiteitänne.

Miehen kaveri voitti kesällä liput ensi kesän futiksen MM-finaaliin Kiovaan ja pyysi miestäni sinne seuraksi. Plussattiin ihan vasta toissapäivänä ja ehtiihän tämä mennä kesken monta kertaa.

Kisat osuvat rvkolle n. 32, jos tämä jatkuu sinne asti.

Sanoin jo, että ehtona on, että Tupolevilla ei sitten lennetä kumpaankaan suuntaan, ja enintään 4-5 pv saa olla pois.

 

Nyt kuitenkin mietityttää, kun tietää, mikä kaikki mahdollinen voi mennä pieleen. Että uskallanko yleensäkään noilla viikoilla enää päästää miestäni johonkin Ukrainan kaltaiseen maahan, jossa virkamiehistö ei puhu englantia ja kaikki on jumalattoman byrokraattista.

Ja toisaalta tuo kaveri, jos hän haluaakin vaikka olla siellä kokonaisen viikon. Olisi ehkä reilua kertoa jo tässä vaiheessa, että hän voisi pyytää sitten jotain toista seuraksi?

 

Pitäisikö kertoa kaverille ja milloin? Olisitteko itse päästäneet miehenne tuollaiseen reissuun noilla viikoilla? Toisaalta haluaisin totisesti miehelleni tuon reissun suoda, kun sellainen tilaisuus tarjoutuu ehkä kerran elämässä jos sitäkään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä päästäisin, kun aika harvoin tossa vaiheessa vielä tapahtuu mitään. Eihän noilla viikoilla ole itsekään vielä äitiyslomalla...

Meillä toi olis myös niin tärkeä asia miehelle, etten raaskis kieltää. (Meidän häät pidettiin toukokuussa, koska jalkapallon MM-kisat oli kesä-heinäkuussa, niin mies varoitti, ehkei ehkä tule paikalle, jos just silloin on tärkeä matsi...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toisaalta onkin parempi, ettei laskettu aika osu finaalipäivälle, kuten olisi käynyt jos raskaus olisi alkanut 2 kk sitten... ;) Kyllä mä varmaan vielä tässä rauhoitun, nyt vaan vielä panikoin kaikesta mahdollisesta semminkin kun ensimmäinen raskaus oli kohdunulkoinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin päästäisin ja vaikka koko viikoksi. Lentoyhtiö voisi kyllä olla joku muu kuin tupolev tms... Tai sitten vaan henkivakuutus korotettuna kuusinumeroisiin summiin, ettei tarvitse rahaa miettiä :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin jo että mitäs ihmettä, kun MM kisat on seuraavan kerran vasta 2014, mutta ilmeisesti aloittaja tarkoittaa EM kisoja, jotka on tänä vuonna :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä mä päästäisin lähtemään. Reissasin noilla viikoilla vielä itsekin Kanarialle ja takaisin. Mies on varmaan vaan mielissään, jos moinen reissu mahdollistuu. Saattaahan siinä sitten kohta olla reissut vähäksi aikaa reissattu :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Antaisin mennä. Ja vaikko koko viikoksi, koska jos tuolloin nyt jotain sattusi, niin se on aika sama onko mies poissa 3 vai 4 päivää vai koko viikon. (Jos nyt siis viikon loma noin muuten erikseen on ok. Joissain liitoissahan ei ole ok käyttää esim,. 4 viikon lomasta viikkoa kaverien kanssa lomailuun)

Kyllähän tuolta pääsee suht nopeasti takaisin kotiin, voisin kuvitella että varsinkin kisojen aikaan esim. Saksan kautta.

Viranomaisten kanssa tuskin tulee tarvitta asioida, joten niiden kielitaidolla en näe tässä asiassa olevan merkitystä. Ja onhan siellä Suomen suurlähetystö, jos joku tiukka paikka noiden suhteen tulisi.

 

 

Tosin tietenkin juuri sillä varauksella, että kaikki on tuohon asti mennyt hyvin, eikä aloittaja ole esim. sänkypotilas jo tuossa vaiheessa. Eli kannattaa miettiä varuille joku yhteinen kaveri lähtemään sijasta, jos tulee sellainen tarve.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos tuestanne. Ehkä mä päästän sen sitten. Mutta en Tupolevilla.girl_smile.gif Joo, EM-kisat siis kyseessä. Huomaa taas kumpi tässä perheessä ei fudiksesta paljoa ymmärrä. Sen verran, että silloin on kiva makoilla sohvalla pää miehen sylissä ja nautiskella pikku rapsutuksesta, jos tuo malttaa sellaiseen ruveta. lipsrsealed.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiksu päätös pikku-haisu. Kyllä ehdottomasti kannattaa päästää jos kerta muussakin elämäntilanteessa päästäisi. Mun mielestä sitä miestä ei voi alkaa kotiin kahlitsemaan. Ja jos tuolloin on itse tosi huonossa kunnossa, niin sitten voi pyytää, ettei lähdekään, mutta elämästähän ei koskaan voi tietää mitä se tuo tullessaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehkä itse kuitenkin olisin sillä linjalla että ainakin tälle miehen kaverille voisi kertoa että pienellä varauksella on tuo miehen lähtö. Jos kävisi niin että tosiaan on vaikea loppuraskaus tms, niin tottakai miehen prioriteetit menee niin että perhe ensin. Silloin olisi hyvä jos olisi varalta joku matkakaveri miehen tilalle.. :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miksipä et päästäisi? Pääseehän sieltä melko nopeasti takaisin ja muutoksia voi tehdä varmaan viime tipassakin. Ja voisihan sille kaverillekin mainita asiasta eukäteen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0