Sign in to follow this  
Followers 0
panda

Minne alkuraskauden ultraan pk-seudulla?

225 posts in this topic

Me käytiin talvella Terveystalossa, hyvin hoitui, vaikka ajan varasin ihan muutaman päivän varoajalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adenovassa käyty ultrassa. Lääkärinä M. Marttila, joka oli mukavan tuntuinen. Kela-korvaus tuli automaattisesti ja maksettavaksi jäi 113 € ja risat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen käynyt Femedassa ar-ultrassa sekä esikoista odottaessa että tämänhetkisessä raskaudessa. Esikoisesta taisin käydä sittemmin jo eläköityneellä Fredrika Forsskåhlilla, ja silloin hinnat olivat paljon matalampia kuin nykyään, muistelisin selvinneeni kokonaisuudessaan alle 100 eurolla. Tällä kertaa kysyin Femedasta aikaa varatessani halvemmanpuoleista lääkäriä ja päädyin Satu Klockarsille. UÄ-tutkimuksen hinta oli n. 90€, siihen lisäksi vastaanottokäynti enint. 20min ja toimistomaksut n. 67€. Lääkärin ultralaitteisto ei tuntunut olevan viimeisintä huutoa, itse en esimerkiksi oikein meinannut kuvasta erottaa alkion sydämen sykettä, vaikka kyllä se siinä ilmeisesti näkyi. Mutta tämä ei mua haitannut, halusin ultrasta vain varmistuksen siitä että on oikeassa paikassa oleva viikkoja vastaava alkio, eli minulle käynti ajoi kyllä tarkoituksensa.

 

Mä kävin sitten lopulta Flamingon Diacorissa Raila Suomella. Hänen hinnaston mukaan olisi nippanappa satasella päässyt 20minuutin ajalla. Mä olin sisällä 19min mutta veloitettiin 30min mukaan jolloin hinta oli sitten 120e. Näin köyhänä ärsyttää, kun mulla lukee maksukuitissakin kellonaikana 9:50 (aika 9:30 ja sisään menin aseman omien kellojen mukaan 9:34 ja tosiaan kassalla kuitti tulostui 9:50) mutta tuskin sieltä mitään takaisin saa niin ei kai viitsi valittaa. Kaikki kuitenkin oli ultrassa hyvin ja gyne oli asiallinen.

 

Tätä piti vielä kommentoida, kun pisti silmään tuolta aiempaa. Yksityislääkäri joutuu hoitamaan asiakkaan käyntiin liittyviä hommia (tietojen kirjaamista koneelle jne) vielä asiakkaan poistuttua ovesta, ja nuo hommat lasketaan mukaan siihen käyntiaikaan. Jos olet ollut sisällä vastaanottohuoneessa melkein 20 minuuttia, ei lääkäri mitenkään ehdi hoitaa kaikkia käyntiisi liittyviä asioita tuon 20 minuutin aikana, joten laskutus menee 30 minuutin mukaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävi ar-ultrassa Femedassa Olavi Ylikorkalalla ja olin tosi tyytyväinen. Kela-korvaus tuli automaattisesti vaikka mitään syytä ei ollut. Maksettavaa jäi 76,50, mielestäni tosi kohtuullinen hinta. Tuossa ei tullut mitään ultramaksua erikseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin eilen myös Femedassa ja kelakorvaus näytti tulevan meillekin automaattisesti. Meillä hinta oli 134e, ja käynti oli Bruno Cacciatorella. Summasta noin satku oli lääkärin osuutta ja loput ultraa. Olin tosi tyytyväinen käyntiin, vaikka tiesin että Femedasta löytyy kyllä halvempiakin lääkäreitä, tämä vaan sopi aikatauluihin hyvin. Bruno varmisti ja kysyi pariinkin kertaan että olisiko meillä jotain kysyttävää raskaudesta, kuuntelutti sydänäänet ja mukaan sai kolme kuvaa. Hyvä mieli jäi käynnistä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin eilen myös Femedassa ja kelakorvaus näytti tulevan meillekin automaattisesti. Meillä hinta oli 134e, ja käynti oli Bruno Cacciatorella. Summasta noin satku oli lääkärin osuutta ja loput ultraa. Olin tosi tyytyväinen käyntiin, vaikka tiesin että Femedasta löytyy kyllä halvempiakin lääkäreitä, tämä vaan sopi aikatauluihin hyvin. Bruno varmisti ja kysyi pariinkin kertaan että olisiko meillä jotain kysyttävää raskaudesta, kuuntelutti sydänäänet ja mukaan sai kolme kuvaa. Hyvä mieli jäi käynnistä :)

Saitteko siis automaattisesti Kela-korvauksen, ilman että mainitsitte mitään että olisi ollut kipuja / vuotoja tms?

 

Mä kanssa kovasti haluaisin mennä, mietin vain tätä taloudellista puolta että mistä Kela-korvauksen saisi ilman legendan heittämistä... Jos siis sinne asti vielä päästään. Mitkä viikot sulla oli kun olit ultrassa? 

Edited by Satu-Maarit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sain automaattisesti. Tai siis, ihan käynnin alussa lääkäri kysyi että onko ollut kipuja tms. Sanoin että aluksi oli menkkamaisia kipuja ja sitten vähän kipeämpiä vihlaisuja. Totesi vaan, että se kuuluu asiaan. Ja sanoin vielä, että tulin ultraan, koska halusin varmistaa että siellä on joku. Kelakorvaus tuli siis ilman sen kummempaa selittelyä (lääkärin palkiosta). Ja Femedasta tosiaan löytyy edullisempiakin lääkäreitä, niin kuin ilmeisesti tuo Olavi Ylikorkala. Kannattaa kysyä ihan rehellisesti edullistä lääkäriä kun varaa aikaa :)

 

Niin ja mulla oli omien laskujen mukaan silloin viikot 7+3, mutta ultran mukaan olikin 7+0. Kannattaa tosiaan mennä vasta 7+ viikolla, kun jos onkin heittoa muutama päivä, niin huonolla säkällä käy niin, että sykettä ei aivan vielä löydykkään ja sit joutuu käymään viikon päästä uusiksi. Se kun voi olla aivan päivistä kiinni vielä tuolla 6+ viikolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käytiin Ison Omenan Diacorissa Tom Blomqvistilla, ja voin kyllä suositella. Syke löytyi hyvin, alkion koko vastasi viikkoja 6+6. Blomqvist oli mielestäni oikein ystävällinen ja asiantuntevan oloinen. Hän selitti koko ajan mitä teki ja mitä kuvassa näkyi. Saatiin kaksi kuvaa mukaan. Käynti maksoi 162 euroa ilman Kela-korvausta. Korvaus pitää anoa jälkikäteen itse, sillä sen suuruus kassahenkilön mukaan kuulemma riippuu viikoista. Ilmeisesti ainakin 16,5 euroa olisi joka tapauksessa tulossa takaisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään antaa jotain päivitettyjä suosituksia ultrapaikoista? Lähinnä ne hinnat kiinnostaa köyhää. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fertinovassa taitaa olla 101e :) Olisin muuten mennyt, mutta rupesin liian myöhään varailemaan aikoja. Oli kyllä heti samalle päivällekkin aikoja, mutten töiden takia päässyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse kävin Dextrassa, tosin oon käynyt siellä muutenkin hoidattamassa asioitani, ja hintaa tuli noin 150 euroa alku-ultaralle. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kävin Forumin Mehiläisessä. Ultraus maksoi ihan normaalin gynekäynnin verran eli noin 120€, josta muutama euro tulee vielä kelakorvausta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin kävin Mehiläisessä tamikuun alussa (sain niin hyvän suosituksen ammattitaitoisesta gynestä ^_^) ja kustannus oli tuota Littiksen mainitsemaa luokkaa.

Tuskin ne hinnat niin kovin nopsaan muuttuu, taitaa olla ihan kohtuullinen tuo Mehiläisenkin hinta. Se mitä itse silloin tutkin hintoja, niin aika samoissa ne liikkuu, muutaman kympin erolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varasin ajan nyt Femedaan Kari Teramolle, kun raskausviikkoja on 7+0. Parin viikon päästä voin tulla kertomaan kokemuksia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt olis suht edullinen (alle 150e) ar-ultra haussa pk-seudulla. Saa kertoa paikkoja ja nimiä! Viime aikaiset kokemukset kiinnostaa. Tuntuu hinnat nousseen tässä viidessä vuodessa ihan järkyttävästi.

 

Huomasin, että Perhe-Arte-nimisessä paikassa kätilön tekemä ultra olisi 70e+14e toimistomaksut. Onko jollain kokemusta? Ja tyhmä kysymys: voiko kätilö sitten lähettää sairaalaan tyhjennykseen, jos havaitaan kkm? Kyllä varmaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä myös tulin tänne katsomaan, löytyisikö muita edullisia kuin tuo Perhe-Arte.

Mulle kävisi ihan hyvin kätilön suorittama ultraus, mutta tuo Perhe-Arte ei oo sijainniltaan niin hyvin saavutettavissa niihin aikoihin, kun siellä oli aikoja tarjolla, joten eipä onnistu.
 

Eli tiedättekö, onko muita paikkoja, joissa kätilö ultraisi?

.S. : vaikka kätilö ei ehkä voikaan laittaa lähetettä, niin eiköhän sen saa aika nopeasti, jos tällain ikävä tilanne olisi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Missäs hintaluokassa tällä hetkellä liikutaan? Laitoin kyselyä Dextralle (Kamppi), siellä 200€ +.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vatsaan itse itselleni. Soittelin ja katsoin netistä hintoja, kaikki (Hgin keskustan alueella) olivat noin 200€. Mutta Fertinovassa sanoi puhelimessa että maksaa reilu 100€. Katsotaan kuinka reilusti, ensi viikolle sain ajan  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

emmiko paljonko sulla lopulta maksoi siellä fertinovassa?

 

Jos tässä ollaan raskaana, niin mäkin harkitsen sitä Perhe-Artea kun olis selvästi edullisempi kuin monet muut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olisko ollut joku 110-120€ muistaakseni :) Tosi edullinen kun vertaa muihin! Ja supertarkka ultra, rv8+2 näkyi pienet käsien ja jslkojen alutkin <3

 

Niin ja onnea mesi!! :)

Edited by emmiko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan löytänyt nyt lähiaikoina pk-seudulta edullista (max 100€) varhaisultrapaikkaa? Perhe-Artella ei ole vapaita aikoja meille sopiviin aikoihin :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perheartesta vain hyvää sanottavaa. Käytiin synnytysvalmennus siellä ja käly oli ollut ar-ultrassa. Kumpikin palvelu hyvää ja voin suositella. 

 

Muoks. Kävin toisesta raskaudesta ar-ultrassa ja hyvä palvelu. Esikoinen sai tulla mukaan ja huomioitiin kivasti. Kyseessä olikin monikkoraskaus ja toisen mittaa ei saatu kunnolla. Päästiin sitten vielä uusiksi mittailemaan. 

Edited by Sosuli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0