Sign in to follow this  
Followers 0
panda

Minne alkuraskauden ultraan pk-seudulla?

225 posts in this topic

Femedassa rv 7+2 ja maksettavaa jäi jotain 84 €. Erittäin positiivinen kokemus, Fredrika Forsskåhl oli oikein mukava ja ystävällinen. Voin suositella!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin Lääkärikeskus yhtymän Bulevardin gynekologisessa toimipisteessä, lääkärinä oli Sirkka Liukkonen. Oikein mukava lääkäri, jutteli ja oli rento, sekä kokenut ja asiantunteva (hän tekee muuten myös 3/4D-ultria). Saatiin viisi kuvaa&lyhyt tiivistelmä mukaan. Hintaa jäi korvauksen jälkeen 145e (ultraa noin puolet&puolet käyntimaksua 30min). Voin suositella, vaikka ehkä hieman tyyris olikin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin tänään Femedassa ja lääkärinä oli Fredrika Forsskål ja en voi muuta kuin suositella :) Maksettavaa jäi kelakorvauksen jälkeen 82.80 euroa (vastaanottokäynti enintään 20min, toimistomaksu, ultra-äänilaitososuus).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on 4.8 ar-ultra Femedassa, lääkärinä Heidi Nilsson, joka on ainoa gyne, jolla olen käynyt. (ikää on 31, eli pidempi tuttavuus jo.) En tiedä hänen taksoistakaan verrattuna muihin, kun ei ole sitä vertailu pohjaa! Eli en tiedä onko halpa vai kallis.

 

Kun soitin vastaanottoon, he itse laskivat tuon ajan kuukautisten mukaan ja minulla on silloin menossa rv6+5. Nyt pohdin onko se tarpeeksi pitkällä, mutta heidän mukaan nyt menen. Toivottavasti jotain näkyy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Näin on. Ja vaihtelut tuntuu olevan aika suuria. Itse maksoin 135e helmikuussa enkä saanut edes hyvää palvelua, onneksi hyviä uutisia kuitenkin :) Itse suosittelen Femedasta Anne Ropposta, on todella miellyttävä lääkäri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diacorissa on tosi mukava gyne Juha Korhonen, jolla kävin poistattamassa kierukan. Samalla ultrasi, että kohdussa/munasarjoissa on kaikki ok ja toivotti oikein lämpimästi tervetulleeksi ar-ultraan hänelle myös. Kävin sitten muualla (yhts:llä) ar-ultrassa, mutta jäi tunne että hänen vastaanotollaan olisi ollut kiva käydä myös, joten suosittelen! Hinnasta ei ole tietoa, mutta tuo kierukkatoimenpide+ultra maksoi yhteensä n.130e eli ilman toimenpidettä olisi varmasti halvempi. Kuvia saa myös mukaan häneltä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mö oon käynyt ar-ultrassa Dextrassa, Tom Blomqvist ja Vilho Hiilesmaa olleet ultraajina ja voin suositella. Joku oli ajat sitten kysynyt Mika Nuutilasta, ja hän on mun kokemuksen mukaan myös ihan älyttömän hyvä! Kohtasin siis NKL:lla hänet viime raskaudessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Missä YHTS:llä kävit ar-ultrassa? Tekeeko YTHS yleensä ultria suosiolla?

Mä kävin Turun YTHS:llä, en tiedä suostutaanko muualla... Turussa H.Polvi hoiti hommat mielellään ja ammattitaitoisesti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helsingissä Femeda ja Fredrika Forsskåhl (tjsp :grin: ). Oli melko tiukan oloinen täti, mutta asiantunteva ja mukava. Maksoi kelakorvauksen (muutama euro) jälkeen hieman alle 83eur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olisin varaamassa netin kautta ar-ultraa aikaa Femedasta, mutta nyt kuitenki mietityttää tuo, kun tuossa vaan lukee "gynekologi, 15min".. Mistä hän tietää, että juuri ultraa varten sinne ollaan menossa? Vai onko se ja sama siinä vaiheessa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen käynyt Femedassa Larkio-Miettisellä, ultralla hintaa Kelakorvauksen jälkeen reilu 50e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin taidan varata ajan Femedasta alkuraskauden ultraan :) Ilmeisesti n. 7+0 olisi hyvä aika.

 

Täällä monet ovat suositelleet Fredrika Forsskålia ja hänen luona käyvillä on hinta tainut olla alle 90€.

 

Danni mainitsi, että oli käynyt Larkio-Miettisellä ja hintaa reilu 50€.

 

 

Siis tuo ultran hintako perustuu siihen kenelle lääkärille menee? Miksi? Onko toiset vaan parempia lääkäreitä, vai kokeneempia vai miksi? Pyydetäänkö sieltä ajanvarauksesta joku tietty lääkäri siis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kävin tällä viikolla Femedassa Laura Bergqvistillä. Mukava lääkäri ja voin suositella. Ainoa mikä jäi vähän vaivaamaan oli se, että multa veloitettiin sekä lääkärikäyntimaksu sekä ultramaksu, eli jouduin maksamaan 110 euroa! girl_mad.gif Ilman kelakorvausta oli n 150 euroa.. Miksiköhän multa ei veloitettu pelkkää ultraa, kun näköjään monella muulla on kuitenkin tehty niin..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Tehtiinkö sulle sisätutkimusta vai pelkkä ultra? Sekin vaikuttaa hintaan, halvempi jos ei tehdä sisätutkimusta.

 

Mutta eniten vaikuttaa Femedassa hintaan se, kenelle lääkärille menee, he voivat itse valita taksansa. Toiset esim. ottavat ar-ultrasta pelkän lääkärinpalkkion eivätkä ultramaksua lainkaan, kun se on kuitenkin niin lyhyt ultraus. Ja toiset sitten veloittavat molemmista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ No niin just, siitä sisätutkimuksestahan se varmaan sit johtuukin.. Mutta mistä sellaistakin voi tietää? Aikaa varatessani mainitsin että nimenomaan varhaisraskauden ultraan haluan ajan, joten ajattelin vain että tuo sisätutkimus automaattisesti oli osa sitä ultra-aikaa.. Pyh. Harmittaa. Mutta hyvä ainakin tietää mahdollista seuraavaa kertaa varten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sain nyt sitten Femedasta ajan Elina Vuori-Holopaiselle. Kun toiveina oli ilta-aika ja n. rv7+0 ajankohdalle, niin häneltä löytyi kuulema parhaiten aikoja. Onko kokemuksia hänestä ja hänen veloittamastaan hinnasta? Ajanvarauksesta ei osannut arvioida hintaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

KÄytiin tällä kertaa Leppävaaran Mehiläisessä ja kustannukset oli aika suolaiset 148€

 

Oliko sulla ihan se perus 20min aika? Mä just alkuviikosta varailin Forumin Mehiläiseen aikaa netin kautta. Nyt sitten arvon vielä että menenkö vai perunko koko käynnin. Toisaalta tekisi mieli mennä mutta onhan tuollainen 150e aika iso hinta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä sittenkin peruin sen Mehiläisen ajan ja varasin perjantaille Femedaan ajan FF:lle. En jaksanut soitella Mehiläiseen ja kysyä hintaa mutta kyllä googlettamisen tuloksella sai aika hyvän varmuuden siitä että Femedassa on halvempaa. Ja onneksi on siihen aikaan että mieskin pääsee mukaan katsomaan että onko tuolla mahassa ketään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0