Sign in to follow this  
Followers 0
panda

Minne alkuraskauden ultraan pk-seudulla?

225 posts in this topic

Femedan Larkio-Miettisellä kävin tänään ja suosittelen lämpimästi, todella perusteellinen ja empaattinen vanhempi naislääkäri. Hieman yllätyin hinnasta, Kelä vähennyksen jälkeen 98 euroa. Jotenkin kuvittelin jäävän alle 90 euron. Ei siis ole rahasta kiinni, mutta kun kuulin hänen olevan edullisimmasta päästä Femedan lääkäreitä, niin oletin käynnin maksavan vähän vähemmän. Pääasia kuitenkin, että kaikki oli masussa hyvin ja käynnistä jäi erittäin positiivinen mieli :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin tänään Femedassa ar-ultrassa Fredrika F:llä. Tosi mukava lääkäri! Ultra ja sisätutkimus maksoivat kelakorvauksen jälkeen noin 80 euroa, ei paha. Suosittelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin Femedassa jokunen viikko sitten alkuraskauden ultrassa ja yllätyin positiivisesti. Lääkäri Olavi Ylikorkala oli asiallinen ja ystävällinen, onnitteli meitä useampaan otteeseen ja oli muutoinkin kannustava. Voin suositella! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin ar-ultrassa Matti Mandelinilla Femedassa vk 7. Hinta 87e Kela-korvauksen jälkeen. Miellyttävä vanha herra, joka rauhoitteli myös pahoinvoinnistani huolestuneen aviomiehen. ;) Vaikka hän oli myöhässä aikataulusta, minulle ei tullut yhtään sellainen olo, että olisi kiire. Jos tulisi tarvetta yksityislääkärillä käyntiin tämän raskauden puitteissa, kävisin varmaan samalla lääkärillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kävin Femedassa jokunen viikko sitten alkuraskauden ultrassa ja yllätyin positiivisesti. Lääkäri Olavi Ylikorkala oli asiallinen ja ystävällinen, onnitteli meitä useampaan otteeseen ja oli muutoinkin kannustava. Voin suositella! :)

 Suosittelen myös Femedan Olavi Ylikorkalaa! Aivan ihana,rauhallinen ja helläkätinen gyne:) Tälle herralle uskallan mennä toistekkin (kammoan gynekäyntiä yli kaiken..).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kävin Femedassa Nils-Erik Backmanilla ja suosittelen lämpimästi! Todella mukava ja ammattitaitoinen lääkäri. Hinta oli 80 € ilman Kela-korvausta ja 75,50 € korvauksen jälkeen. Mä en kysynyt hintaa aikaa varatessani, olin googlausten perusteella varautunut johonkin 100–150 €:n laskuun ja siihen, etten saa Kelalta mitään korvausta, koska menen ultraan ihan vain oman mielenrauhani takia, joten yllätyin kassalla iloisesti. :)

 

Siellä se pieni sydän sykki. <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kävin pari vuotta sitten Femedassa Mandelinilla ja voin suositella. Mukava mies, joka osasi katsoa tarvittavat ja otti kivasti mukana olleen miehenkin huomioon. Silloin ainakin hinta vielä riippui hinta lääkäristä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävimme toissapäivänä Fertinovassa, lääkäri oli Henna jotain, en nyt millään saa sukunimeä päähäni eikä häntä löydy paikan nettisivuilta. Hän oli erittäin mukava ja sympaattinen. Voin suositella lämpimästi :) Hintaa tuli 102€

Share this post


Link to post
Share on other sites

mInulla on varattuna Femedaan Fredrikalle aika ensiviikolla ja puhelimessa sanoivat hinnan olevan 90-130€ riippuen lääkäristä. Saapi siis nähä mitä tuo tulee maksamaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kävin Femedassa Laura Bergqvistillä. Musta ainakin hänen käytössään olleen ultrauslaitteen kuvat olivat huomattavsti heikompi tasoisia, kuin mitä sain edellisessä raskaudessa Kampin Terveystalosta Jukka Taipaleelta. Eli en suosittele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Tästä oli puhetta jossain muuallakin... Mä olen käynyt Femedassa kahdella eri lääkärillä ultrattavana, ja laitteet oli ihan erilaiset. Cacciatorella oli tosi tarkan oloinen (4D?) laite ja toisella sellainen suttuisempi, jonkalaisella myös Naistenklinikan nt-ultra tehtiin. En siis tuomitsisi lääkärikeskusta, vaan valitsisin lääkärin laitteiston perusteella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kävin Tiksin Mehiläisessä Leena Siren-Nikkasella. 15min ajalla kerettiin mukavasti höpistä ja katsottiin ultralla, hän myös teki nopean sisätutkimuksen ja tsekkasi tissit( kysyi erikseen haluanko). Ei ollut kiireen tuntu vaikka ensimmäisen odottajia ollaan ja Leena vaikutti symppikselle, ainut miinus hinta, 184€, ei KELA- korvausta ultrasta, vain lääkärinpalkkiosta, vaikka kuinka puhuin pahoinvoinnista jne :)

Saimme myös kuvia mukaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu kyl mä niitä " syitä" katselin, mutta totesin että samapa tuo nyt kerran maksella kun innostaa nähdä, tosin sikiö oli pienempi mitä pitäs eli tavallaan olikin ihan hyvä käydä "ilman syytä" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään kokemusta Femedan Tuija Foudilasta? Varasin hänelle 30 minuutin ajan. Olen täysin aloittelija näissä asioissa, joten pidempi aika käy minulle paremmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin ultrassa Forumin Mehiläisessä Mira Töylillä. Saimme katsella pikkuista hyvän aikaa, jonka jälkeen juttelimme pitkän tovin lääkärin kanssa. Itse olin käynyt samalla lääkärillä varhaisen keskenmenon jälkeen, joten tiesin hänen olevan tosi mukava ja asioihin ottautuva lääkäri. Hinta oli sama kuin normaalilla gynekologikäynnillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käytiin Femadassa ja lääkärinä Vuori-Holopainen Elina. Aivan ihana lääkäri, hyvin huomioi miehen ja selosti kivasti mitä näkyy. Ehdittiin myös muuten jutella hieman. Hinta oli melko suolainen n. 170 € ja sain Kela laput mukaan, käskivät kokeilla saako korvauksia. Mutta koen että se kaikki oli sen arvoista!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olisiko mitään muita suosituksia kohtuuhintaisesta (100-120e?) alkuraskauden ultrapaikasta kuin jo mainitut?

 

Haluaisin mennä mielummin naiselle ja selvitä mahdollisimman halvalla. Femedassa nuo halvemmalla hinnalla tekevät naiset eivät olleet töissä tällä hetkellä ja käynnin hinnaksi tulisi 170-200 euroa ja tähän ei olisi nyt oikein varaa.. :blush:  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olisiko mitään muita suosituksia kohtuuhintaisesta (100-120e?) alkuraskauden ultrapaikasta kuin jo mainitut?

 

Mua kiinnostaisi tämä sama.  -_-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua kiinnostaisi mielellään alle 100euron paikat. Keskustelupalstat puhuu Femedan 60e hinnoista, mutta ne taitaa olla mennyttä jo... Nettisivulla lukee 79-107e (sopinee siis teille yllä kirjoittaneille :) Mistään 170e + hinnoista ei alkuraskauden ultrien kohdalla hinnastossa puhuttu mitään!), 

 

Varasin jo ajan Femedaan Maija Tulppalalle (tämänkin googletin, ei ole väki tykännyt, mutta mulle ei niin väliä kunhan ultrata osaa), mutta jos on kallis niin vaihdan mieluusti halvempaan  :grin: Pitäisikö siis soittaa vaikka ja kysyä hintaa?

 

Edit: Vai lisätäänkö siihen tuo erikoislääkärin palkkio siis? Kääk. Kyllä mun varmaan pitää tuo peruuttaa.

Edited by duudeli

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Joo, noihin hintoihin lisätään tosiaan vielä lääkärin palkkio/käyntimaksu, joka taisi ainakin meidän lääkärillämme olla jotain 70-80 euron luokkaa. Ja toimistukuluja tuli muistaakseni toistakymmentä euroa.

 

Femedan asiakaspalveluun voi myös ihan reilusti soittaa ja kysyä hintoja. Tein itsekin niin tuon aiemman viestini jälkeen, ja asiakaspalvelija kertoi ihan suoraan ja ystävällisesti, ketkä lääkärit ovat hintahaitarin alapäässä. En muista enää nimiä tarkkaan, mutta mieslääkärit olivat kai paria poikkeusta lukuun ottamatta naisia edullisempia. Alle satasella ei tainnut selvitä keneltäkään, vaan muistaakseni sanottiin, että edullisimmillakin mieslääkäreillä hinta on yhteensä 120-130 euroa ja melkeinpä kaikilla naislääkäreillä 150 eurosta ylöspäin. Toki hinta laskee hieman, jos saa Kela-korvauksen, mutta normaalitapauksessa sitä ei kai saa.

Edited by Sinen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kävin sitten lopulta Flamingon Diacorissa Raila Suomella. Hänen hinnaston mukaan olisi nippanappa satasella päässyt 20minuutin ajalla. Mä olin sisällä 19min mutta veloitettiin 30min mukaan jolloin hinta oli sitten 120e. Näin köyhänä ärsyttää, kun mulla lukee maksukuitissakin kellonaikana 9:50 (aika 9:30 ja sisään menin aseman omien kellojen mukaan 9:34 ja tosiaan kassalla kuitti tulostui 9:50) mutta tuskin sieltä mitään takaisin saa niin ei kai viitsi valittaa. Kaikki kuitenkin oli ultrassa hyvin ja gyne oli asiallinen.

 

Lisäys: ei Kela-korvausta huolimatta höpötyksestä verisestä vuorosta ja supistuksen tuntuisista vatsakrampeista

 

Edit paljon myöhemmin... Oli sen Kela-korvauksen sittenkin saanut, korvauksen kanssa siis hinta 120e.

Edited by duudeli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko tuoreita kokemuksia ja hintatietoja Femedasta? Täällä arvotaan vielä varhaisultraan menoa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin tänään lääkärikeskus Aavassa Vilho Hiilesmaalla ar-ultrassa ja ei voi kuin kehua, miten mukava ja ammattitaitoinen lääkäri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adenova Espoossa oli yllättävänkin edullinen, Kela-korvauksen vähentämisen jälkeen maksettavaa jäin vähän yli satanen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0