Sign in to follow this  
Followers 0
Evelynn

Kuorsaaminen

14 posts in this topic

Mies on jo jonkin aikaa väittänyt, että mä kuorsaan ja kovasti... En ole ihan uskonut, mutta nyt muutamana yönä se on joutunut siirtymään muualle nukkumaan, kun olen niin äänekäs :blush:

 

Hyviä vinkkejä, toimivaksi havaittuja ratkaisuja?

 

KIITOS :)

 

Muoks. en löytänyt tätä aihetta tuolta vanhemmista ketjuista, linkatkaa ihmeessä jos on jo olemassa vastaava!

 

Muoks. miten mä ton otsikonkin kirjoitin???? Enkä saa muokattua kuntoon :grin:

Edited by Sannulini

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä harvoin kuorsaan itse, mutta mies kyllä kuorsaa niin että joudun lähes joka yö tönimään ja herättelemään. En tiedä auttaisiko se tennispallo t-paidan selkään ommeltuna =) vai riittäisikö marmorikuula...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä harvoin kuorsaan itse, mutta mies kyllä kuorsaa niin että joudun lähes joka yö tönimään ja herättelemään.

 

Komps. Mäki kuorsaan kai jonkin verran, mutta mies on niin sikeäuninen, ettei siihen herää. On maininnut tuosta kuorsaamisesta, kun mä oon nukkunut päikkäreitä tms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei, minä kuorsaan joka yö, mutta multa on pienenä leikattu saman vian vuoksi kitarisat, ja ne kasvaa ajan kanssa takaisin. Mulla on kai kasvanut takaisin, pitäisi tutkituttaa ne lääkärillä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kuorsaan tosi tosi paljon eikä ihme näillä risoilla. Mies on kertonut että lopetan kun silittää selästä tai päästä vähäsen :D Onhan niitä apteekissa kaiken maailman suihkeitakin kuorsaukseen mutta ei ole kokemusta niistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En kyllä tiedä mistä johtuu että oon nyt raskaana ollessa kuulemma alkanut kuorsaamaan enemmän ja kovempaa! Ennen en kuorsannut muutakun satunnaisesti nuhassa :blush: On tuo mahan kasvu tosin selvästi vaikuttanut hengittämiseenkin ja välissä sängyssä asentoa vaihtaessa tuntuu että pitää pari kertaa kunnolla keskittyneesti hengittää syvään ennenkuin hengitys taas sujuu "normaalisti" :blink: Jännä juttu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kuorsasin raskaus aikoina ihan kauheasti. Mies oli ihan kypsä :girl_crazy: . Mut vaiva loppu vähän jälkeen synnytyksen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en normaalisti (juurikaan) kuorsaa, mutta pienemmän lapsemme synnyttyä olimme ekaa yötä kotona, ja yöllä mies herätti minut sanoen että kuorsaan niin kovaa, että lapsetkin heräävät :girl_prepare_fish: No, olin ollut ihan hirveän kovassa yskässä ennen synnytystä ja sairaalassa oli niin kuiva ilma, että nenäni oli vielä kotonakin tosi tukkoinen. Väsyneenä ja hormonihöyryissäni pahoitin mieleni tästä kamalan tylystä komentista niin, että aloin itkeä täyttä itkeä ihan hirveästi ja asiaa vatvottiin yöllä toista tuntia :rolleyes:

 

Kuorsaus onneksi väheni kun kurkkukipu parantui ja aikaa kului synnytyksestä. Loppuraskaudessa heräsin itse muutaman kerran siihen, että minusta tuntui siltä että olen kuorsannut. Kai nuo nielunkin kudokset pehmenivät raskauden myötä.

Edited by LeeLoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sekä minä että mies kuorsataan. Kummallakaan ei auta kyljellään nukkuminen, myös siinä asennossa kuorsaaminen jatkuu. Molemmilla onkin nukkuessa aina korvatulpat, silloin toisen korina ei häiritse. Heräämme kyllä kovempiin yllättäviin ääniin esim. lasten huutoon viereisestä huoneesta, ja nykyään lapset osaavat (harvoin) kesken kaiken herätessään itsekin tulla meidän makuuhuoneeseen, jos jotain yöllä tarvitsevat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oletteko huomanneet "väsymyksen asteen" vaikuttavan kuorsaukseen? Meillä mies kuorsaa harvoin, mutta silloin kun kuorsaa, ei uni tunnu sellaiselta levolliselta ja normaalilta, vaan tosi raskaalta, sellaiselta taju pois -unelta. Itsekin olen pari kertaa kuulemma kuorsannut ja se on ollut aina silloin, kun olen ollut ihan kuolemanväsynyt niin, että olisin voinut seisaallenikin nukahtaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apteekista saatavat "nenälaastarit". Ovat kuitenkin sikäli tyyriimpää kamaa, että maksavat n. euron kipale paketissa, mutta meillä auttavat miehen kuorsaukseen (jopa silloin, kun päättää nukkua selällään).

 

Raskaudesta: kuorsaus saattaa johtua siitä, kun limakalvot kuulemma turpoavat loppuraskaudesta urakalla, eli samalla moni saa selittämättömiä nuhia, sanoi neuvolan täti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oletteko huomanneet "väsymyksen asteen" vaikuttavan kuorsaukseen? Meillä mies kuorsaa harvoin, mutta silloin kun kuorsaa, ei uni tunnu sellaiselta levolliselta ja normaalilta, vaan tosi raskaalta, sellaiselta taju pois -unelta. Itsekin olen pari kertaa kuulemma kuorsannut ja se on ollut aina silloin, kun olen ollut ihan kuolemanväsynyt niin, että olisin voinut seisaallenikin nukahtaa.

 

Joo, olen huomannut saman. Minä kuorsaan aina, kun olen äärettömän väsynyt ja se alkaa heti kun pään tyynyyn painaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0