SweetCinnamon

Syöttekö särkylääkkeitä yrityksen aikana? Jotakin haittaa?

38 posts in this topic

hmmh. En ole kyllä ikinä tälläistä edes miettinyt. Otan buranaa päänsärkyyn n. 2 kertaa kuussa, muuten en käytä mitään. Kuukautiskipuihin olen viime kierroissa huomannut, että lämmitetty kauratyyny toimii ihan yhtä hyvin kun burana, joten olen käyttänyt sitten sitä. Panadol ei oikeen mulla auta kyllä mihinkään vaikka sitä ostin sen vatsaystävällisyyden takia. Tosin, en kyllä jaksa uskoa, että 2-3 kertaa kuussa otetulla yksittäisellä särkylääkkeellä voi olla haitallista vaikutusta mihinkään. Ikinä kun ei tiedä kuinka kauan se yritys kestää, niin mun mielestä on parempi elää mahdollisimman normaalia ei-raskaana olevan elämää siihen asti kunnes se raskaus on varma. Sitten onkin yhdeksän kuukautta aikaa elää rajoitetummin. Toki tämä on naiselta jolla on yk 1 meneillään, eli luulisin että jos yritystä kestäisi kauan ja olisi jotain tiedostettuja ongelmia raskautumisessa, niin varmasti yrittäisin tehdä ihan kaiken prikulleen oppikirjojen mukaan. Jokainen tekee niin kuin hyväksi tuntee. Mutta en usko, että kenenkään tarvitsee mitenkään huonoa omaatuntoa kokea jos särkylääkettä menee silloin tällöin, toki jos sitä joutuu ottamaan usean putkeen tai useamman kerran viikossa, niin silloin kannattaa varmaan selvittää kipujen syitä. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä kierrossa on ainakin mennyt särky- ja nuhalääkkeitä enemmän kuin toivoisi. Hirveä flunssa päällä. Hedelmälliset päivät ei ole ihan vielä käsillä, joten jospa tästä vielä ehtii toipua...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä minäkin käytin flunssaisena ihan surutta särkylääkettä (kylläkin Panadolia). Muuten olen yrittänyt selvitä ilman.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käytän, jos pakko on, onneksi yleisesti tarvin aika harvoin särkylääkettä. Enemmänkin käyttöä olisi kipugeeleille.... mutta yritetään nyt vältellä niitäkin! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panadolia olen ottanut. Nyt on tulehduksen takia antibioottikuuri, se kyllä vähän kauhistuttaa, mutta kun ei virtatietulehdusta hoitamattakaan voi jättää...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pyrin olemaan kokonaan ilman minkäänlaisia särkylääkkeitä ja aika hyvin siinä onnistunutkin. Tosin menkkojen aikana on joskus pakko ottaa burana tai pari, kun kivut on välillä todella kovat. Mutta muuten olen ilman särkylääkkeitä, ja jos pakko jotain ottaa niin sitten panadolia (vaikkei siitä kovempiin kipuihin juuri apua olekaan...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jostain luin, että jatkuva buranan syönti voisi vaikeuttaa raskautumista ja alkion kiinnittymistä. Mutta tämä käsittääkseni tarkoittaa jatkuvaa buranan syömistä ja isompia annoksia. En usko että siitä kovin paljoa haittaa voi olla, jos silloin tällöin joutuu buranan nappaamaan naamaan esim päänsärkyyn tai kuukautiskipuihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Samaa mieltä. Mulla ei mikään parasetamol tai sen johdannainen tehoa, joten Buranaa naamariin jos on pakko...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse käytän lähinnä panadolia. Ibumaxia, jos panadol ei auta. Parhaani yritän kyllä vältellä turhaa lääkkeiden syöntiä, kun ei varmasti tee muutenkaan hyvää kropalle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse sain just naprokseeni- ja sirdaludkuurit, vaikka lääkäri varmastikin huomasi mun tiedoissa sen, että raskautta yritetään ja siihen apuja gynepolilta haetaan. Tai sit ajatteli, että koska pcos niin ei se munasolu kuitenkaan irtoa. Niitä ei sais missään nimessä käyttää raskauden, eikä sen yrittämisen aikana..

Share this post


Link to post
Share on other sites

tätä itsekin miettinyt. ja nimenomaan kauhulla menkkasärkyyn ottanut kerran buranan.. pelkään että se vaikuttaa, mieluiten kärsin.. hullua?

 

onko ketään joka olisi jäänyt raskautumatta juurikin buranan vuoksi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä joudun syömään sen yhden 400 buranan menkkojen ensimmäisenä päivänä. Olen ajatellut, että ei se vaikuta enää sinne parin viikon päähän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now