heinäruusu

Tjottailu vs. aktiivinen yritys?

228 posts in this topic

Meillä taitaa myös mennä niin, että mies tjottailee ja mä yritän. Huomaan kyttäileväni jokaista nipsaisua yms ovisoireita jne. Tarkoitus oli rennosti tjottailla mutta enhän mä siinä onnistu. :D

Sanasta sanaan sama tilanne :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies on tjot meiningillä, mutta multa se ei valitettavasti onnistu kun kuume on niin kova.

 

Haha, veit sanat suustani! Eli kauhea kuume itsellä.. Vaikka ollaan sovittu, että tulee kun on tullakseen..

No tää on vasta yk1.. Saa nähdä, kuinka rennolla asenteella jatketaan tästä eteenpäin.

Kuume on vaan niin kova! :girl_in_love:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä taitaa myös mennä niin, että mies tjottailee ja mä yritän. Huomaan kyttäileväni jokaista nipsaisua yms ovisoireita jne. Tarkoitus oli rennosti tjottailla mutta enhän mä siinä onnistu. :D

 

Meillä taidetaan myös mennä samalla metodilla :D. Oltiin ennen ehkäisyn pois jättämistä sovittu, että harrastetaan seksiä silloin kun huvittaa, eikä lähdetä liikaa yrittämään, harrastamaan "pakkoseksiä" tai tikuttelemaan oviksia. Ennen lopullista luopumista kumista meillä oli käytössä jonkinasteinen rytmimenetelmä, jonka aikana opettelin bongaamaan oviksen. Se taito on nyt "rennon tjottailun" alettua ollut vähän kaksiteräinen miekka, ja mies taisi jo vähän loukkaantuakin siitä, kun ovisoireita bongattuani olin joka hetkenä raasua kellistämässä :D. Silti vakavalla naamalla väittäisin, että meillä tjotataan, eikä yritetä :). Huvittavinta on, että mä en edes tunnusta, että kärsisin pahasta vauvakuumeesta. Enemmänkin mua pelottaa, että tärppi tulisi jo heti tästä ekasta kierrosta. Ota ja ymmärrä  :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä se varmaan menee siinä että pannaan koska on "ne päivät" eikä sen takia että panettaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minun puoleltani kallistuu ehkä enemmän aktiviiseen yrittämiseen, koska tarkkailen kiertoani ja ihan jo mielenkiinnosta haluan koittaa tikuttaa ovista. Siis, että onko se silloin kun tuntemuksien perusteella kuvittelen sen olevan :) Yrittäminen alkaa ensi kierrosta mutta ainakin aluksi tjottailulla, koska mies joutuu syksyllä työn puolesta reissaamaan ja todennäköisesti ei ole aina kellistettävissä oviksen aikaan :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me olemme vain päättäneet pitää tämän tjottailuna. Ehkä sitä voisi aktiiviseksi yrittämiseksi laskea sen puolesta, että ollaan jo lapsettomuushoitoihin menossa, mutta kun haluamme heilutella peittoja, emme tosiaan tee sitä raskautumisen vuoksi vaan koskea se on kivaa. Se tekee tästä mielestämme tjottailua, sillä emme laske todennäköisyyksiä (okei, se tiedostetaan, että "jos ei veikkaa ei voi voittaa") milloin kannattaa harrastaa seksiä yms. vaan pyrimme pitämään arkemme aktiivisena, if you know what I mean ;)

 

Eli meillä tjottailu on määritelty itsellemme niin että meille voi tulla lapsi, koska harrastamme seksiä ilman ehkäisyä, emmekä harrasta seksiä, jotta meille tulee lapsi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Argh! Miten tjottailla jos on auttamattoman tietoinen omasta ovulaatiostaan (niin selkeät oireet) Meneekö se edes tjotin määritteseen enää? Kun toisaalta haluaisi mielummin ottaa rennosti jouluun saakka. Vaikka kuumekkin on kova ja ihanahan se vauva olisi jo vaikka heti... (Noh, mies on reissussa niin tämä ovis ainakin meni harakoille...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Todellakin yritämme aktiivisesti!

Mun luonteella pää ei kestäis tjottailua. Mies ihmettelee, että onko tää pakko ottaa niin vakavasti, minä huudan ON! Ja mies on silleen - aha, ok   :pupu_1:

Yk 1 siis menossa, ovistikut ja ovislaskurit käynnissä, joka toinen päivä pakkoseksiä sekä hysteerinen kropan merkkien tarkkailu meneillään :grin:

Tässä ketjussa joku sanoikin hyvin, että kun vuodessa on vain n. 12 mahdollisuutta.

IMHO Jos jotain tehään, niin tehään sit kunnolla :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noh, tarkoituksena oli tjottailla. Nyt neljä viikkoa ehkäisyn jättämisestä ja täällä on jo ovistikut ja raskaustestit hankittuina... :rolleyes:

Ei siinä mitään, mutta tähän on tullut ihan hyvä ahdistus lisäksi. Kun kierto ei ala tasoittumaan, on koko ajan olo ettei tästä tule mitään. Ja tänhän piti olla vain tjottailua!

Ja PYH, ihan aktiivista yritystä se on :grin:  :d_lovers: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin käynnissä aktiivinen yritys. Seuraan kiertoa ja tikuttelen ovistakin. Mun hermot ei varmaan kestäisi sitä, jos en tietäisi monesko kp on menossa. Kiertoa seuratessa tulee myös helpommin havainneensa, millon voi alkaa testailla, jos menkkoja ei ala kuulumaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Todellakin yritämme aktiivisesti!

Mun luonteella pää ei kestäis tjottailua. Mies ihmettelee, että onko tää pakko ottaa niin vakavasti, minä huudan ON! Ja mies on silleen - aha, ok   :pupu_1:

Yk 1 siis menossa, ovistikut ja ovislaskurit käynnissä, joka toinen päivä pakkoseksiä sekä hysteerinen kropan merkkien tarkkailu meneillään :grin:

Tässä ketjussa joku sanoikin hyvin, että kun vuodessa on vain n. 12 mahdollisuutta.

IMHO Jos jotain tehään, niin tehään sit kunnolla :D

 

Aika lailla sama homma. :grin:  Tosin jos yk1 ei tuota haluttua tulosta, niin sitten todennäköisesti menetän mielenkiintoni koko homman. Tai sitten en. :girl_crazy: Aamulla esittelin ovistestin vahvistumaan lähtenyttä viivaa ja sen merkityksiä miehelle. Se ei jostain syystä vaikuttanut olevan avoimen haltioissaan, totes jotain "jaha, sillee sitten"-tyyppistä. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on aktiivinen yritys käynnissä, Ei mun hermoilla voisi muuta, kun olen niin kärsimätön. Pitää saada kaikki ja niinkun heti. Heh. Mies ei ihan käsitä tikuttamista ja greippimehun ja vehnänalkioöljyn nauttimista,  mutta antaa mun toki hössöttää rauhassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me siirryimme tjottailusta aktiiviseen yrittämiseen, kun taustalla uinunut vauvakuumeeni yhtäkkiä räjähti valtavaksi! Enää pääni ei kestäisi tjottailua. Koko ajan miettisin, että olikohan seksiä nyt oikeina päivinä jne. Ovulaatiotestit ovat helpottaneet elämääni kummasti, kun on vähän epäsäännöllinen kierto eikä tarvitse kytätä ovis-oireita jne. Teen ovulaatiotestit, heilutellaan peittoja niin paljon kuin mahdollista siinä oviksen tienoilla, ja sitten sen jälkeen ei tarvitse enää pähkäillä että olikohan ajoitus nyt varmasti oikea tms. Olen kuullut, että oviksen tikuttamisesta tulee joillekin vaan lisästressiä, mutta omalla kohdallani se on kyllä ihan toisin päin. Testit ovat olleet suuri helpotus!

 

Toinen juttu miksi haluaisin raskautua mahdollisimman nopeasti, on minun ja mieheni iät. Itsehän olen kohta 30v ja mies 41v, joten haluaisin saada lapsen mahdollisimman pian. Ja vauvakuume on vallannut ajatukseni niin totaalisesti, etten millään malttaisi enää odottaa. Siksi haluan tehdä raskautumisen eteen kaiken minkä vaan voin, enkä jättää mitään sattuman varaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä taitaa mies tjottailla ja mä yrittää aktiivisesti :D tai siis kun alotetaan yrittään ;) itse en oviksiani tunnista niin aattelin tikkuja ostaa ja testailla :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä mielelläni tjottailisin ensi alkuun, mutta voi olla, että PCO "pakottaa" aktiiviseen yritykseen. Riippuu siis gynen määräyksistä, miten aktiivisesti pitää yrittää bongailla ovulaatiota jne. Ja jos mulle satutaan määräämään clomit alusta asti, pitää sitten jo varmaan lääkkeen hinnan vuoksi ihan tekemällä tehdä siellä makkarin puolella! :pupu_1:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaikea kysymys. Jos kropassa on selkeät ovisoireet (tai ainakin kuvittelin näin!) niin vaikeaa sitä on täysin neutraalisti tjottaillakaan. Ei olla kuitenkaan puhuttu, että erityisesti tähdättäisiin seksiä tietyille päiville.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on muutenkin lähes päivittäin seksiä, tahti pysyi samana kun raskautta yritettiin, niin tiedä sitten kumpaa se oli :D Nyt ekan yrityskierron jälkeen testiin tuli haalea plussa, joten tämä toimi täällä :D Puhuttiin että jos ei jouluun mennessä kuulu, niin sitten tikutetaan ovista, eli ihan aktiivisesti kumpikin raskautta toivoi mutta mitään toimenpiteitä sen perinteisen lisäksi ei ehditty kokeilla :D Millekään pakkoseksi linjalle en kyllä olisi lähtenyt, toki ovulaatio kannattaa hyödyntää jos sen bongaa, mutta jos toista ei silloin huvita niin ei kai sitä pakottaakaan voi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lopetin pillerit vasta pari viikkoa sitten ja kyllä tää taitaa vielä ihan tjottailua olla. Vaikka kyllä tänään pisti hymyilyttää kun mies herätteli joskus aamuyöllä "vauvaa tekemään" :) oon niin iloinen siitä miten innoissaan sekin tästä on.. vaikka vähän huonosti sitä näyttää hetkittäin. :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusta tuntuu, että meillä taidetaan kohta alkaa tjot-linjalle. Lapsi on kuitenkin puheissa koko ajan, ja vaikka joskus vuosi sitten oli puhe että aletaan tämän vuoden joulukuussa yrittämään, niin missä siinä nyt enää kuukaus pari tuntuu kun tervetullut on joka tapauksessa.

Hmmmmm. Pitänee nostaa kissa pöydälle ja keskustella asiasta miehen kanssa ihan vakavissaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eka kuukaus tjottailtiin ja nyt toisen yrityskuukauden myötä alkaa aktiivinen yritys. Sanoin miehelle, että nyt se vauva alulle keinolla millä hyvänsä ja mies innostui aktiivisemmasta peittojen heilutuksesta ja jopa "pakkoseksistä" :grin:  Mutta ovistesteistä ja vehnänalkioöljystä en aio kyllä miehelle kertoa. Niistä se saa varmaan liikaa stressiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on aktiivinen yritys käynnissä, Ei mun hermoilla voisi muuta, kun olen niin kärsimätön. Pitää saada kaikki ja niinkun heti. Heh. Mies ei ihan käsitä tikuttamista ja greippimehun ja vehnänalkioöljyn nauttimista,  mutta antaa mun toki hössöttää rauhassa.

Meillä aika pitkälti sama homma :)

Tosin kyllä se mies yhtenä aamuna tökki että eiks sun pitäny jotain mittailla, kun meinasin jatkaa unia hänen lähtiessään töihin :lol: mutta pääsääntöisesti pitää vissii mun touhuja vähän hössöttämisenä.

 

Tai alkuun riitti tjot, mutta se vaihtui aktiiviseksi PCOS diagnoosin jälkeen, ja "pakonomaiseksi" clomireseptin saatuani (tai siis enempi halu kuin yritys on pakonomaista). Mutta toisaalta sentään petipuuhat maittaa edelleen oikeinkin hyvin ja sitä ei kumpikaan koe pakkopullana, vaan normitahtiin touhuillaan.

Toki yritystä on enempi (mahdollisen) ovulaation aikaan, silloin ei välipäiviä ole n.viikkoon, mutta sitä ei kumpikaan koe epämiellyttävänä :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusta tuntuu, että meillä taidetaan kohta alkaa tjot-linjalle. Lapsi on kuitenkin puheissa koko ajan, ja vaikka joskus vuosi sitten oli puhe että aletaan tämän vuoden joulukuussa yrittämään, niin missä siinä nyt enää kuukaus pari tuntuu kun tervetullut on joka tapauksessa.

 

Hmmmmm. Pitänee nostaa kissa pöydälle ja keskustella asiasta miehen kanssa ihan vakavissaan.

 

Wohoo! Me tjottaillaan! :dancegirl:

Mut jos tästä jotain tulee niin on sitten todellakin tullakseen, koska hanky panky on mahdollista vain viikonloppuisin miehen töiden takia (huono työtilanne ajoi toiselle paikkakunnalle töihin blaah) ja ne viikonloput on nyt aina miten sattuu otollista aikaa ajatellen... Hah.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eli meillä tjottailu on määritelty itsellemme niin että meille voi tulla lapsi, koska harrastamme seksiä ilman ehkäisyä, emmekä harrasta seksiä, jotta meille tulee lapsi.

 

Peesailen ondaa, näin meilläkin on menty B-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miehen kanssa yhteisestä päätöksestä tjot. Tosin sen verta lipsahdin :ph34r: että ostin mieheltä salaa ovistestejä ja tikuttelin. Alunpitäenkin kesti aikaa että sain miehen jättämään ehkäisyn pois...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now